JoeHans 29.03.2004 23:20:31 (muokattu 29.03.2004 23:35:01) | |
---|
Kitarassani on hieman outo ongelma. G-kieli rämisee vapaana todella ärsyttävästi, vaikka kielten korkeus on säädetty melko korkeaksi. Nostin juuri kieliä reippahasti, eikä ongelma kadonnut. Kitarassa on Jacksonin lisenssifloikka ja kielilukot. Ilman kielilukkoja räminä kävi ehkä asteen pahemmaksikkin. Liekkö satulassa jotain häikkää? "Twenty dollars!? But I wanted a peanut!" -Homer J. Simpson |
goose 29.03.2004 23:32:26 | |
---|
Kaulasi taitaa olla liian suora. Siis kitarassa. Pikkasen kurvia kehiin niin ongelman pitäis tasottua. ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
Lauri666 29.03.2004 23:33:08 | |
---|
Joko satula tai tallan kulma. TAI kaularauta.. Osta räkistä kamaa!! (efekti, pääteaste..6U räkki) |
JoeHans 29.03.2004 23:53:18 | |
---|
Kaulasta en nyt osaa sanoa mitään, mutta tallapalan kulma, tai satula ei vaikuta mitenkään päällepäin erikoiselta. Mitenkä saisin paikannettua ongelmaa tarkemmin? "Twenty dollars!? But I wanted a peanut!" -Homer J. Simpson |
Niskamies 30.03.2004 07:54:06 | |
---|
Kaulasta en nyt osaa sanoa mitään, mutta tallapalan kulma, tai satula ei vaikuta mitenkään päällepäin erikoiselta. Mitenkä saisin paikannettua ongelmaa tarkemmin? Todennäkösesti kaula on liian suora. Lisää reliefiä, eli löysää pikkasen. 4 strings is all you will ever need! |
SURf 30.03.2004 08:04:36 | |
---|
Oletko saanut paikallistettua mistä kohtaa tuo räminä kuuluu? Siis minkä nauhojen kohdalta suunnilleen? ...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... |
LaMotta 30.03.2004 08:05:00 | |
---|
Joskus syylinen on itse kieli. |
JoeHans 30.03.2004 12:16:43 (muokattu 30.03.2004 12:49:29) | |
---|
Oletko saanut paikallistettua mistä kohtaa tuo räminä kuuluu? Siis minkä nauhojen kohdalta suunnilleen? Luulin tuossa jo pääseneeni ongelmasta, niin piti hieman editoida tätä tekstiä vähän uusiksi. G-kieli siis rämisee pahiten vapaana ja nyt kun tarkemmin tarkastelen, niin näyttäisi kovasti siltä, että A-kielikin on alkanut tässä sählätessä mölyämään(vapaana). "Twenty dollars!? But I wanted a peanut!" -Homer J. Simpson |
JuSu 30.03.2004 12:59:17 | |
---|
Kitarassani on hieman outo ongelma. Saattaapi hyvin olla kaula vähän huonoissa säädöissä, kuten jo ansiokkaasti on havaittu. Oma neuvoni on vähän tylsä: Kiikuta säädettäväksi. Toki voit harjoitella säätämistä itsekin, neuvoja on netti pullollaan, mutta muutamalla kympillä ammattimies vaihtaa uuden kielisatsin sekä säätää kaularaudan, intonaation ja mahdollisesti muut esille tulevat seikat kohdalleen. Ja taas maistuu soitto. JuSu "You're in big trouble, lil pal - I eat pieces of shit like you for breakfast!"
"You eat pieces of shit for breakfast??"
-Happy Gilmore |
Niskamies 30.03.2004 13:00:52 | |
---|
Saattaapi hyvin olla kaula vähän huonoissa säädöissä, kuten jo ansiokkaasti on havaittu. Oma neuvoni on vähän tylsä: Kiikuta säädettäväksi. Toki voit harjoitella säätämistä itsekin, neuvoja on netti pullollaan, mutta muutamalla kympillä ammattimies vaihtaa uuden kielisatsin sekä säätää kaularaudan, intonaation ja mahdollisesti muut esille tulevat seikat kohdalleen. Ja taas maistuu soitto. JuSu Niinko halpaa se on? Mä oon kuullu puhuttavan 60 eurosta. Noh, vois sitten viedä kitaran ja basson säädettäväks. 4 strings is all you will ever need! |
Niinko halpaa se on? Mä oon kuullu puhuttavan 60 eurosta. Noh, vois sitten viedä kitaran ja basson säädettäväks. Jaa, musta 60 euroa on vielä 'muutama kymppi', mutta kylläkin vähän yläkanttiin pelkästä säätötyöstä... Noh, bassolla ehkä voisi menetellä, kielisatsi on kuitenkin aikalailla arvokkampi kuin kitaraan. Riippuu toki mihin vie, itse tarvittaessa käytän kitarani suoraan tutulla hemmolla, joka tekee paikallisen musiikkiliikkeen pienemmät korjaukset. Ei ole ollut valittamista. Soita ja kysy hinta etukäteen. JuSu "You're in big trouble, lil pal - I eat pieces of shit like you for breakfast!"
"You eat pieces of shit for breakfast??"
-Happy Gilmore |
larinparaske 30.03.2004 13:09:22 (muokattu 30.03.2004 13:10:14) | |
---|
Niinko halpaa se on? Mä oon kuullu puhuttavan 60 eurosta. Noh, vois sitten viedä kitaran ja basson säädettäväks. -Muutama on tässä tapauksessa tosiaan ehkä 4-6 EDIT: JuSu prkl kerkisi enste I want to be the king and queen of cheese |
Olli S. 31.03.2004 22:56:02 | |
---|
Muistaakseni Jyväskylässä Jasesoissa 30 kitaran täysisäädätys ja kielten vaihto. Tosin annoin valmiiksi ostamani kielisetin mukaan. Uusia musiikkinäytteitä! |
Squierrel 28.09.2004 11:41:59 | |
---|
G-kieli siis rämisee pahiten vapaana ja nyt kun tarkemmin tarkastelen, niin näyttäisi kovasti siltä, että A-kielikin on alkanut tässä sählätessä mölyämään(vapaana). Mulla on samanlainen g-kieliongelma. Oletko jo löytänyt syyn, saanut vikaa korjattua? "Squier is the Epiphone of guitars." |
JoeHans 28.09.2004 12:32:48 | |
---|
Kyllä se tosta ihan itestään on tainnu asettua. En muista nyt ainakaan tehneeni mitään kummempia säätöjä. Jotain kielisetin vahvuutta oon tosin saattanu vaihtaa. Ei voi muistaa tarkemmin nuin vanhaa juttua. ;) www.Ruttolapset.com |
Anoppi 28.09.2004 14:16:46 | |
---|
Mulla on ollu samanlainen ongelma, mutta sain sen hoidettua kun sitö tarpeeks säätelin... |