Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: EHX Small Clone vs. Neo Clone
1
Juutas
05.03.2011 16:30:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EHX näyttää tuoneen markkinoille uuden painoksen klassikosta nimikkeellä Neo Clone. Mainoslauseiden mukaan tuon pitäisi olla "sama" pedaali kuin vanhakin, mutta uusissa kuorissa. Pitääkö paikkansa ts. onko kukaan testannut? Sinällään tuo uusi kuorimalli sopisi ainakin omaan boardiini paremmin kun jakit on siirretty sivulle. Thomannilla olevien ääninäytteiden perusteella vaikuttaisi että uusintapainos olisi "treblekkäämpi" kuin entinen.. Liekö kyse säädöistä vai onko ero todellinen?
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Kivijalka
05.03.2011 18:10:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli käytännössä Small Clone mutta Nano Clonen lootassa ja nimettynä Neo Cloneksi? Kyllä EHX osaa... ;)
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Juutas
05.03.2011 18:31:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Eli käytännössä Small Clone mutta Nano Clonen lootassa ja nimettynä Neo Cloneksi?
 
Sitä tässä juuri yritän selvittää... :) Jos asia on niin kuin tiivistit, niin silloin valitsen uusintapainoksen ihan pelkästään koon ja jakkien sijoittelun vuoksi. MUTTA jos epävarma havaintoni yläpään korostumisesta uusintapainoksessa pitää paikkansa, niin silloin päädyn kyllä perinteisen kannalle.
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Lilli
03.04.2011 16:07:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juutas: Sitä tässä juuri yritän selvittää... :) Jos asia on niin kuin tiivistit, niin silloin valitsen uusintapainoksen ihan pelkästään koon ja jakkien sijoittelun vuoksi. MUTTA jos epävarma havaintoni yläpään korostumisesta uusintapainoksessa pitää paikkansa, niin silloin päädyn kyllä perinteisen kannalle.
 
Onko kukaan päässyt tarkemmin testailemaan Neo Clonea? - Sopiiko muuten tavallinen bossmallinen virtaliitin?
 
It ain't like it used to be, but it's better'n nothing.
Juutas
17.04.2011 12:51:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lilli: Onko kukaan päässyt tarkemmin testailemaan Neo Clonea? - Sopiiko muuten tavallinen bossmallinen virtaliitin?
 
No nyt sain vihdoin oman kappaleen testiin ja ei voi muuta kuin lämpimästi suositella tätä! ;) En ole alkuperäistä Small Clonea päässyt testaamaan, mutta kokeilun perusteella vaikuttaisi hyvin samanlaiselta alkuperäisen kanssa - kotelo tosiaan on vain ainakin minun pedaalilautaani huomattavasti sopivampi.
 
Kaksi moodia (depth vipukytkin) antavat sopivasti erilaiset soundit ja rate-säätimen lisäksi ei oikeastaan mitään muuta kaipaakaan. Soundipaletti lähtee maltillisesta choruksesta villiin tremolo-vibraatto-sädepyssysoundiin asti ja tällä on hauska niin maustaa maltilla kuin pelleillä nautinnolla.
 
Miedommalla säädöllä perus-chorusta irtoaa kello kahteentoista asti pienen "tremolomaisen" värinän erottuessa äänten hännissä. Suunnilleen saman efektin ilman tuota tremoloa saa aikaseksi napsauttamalla depth-kytkimen toiseen asentoon ja rate namikan kello ysiin. Kun ratea vääntää tästä enemmän, niin aletaan päästä niihin överisoundeihin...
 
Muuntajaa en vielä ehtinyt tyyppaamaan, mutta ainakin ohjekirjan mukaan perus-Bossvirtalähteen pitäisi sopia. Ainoa miinus oikeastaan mikä tästä pitää sanoa, on se että on/off-kytkin pitää aika kovaa ja rumaa ääntä painettaessa - hieman jopa saa epäilemään kytkimen kestävyyttä.
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «