Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Alle tonnin Gibsonin les paulit..
1 2 3 4 5
HansOskar
16.04.2011 19:03:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terse!
Onko kenelläkään kokemuksia näistä Studioista P-90 mikeillä, eli kehuja, ja haukkuja..
Jonkun näistä ostan, tilaan, meni syteen tai saveen..tietenkin tekisin vertailua itse, jos Tampereella roikkuisi jonkun musa-liikkeen seinällä joku näistä..
Kiitos!
 
HansOskar
16.04.2011 19:04:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ne Paulit.
http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_studio_p_90_wb.htm
 
http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_studio_p90_wc.htm
 
http://www.thomann.de/fi/gibson_lp_studio_60s_tribute_wgt.htm
 
Sergei Fallinen
16.04.2011 19:16:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kylhän niil soittaa. En vaan tiedä miks siinä kepis pitäis lukea Gibson jos kaikesta kuitenkin näkyy ettei oo varaa stankkuun tai customiin
 
tracyjacks
16.04.2011 19:19:37 (muokattu 16.04.2011 19:20:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: Kylhän niil soittaa. En vaan tiedä miks siinä kepis pitäis lukea Gibson jos kaikesta kuitenkin näkyy ettei oo varaa stankkuun tai customiin
 
Asia on myös niin, ettei Gibson tee Stankkujen hinnalla P90-Pauleja, joten ei välttämättä ole siitä kiinni onko varaa vai ei.
 
Itse voin varauksetta suositella noita, yhdellä kaverilla on tuollainen ja tulee sitä melkein joka viikko siellä käydessä soiteltua. Akustisesti hyvä sointi ja putkistyrkan kautta sit soundi onkin ns. hunajaa.
 
I'm Rob Chappers and you're not!
Wradlin
16.04.2011 19:25:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: En vaan tiedä miks siinä kepis pitäis lukea Gibson jos kaikesta kuitenkin näkyy ettei oo varaa stankkuun tai customiin
 
Viititkö hieman kertoa lisää tuosta ajatuksestasi?
 
Aloittajaa en osaa neuvoa, mut tuskinpa ne mitään huonoja keppejä nuo ovat. Ainakin mylespaul.comissa on porukka ollut aika tyytyväistä nuihin Studio Tributeihin.
 
Lonesome
16.04.2011 19:32:07 (muokattu 16.04.2011 19:38:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: Kylhän niil soittaa. En vaan tiedä miks siinä kepis pitäis lukea Gibson jos kaikesta kuitenkin näkyy ettei oo varaa stankkuun tai customiin
 
Jaahas... Tähän tarvis vähän tarkennusta. Onko Stankku tai Custom ainoa kurantti Gibson Les Paul, johon siis köyhälläkin (tai rahansa mielummin muuhun käyttävällä harrastajalla) pitäisi olla varaa? Eli pitäisikö tässä hintaluokassa suosia jäljitelmiä, jos haluaa kunnon vastinetta rahoille?
 
Edit: Olin hidas ja:
 
Oma Faded Studio tuli juuri myytyä, tyytyväinen olin lähes kolme vuotta siihen Les Paul-soundiin. Ei laatuongelmia. Halpa hinta välittyi siinä ulkoasussa. Minun mielestäni.
 
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Sergei Fallinen
16.04.2011 19:32:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tracyjacks: Asia on myös niin, ettei Gibson tee Stankkujen hinnalla P90-Pauleja, joten ei välttämättä ole siitä kiinni onko varaa vai ei.
 
niinno, otsikko oli kuitenkin alle tonnin Gibson LPt, ei P-90 LPt
 
Sergei Fallinen
16.04.2011 19:37:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lonesome: Jaahas... Tähän tarvis vähän tarkennusta. Onko Stankku tai Custom ainoa kurantti Gibson Les Paul, johon siis köyhälläkin (tai rahansa mielummin muuhun käyttävällä harrastajalla) pitäisi olla varaa? Eli pitäisikö tässä hintaluokassa suosia jäljitelmiä, jos haluaa kunnon vastinetta rahoille?
 
okeiokei, turha kaikkien nyt heti liikaa provosoitua. Soli vaan mun mielipide. Gibson on hieno sana lavassa mut ei sitä sen nimen takia kannata ostaa ellei samantien hanki kalliimpaa kitaraa. Käyttötarkotuksensa toki kaikille kitaroille ja sitä ei erityisemmin mainittu alotusviestissä niin sanoin sit suoraan vain oman mielipiteeni Gibson Les Pauleista. Hieno kitara mut ei muita hienompi ellei ole ns aito asia
 
Wradlin
16.04.2011 19:38:29 (muokattu 16.04.2011 19:42:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: niinno, otsikko oli kuitenkin alle tonnin Gibson LPt, ei P-90 LPt
 
Alle tonnin Gibson Les Paul = Gibson Les Paul joka maksaa alle tonnin. (lue: lavassa lukee Gibson Les Paul)
 
Ensimmäiset Les Paulit olivat P90 -mikeillä ja niitä on siitä lähti ollut tuotannossa humpparikeppien rinnalla.
 
Edit: Siis meinaan nyt sitä, että EI ole olemassa erikseen "Gibson Les Pauleja" ja "Gibson P-90 Les Pauleja". Ne on molemmat lespoja siinä missä vaikka Double Cutit tai Axcessit.
 
Sergei Fallinen
16.04.2011 19:49:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Alle tonnin Gibson Les Paul = Gibson Les Paul joka maksaa alle tonnin. (lue: lavassa lukee Gibson Les Paul)
 
Ensimmäiset Les Paulit olivat P90 -mikeillä ja niitä on siitä lähti ollut tuotannossa humpparikeppien rinnalla.
 
Edit: Siis meinaan nyt sitä, että EI ole olemassa erikseen "Gibson Les Pauleja" ja "Gibson P-90 Les Pauleja". Ne on molemmat lespoja siinä missä vaikka Double Cutit tai Axcessit.

 
Niin siis noin mä ton tarkotinkin, vaik kieltämättä ton lauseen voi lukea ainakin kahdel tapaa
 
ekorocket
16.04.2011 19:53:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HansOskar:
 
http://www.thomann.de/fi/gibson_lp_studio_60s_tribute_wgt.htm

 
Studio tai ei, toi on ihan järkyttävän seksikäs kitara. Mä olen tuollaista worn brownia testaillut kaupassa, ja hyvältähän se vaikutti.
 
Ja nää Standard/Custom -puristit on aina yhtä naurettavaa jengiä. Tässä on kyse kitaroista ja niillä soittamisesta, ei statuksen luomisesta materialla. Tuntuu, että nää jotka marisee tästä aiheesta omaavat jotain omia itsetunto-ongelmia ja projisoivat niitä näin.
 
Lonesome
16.04.2011 19:56:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: okeiokei, turha kaikkien nyt heti liikaa provosoitua.
 
Rauhaa. Ei tämä nyt ole niin vakavaa. Hölynpöly foorumilla ollaan. Jos kuitenkin halpis-Gibsoneja pitää huonona tässä hintaluokassa, olisi kysyjä-paran kannalta mukavaa tarjota jokin vaihtoehto. Epiluuri? Tokai? Säästä kaks donaa... ;)
 
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Sergei Fallinen
16.04.2011 19:58:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ekorocket:
Ja nää Standard/Custom -puristit on aina yhtä naurettavaa jengiä. Tässä on kyse kitaroista ja niillä soittamisesta, ei statuksen luomisesta materialla.

 
Niin siis kelle on kelle ei. Jos se Lespa on soittimen lisäksi jonkinlainen kikkelinjatke niin on se mun mielestä ihan rehellistä, tai ainakaan ei mitenkään paheksuttavaa, sanoa suoraan.
 
fox
16.04.2011 20:01:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: okeiokei, turha kaikkien nyt heti liikaa provosoitua. Soli vaan mun mielipide. Gibson on hieno sana lavassa mut ei sitä sen nimen takia kannata ostaa ellei samantien hanki kalliimpaa kitaraa.
 
Niin joo.. ;) Eli oot sitä mieltä, että on "aivan turha" mennä ostamaan yhtään halvempaa Gibsonia? Voi minnuukin sitten, kun olen ihan tarkotuksellakin ostanu noita halvempia (ja tosiaan vaan, koska ne on tuntunu _soittimina_ ihan kelvollisilta.)
 
Olisi sitten varmaan pitäny panostaa noihin high-end malleihin, customshop- ja vastaaviin sitten..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Sergei Fallinen
16.04.2011 20:03:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lonesome: Rauhaa. Ei tämä nyt ole niin vakavaa. Hölynpöly foorumilla ollaan. Jos kuitenkin halpis-Gibsoneja pitää huonona tässä hintaluokassa, olisi kysyjä-paran kannalta mukavaa tarjota jokin vaihtoehto. Epiluuri? Tokai? Säästä kaks donaa... ;)
 
Jos tahtoo Lespalta kuulostavan kitaran niin sitten se studio, ei epiphonea. Sen tarkemmin ostoksen motiiveja alotusviestissä ei eriteltykään. Tokai kannattaa toki testaa. (ja se säästäminen toki on aina harkinnanarvoinen vaihtoehto jos ei tarkkaan tiedä mitä tahtoo, mut sitä en sano nyt mitenkään tän ketjun alottajalle vaan yleisenä elämänviisautena)
 
tracyjacks
16.04.2011 20:04:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Olisi sitten varmaan pitäny panostaa noihin high-end malleihin, customshop- ja vastaaviin sitten..
 
Sama täällä, olisi vissiin pitänyt nekin rahat säästää ja ostaa se Custom Shop Signature. :(
 
I'm Rob Chappers and you're not!
fox
16.04.2011 20:06:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: Niin siis kelle on kelle ei. Jos se Lespa on soittimen lisäksi jonkinlainen kikkelinjatke niin on se mun mielestä ihan rehellistä, tai ainakaan ei mitenkään paheksuttavaa, sanoa suoraan.
 
No hei, jos sua jotenkin häiritsee se, että alkuperänen kysyjä on halvempaa Gibsonia ostamassa soittimeksi, niin mitäs siin on kummallista? Hän haluaa Gibsonin, ja ilmeisesti sitä on ihan omilla rahoillaan ostamassa. Mitä hittoo siihen täytyy nyt jotain "kikkelinjatkopuheita" ryhtyä mutisemaan, taikka jotai "ei oo varaa" -kuitteja? Gibsonilla on vallan oivallisia halvempia mallejakin.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Sergei Fallinen
16.04.2011 20:06:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Niin joo.. ;) Eli oot sitä mieltä, että on "aivan turha" mennä ostamaan yhtään halvempaa Gibsonia? Voi minnuukin sitten, kun olen ihan tarkotuksellakin ostanu noita halvempia (ja tosiaan vaan, koska ne on tuntunu _soittimina_ ihan kelvollisilta.)
 
Olisi sitten varmaan pitäny panostaa noihin high-end malleihin, customshop- ja vastaaviin sitten..

 
Siis toki niitä saa ostaa jos lespoja enemmän harrastaa. Ja ne on varmasti hyviä soittimia. Mut jos ostaa yhden Lespan ja aikoo sillä keikoilla käydä loppuikänsä niin kannattaa miettiä sitä statuksenkin merkitystä ennen hankintaa.
 
Sergei Fallinen
16.04.2011 20:08:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: No hei, jos sua jotenkin häiritsee se, että alkuperänen kysyjä on halvempaa Gibsonia ostamassa soittimeksi, niin mitäs siin on kummallista? Hän haluaa Gibsonin, ja ilmeisesti sitä on ihan omilla rahoillaan ostamassa. Mitä hittoo siihen täytyy nyt jotain "kikkelinjatkopuheita" ryhtyä mutisemaan, taikka jotai "ei oo varaa" -kuitteja? Gibsonilla on vallan oivallisia halvempia mallejakin.
 
Siis mä en tosiaankaan sanonut sitä alkuperäselle kysyjälle vaan tolle toiselle joka piti standard/custompuristeja naurettavana jenginä "koska merkillä ei ole väliä". Joillekin merkillä on väliä ja sillä hyvä. Jollekin toiselle ei ja se on yhtä kunnioitettavaa.
 
fox
16.04.2011 20:09:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tracyjacks: Sama täällä, olisi vissiin pitänyt nekin rahat säästää ja ostaa se Custom Shop Signature. :(
 
Voihan eihän. :(
Ite ostin _käytettynä_ MelodyMakerin, voi hitto.. Oli halpa. Ei pitene, vaikka lukee.
 
Jos olis ollu jollain muulla Melody Maker-kopio niin se olis varmaan ollu kuitenkin parempi? ;)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «