fox 16.04.2011 20:15:29 | |
---|
Sergei Fallinen: Siis toki niitä saa ostaa jos lespoja enemmän harrastaa. Ja ne on varmasti hyviä soittimia. Mut jos ostaa yhden Lespan ja aikoo sillä keikoilla käydä loppuikänsä niin kannattaa miettiä sitä statuksenkin merkitystä ennen hankintaa. Ööh? Jos oletetaan, että keikkamuusikko, oli se sitte minkä "genren" soittaja hyvänsä, ostaa itelleen työkalun, niin ehkä suurin osa ei sitä statusta mieti. Ainakaan isommin. Ja enpä sitäkään usko, etteivätkö nuo halvemmat Gibsonin skebat olis hyviä. Tällä on aika moni noita faded-malleja tms. huokeempia kitaroita ihan menestyksekkäästi jopa keikkaillessa käyttäneet. Työkalut hommien mukaan. |
Sergei Fallinen 16.04.2011 20:23:45 | |
---|
fox: Ööh? Jos oletetaan, että keikkamuusikko, oli se sitte minkä "genren" soittaja hyvänsä, ostaa itelleen työkalun, niin ehkä suurin osa ei sitä statusta mieti. Ainakaan isommin. Ainakaan isommin.... ehkä ei, mutta jollain toisella fiilis on kuitenkin vähän vielä parempi kun pääsee sitä ihkaoikeaa stankkua hiplaamaan. Puhumattakaan sit jostain tarkemmin rajatusta genrestä tai vaikka intohimosesta harrastelijamuusikosta keikkailevan ammattilaisen sijaan Pyydän anteeksi muurahaispesään sohasemista ja olihan se vähän provosoivaa, mut tarkotin vain sanoa että on hyvä selventää itselleen mitä Gibson Les Paul sun mielestä tarkottaa:P |
fox 16.04.2011 20:31:19 | |
---|
Sergei Fallinen: olihan se vähän provosoivaa, mut tarkotin vain sanoa että on hyvä selventää itselleen mitä Gibson Les Paul sun mielestä tarkottaa:P Eihän siin ole "kahta puhetta" mitä se tarkoittaa: Gibson Les Paul on Gibson Les Paul.. :) Kyllä mä henkilökohtasesti uskon, että se juttu on aloittajallekin selvä. =) |
Lonesome 16.04.2011 20:32:21 | |
---|
fox: Ööh? Jos oletetaan, että keikkamuusikko, oli se sitte minkä "genren" soittaja hyvänsä, ostaa itelleen työkalun, niin ehkä suurin osa ei sitä statusta mieti. Ainakaan isommin. Meth emma thajua, Sergei on Rock. Reunalistat ratkaisee. Siina se ero... ;) "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett |
Sergei Fallinen 16.04.2011 20:34:39 | |
---|
Lonesome: Meth emma thajua, Sergei on Rock. Reunalistat ratkaisee. Siina se ero... ;) Nimenomaan, joka kunnon rokkistaral on aina varaa maksaa 500e lisää reunalistoista |
bfoc 16.04.2011 20:48:55 | |
---|
Haa. Mä voin ny vaihtaa leiriä kun oma Voodoo makso aikanaan vajaa 1700€ ja se oli sillon halpa reunalistaton paarian mekastusväline. Nyt jos raja on tonnissa niin mähän oon selkeesti eliitissä! Jee! (Paitsi että puut on väärät ja mikit on liian kuumat ja latteet jajaja ei se oo kispon kun jnejne) sutiojrikellA |
Wradlin 16.04.2011 20:57:11 | |
---|
Sergei Fallinen: Nimenomaan, joka kunnon rokkistaral on aina varaa maksaa 500e lisää reunalistoista Ei kunnon rokkistarat maksa keikkailukitaroistaan. |
Sergei Fallinen 16.04.2011 20:59:20 | |
---|
Wradlin: Ei kunnon rokkistarat maksa keikkailukitaroistaan. Totta kyllä, mut jos ei oo ihan niin kunnon stara, sitä voi vähän feikkaa rahalla |
GrooverMan 16.04.2011 22:53:07 (muokattu 16.04.2011 22:53:42) | |
---|
Lonesome: Meth emma thajua, Sergei on Rock. Reunalistat ratkaisee. Siina se ero... ;) Jeh, ja yleisö, nehän ne vasta tarkkaileekin reunalistoja. Vaikka kuinka jumalaista kitarointia tulis lavalta voi reunalistojen puuttuminen viedä kaiken fiiliksen :) Ja auta armias jos siellä lavassa lukee Epiphone tai muuta!!! I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve |
koponen 16.04.2011 23:38:25 | |
---|
Gibson näköjään herättää edelleen tunteita :) I'm endorsed by Marshall |
Joo siis eihän tässä mitään kipsoneja kannata kellään ostaa jollei ole custom. Studio ja Stankku on vaan kapitalistisien yhtiönjohtajien juonia kuluttajia varten eivätkä ne ole mistään kotoisin kun ei oo se paras malli. Hyvät kopiothan ovat samaa laatua kuin nämä paremmat, mutta halvempia ja eikähän tätä kukaan hyväksy että ostaa halpiksen. Nykyään täytyy säästää se pari tonnia enemmän ja ostaa se kalliimpi ja korsiteellisempi. Joten siis vaihtoehtoina ostaa joko pacifica tai sitten jättää ottamasta kokonaan ja säästää ne pari tonnia. Toisinsanoen mitä ite olen kokeillut "halpisgibboja" niin laadukkailta ovat vaikuttaneet ja melko potentiaalinen lespagaskohde voisi olla tuo goldtop p90, mutta onneksi olen tyytyväinen kamoihini ja saanu hillitettyä kamarunkkausvaihdetta. "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir |
bfoc 17.04.2011 01:45:02 | |
---|
sutiojrikellA |
nannne 17.04.2011 04:01:38 | |
---|
GrooverMan: Jeh, ja yleisö, nehän ne vasta tarkkaileekin reunalistoja. Vaikka kuinka jumalaista kitarointia tulis lavalta voi reunalistojen puuttuminen viedä kaiken fiiliksen :) Ja auta armias jos siellä lavassa lukee Epiphone tai muuta!!! Hyh, kukas nyt epiphonen ritsoilla soittas, tai siis joillekin se on ihan ok mutta se että pitää olla hornet on myöskin ihan ok. |
HansOskar 17.04.2011 09:11:44 | |
---|
Reuna listat ei nyt ole mulle se juttu, ajatteli et ostaisin Gibsonin les paulilta kuulostavan soittimen, edullisesti. Ja jos en pääse prassailemaan reuna-listoilla, niin 100e, tossa hintaluokassa irtois ebenpuusta tehty otelauta... :-) http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_studio_p_90_wb.htm Ebenpuu otelaudat löytynee Gibsoneista 2500e eteenpäin... |
-JiiTee- 17.04.2011 09:26:43 | |
---|
HansOskar: Terse! Onko kenelläkään kokemuksia näistä Studioista P-90 mikeillä, eli kehuja, ja haukkuja.. Jonkun näistä ostan, tilaan, meni syteen tai saveen..tietenkin tekisin vertailua itse, jos Tampereella roikkuisi jonkun musa-liikkeen seinällä joku näistä.. Kiitos! Tosi vähä käytännön kokemusta, mutta luettua on tullu paljon noista. Tuolla rapakon takana foorumeilla kehuvat noita vuolaasti, etenkin noita 50's ja 60's tribute malleja. Siellä kun on coolia löytää hyvä skeba halvalla, eikä häpiä niinku täällä. Jossei mulla olis jo G-pajan standardia ja P-90 hommiin tappohyvää epiluurin 56GT:tä, ni ostasin varmaan ton Goldtopin P-90 mikeillä. |
fox 17.04.2011 12:16:44 | |
---|
HansOskar: Ebenpuu otelaudat löytynee Gibsoneista 2500e eteenpäin... Eei välttämättä.. on muun muassa jopa 90-luvun Studioissakin niitä (eebenlautoja siis) nähty. Noin ihan sivuhuomautuksena vaan.. ;) |
Numb 17.04.2011 18:43:46 (muokattu 17.04.2011 18:44:46) | |
---|
HansOskar: Ebenpuu otelaudat löytynee Gibsoneista 2500e eteenpäin... Mun LP-Studiossa oli eebeniä. Ja on siinä vieläkin, mutta se ei enää ole mun :) Uutena oli sen pyöreästi tonnin verran. En oo nytten seurannut, mutta ainakin muutama vuosi sitten valkoiset Studiot tulivat eebenlaudalla. Tero Vaara soitti Eruptionin |
Vesihiisi 18.04.2011 00:07:56 (muokattu 18.04.2011 00:26:15) | |
---|
HansOskar: Terse! Onko kenelläkään kokemuksia näistä Studioista P-90 mikeillä, eli kehuja, ja haukkuja.. Jonkun näistä ostan, tilaan, meni syteen tai saveen..tietenkin tekisin vertailua itse, jos Tampereella roikkuisi jonkun musa-liikkeen seinällä joku näistä.. Kiitos! Terse, mulla on tuollainen, täältä löytyy lisää aiheesta. Lyhyesti sanottuna, osta. http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=15&t=199318&co=120 |
LesPaul70 18.04.2011 11:13:29 | |
---|
Ensimmäiset Les Paulit olivat P90 -mikeillä ja niitä on siitä lähti ollut tuotannossa humpparikeppien rinnalla. Haluaisin nähdä vuosimallin 1962 Gibson Les Paulin P90-mikeillä. Oikeastaan humbuckerit käy myös. Kyseessä on sen verran merkittävä keräilyharvinaisuus. |
Christeraser 18.04.2011 11:14:36 | |
---|
Numb: En oo nytten seurannut, mutta ainakin muutama vuosi sitten valkoiset Studiot tulivat eebenlaudalla. Jepsies, näin itsekin muistelisin |