Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Electro Harmonics Big Muff vs BOSS ODB-3
1 2
jii.pee
14.04.2011 19:18:34 (muokattu 14.04.2011 19:28:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen aloittelemassa basson soittoa, olen suuri Metallica fani ja etsisin nyt sitä kuuluisaa Cliff Burton soundia.
 
Jompikumpi noista pedaaleista olisi nyt hankinnassa. Cliff Burton käytti Big Muffia, mutta se alapään katoaminen mistä kaikki puhuu huolestuttaa hieman. Tosin onko siitä niin paljon haittaa kun ainakin näin aluksi tulen soittamaan vain kotona?
 
Kiitos vastauksista! :)
 
Cannot The Kindom Of Salvation Take Me Home? -Paul Gerhardt
Siderocks
14.04.2011 19:24:14 (muokattu 14.04.2011 19:25:04)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jii.pee: Olen aloittelemassa basson soittoa, olen suuri Metallica fani ja etsisin nyt sitä kuuluisaa Cliff Burton soundia.
 
Jompikumpi noista pedaaleista olisi nyt hankinnassa. Cliff Burton käytti Big Muffia, mutta se alapään katoaminen mistä kaikki puhuu huolestuttaa hieman. Tosin onko siitä niin paljon haittaa kun ainakin näin aluksi tulen soittamaan vain kotona?
 
Kiitos vastauksista! :)

 
Hommaa Bossin Line Selector ja joku EQ. Muffi toiseen kanavaan ja EQ toiseen. Muffi sellasenaan ja EQ:stä boostaat alapäitä. Problem solved :P
 
www.myspace.com/heavyspacehero
jii.pee
14.04.2011 19:31:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siderocks: Hommaa Bossin Line Selector ja joku EQ. Muffi toiseen kanavaan ja EQ toiseen. Muffi sellasenaan ja EQ:stä boostaat alapäitä. Problem solved :P
 
Nolo tilanne... En oikein ymmärtäny mitään siun vastauksesta :D Oon aika aloittelija näissä jutuissa vaikka kitaraa oon vuoden soittanut.. Tässä ollaan budjetilla liikenteessä, ja olen vasta aloittelemassa.. Sinänsä en mitään erikoista tarvitse, kunhan ollaan lähellä Burtonin soundia :p
 
Cannot The Kindom Of Salvation Take Me Home? -Paul Gerhardt
SnowCrow
14.04.2011 20:07:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Burtonhan käytti kitaran Big Muffia, meinasitko sitä vai bassolle tarkoitettua Bass Big Muffia? Mulla oli sellanen, mutta möin sen kun soundi ei miellyttäny. Kun sehän on fuzzi enemmänkin kuin distortion.
Bossista ei kokemusta. :d Kokeile käydä musiikkiliikkeissä testaamassa eri pedaaleita.
 
jii.pee
14.04.2011 20:18:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SnowCrow: Burtonhan käytti kitaran Big Muffia, meinasitko sitä vai bassolle tarkoitettua Bass Big Muffia? Mulla oli sellanen, mutta möin sen kun soundi ei miellyttäny. Kun sehän on fuzzi enemmänkin kuin distortion.
Bossista ei kokemusta. :d Kokeile käydä musiikkiliikkeissä testaamassa eri pedaaleita.

 
juu, bass big muffia meinasin :p Kyllä olen sen puolelle kallistumassa ihan pelkästään youtube videoidenkin perusteella, kun niin lähellä on burton soundia :p mutta pitäsi bossiakin testata...
 
Cannot The Kindom Of Salvation Take Me Home? -Paul Gerhardt
hemmo
14.04.2011 20:23:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jii.pee: juu, bass big muffia meinasin :p Kyllä olen sen puolelle kallistumassa ihan pelkästään youtube videoidenkin perusteella, kun niin lähellä on burton soundia :p mutta pitäsi bossiakin testata...
 
molemmat ostat, näino
 
Ei mitään vaihtobassoja, vaan pitopelejä!
jii.pee
14.04.2011 20:44:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hemmo: molemmat ostat, näino
 
ehk sittä joskus myöhemmin.. :p nyt mennään budjetilla ja katotaan miten ottaa liekkii alle tää basson soitto, nyt ainakin ollut pidemmän päälle into päällä ja tuskin laantuu :p
 
Cannot The Kindom Of Salvation Take Me Home? -Paul Gerhardt
hemmo
14.04.2011 20:47:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jii.pee: ehk sittä joskus myöhemmin.. :p nyt mennään budjetilla ja katotaan miten ottaa liekkii alle tää basson soitto, nyt ainakin ollut pidemmän päälle into päällä ja tuskin laantuu :p
 
no ok, mut muista, bassolla saa piparia & jaffaa
 
Ei mitään vaihtobassoja, vaan pitopelejä!
Fortune
14.04.2011 21:06:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jii.pee: juu, bass big muffia meinasin :p Kyllä olen sen puolelle kallistumassa ihan pelkästään youtube videoidenkin perusteella, kun niin lähellä on burton soundia :p mutta pitäsi bossiakin testata...
 
Bass Big Muff ei syö botnea ollenkaan kun laittaa sen mode-namiskan alimpaan asentoon, se päästää basson alapään läpi säröttämättä. Toimii ainakin meikäläisellä sellaiseen Muse- ja Burton-pörinään todella hyvin.
 
"Look behind you, a three-string bass!"
jii.pee
14.04.2011 21:07:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fortune: Bass Big Muff ei syö botnea ollenkaan kun laittaa sen mode-namiskan alimpaan asentoon, se päästää basson alapään läpi säröttämättä. Toimii ainakin meikäläisellä sellaiseen Muse- ja Burton-pörinään todella hyvin.
 
Ka perskeles! Hieno homma! kiitos vastauksesta! (:
 
Cannot The Kindom Of Salvation Take Me Home? -Paul Gerhardt
Jakkeko
15.04.2011 08:33:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fortune: Bass Big Muff ei syö botnea ollenkaan kun laittaa sen mode-namiskan alimpaan asentoon, se päästää basson alapään läpi säröttämättä. Toimii ainakin meikäläisellä sellaiseen Muse- ja Burton-pörinään todella hyvin.
 
Näinhän se menee. Mulla oli aikaisemmin ODB ja vaihdoin sen EHn / Sovtekin mustaan Pi Muffiin... Kyseessä siis Venäjän puolella tehty kitara muffi. Soundi on parempi ja se alapään katoaminen ei ole suoranaisesti mikään ongelma, vaikkakin ihan selvästi havaittava ilmiö. Ite olen kanssa funtsinut jotain signaalin splittaus tms. systeemiä jolla tuon ongelman saisi halutessa korjattua. Projekti status: kesken.
 
Olen myös käynyt testaamassa tuon Bass Big Muffin, mutta silti valintani oli tuo EH / Sovtek.
 
rokrokpoprok
pekezu
15.04.2011 10:34:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fortune: Bass Big Muff ei syö botnea ollenkaan kun laittaa sen mode-namiskan alimpaan asentoon, se päästää basson alapään läpi säröttämättä. Toimii ainakin meikäläisellä sellaiseen Muse- ja Burton-pörinään todella hyvin.
 
Se itseasiassa päästää koko basson signaalin läpi säröttämättä. Volume lisää sitten särösoundia päälle.
 
Hyvä muuten, mutta jos kesken biisin haluaa rykäistä päälle, ei tee koko värkillä mitään. Volaboosti on niin järjetön tuolla dry-modella. Oma Muffi on menossa modattavaksi pääsiäisenä, siihen laitetaan signaalitien häntäpäähän vielä yksi "Mastervolume".
 
"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
Fortune
15.04.2011 11:05:34 (muokattu 15.04.2011 11:08:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: Se itseasiassa päästää koko basson signaalin läpi säröttämättä. Volume lisää sitten särösoundia päälle.
 
Hyvä muuten, mutta jos kesken biisin haluaa rykäistä päälle, ei tee koko värkillä mitään. Volaboosti on niin järjetön tuolla dry-modella. Oma Muffi on menossa modattavaksi pääsiäisenä, siihen laitetaan signaalitien häntäpäähän vielä yksi "Mastervolume".

 
Jännä, en oo huomannut mitään tuollaista itsellä, hyvin on toiminut ilman mitään järjetöntä volaboostia ja sustain-potikasta olen saanut lisää säröä. Kuulen varmaan omiani sitten tai jotain :D
 
"Look behind you, a three-string bass!"
pekezu
16.04.2011 12:16:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fortune: Jännä, en oo huomannut mitään tuollaista itsellä, hyvin on toiminut ilman mitään järjetöntä volaboostia ja sustain-potikasta olen saanut lisää säröä. Kuulen varmaan omiani sitten tai jotain :D
 
Toi riippuu siitä miten isolla sulla on se sustain. Mun mielestä paras soundi on about sillon kun sustain on klo 13-15. Ja sillon sitä boostia on oikeesti paljon.
 
"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
Fortune
16.04.2011 13:09:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: Toi riippuu siitä miten isolla sulla on se sustain. Mun mielestä paras soundi on about sillon kun sustain on klo 13-15. Ja sillon sitä boostia on oikeesti paljon.
 
Noilla main se minullakin on, mutta ehkä soundipolitiikka on muuten sellainen ettei sitä boostia huomaa tai jotain.
 
Varmaan kompensoin sitä soittotatsilla tietämättäni.
 
"Look behind you, a three-string bass!"
-daali
17.04.2011 12:35:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No huh huh... Ehkä se on vaan mun mielipide mutta mun mielestä cliff burtonin saundi niissä sen sooloissa on melko hirvittävä
 
Cultösaurus
17.04.2011 12:55:53 (muokattu 17.04.2011 12:56:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse melkein ostaisin vielä tuossa vaiheessa soittoharrastusta jonkin huokeahintaisen multiefektin (esim. Boss ME-50B) käytettynä ja kokeilisin sillä alustavasti, minkälaista soundia omaan soittoon tahtoo. Varsinkin bändisoitossa sitä helposti huomaa, kuinka se yksin korvakuulokkeilla kuunneltu pörinärohina ei sitten leikkaakaan yhteissoitossa läpi, ja oma bassottelu hukkuu onnettomana kokonaan. Tuli nimittäin itsekin ostettua teini-ikäisenä tuo Boss ODB-3, eikä sitä ole tullut käytettyä oikeastaan kuin yhden käden sormilla laskettava määrä kertoja.
 
pekezu
17.04.2011 13:50:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cultösaurus: Itse melkein ostaisin vielä tuossa vaiheessa soittoharrastusta jonkin huokeahintaisen multiefektin (esim. Boss ME-50B) käytettynä ja kokeilisin sillä alustavasti, minkälaista soundia omaan soittoon tahtoo. Varsinkin bändisoitossa sitä helposti huomaa, kuinka se yksin korvakuulokkeilla kuunneltu pörinärohina ei sitten leikkaakaan yhteissoitossa läpi, ja oma bassottelu hukkuu onnettomana kokonaan. Tuli nimittäin itsekin ostettua teini-ikäisenä tuo Boss ODB-3, eikä sitä ole tullut käytettyä oikeastaan kuin yhden käden sormilla laskettava määrä kertoja.
 
Mä en kannata tollaisten multimuljujen ostamista.
 
Jos ketjun aloittajaa kiehtoo bass muffi, hanki käytettynä ja jos tökkii, myy eteenpäin samalla hinnalla. Käytettyjen ostaminen muutenkin kannattaa, kun muistaa perusvarovaisuuden.
 
"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
Fortune
17.04.2011 17:46:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: Mä en kannata tollaisten multimuljujen ostamista.
 
Jos ketjun aloittajaa kiehtoo bass muffi, hanki käytettynä ja jos tökkii, myy eteenpäin samalla hinnalla. Käytettyjen ostaminen muutenkin kannattaa, kun muistaa perusvarovaisuuden.

 
Juu, Bass Big Muffia saa halvalla ja siitä saa aina myydessä käytännössä melkein samat rahat poiskin.
 
"Look behind you, a three-string bass!"
dexi
20.04.2011 12:10:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloittajan kannattaisi ehkä kokeilla myös Digitechin Bass Driveria. Löytyy mallinnosta pikkurososta procon ratin kautta aina sinne ODB-3:seen ja Big Muffin fuzziin. Löytyy myös blend-namiska jossa voi sekoittaa sitä särötettyä soundia kuivaan soundiin, joten ei pitäisi alapäätäkään hirveästi leikkaa. Itsellä ei ole kokemusta, mutta kovasti on jakanut mielipiteitä esim. täällä m.netissä, joten kannattanee kokeilla ennen kuin ostaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «