Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Stagg symbaaleista..
1
Rupumpali
15.04.2011 09:40:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kuullut tarinoita ja satuja, joissa ihmiset kertovat Stagg- symbaalien laadusta.
Monet kun sanovat että ovat samaa luokkaa kuin hyvin korkealaatuiset symbaalit, vaikka hintaero onkin jopa satoja euroja.
 
Joten, haluaisin tietää olisiko mitään järkeä etsiä esim. Stagg sh tai dh symbaaleja sabian AAX- symbaalien sijasta?
 
Velli
15.04.2011 10:12:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä Staggin suurin ongelma on kestävyys. Ne tuppaavat hajoamaan turhan herkästi. Tämän vuoksi jättäisin ne itse hyllyyn. Soundien puolesta saattaa löytyä ihan ok-lättyjä, vaikka eivät ne ihan ylimpään huippuun ylläkään.
 
kincy
15.04.2011 19:57:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Mun mielestä Staggin suurin ongelma on kestävyys. Ne tuppaavat hajoamaan turhan herkästi. Tämän vuoksi jättäisin ne itse hyllyyn. Soundien puolesta saattaa löytyä ihan ok-lättyjä, vaikka eivät ne ihan ylimpään huippuun ylläkään.
 
Tässäpä tämä. Juuri näiden seikkojen vuoksi niitä ei minun mielestäni voi mitenkään, ei vaikka kuinka haluaisi, verrata minkään valmistajan kalleimpiin sarjoihin.
 
damn u
16.04.2011 00:43:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Mun mielestä Staggin suurin ongelma on kestävyys. Ne tuppaavat hajoamaan turhan herkästi. Tämän vuoksi jättäisin ne itse hyllyyn. Soundien puolesta saattaa löytyä ihan ok-lättyjä, vaikka eivät ne ihan ylimpään huippuun ylläkään.
 
Kumma kyllä, mulla on kestäny ammattikäytössä monta vuotta. Kolme crashia ja splash. Käytän niitä milloin missäkin järjestyksessä Zildjianin Avedis- ja K-sarjalaisten kanssa. Hyvin toimii.
 
ramzuz
16.04.2011 00:44:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen staggeilla soittanut vuodesta 2005 asti ja rikki on mennyt muutama liian ohut symbaali hevihommiini. Mitään kestävyys ongelmaa ei ole muualla kuin soittajien päässä. Olen nähnyt myös todella monta haljennutta peltiä muiltakin merkeiltä, eikö kukaan muu ole?
Taso on parantunut myös selvästi viime vuosien aikana, mutta rikki saa kaiken jos ei osaa soittaa. Itse tykkään näistä pelleistä todella paljon, ja soitan vuorotellen niillä ja zildjianeilla. Jos aaxsään haluat vertailla niin kannattaa katsoa Myra sarjaa myös, crashit varsinkin! Eihän mikään ole vastaava, mutta hyvä se voi olla.
Anteeksi jo etukäteen teille jotka koette vahvan mullistuksen ja kiukun nousun aivolohkossa tämän kirjoituksen takia.
 
1+1=3 ööh Progea...
jortsu
17.04.2011 13:06:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jes pakko lisätä kanssa tähän näitten merkkihifistelijöitten kiusaks, että en ole itekkään saanu kuin yhden medium thin crashin rikki siitä asti kun aloin staggia käyttämään joskus 2000 luvun alkupuolella.
Tälläkin hetkellä on setissä 17" Myra rock crash ja 16" DH medium crash ja ne on pyöriny tossa jo nelisen vuotta. Ei mitään valittamista soundien, kestävyyden yms. vuoksi. Ja justiinsa vuos takaperin myin pois DH medium haikat mitkä mulla oli ollut viitisen vuotta ihan aktiivisessa käytössä ja pois myin ne ihan kelpo kuntoisina. Ja tosiaan ei tässä mitään humppaa soitella, että kyllä ne nyt jumalauta kestää jos on pienintäkään hajua soittotekniikasta. Maanantai kappaleita noissakin on seassa tottakai, mutta niitä nyt sattuu isoimmillakin merkeillä olemaan.
 
Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä!
Nthrax
17.04.2011 16:56:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jortsu: ...Maanantai kappaleita noissakin on seassa tottakai, mutta niitä nyt sattuu isoimmillakin merkeillä olemaan.
 
Jeps! Olen jopa uunituoreen AAX stage crashin kokoa 17" saanut viikossa rikki OIKEALLA SOITTOTYYLILLÄ. Rahat ja hyvitykset tuli kyllä takaisin.
 
Niin ja kokeilin jossain välissä staggin dh sarjan crasheja ja kyllä oli muhkea soundi. Ei K:n voittanutta, mutta kyllä niillä keikkaa jo soittais. Jostain syystä tykästyin kuitenkin Turkisheihin.
 
Kuka on Zildjian?
RJL
18.04.2011 17:00:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rupumpali: Olen kuullut tarinoita ja satuja, joissa ihmiset kertovat Stagg- symbaalien laadusta.
Monet kun sanovat että ovat samaa luokkaa kuin hyvin korkealaatuiset symbaalit, vaikka hintaero onkin jopa satoja euroja.
 
Joten, haluaisin tietää olisiko mitään järkeä etsiä esim. Stagg sh tai dh symbaaleja sabian AAX- symbaalien sijasta?

 
Mikset vain kokeilisi esimerkiksi Myra -sarjaa niin pystyt vertaamaan AAX:ään? En usko että kovinkaan moni väittäisi Staggin olevan Sabiania parempi, mutta Stagg on hyvä ottaessa huomioon sen hinta suhteessa laatuun esimerkiksi jos uutena lähtisin ostamaan esim. isoa crashiä niin ottaisin ehdottomasti Staggia Sabianin sijaan, sillä hinnassa todellakin on liikaa eroa. Järkeä ei olisi siinä jos ei osaisi ottaa pienempien valmistajien tuotteita huomioon. Eikö pistä vähän miettimään miksi Stagg olisi huonompi kuin muut vaikka käyttää valmistuksessa samoja raaka-aineita ja tekniikkaa. ?
Itse asiassa pidän todella paljon juuri Sabianista, mutta en niitä uutena juurikaan kehtaa ostaa. Uutena katselisin Staggia ja muita pienempien valmistajien tuotevariaatioita Sabianille jotta säästäisi pitkän pennin.
 
R-J.L
-Dr.DW-
18.04.2011 17:58:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

16" DH:ta olen soitellut ja oikein mukava ja lämmin, suhiseva soundi!
Todellakin hintansa arvoista tavaraa!
 
Viina on viisasten juoma, vaan toimii se vähän tyhmemmälläkin.
LaKu
21.04.2011 15:19:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutaman vuoden olen soitellu Staggin DH ja Myra-sarjan pelleillä. Yksikään ei ole hajonnut ja soundi tosiaan on kohdillaan. DH-sarjan 14" ja 16" crashit sekä 12"China ovat hintaansa nähden aivan loistavia. Mun mielestä aika lähellä A Customin soundimaailmaa.
 
RJL
21.04.2011 16:45:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaKu: Muutaman vuoden olen soitellu Staggin DH ja Myra-sarjan pelleillä. Yksikään ei ole hajonnut ja soundi tosiaan on kohdillaan. DH-sarjan 14" ja 16" crashit sekä 12"China ovat hintaansa nähden aivan loistavia. Mun mielestä aika lähellä A Customin soundimaailmaa.
 
Olen etsiskellyt 18" crashiä. DH-sarja vaikuttaa hintaansa nähden hyvinkin asialliselta vai kannattaako mielummin hankkia myra tai furia? Ihan sellaiseen all-around soittoon tulisi eli saisi olla mahdollisimman monipuolinen ja sopiva myös äänityksiä varten.
Uutena saisi DH medium thin exo 18" crashin hintaan 126 euroa. Vähän houkuttelis tuo, ehkä paras vaihtoehto tähän mennessä. Kokemuksia kyseisestä?
 
R-J.L
Vallu-Veke
21.04.2011 19:53:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaKu: .... DH-sarjan 14" ja 16" crashit sekä 12"China ovat hintaansa nähden aivan loistavia. Mun mielestä aika lähellä A Customin soundimaailmaa.
 
Juu mun korvaan DH kuulostaa juurikin A Customilta. Lienevätkö yksilöitä, kun kovasti niin puhutaan. Oma DH 16 thin exo... muistutti aäneltään kovasti em. sarjan symbaaleja.
Sen verran sanoisin omasta DH:sta, josta luovuin jo tyhmyyttäni, että se ei ollut ihan allround..., jos joku sitä hakee. Ei syttynyt ihan hipaisusta. Hissutteluun oikeastaan karmean kuuloinen, mutta rokkitouhuun ihan ok, kun napauttaa kunnolla. Ei mitään pahaa sanottavaa sillä rintamalla, jos soundista tykkää.
 
-Dr.DW-
21.04.2011 20:01:32 (muokattu 21.04.2011 20:02:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: Juu mun korvaan DH kuulostaa juurikin A Customilta. Lienevätkö yksilöitä, kun kovasti niin puhutaan. Oma DH 16 thin exo... muistutti aäneltään kovasti em. sarjan symbaaleja.
Sen verran sanoisin omasta DH:sta, josta luovuin jo tyhmyyttäni, että se ei ollut ihan allround..., jos joku sitä hakee. Ei syttynyt ihan hipaisusta. Hissutteluun oikeastaan karmean kuuloinen, mutta rokkitouhuun ihan ok, kun napauttaa kunnolla. Ei mitään pahaa sanottavaa sillä rintamalla, jos soundista tykkää.

 
Eikös A:t soi kirkkaammin... Kai mie sitten oon jonkinsorttinen puurokorva, koska lähempänä tuo 16" DH (exo) on K:ta... =O
Ja se DH, millä minä soitin, niin todellakin syttyi hipasusta=D
 
Viina on viisasten juoma, vaan toimii se vähän tyhmemmälläkin.
Vallu-Veke
21.04.2011 21:11:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Eikös A:t soi kirkkaammin... Kai mie sitten oon jonkinsorttinen puurokorva, koska lähempänä tuo 16" DH (exo) on K:ta... =O
Ja se DH, millä minä soitin, niin todellakin syttyi hipasusta=D

 
Tuskimpa olet puukorva. Minä olen sitä varmaan enemmän.
Juu mutta staggit taitaa olla tosiaan yksilöitä. Ne kannattaa ehkä kokeilla aina.
Oma DH kuulosti hipaisulla "pelliltä" ja kunnon lämyllä se vasta syttyi. Vähän eri planeetalta oli soundi sitten. Hiljaa hiplaten se kuulosti todella halvalta, mitä se olikin, mutta lämyllä ihan kelpo zymbaalilta.
SH-hihattimiin laitoin pikku teipin palat, niin jo vain. Ilman teipin palaa niissä oli jotain, mikä kävi korvaan. Edukkaat ja hyvät hihat-zymbaalit oli :)
 
LaKu
21.04.2011 21:17:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RJL: Olen etsiskellyt 18" crashiä. DH-sarja vaikuttaa hintaansa nähden hyvinkin asialliselta vai kannattaako mielummin hankkia myra tai furia? Ihan sellaiseen all-around soittoon tulisi eli saisi olla mahdollisimman monipuolinen ja sopiva myös äänityksiä varten.
Uutena saisi DH medium thin exo 18" crashin hintaan 126 euroa. Vähän houkuttelis tuo, ehkä paras vaihtoehto tähän mennessä. Kokemuksia kyseisestä?

 
Mulla on ridenä 20" Myra ja tykkään kyllä.
Millbrookissa kun kävin testaamassa niin totesin että Myran crashit ovat aika raskaita, ei oikein mun makuun. Mutta luultavasti hevimättöön oikeinkin passelit, lähellä Zildjianin Z Customia (Z3 nykyään?).
Mun mielestä DH:t (Double Hammered) juuri syttyvät herkästi eli ovat hyviä ns. allround-peltejä.
Tuollainen DH Exo 16" crash multa löytyy, hyvä peli. Sen tavallisen DH 14" crashin lisäksi.
12" Myra on mun mielestä tosi super ja juuri sellainen soundiltaan kun hyvän splashin pitääkin olla. Ja hyvin on kestänyt vaikka on välillä saanut kunnollakin kyytiä.
 
RJL
21.04.2011 22:07:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaKu: Mulla on ridenä 20" Myra ja tykkään kyllä.
Millbrookissa kun kävin testaamassa niin totesin että Myran crashit ovat aika raskaita, ei oikein mun makuun. Mutta luultavasti hevimättöön oikeinkin passelit, lähellä Zildjianin Z Customia (Z3 nykyään?).
Mun mielestä DH:t (Double Hammered) juuri syttyvät herkästi eli ovat hyviä ns. allround-peltejä.

 
Myra taitaa tosiaan soveltua paremmin raskaaseen musiikkiin, kuin myös oikeastaan Furiakin. Hyvä kun sanottiin tuo että DH on verrattavissa A Customin äänimaailmaan, tämä antoi vielä lisää intoa DH crashin hankkimiseen.
Taidan unohtaa tuon exon, vaikka sen saisi jopa parikymppiä halvemmalla kuin tämän ns. normaalin DH crashin. Outoa tosin. ?
Mutta, hankkisiko käytettynä Zildjian A-Custom crashin vai uutena DH medium crashin? DH:n saisi silti halvemmalla... :D
 
R-J.L
-Dr.DW-
21.04.2011 22:39:28 (muokattu 21.04.2011 22:42:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa esim. se matalempi crashin suhina on 16" DH, ehkä exo?
 
http://dl.dropbox.com/u/7983012/sabbath2%28mikkikorjaus%29.mp3
 
Anteeksi soittajien kämmit=D
 
E: Nauhurina Zoomin H2.
Noin, kitaranupin ja rumpujen kolmion kärjessä.
 
Viina on viisasten juoma, vaan toimii se vähän tyhmemmälläkin.
Vallu-Veke
21.04.2011 23:04:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RJL:
Mutta, hankkisiko käytettynä Zildjian A-Custom crashin vai uutena DH medium crashin? DH:n saisi silti halvemmalla... :D

 
Se on ihan isipapan tai omista rahoista kiinni.
Zildjianilla on aina käyttöarvoa ja jopa sijoitusarvoa. Käytetyn arvo ei laske, jos pysyy ehjänä. Zilldjian on aina varma valinta, kun puhutaan A- ja K-sarjoista.
Staggeilla on kait nimenomaan enemmän käyttöarvoa. Voi olla, että tulevaisuudessa niitä arvostetaan enemmän? Onhan ne aidosti käsintehtyjä. Ei ole kait edes konevasaraa, kuin on valtamerkeillä (vrt. Paiste,...?) Siitä tulee ne yksilöominaisuudet. Aito sepän tekele voi olla arvossaan joskus.
 
RJL
21.04.2011 23:31:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: Se on ihan isipapan tai omista rahoista kiinni.
Zildjianilla on aina käyttöarvoa ja jopa sijoitusarvoa. Käytetyn arvo ei laske, jos pysyy ehjänä. Zilldjian on aina varma valinta, kun puhutaan A- ja K-sarjoista.
Staggeilla on kait nimenomaan enemmän käyttöarvoa. Voi olla, että tulevaisuudessa niitä arvostetaan enemmän? Onhan ne aidosti käsintehtyjä. Ei ole kait edes konevasaraa, kuin on valtamerkeillä (vrt. Paiste,...?) Siitä tulee ne yksilöominaisuudet. Aito sepän tekele voi olla arvossaan joskus.

 
Aivan. Suoraa vastausta tuossa ei kuitenkaan ole...
Ihmettelen myös Paisteen suuren suurta suosiota ja nimenomaan hintoja. Ihan hyviä tuotteita Paiste tekee, mutta se kuuluisa "Paiste -seos" taitaa jäädä b8-seokseen niissä parhaimmissakin/kalleimmissakin tuotteissa? Ja ne myös taotaan miltei aina koneellisesti, mutta silti hinnat ovat pilvissä? Mietitään nyt että Stagg DH on noin suurinpiirtein yhtä arvokas kuin Paiste PST5 vaikka on hand made, dual hammered ja siinä on käytetty b20-seosta kun Paisteen PST5 on koneellisesti tehty b8-seoksesta. Esimerkiksi aloittelijat voisivat saada samaan hintaan laatua, jos vain ymmärtäisivät sitä ostaa.
 
R-J.L
-Dr.DW-
21.04.2011 23:35:11 (muokattu 21.04.2011 23:37:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RJL: Aivan. Suoraa vastausta tuossa ei kuitenkaan ole...
Ihmettelen myös Paisteen suuren suurta suosiota ja nimenomaan hintoja. Ihan hyviä tuotteita Paiste tekee, mutta se kuuluisa "Paiste -seos" taitaa jäädä b8-seokseen niissä parhaimmissakin/kalleimmissakin tuotteissa? Ja ne myös taotaan miltei aina koneellisesti, mutta silti hinnat ovat pilvissä? Mietitään nyt että Stagg DH on noin suurinpiirtein yhtä arvokas kuin Paiste PST5 vaikka on hand made, dual hammered ja siinä on käytetty b20-seosta kun Paisteen PST5 on koneellisesti tehty b8-seoksesta. Esimerkiksi aloittelijat voisivat saada samaan hintaan laatua, jos vain ymmärtäisivät sitä ostaa.

 
Kynnellä naputeltuna ainakin PST5 20" ride kuulostaa aika kohisevalta kuralta.
 
E: Peltipurkkiontolta kohisevalta.
 
EE: Zildjianin Planet Z:t laittaisin ihan samaan sulattamoon.
 
Viina on viisasten juoma, vaan toimii se vähän tyhmemmälläkin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «