Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 5119 120 121 122 123 124 125 126
Mikko L
12.04.2011 16:03:22

:) No en mä nyt ajattele että mä puhuisin kenenkään kanssa vastakkain täällä. Suomalaisluonteeseen kuuluu vain se että koko ajan pitää yrittää todistaa muille kuinka paljon on muiden yläpuolella. Oon myös huomannut että mun viestit vastaanotetaan ylimielisenä, vaikka jaan vain informaatiota. Jos kyse on siitä että pidänkö mun mielipidettä parempana koska olen melkeinpä ainoa täällä joka OIKEASTI TIETÄÄ näiden laitteiden erot käyttökokemuksen kautta, niin siinä tapauksessa myönnän että pidän mun mielipidettä parempana kuin sellaisten jotka on vain lukenut asiasta tai kuunnellut clippejä ja niiden perusteella nyt tietää mikä on parempi kuin toinen. Googlettakaapa vaikka näiden eroja käyttökokemuksen kautta, niin saatte aika paljon mun mielipiteitä tukevia lausuntoja.
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Mikko L
12.04.2011 16:04:12

Sakmongkol: Ja Mikko saa ilmeisesti rahaa siitä että se kehuu Axea. Tai ainakin pitäisi saada, en tiedä kuinka jaksaa muuten.

Aivan, koska Fractal Audiota kiinnostaa ihan h*lvetisti panostaa johonkin Suomen markkinoihin. :D HAHAHA!
Ukkovaari
12.04.2011 16:37:57
Mikko L:... En edes omista Axe-Fx:ää tällä hetkellä ja haluaisin jälleen omistaa Axe-Fx:n.

Miks ihmeessä et omista? Mielenkiinnosta pakko tämä kysyä, mutta ei ola pakko vastata.
Tuli vaan mieleen että miksi menit luopumaan hyvästä vehkeestä ja sitten taas tuota haluat uudestaan omistaa. Toisaalta aika tuntun tuntuista tämä on kun seuraa porukan kirjoitteluja eli mennä myydä pläjäytetään pois hyvä musaverme, kenties tämä kuuluu ns. kategoriaan "ikuisen soundin ja kaman metsästys" ;-)

On tuota itekin tullu harrastettua kitaroissa ja jälkikäteen sitten taas kuumotti.
Grugi
12.04.2011 16:57:08
Mikko L: :) No en mä nyt ajattele että mä puhuisin kenenkään kanssa vastakkain täällä. Suomalaisluonteeseen kuuluu vain se että koko ajan pitää yrittää todistaa muille kuinka paljon on muiden yläpuolella. Oon myös huomannut että mun viestit vastaanotetaan ylimielisenä, vaikka jaan vain informaatiota. Jos kyse on siitä että pidänkö mun mielipidettä parempana koska olen melkeinpä ainoa täällä joka OIKEASTI TIETÄÄ näiden laitteiden erot käyttökokemuksen kautta, niin siinä tapauksessa myönnän että pidän mun mielipidettä parempana kuin sellaisten jotka on vain lukenut asiasta tai kuunnellut clippejä ja niiden perusteella nyt tietää mikä on parempi kuin toinen. Googlettakaapa vaikka näiden eroja käyttökokemuksen kautta, niin saatte aika paljon mun mielipiteitä tukevia lausuntoja.

Nimenomaan se on hieman huono lähtökohta jos kuvittelee itsensä muiden yläpuolelle. Kysehän oli soundista ja siitä että onko tuo axe siinä ylivertainen, mun mielipide jo tullut selväksi. Meinaatko että noi axen clipit mitä netissä on niin ei olekkaan sitä miltä se laite kuulostaa oikeasti? Mitä paremmuuteen tulee niin toki axessa on niitä kaappeja paljon enemmän kuin näissä muissa mainituissa mutta määrä ei ole aina itseisarvo ja se että jossakin kikottimessa on vaikka 100000 efektiä niin sekään ei vielä tee siitä parasta.

Kuten jo varmaan olet fiksuna kaverina oivaltanut niin minulla tosiaan on tuo 11R ja siitä on jo aika kattava kokemus, kaappeja ja efektejä siinä on liikaakin tarpeisiini ja soundi on mun mielestä erittäin loistava (huomaa minun mielestä) Harmihan se on jos netissä olevat clipit axen soundeista ei olekkaan totta, saati että noin puolen tuhannen POD HD soundaa axen poikien mukaan yhtä hyvältä. PS minulla ei ole sinua eikä ketään muutakaan vastaan mitään ja mielipiteet ovat kunkin yksilön ja ne sallittakoot.
SDMF
Mikko L
12.04.2011 17:12:19

Ukkovaari: Miks ihmeessä et omista? Mielenkiinnosta pakko tämä kysyä, mutta ei ola pakko vastata.
Tuli vaan mieleen että miksi menit luopumaan hyvästä vehkeestä ja sitten taas tuota haluat uudestaan omistaa. Toisaalta aika tuntun tuntuista tämä on kun seuraa porukan kirjoitteluja eli mennä myydä pläjäytetään pois hyvä musaverme, kenties tämä kuuluu ns. kategoriaan "ikuisen soundin ja kaman metsästys" ;-)

On tuota itekin tullu harrastettua kitaroissa ja jälkikäteen sitten taas kuumotti.

Nää nyt on vähän henkilökohtaisia asioita mutta voin kai ympäripyöreästi niistä kertoa.

Mulla oli Standard ja halusin Ultran. Tämä joka multa osti tämän Standardin soitti mulle ihan vain kysyäkseen Axe-Fx:stä ja hän tarjoutui erittäin anteliaaseen sopimukseen välttääkseen tuon G66:sen odotusajan. Tämä sopi mulle hyvin koska tarkoituksena oli ostaa Ultra jossain vaiheessa muutenkin.

Tilanne kuitenkin on se että mä oon nykyään pääasiassa laulaja kahdessa bändissä. Soitan kitaraa sellasissa yhden soundin bändeissä ja mä omistan kuitenkin Mesan Recton kaappeineen sekä HD500:sen jonka hommasin tekemään Axe-Fx:n sijaan demotuksia kämpillä. Voin rehellisesti sanoa että hyvän soundin tekeminen HD500:lla on erittäin vaikeaa. Mä oon tyytyväinen Engliin, Plexiin ja Fenderin etuasteisiin, mutta muilla en saa mitään käyttökelpoista ääntä ulos.

Eli mun tilanne on että en edes soita juuri yhtään kitaraa nykyään ja mulla on useita PRS-kitaroita, Petruccia, Fenderin 72:sta teleä ja hyvä akustinen yms. eli about 20000€ edestä kitaratavaraa aivan liian vähäisellä käytöllä. Ostanko tuohon vielä Ultran? Ei taida jäädä laitteista kiinni tämä mun kitaraharrastus. :)
Mikko L
12.04.2011 17:33:53

Grugi: Nimenomaan se on hieman huono lähtökohta jos kuvittelee itsensä muiden yläpuolelle. Kysehän oli soundista ja siitä että onko tuo axe siinä ylivertainen, mun mielipide jo tullut selväksi. Meinaatko että noi axen clipit mitä netissä on niin ei olekkaan sitä miltä se laite kuulostaa oikeasti? Mitä paremmuuteen tulee niin toki axessa on niitä kaappeja paljon enemmän kuin näissä muissa mainituissa mutta määrä ei ole aina itseisarvo ja se että jossakin kikottimessa on vaikka 100000 efektiä niin sekään ei vielä tee siitä parasta.

Kuten jo varmaan olet fiksuna kaverina oivaltanut niin minulla tosiaan on tuo 11R ja siitä on jo aika kattava kokemus, kaappeja ja efektejä siinä on liikaakin tarpeisiini ja soundi on mun mielestä erittäin loistava (huomaa minun mielestä) Harmihan se on jos netissä olevat clipit axen soundeista ei olekkaan totta, saati että noin puolen tuhannen POD HD soundaa axen poikien mukaan yhtä hyvältä. PS minulla ei ole sinua eikä ketään muutakaan vastaan mitään ja mielipiteet ovat kunkin yksilön ja ne sallittakoot.

Siis tottakai yleissoundillisesti jokaisesta näistä laitteista saa hyvän soundin ulos. Ehkä paras tapa kuvata tätä näiden laitteiden eroa on että vääntäessä soundia esim HD500sen kanssa pitää koko ajan keskittyä siihen että "kuulostaako tämä oikealta" esim. jos presencen heittää täysille niin siitä kuuluu sellaisia ääniä mitä ei todellakaan ole oikeissa vahvistimissa. Ja se alapää on ihan yliheitetty homma HD sarjassa. Kun teki testin putkipäätteen läpi niin HD500sessa oli vieläkin sama presence ongelma, kun taas 11R kuulosti tosi hyvältä putkipäätteen läpi, mutta ne 11R:n kaappimallinnokset taas ei ollut mun mielestä ihan aidon kuulosia. Voitte toki olla eri mieltä. Tää oli vaan se miten minä asian koin. Mä kokeilin silloin ekalla kerralla 11R:ää Mesan 2:90 päätteen läpi ja siitä ei tullut mitään. Oli vielä suuret odotukset siihen aikaan laitteelle.

En toki tiedä minkätyylisestä genrestä te tykkäätte, mutta itse olen tämän modernin musiikin perään ja esim. Bulbilla on hyvä osoitus Axe-Fx:n ominaisuuksista. Tämä on valitettavasti YouTube:n huono laatu:
http://www.youtube.com/watch?v=5vkTyTlCBCI
http://www.youtube.com/watch?v=eTn9Nbax1IU

Jos miettii vaikka koko Peripheryn levyä jonka kaikki kitarat on nauhoitettu tuon Bulbin makuuhuoneessa. Taitaa olla yksi parassoundisista levyistä monen vuoden sisään ja tosiaan kaikki kitarat Axe-Fx:llä nuoren jätkän makuuhuoneessa.
Mikko L
12.04.2011 17:47:37

http://www.youtube.com/watch?v=rEJC … mp;feature=player_detailpage#t=206s

Tuossa kohti esim tuota 11R demovideota on se yläpääpresenceongelma. Ne teistä joille on tuttu Marshallin JCM800 tietää ettei Marsua saa ees nuin räkäiseksi. Mutta voihan se olla että tämä on päivitysten myötä parantunut. Esim. nuo cleanit tuossa videossa teki todella suuren vaikutuksen minuun. Sitten taas Axe-Fx:n ja 11R:n päivityksissä on se ero että 11R myy ne tuollaisina expansion packeina ja Axe-Fx:n ne saa ilmaiseksi. Sitten taas mulle on tosi tärkeä tuo Rectomallinnus ja sitä mä oon eniten testaillut ja se on melko epädynaaminen eli compressoitu kuten tuossakin kuulee, mutta tuo DC Modern taas kuulostaa erittäin miellyttävältä.
Ukkovaari
12.04.2011 19:29:27 (muokattu 12.04.2011 19:34:56)
Mikko L: Nää nyt on vähän henkilökohtaisia asioita mutta voin kai ympäripyöreästi niistä kertoa.

Mulla oli Standard ja halusin Ultran. Tämä joka multa osti tämän Standardin soitti mulle ihan vain kysyäkseen Axe-Fx:stä ja hän tarjoutui erittäin anteliaaseen sopimukseen välttääkseen tuon G66:sen odotusajan. Tämä sopi mulle hyvin koska tarkoituksena oli ostaa Ultra jossain vaiheessa muutenkin.

Tilanne kuitenkin on se että mä oon nykyään pääasiassa laulaja kahdessa bändissä. Soitan kitaraa sellasissa yhden soundin bändeissä ja mä omistan kuitenkin Mesan Recton kaappeineen sekä HD500:sen jonka hommasin tekemään Axe-Fx:n sijaan demotuksia kämpillä. Voin rehellisesti sanoa että hyvän soundin tekeminen HD500:lla on erittäin vaikeaa. Mä oon tyytyväinen Engliin, Plexiin ja Fenderin etuasteisiin, mutta muilla en saa mitään käyttökelpoista ääntä ulos.

Eli mun tilanne on että en edes soita juuri yhtään kitaraa nykyään ja mulla on useita PRS-kitaroita, Petruccia, Fenderin 72:sta teleä ja hyvä akustinen yms. eli about 20000€ edestä kitaratavaraa aivan liian vähäisellä käytöllä. Ostanko tuohon vielä Ultran? Ei taida jäädä laitteista kiinni tämä mun kitaraharrastus. :)

OK, kiitän vastauksesta ja hyvät kamat sulla näyttää olevan ;-)

Juuh, 11r:ään se expansion pack maksaa mutta ei se paha ole eli 91€ ja kun itse laite on 735 € niin saa tuohon aika monta maksavaa päivitystä ajaa ennenkuin hinta on Axen tasolla.

Itellä ei tuota expansion packia vielä ole, kuulemma siinä paranoo soundit entuudestaan (mutta soundithan on makuasioita).

Joka tapauksessa rahaahan tähän hommaan menee.
Kontiak
16.04.2011 01:11:57
http://www.youtube.com/watch?v=hf6F88Sr8gA

Kumpikohan noista on parempi? :)
http://www.truthinshredding.com
Mikko L
16.04.2011 20:07:33

Aloitin keskusteluaiheen Axe-Fx foorumilla tuosta POD HD päivityksestä ja se päätyi siihen että Axe-Fx:n valmistaja Cliff uhkasi bannata mut. Henk.koht. mielipide hänestä on että on melkolailla se pissi päässyt nousemaan päähän. Kieltämättä tämä vaikuttaa aika paljon mun asenteeseen koko tuohon Axe-Fx:n. Asiakaspalveluksi saan tällaisia viestejä:

"Reason:
-------
Antagonized/Insulted Other Member(s)

One more warning and your banned. I'm growing really sick of your crap."

Siinä jotain mihin totutella Axe-Fx:n asiakaspalvelussa. :)
TTV
16.04.2011 20:11:31
Mikko L: Aloitin keskusteluaiheen Axe-Fx foorumilla tuosta POD HD päivityksestä ja se päätyi siihen että Axe-Fx:n valmistaja Cliff uhkasi bannata mut. Henk.koht. mielipide hänestä on että on melkolailla se pissi päässyt nousemaan päähän. Kieltämättä tämä vaikuttaa aika paljon mun asenteeseen koko tuohon Axe-Fx:n. Asiakaspalveluksi saan tällaisia viestejä:

"Reason:
-------

Mitäs sä siellä kertoilit, kun tuollaisen vasteen sait aikaan?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Vladi
16.04.2011 20:20:56 (muokattu 16.04.2011 20:23:17)
TTV: Mitäs sä siellä kertoilit, kun tuollaisen vasteen sait aikaan?

Sieltä vaan lukemaan: http://forum.fractalaudio.com/loung … 196-pod-hd-getting-huge-update.html

E: Tää oli paras lause:

"Why should I care what you guys think? You are failed musicians."
oiva tumpeloinen
16.04.2011 20:29:16 (muokattu 16.04.2011 20:29:56)
Mikko L: Aloitin keskusteluaiheen Axe-Fx foorumilla tuosta POD HD päivityksestä ja se päätyi siihen että Axe-Fx:n valmistaja Cliff uhkasi bannata mut. Henk.koht. mielipide hänestä on että on melkolailla se pissi päässyt nousemaan päähän. Kieltämättä tämä vaikuttaa aika paljon mun asenteeseen koko tuohon Axe-Fx:n. Asiakaspalveluksi saan tällaisia viestejä:

"Reason:
-------

Kyllä tosta POD-threadista jää jotain ihan muuta mieleen kuin pissin päähännousu Cliffillä.

E: jos sä et sitä tosta ketjusta ymmärrä, mä en yhtään ihmettele, miksi sä täälläkin hakkaat päätäsi seinään vähän väliä.
TTV
16.04.2011 20:31:19
Vladi: Sieltä vaan lukemaan: http://forum.fractalaudio.com/loung … 196-pod-hd-getting-huge-update.html

E: Tää oli paras lause:

"Why should I care what you guys think? You are failed musicians."

Juu, olihan siellä tekstiä. Mikko osaa hankkia itselleen forum-kamuja; täällä ei tykätä että hän kertoo Axesta ja Axe-foorumilla ei tykätä että hän kertoo POD HD:sta. Voi voi :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Numb
16.04.2011 20:41:36

Mikko L:

On se jännä, että sun kirjoittelut Axe-forumilla saa aikaan samantapaisia reaktioita kuin sun kirjoittelut täällä. On se jännä, mistä lie johtuu.
Tero Vaara soitti Eruptionin
McNulty
16.04.2011 20:44:22
TTV: Juu, olihan siellä tekstiä. Mikko osaa hankkia itselleen forum-kamuja; täällä ei tykätä että hän kertoo Axesta ja Axe-foorumilla ei tykätä että hän kertoo POD HD:sta. Voi voi :-)

Mitä rajatumpi alue ja mitä suppeampi porukka, sen enempi se onpi sisäänpäin lämpiävää porukkaa. Valitettavasti. Tämän olen itse huomannut ihan liian usein autofoorumeilla. Auta armias jos joku eksyy FinToysin puolella kysymään Lexuksesta tai vahingossa vanhemmasta Nissan Sunnystä. Jukolauta... siitä lähtee sellainen hullunmylly ettei mitään rajaa.

Toisilla se sisäinen "minä dominoin täällä"-vaihde kytkeytyy juurikin online-tilassa ja erinäisillä foorumeilla päälle. Siviilissä kuitenkin imurin ja emännän kaulimen välissä, allekirjoittanutkin kerran sohvalla nukkuneena :))

Internetin ihmeellisessä maailmassa kun jokainen voi olla "yli-ihminen" ja omia virheitä ei tarvitse myöntää. Riittää että huutaa eniten...
What the fuck did I do?
svilo
16.04.2011 20:49:41 (muokattu 16.04.2011 20:49:56)
..moni ei tajua että omat kirjoitukset ja sun muut jäävät vuosiksi jälkipolville ihmeteltäväksi...

/sv
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
MikaHekkanen
16.04.2011 21:03:54
TTV: Mitäs sä siellä kertoilit, kun tuollaisen vasteen sait aikaan?

Ei helkatti tuota vanhoillislestadiolaisuusfundamentalismia.
Kumarretaan herraa, suljetaan silmät kaikelta muulta ja ristiinnaulitaan heidät, jotka tahtovat tietää ja kertoa muustakin kuin saarnatusta omasta uskonnosta.

Ja ei, en tällä viittaa mitenkään Axe-Fx:aan vaan pelkästään tuohon järkyttävään foorumikeskusteluun.
Ziggy Bubba
16.04.2011 21:36:02 (muokattu 16.04.2011 21:51:33)

Mikko L: Aloitin keskusteluaiheen Axe-Fx foorumilla tuosta POD HD päivityksestä ja se päätyi siihen että Axe-Fx:n valmistaja Cliff uhkasi bannata mut.

Onkohan tuo joku ihme? Toisten ihmisten solvaaminen jos mikä johtaa pikasiin banneihin monessa paikassa. Sinuna kävisin kyllä pahottelemassa tapahtunutta, ellet sitten seiso tuon "failed musicians" -heiton takana. Siinä tapauksessa kannattaa varmaan lopettaa Axe-foorumille kirjoittelu.

E: Olihan tuossa toki "vikaa" molemmissa päissä, ei siinä.
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)