Aman 24.03.2004 08:17:09 (muokattu 24.03.2004 08:18:18) | |
---|
Terve Käytän fcb:tä Rocktronin voodu valven kanssa. 5-pinninen midipiuha fcb:n midi-OUTista vooduun midi-INiin. (Rocktronissa 7-pin din liitin. 6- ja 7 nastat kuljettavat phantom poweria, joten 5-pin midi-johto pitäisi toimia) Fcb:ssä on prommi v.2.2. Saan kyllä program changesit toimimaan juuri niin kuin pitääkin (en ole muihin komentoihin vielä perehtynyt) ja laitteet kommunikoi oikein nätistä.. ..kunnes sammutan fcb:n ja käynnistän uudelleen. MITÄÄN asetuksista ei jää talteen, ei globaaleista eikä preseteistä. Kyllä, painan down/escapea niin kauan (2-3 sekuntia), että se poistuu asetusten syöttö tilasta. Se mikä jää aina "hämäämään" on asetusten syöttö tilasta poistuttaessa presetin/bankin numeron jälkeen jäävä vilkkuva piste. Aivan kuin tallennusprosessi olisi vielä kesken. Tämä sen jälkeen kun käyn muuttamassa jonkun presetin asetuksia. Olisiko mahdollista että laitteesta on "tyhjentynyt" jokin muistin ylläpitävä akku/patteri? Kaikki manuaalit originaalista idiot's guideen on luettu läpi kaikilla ymmärrettävillä kielillä, mutta lääkettä tähän ongelmaan ei ole löytynyt. Onkohan joku muukin törmännyt samaan ongelmaan? Olenko vain typeryyksissäni missannut koko ajan jotakin tärkeätä? (nim. noin 27 kertaa asetukset uudelleen tehneenä) Kiitän. Ihminen se on muusikkokin. |
Aman 25.03.2004 15:41:31 | |
---|
Eikö kukaan ole törmännyt vastaavaan? Laite on tavallaan vielä testikäytössä... Ostan vasta kun tiedän että toimii. Ihminen se on muusikkokin. |
Tympee Huttunen 25.03.2004 15:53:37 (muokattu 25.03.2004 15:54:49) | |
---|
En ole itse kyllä huomannut moista ongelmaa. Oiskohan se patteri syyllinen? Avaa ja kurkkaa. En kyllä itse osaa FCB1010 edes käyttää kunnolla. Ihan hakusessa ollaan. Niinjoo. Olisko linkkiä idiot's guideen:)? " Macro, sillä on huonot vitsit ja se näyttää Jeesukselta." |
Aman 25.03.2004 16:14:04 | |
---|
Niinjoo. Olisko linkkiä idiot's guideen:)? Haulla se on aina löytynyt. FCB hakusanaksi ja etsimään:) Nyt ei vaan haku löytänyt mitään (?) joten en saanut laitettua linkkiä:( Ihminen se on muusikkokin. |
Aman 30.03.2004 08:13:24 | |
---|
Soitin soundataan (joka myy behringeriä ja pyörittää huoltoa) eikä huoltomies osannut muuta sanoa kuin: "siinä on sitten varmaan joku vika". No sano se ekaks että kytkentäkaavioiden perusteella siinä laitteessa EI ole muistinvarmennusparistoa. Mikä ihme sitten pitää sitä muistia yllä silloin, kun se ei saa virtaa? Ei meinaan worki vieläkään. Tai toimii ja toimii muttei pysy asetukset muistissa. Ihminen se on muusikkokin. |
jarnok 30.03.2004 09:20:16 | |
---|
Soitin soundataan (joka myy behringeriä ja pyörittää huoltoa) eikä huoltomies osannut muuta sanoa kuin: "siinä on sitten varmaan joku vika". No sano se ekaks että kytkentäkaavioiden perusteella siinä laitteessa EI ole muistinvarmennusparistoa. Mikä ihme sitten pitää sitä muistia yllä silloin, kun se ei saa virtaa? Ei meinaan worki vieläkään. Tai toimii ja toimii muttei pysy asetukset muistissa. siellä on varmaan jonkunlainen flash-muisti joka pitää asetukset. vrt kannettavat flash-muistit jotka eivät tarvitse virtaa. |
Terve Käytän fcb:tä Rocktronin voodu valven kanssa. 5-pinninen midipiuha fcb:n midi-OUTista vooduun midi-INiin. Samoin. Fcb:ssä on prommi v.2.2. En tiiä omaani.. Se mikä jää aina "hämäämään" on asetusten syöttö tilasta poistuttaessa presetin/bankin numeron jälkeen jäävä vilkkuva piste. Ai sen jälkeen kun oot painanut "Down" 2-3 sekuntia? Voisko olla että sä olet tehnyt "escapet" tossa tallennusprosessissa. Eli silloin kun "select"-ledi palaa niin polkimen ledin pitäis vilkkua ja silloin kun painat "down" sen 2-3 sekkaa niin se tallentuu. Jos polkimen ledi ei vilku niin se ei tallennu. Oikeasti vie helvetisti aikaa ja hermoja että oppii käyttämään tota.. Mä olen "jo" saanut kaasupolkimen toimimaan wahin kanssa. Jos tarttet sen kanssa jeesiä niin kysele. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov. |
Jormaz 30.03.2004 13:22:15 | |
---|
Yllä oleva saattaa olla vähän sekava.. Koitetaan tällasta: Sulla on siis yksi program change valittuna (1-5), kun oot valinnut minkä programmin toi polkasu valitsee (esim haluat kolmospolkimella valita vooduvalvesta muistipaikan nro 99), painat kerran "Up", kerran sitä program changea jotta ledi ei pala koko ajan vaan vilkkuu ja viimeiseksi "down" 2-3 sekuntia.. Toivottavasti auttaa. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov. |
Aman 30.03.2004 14:27:13 | |
---|
Ai sen jälkeen kun oot painanut "Down" 2-3 sekuntia? Voisko olla että sä olet tehnyt "escapet" tossa tallennusprosessissa. Eli silloin kun "select"-ledi palaa niin polkimen ledin pitäis vilkkua ja silloin kun painat "down" sen 2-3 sekkaa niin se tallentuu. Jos polkimen ledi ei vilku niin se ei tallennu. Jos en tuolla tavalla ole vielä koittanut, ja se auttaisi asiaa, niin onpa ollu huono tsäkä:) Olen kuitenkin suorittanut 2-3 sekunnin escape/downin jonka jälkeen se menee presettien valinta tilaan, eli perustilaansa. Outoa kun globaaliset asetuksetkaan ei ole pysyneet muistissa (?!) Oikeasti vie helvetisti aikaa ja hermoja että oppii käyttämään tota.. Mä olen "jo" saanut kaasupolkimen toimimaan wahin kanssa. Jos tarttet sen kanssa jeesiä niin kysele. Itse asiassa, olen saanut program changesin lisäksi control changesin ja expression pedaalit workkimaan. Esim. Wah-wahin, choruksen ja vaikkapa speaker simulatorin... Kaikki toimii siis kyllä "järkevästi", mutta asetukset ei pysy sammutuksen jälkeen muistissa. Ainiin, ledin vilkutuksen saa lakkaamaan, jos kytken midi-outin suoraan midi-iniin... hmmm... Tässä tapauksessa kaikki valot alkaa hivenen "väräjämään" (kuvittele: elinkaarensa viimeisiä hetkiä viettävä loisteputkivalaisin) Ihminen se on muusikkokin. |
Aman 30.03.2004 14:34:55 | |
---|
...kerran sitä program changea jotta ledi ei pala koko ajan vaan vilkkuu... Kokeillaan ku kotia pääsee. Tämäpä olisikin taas hauska tapaus:) Kiitos jeesistä. Ihminen se on muusikkokin. |
Jormaz 30.03.2004 23:39:13 | |
---|
Jaa, kyllä aika oudolta vaikuttaa. Jos sä olet siis polkemalla vaihtanut niitä muistipankkeja soiton aikana ja kaikki muutokset on toimineet ok ja seuraavalla soittokerralla ei olekaan toimineet niin kyllä siinä jossain muistissa sitten on oltava vikaa. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov. |
Aman 31.03.2004 08:02:15 (muokattu 31.03.2004 08:03:16) | |
---|
Jaa, kyllä aika oudolta vaikuttaa. Jos sä olet siis polkemalla vaihtanut niitä muistipankkeja soiton aikana ja kaikki muutokset on toimineet ok ja seuraavalla soittokerralla ei olekaan toimineet niin kyllä siinä jossain muistissa sitten on oltava vikaa. Nimenomaan näin. Eli kyllä ne asetukset "tallentuu" muistiin, kunnes virta vedetään pois. Siispä täytyy alkaa metsästämään uutta laitetta, kun tämä ei ollutkaan kunnossa. Kiitos avusta! Ihminen se on muusikkokin. |