Aihe: Electro Harmonix
1 2 3 4
Artist
15.04.2011 11:11:54
baba o riley: Voihan vitsi, mulla oli noita op-amppejä pieni läjä tossa jossain käänteessä, mutta myynyt kaikki pois. kannattaa ebaystä kytätä,joskus voi yllättävänkin halvalla lähteä. ostin osan sieltä halvemmalla mitä reissuet maksaa. halvin lähtenyt muistaakseni 30e tai vastaavaa.

Kyllähän noita välillä näkee, hommaan sitten kun sopiva tulee vastaan. Mikäs versio muffista sulla on eniten käytössä?
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
baba o riley
15.04.2011 11:33:23 (muokattu 15.04.2011 11:33:42)
Artist: Kyllähän noita välillä näkee, hommaan sitten kun sopiva tulee vastaan. Mikäs versio muffista sulla on eniten käytössä?

Tällä hetkellä mulla on muistaakseni nelonen pedalboardissa. Ensimmäisiä op-amp versioita (on/off kytkimellä varustettu). Mulla oli myös pari tone bypass op-amp versiota, versio5, ja soundi on samaa ku nelosella, yksilöissä on mielestäni suurempaa heittoa kun mitä voi noissa omasta kokemuksesta version mukaan määritellä.
the-Antero
15.04.2011 11:43:54

Hey, onko double muffilla eroa tuohon double muff nanoon? EI löytynyt nanosta mitään noitten nettisivuilta :/
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
GrooverMan
15.04.2011 12:04:41 (muokattu 15.04.2011 12:13:40)
the-Antero: Hey, onko double muffilla eroa tuohon double muff nanoon? EI löytynyt nanosta mitään noitten nettisivuilta :/

Eiköhän se sama laite oo pienemmässä lootassa. Vaikka esim. tonesäädintä ei ole, saa soundia säädettyä yllättävänkin paljon säröpiirien volasuhteilla. Eli käytännössä saa hyvin terävää tai paksua soundia (tai mitä tahansa siltä väliltä), säädöistä riippuen.

Tavallaan vähän erikoisosaston särö kuitenkin, eli suosittelen kokeilemaan ennen ostoa.

EDIT: Näyttäis siltä että nano-versio on korvannut isommassa lootassa myydyn härvelin. Esim. Uraltone myy isompaa NOS-versiona :)
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
s8na
15.04.2011 17:23:34

GrooverMan: Eiköhän se sama laite oo pienemmässä lootassa. Vaikka esim. tonesäädintä ei ole, saa soundia säädettyä yllättävänkin paljon säröpiirien volasuhteilla. Eli käytännössä saa hyvin terävää tai paksua soundia (tai mitä tahansa siltä väliltä), säädöistä riippuen.

No tää kuulostaa hyvälle, en tiiä mitä sit vahvarini tykkää ku ronkeli on säröjen kanssa. Taian tota kokeilla jossain vaiheessa.
Tympee Huttunen
15.04.2011 17:35:23
Mulla meni vähän maku Electro Harmonixiin, kun nykypedaaleista suuri osa täynnä sitä pintaliitosrojua ja mikropiirejä.
komero
16.04.2011 12:19:09
GrooverMan: Vaikka esim. tonesäädintä ei ole, saa soundia säädettyä yllättävänkin paljon säröpiirien volasuhteilla. Eli käytännössä saa hyvin terävää tai paksua soundia (tai mitä tahansa siltä väliltä)

Joo, tuo on totta. Mutta ainakin minun yksilössä tuntuu saundi muuttuvan vähän turhan herkästi. Tai sitten se on jossain korvien välissä se "ongelma".

Tuntuu olevan aika herkkä peli sijoittelun suhteen. Nyt se on ekana laudassa, toimii ihan hyvin. Kokeilin niin, etä double muffia ennen oli duncanin pickup booster, muffista lähti suurin piirtein kaikki säröt jos booster ei ollut päällä. Outo vekotin.

Holy Grail on muuten hyvä, mutta omani söi hieman saundia. Alapäätä.

Se pikku boosteri (L jotain 1) on kyllä hyvä, toimii ainakin fender blues juniorin edessä mainiosti. Lainassa oli jonkun aikaa, täytynee hommata oma. Hinta on pieni saavutettuun saundiin nähden. Ei tosin ollut niin hyvä ac30-kloonin edessä (tai mihin lie se vahvistin perustuukaan, Tesa 30, eli Teemu Sauerin rakentama 30W EL84-kone).
GrooverMan
16.04.2011 13:41:56
komero: Joo, tuo on totta. Mutta ainakin minun yksilössä tuntuu saundi muuttuvan vähän turhan herkästi. Tai sitten se on jossain korvien välissä se "ongelma".

Tuntuu olevan aika herkkä peli sijoittelun suhteen. Nyt se on ekana laudassa, toimii ihan hyvin. Kokeilin niin, etä double muffia ennen oli duncanin pickup booster, muffista lähti suurin piirtein kaikki säröt jos booster ei ollut päällä. Outo vekotin.

Holy Grail on muuten hyvä, mutta omani söi hieman saundia. Alapäätä.

Se pikku boosteri (L jotain 1) on kyllä hyvä, toimii ainakin fender blues juniorin edessä mainiosti. Lainassa oli jonkun aikaa, täytynee hommata oma. Hinta on pieni saavutettuun saundiin nähden. Ei tosin ollut niin hyvä ac30-kloonin edessä (tai mihin lie se vahvistin perustuukaan, Tesa 30, eli Teemu Sauerin rakentama 30W EL84-kone).

Totta, soundi vaihtelee, ehkä lämpenemisen ja/tai patterista tulevan virran mukaan.

Eilen treeneissä tuli Visual Soundin Route 66:n ja otin pitkästä aikaa Double Muffin kehiin. Täähän on tavallaan todella old skool -särö siinä mielessä, että vaikka säröä/saturaatiota on paljon, niin silti sustainia ei ole paljoa. Siis tuossa single moodissa, double moodissa alkaa sustainiakin löytyä ja soundi on muutenkin hieman modernimpi.

Laitoin eilen Double Muffin eteen (joo-o, joskus se kuuluu sinne) delayn ja mielenkiintoista oli, että kun delayn polkaisi päälle muuttui soundi erittäin kirkkaaksi ja säröisemmäksi, aivan kuin olisi polkaissut toisen särön päälle. Selvennettäköön että kyseinen delay ei käyttäydy minkään muun omistamani särön kanssa näin. Eli pääteltävissä, että pienikin impedanssimuutos saattaa aiheuttaa erittäin ison soundimuutoksen.

LPB-1:sen omistan myös, toimii mun Fenderin kanssa oikein mainiosti ja mun Vox AC15:n kanssa erittäin huonosti. Mutta Vox tuntuu muutenkin olevan erittäin kranttu pedaaleiden suhteen.
I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
erty
16.04.2011 14:13:45
GrooverMan: Eli pääteltävissä, että pienikin impedanssimuutos saattaa aiheuttaa erittäin ison soundimuutoksen.

Niin, mut kyl ne kalliit putiikki-fuzzitkin käyttäytyy ihan samalla tavalla riippuen vähän pedaalista. Mut toisaalta toi on ihan hyväkin juttu, voi hakea erilaisia saundeja pelkästään pedaalien järjestystä vaihtamalla.

Itellä ei oo noista uusista XO-sarjalaisista kokemusta muutakun TW- ja Little Big Muffeista, jotka yllättäen kuulosti Big Muffeilta! :-D
Tällä hetkellä Muffin virkaa toimittaa musta isoboksinen Sovtek V7. V8:iin verrattuna vähän enempi middlee ja volaa, pitäis olla sama piirilevy kuin vihreissä tankeissa?
Pari DEM:iäkin on tullu omistettua, 90-luvun re-issue sekä toi vanhempi seiskytluvun lopun mustavihree kaunokainen, johon modasin TBP:n sekä muutin toimimaan perus 18VDC-jännitteellä sisäisen muuntaja sijaan. Saundi on hunajaa..
hevuorenmaa
17.04.2011 04:46:23
Soundiltaan persoonallisia ja hyviä vehkeitä jos tykkää. Yksikään ei mennyt koskaan rikki, mutta ainoa myymättä jättämäni on Deluxe Memory Man, joka on tavallaan aika lyömätön kapine. Ihan hyvän kuvan vehkeistä saa kuuntelemalla youtuben clippejä. Noita on siitä hyvä testailla että eteenpäin myynti on helppoa kun ovat aika halpoja ja silti hyvässä maineessa. Big Muffin tyylistä fuzzia jos ostaisin itse niin katselisin ehkä ennemmin Way Hugen suuntaan..
baba o riley
17.04.2011 08:39:44
hovi: Näistä saman hintaluokan laatikoista, mun mielestä EHX erottuu ja on aina erottunut muiden valmistajien vastaavista persoonallisuudellaan niin rakenteensakin, kuin äänimaailmansa puolesta.
Se, pitääkö persoonallisuudesta vai ei? vai hankkiiko Bossin? on taas jo eri juttu.
Mulla vanhin käytössä oleva EHX on Octave Multiplexer vuodelta ~1977, joten ei ne kulutuskestävyydeltäkään ihan paskoja ole, ainakaan kaikki

Octave multoplexer on muuten ihan skitzo hieno :=) Mulla on kans 70 luvulta oleva deluxe octave multiplexer missä on sisäänrakennettu fuzzi. Se ei kuulllosta muffipiiriltä vaan enempi graphic fuzz piiriltä mutta pelkällä volapotikalla. Sit siinä on -1 ja -2 octaavia joita blendaillaan. helvetti että on jyrä. trackaa mielestäni hyvin paitsi matalimmat äänet vähän tökkii, varsinkin avokielinä soitettuna. Ton ja bigmuff yhdistelmä hiwattiin on ihan älynräjäyttäjä. kone ja kaappi toistaa ja puskee sen alapään niin pirun nätisti pihalle.
the-Antero
30.04.2011 11:06:08

wilo: Sanoisin, että double muff sopii erityisen hyvin soittajalle, joka käyttää kitarassa passiivimikkejä ja tykkää käyttää vola- ja tonepotikoita saundin säätämiseen. Double muff toimii mun kokemusten mukaan erityisen hyvin noin.

Hommasin eilen tuon Double Muff Nanon...erittäin tyytyväinen olen. Ja aktiivimikit on mulla skebassa. Tykkäsin soundista niin ykskelasella kuin sitten humpparilla. Tosi mukavasti reagoi volaan sekä tonee tuo spedu.

Mitäs mieltä olette sitten EHX:n Stereo Electric Mistresistä. Onko hyvä Flangeri?

Entäpä tuo Worm?

Jos jollain on kokemuksia niin mielellään kuulisin...
VikiViljami
30.04.2011 11:47:54
POG ja HOG ois ihanat.
nannne
30.04.2011 12:03:21

the-Antero: Hommasin eilen tuon Double Muff Nanon...erittäin tyytyväinen olen. Ja aktiivimikit on mulla skebassa. Tykkäsin soundista niin ykskelasella kuin sitten humpparilla. Tosi mukavasti reagoi volaan sekä tonee tuo spedu.

Mitäs mieltä olette sitten EHX:n Stereo Electric Mistresistä. Onko hyvä Flangeri?

Entäpä tuo Worm?

Löytyy, wormi. Osta pois. Ihan hilpeä muljutin se on, paljon oon penaillu sillä ja expressiopedaalilla ja speis echöllä, saa aika muljuja hullutuksia.
the-Antero
30.04.2011 12:06:43

nannne: Löytyy, wormi. Osta pois. Ihan hilpeä muljutin se on, paljon oon penaillu sillä ja expressiopedaalilla ja speis echöllä, saa aika muljuja hullutuksia.

Laitoin viestiä sulle
baba o riley
30.04.2011 16:16:56 (muokattu 30.04.2011 16:17:23)
the-Antero: Hommasin eilen tuon Double Muff Nanon...erittäin tyytyväinen olen. Ja aktiivimikit on mulla skebassa. Tykkäsin soundista niin ykskelasella kuin sitten humpparilla. Tosi mukavasti reagoi volaan sekä tonee tuo spedu.

Entäpä tuo Worm?

Mä käytän aika paljon electric mistress deluxea, stereosta ei kokemusta. Mielestäni ihan mahtava flangeri. Aika usein se tulee päälle kun tarttee vielä tuoda elementti/noste kitaravallin päälle jossa memory man jo jöpöttää sellasella kaoottisella toistolla. tästä kokonaisuudesta syntyy ihan tolkuttoman hieno soundi ja EM tuo siihen vähän struktuuraa. Joskun kans kliineis jutuissa käytän EM mutta sillon melkein useammin laitan mxr phaserin hitaalle myllertämään linjassa viimeisenä jolloin efekti on aika karu ja vähän flangermainen.
Tinmo
30.04.2011 17:28:36
Krice: Tämä on jonkinlainen tyyppivika EHX:n pedaaleissa. Joko laskee tai nostaa volumetasoa. EHX ei tunnu saavan pedaaleita ulos oikein säädettynä. Kuntoon säätäminen toki voidaan tehdä maksua vastaan...

Tämä piti kutinsa #1 Echo-pedaalinkin kanssa. Tykkäsin siitä muuten tosi paljon. Ihan oikeenlainen saundi ja tavattoman nopea ja helppo säätää, mutta se volumen katoaminen. Argh.
novo
30.04.2011 18:56:33 (muokattu 30.04.2011 18:57:17)
VikiViljami: POG ja HOG ois ihanat.

Pog on kyl mukava kapistus, heleppo säätää ja kelpoa sundia puskee.

E: tässäkin kapistuksessa tietyillä asetuksilla vola tippuu vaan turhan ronskisti.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
wilo
30.04.2011 19:08:20
novo: Pog on kyl mukava kapistus, heleppo säätää ja kelpoa sundia puskee.

E: tässäkin kapistuksessa tietyillä asetuksilla vola tippuu vaan turhan ronskisti.

Mulla oli Micro POG ja siinäkin oli hyvä saundi, volan tippumista en pannu merkille. Oisko siinä poikkeuksellisesti tasot kohdallaan, tiedä häntä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)