Karvamammutti 17.04.2011 02:23:35 | |
---|
Miks ihmeessä kukaan aloittaa aiheen Podien päivityksistä Axe-Fx -foorumeille? Eihän tuossa nyt oo mitään järkeä. "Refuse! Resist! Obey!" |
MikaHekkanen 17.04.2011 09:37:41 (muokattu 17.04.2011 09:37:53) | |
---|
Karvamammutti: Miks ihmeessä kukaan aloittaa aiheen Podien päivityksistä Axe-Fx -foorumeille? Eihän tuossa nyt oo mitään järkeä. Voisin kuvitella, että sekä tuotekehitystä tekevälle firmalle että sen asiakkaille tuollainen tieto kilpailevasta tuotteesta on vähintään kiinnostava, kenties jopa tärkeä. |
juikkipuikki 17.04.2011 09:38:53 (muokattu 17.04.2011 09:39:25) | |
---|
MikaHekkanen: Voisin kuvitella, että sekä tuotekehitystä tekevälle firmalle että sen asiakkaille tuollainen tieto kilpailevasta tuotteesta on vähintään kiinnostava, kenties jopa tärkeä. Omasta mielestä varsin turha ja yhdentekevä tieto toi oli axen foorumin puolella ja tommosella(jälkipuinneilla) jo kerjää verta nenästään. Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden! |
Jyrken 17.04.2011 09:41:05 | |
---|
Miks ei keskustella kilpailijoiden tuotteista, en nyt jaksa ko. threadia lukea, mutta eihän tossa aiheessa ainakaan oo lähtökohtasesti mitään vikaa? if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal |
MoreK 17.04.2011 09:43:27 | |
---|
Mikko L: Aloitin keskusteluaiheen Axe-Fx foorumilla tuosta POD HD päivityksestä ja se päätyi siihen että Axe-Fx:n valmistaja Cliff uhkasi bannata mut. Henk.koht. mielipide hänestä on että on melkolailla se pissi päässyt nousemaan päähän. Kannatan sananvapautta ja itsekriittisyyttää, ts. topic tuossa ketjussa oli ihan hyvä. Mutta eiköhän se Cliff reagoinut keskustelun sävyyn eikä aihevalintaan. Tämä heittosi oli varmaan viimeinen niitti: "Why should I care what you guys think? You are failed musicians." |
Mikko L 17.04.2011 10:17:13 | |
---|
Tuo alue Axe-Fx foorumilla on off-topic alue, jossa puhutaan muista tuotteista aika usein. Esim. 11Rack, POD HD ja Kemper Profiler ja yllättäen aina haukkumissävyyn. Ei varmaan ole yllätys että jos puhuu jostain muusta tuotteesta hyvää tuolla niin saa ihania vastauksia. :) Joo kyllä mä tiesin että se oli "liikaa" tuo mun heitto ja rehellisesti sanottuna mä yritin jo hillitä omaa v*ttuiluluonnettani jonku aikaa. Jos nyt mietitään asiaa reiluuden nimissä niin ketjussa oltiin jo yritetty solvata mua aika moneen kertaan. Ensimmäinen varoitus tuli kun sanoin että mä tykkään Kemperin mallinnusperiaatteesta enemmän kuin Axe-Fx:n koska Kemperissä saa tehdä omaa juttuaan ja seuraava varoitus kuitenkin HD-ketjussa. En tiedä miltä tämä teille kuulostaa, mutta minulle se kuulostaa siltä että Cliff alkaa oleen huolissaan kilpailijoistaan. Kaikki silti spekulaatiota. Edelleen seison sen mielipiteen takana että tällä hetkellä eletään sellaisia aikoja että kannattaa vähän odotella sillä tällaisia tuotteita tulee koko ajan uusia. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
aristoteles666 17.04.2011 10:29:25 | |
---|
Mikko L: Kaikki silti spekulaatiota. Edelleen seison sen mielipiteen takana että tällä hetkellä eletään sellaisia aikoja että kannattaa vähän odotella sillä tällaisia tuotteita tulee koko ajan uusia. tuossa periaatteessa on se vika että aina tulee parempia, joten joutuu odottamaan ilman kamppeita ikuisesti. joskus täytyy vain ostaa ja yrittää ottaa kaikki hyöty irti siitä laitteesta jonka sattuu ostamaan, vaatii vaan vähän viitseliäisyyttä, ja manuaalin lukemisen. |
Mikko L: En tiedä miltä tämä teille kuulostaa, mutta minulle se kuulostaa siltä että Cliff alkaa oleen huolissaan kilpailijoistaan. En tiedä syytä tuollaiseen reagointiin, tuo voi toki olla yksi. Kun Axe kuitenkin on ymmärtääkseni valinnut teknologiastrategiakseen olla keihään kärjessä tai jopa terävimpänä kärkenä, pitää siellä olla todella hereillä sen kanssa, mitä kilpailijat tekevät. Peli on menetetty siinä vaiheessa, kun kilpailijat heittävät vilkkua päälle ja menevät ohi joka puolelta. Jos lisäksi edullisemmat kilpailevat tuotteet tuovat kisaan mukaan samoja ominaisuuksia, joilla tuo keihään kärki on erottautunut edukseen näistä kilpailijoista, pitää taas olla hereillä - on vaikea olla mukana "bang for buck" -kisassa kilpailijoitaan korkeammalla hinnalla, jos ominaisuudet alkavat olla samalla tasolla. Taas pitää tietää tarkkaan, mitä markkinoilla tapahtuu. Nämä ovat elintärkeitä tietoja tuotekehitysfirmalle samoin kuin heidän asiakkailleen. Sitoutuneitten asiakkaitten on syytä vaatia firmalta jatkuvasti enemmän, sitoutumattomien tulee pystyä kilpailuttamaan firmoja. Siksipä minua vähäsen ihmetyttää tuollainen putkinäkö, mikä tuossa Axe-foorumin keskustelussa ilmeni. |
Grugi 17.04.2011 11:01:42 | |
---|
Sekin on kyllä varmaa että Axen kehitystiimi varmasti osaa seurata kilpailijoita muutenkin kuin jonkun foorumin kirjoitusten perusteella, veikkaan että heillä on aika hyvä käsitys kilpailijoiden tilanteesta kuten varmasti on myös toisin päin. SDMF |
Mikko L 17.04.2011 11:20:53 | |
---|
aristoteles666: tuossa periaatteessa on se vika että aina tulee parempia, joten joutuu odottamaan ilman kamppeita ikuisesti. joskus täytyy vain ostaa ja yrittää ottaa kaikki hyöty irti siitä laitteesta jonka sattuu ostamaan, vaatii vaan vähän viitseliäisyyttä, ja manuaalin lukemisen. Niinhän se on ja tuo oli nimenomaan mun tän ajankohdan mielipide. Näyttää vaan tällä hetkellä että joka NAMM:ssa tulee esille about 2 uutta tän tyylistä "maailman mullistavaa" tuotetta kitarapuolelle että nyt vois olla sopiva pari vuotta olla ostamassa mitään kitaravahvistinta. :) Tiedä vaikka joku näistä syöksisi Axen vallastaan. Grugi: Sekin on kyllä varmaa että Axen kehitystiimi varmasti osaa seurata kilpailijoita muutenkin kuin jonkun foorumin kirjoitusten perusteella, veikkaan että heillä on aika hyvä käsitys kilpailijoiden tilanteesta kuten varmasti on myös toisin päin. Munkin käsitys on se että niillä olis tiedossa kilpailijoiden tuotteet. Cliff kuitenkin kritisoi Kemperiä sanomalla että "sillä ei todennäköisesti voi mallintaa kuin fendereitä tai mesan rectoja ja ne varmaan tekevät demot näillä vahvistimilla". Muuten hyvä mutta netissä on ollut jo puoli vuotta demot näillä kahdella vahvistimella. Tää on tätä. :) Kilpailua. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
MikaHekkanen 17.04.2011 13:05:16 | |
---|
Grugi: Sekin on kyllä varmaa että Axen kehitystiimi varmasti osaa seurata kilpailijoita muutenkin kuin jonkun foorumin kirjoitusten perusteella, veikkaan että heillä on aika hyvä käsitys kilpailijoiden tilanteesta kuten varmasti on myös toisin päin. Totta kai, mutta foorumikirjoitukset voivat kuitenkin kertoa, millaisen vastaanoton kilpailijoiden tuoteuutuudet asiakkaitten keskuudessa saavat. |
mattim 18.04.2011 18:49:07 | |
---|
MikaHekkanen: Totta kai, mutta foorumikirjoitukset voivat kuitenkin kertoa, millaisen vastaanoton kilpailijoiden tuoteuutuudet asiakkaitten keskuudessa saavat. Minusta promisewaren julkinen arivioiminen ja toiseen olemassaolevaan tuotteesen vertaaminen on aina hieman arveluttavaa. Matti "I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing." |
chill 19.04.2011 01:19:16 | |
---|
luin pikaisesti tuon axe-fx forumin threadin ja pitää kyllä sanoa että ihmettelen muiden reaktiota kirjoituksiisi Mikko L. Kuitenkin ihan asiaa kirjoittelit. Esim se kohta missä sanoit että line6 on ottanut askeleen kohti axea - rento haloo nousi tästä! Kuitenkin ei sitä voi kukaan kiistää että kehitystä tapahtuu myös line 6:lla..? Njoo sitten keskustelu lähtikin vähän raiteilta eikä siitä sen enempää.. Mielestäni muut käyttäjät käyttäytyivät aikas idioottimaisesti. |
Vladi 19.04.2011 01:25:34 | |
---|
chill: luin pikaisesti tuon axe-fx forumin threadin ja pitää kyllä sanoa että ihmettelen muiden reaktiota kirjoituksiisi Mikko L. Kuitenkin ihan asiaa kirjoittelit. Esim se kohta missä sanoit että line6 on ottanut askeleen kohti axea - rento haloo nousi tästä! Kuitenkin ei sitä voi kukaan kiistää että kehitystä tapahtuu myös line 6:lla..? Njoo sitten keskustelu lähtikin vähän raiteilta eikä siitä sen enempää.. Mielestäni muut käyttäjät käyttäytyivät aikas idioottimaisesti. Julkaisemattoman päivityksen ylenpalttinen ylistäminen ja toisten haukkuminen epäonnistuneiksi muusikoiksi on sitä asiallista käytöstä? |
chill 19.04.2011 09:27:40 | |
---|
Vladi: Julkaisemattoman päivityksen ylenpalttinen ylistäminen ja toisten haukkuminen epäonnistuneiksi muusikoiksi on sitä asiallista käytöstä? noh, mielestäni ylistäminen ei ollut ylenpalttista, ja kuten edellisessä viestissä ilmaisin, lähti keskustelu sitten käsistä. Asiatonta puolin ja toisin... Kuitenkin kaverilla tätä ennen iha fiksua huttua, muiden reaktio vain ihmetytti minua. |
Mikko L 19.04.2011 11:22:31 | |
---|
Täytyy ottaa huomioon että heitin sen "epäonnistunut muusikko" -läpän vasta sen jälkeen kun mua oltiin yritetty solvata henkilökohtaisella tasolla. Out of context -tasolla se kuulostaa varmasti idiootilta. Kuitenkin sekään ei ollut se koko viesti. Pointti oli että "jos lähdetään sille linjalle että aletaan vaan haukkumaan muita henkilökohtaisesti niin mä osaan loukata paljon pahemmin". Kyllä tuo mulle vaikutti enemmän siltä että Axen käyttäjät alkoi olla jo huolestuneempia PODista ja "shoot the messenger". En mä silti usko että HD mallinnokset saadaan Axen tasolla tuolla päivityksellä. Toivotaan silti. :) Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
MikaHekkanen 19.04.2011 11:29:42 | |
---|
mattim: Minusta promisewaren julkinen arivioiminen ja toiseen olemassaolevaan tuotteesen vertaaminen on aina hieman arveluttavaa. Minusta tuo on tuotekehityksen arkipäivää. |
Sakmongkol 19.04.2011 12:07:05 | |
---|
Mikko L: Pointti oli että "jos lähdetään sille linjalle että aletaan vaan haukkumaan muita henkilökohtaisesti niin mä osaan loukata paljon pahemmin". Tää oli kieltämättä hyvä pointti joka kannattaa ottaa aina esille kun haluaa keskustella asiallisesti. |
mattim 19.04.2011 12:08:38 (muokattu 19.04.2011 12:12:03) | |
---|
MikaHekkanen: Minusta tuo on tuotekehityksen arkipäivää. Pikemminkin markkinoinnin arkipäivää. Joskus tulee mieleen, että tuotetta aloitetaan vasta tekemään sen jälkeen kun on nähty paljonko kuhinaa hatusta vedetyt speksit saavat aikaan. Aiakkaat betatestaajina sitten kun tuote saadaan kokoon kyhättyä liki speksien mukaan ; - ) "I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing." |
MikaHekkanen 19.04.2011 12:51:41 | |
---|
mattim: Pikemminkin markkinoinnin arkipäivää. Joskus tulee mieleen, että tuotetta aloitetaan vasta tekemään sen jälkeen kun on nähty paljonko kuhinaa hatusta vedetyt speksit saavat aikaan. Aiakkaat betatestaajina sitten kun tuote saadaan kokoon kyhättyä liki speksien mukaan ; - ) Tuotteenhallintaa, kyllä. Totta kai firman pitää tietää, mistä asiakkaat ovat valmiita maksamaan, ennen kuin tekemiseen investoidaan liikaa. |