Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Millaisia soundieroja Marshall VBC412 vs. VBC810 ??
1 2
Jakkeko
15.04.2011 19:19:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha ketju... Uusi elämä.
Onko joku tutustunut tarkemmin tuon 412-kaapin sielunelämään? Mua ko. laatikko on kiehtonut jo pari vuotta, mutta siitä ei oikeen meinaa löytyä tietoa. Marshallkin ilmoittaa "kaiken oleellisen", eli mitat, painon, tehonkeston ja ohmit. Jipii!
 
rokrokpoprok
tauranen
15.04.2011 19:36:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jakkeko: Vanha ketju... Uusi elämä.
Onko joku tutustunut tarkemmin tuon 412-kaapin sielunelämään? Mua ko. laatikko on kiehtonut jo pari vuotta, mutta siitä ei oikeen meinaa löytyä tietoa. Marshallkin ilmoittaa "kaiken oleellisen", eli mitat, painon, tehonkeston ja ohmit. Jipii!

 
VBC810 on täällä kehuttu, VBC412 ei niinkään. Jos haluaa ostaa 4x12 kaapin, niin hommaa ennemmin noita 80-luvun JCM bass malleja, silloin tällöin torillakin näkyy liikkuvan.
 
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
JussiKoo
15.04.2011 19:36:54 (muokattu 15.04.2011 19:39:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tarkoitat VBC412:sta, niin tämän ketjun aiemman keskustelun jälkeen hankin myös semmoisen ja testasin sitä yhtäaikaa VBC810:n kanssa.
 
Valitettavasti ko. 4x12:ssa on melkoisen kolkko soundi verrattuna rantikseen. Jossain genressä toimii varmasti. Se taasen menee jokaisen henkilökohtaisiin mieltymyksiin.
 
Vanhemmissa Marshallin 4x12:ssa on mielestäni rankempi ja parempi soundi, mutta tämä mutu menee enemmänkin "aika kultaa muistot" -osastolle.
 
-e- tauranen prkl kerkesi jo ensin :)
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
tauranen
15.04.2011 20:08:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rock-Ola: Jos tarkoitat VBC412:sta, niin tämän ketjun aiemman keskustelun jälkeen hankin myös semmoisen ja testasin sitä yhtäaikaa VBC810:n kanssa.
 
Valitettavasti ko. 4x12:ssa on melkoisen kolkko soundi verrattuna rantikseen. Jossain genressä toimii varmasti. Se taasen menee jokaisen henkilökohtaisiin mieltymyksiin.
 
Vanhemmissa Marshallin 4x12:ssa on mielestäni rankempi ja parempi soundi, mutta tämä mutu menee enemmänkin "aika kultaa muistot" -osastolle.
 
-e- tauranen prkl kerkesi jo ensin :)

 
Kun ei ollut muutakaan tekemistä, mutta toitotetaan yhdessä dadan yhtä totuutta.
 
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
JussiKoo
15.04.2011 21:00:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tauranen: Kun ei ollut muutakaan tekemistä, mutta toitotetaan yhdessä dadan yhtä totuutta.
 
Näinpä. Pitäisi jostain saada testiin tuommoinen oikea, eli vanha 4x12, jotta mutut saisi tukea tai kyytiä.
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
Jakkeko
15.04.2011 21:59:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rock-Ola: Näinpä. Pitäisi jostain saada testiin tuommoinen oikea, eli vanha 4x12, jotta mutut saisi tukea tai kyytiä.
 
Mulla on IBS sarjan 4x12" (model 1520) jossa 2 "alkuperäistä" sidewinderiä ja 2 kpl Eminencen Tonkereita. Tykkään kun hullu puurosta. Olen myös päässyt testaamaan tuota VBC kaappia eikä se mun mielestä mitenkään huono ollut. Rinnakkain en ole päässyt vertaamaan... Jos ois tarpeeksi harrastuneisuutta niin kait senkin voisi järjestää.
 
VBCn specsit sinänsä on yhtä tyhjän kanssa jos soundi on hyvä, mutta silti mua kiinnostaisi tietää hieman enemmän sen sielunelämästä. Se että se kuulosti hyvältä testitilanteessa ei kuitenkaan takaa sitä että se toimii "yhtä hyvin" myös sitten kun aletaan koko bändillä soittamaan. Ei se kyllä specseistäkään selviä mutta... :)
 
rokrokpoprok
Jakkeko
15.04.2011 22:00:47 (muokattu 15.04.2011 22:02:19)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rock-Ola: Jos tarkoitat VBC412:sta, niin tämän ketjun aiemman keskustelun jälkeen hankin myös semmoisen ja testasin sitä yhtäaikaa VBC810:n kanssa.
 
Hankeitko muuten kaapin uutena? Ja kauanko se sulla oli käytössä...
 
edit. Onko heittää joku "vanhempi malli" jossa mielestäsi parempi soundi? Noissa kasisatasissa on kait ollu ainakin osassa ihan G-sarjan ellut.
 
rokrokpoprok
JussiKoo
15.04.2011 22:08:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jakkeko: Hankeitko muuten kaapin uutena? Ja kauanko se sulla oli käytössä...
 
edit. Onko heittää joku "vanhempi malli" jossa mielestäsi parempi soundi? Noissa kasisatasissa on kait ollu ainakin osassa ihan G-sarjan ellut.

 
Uutena hankin. Jonkun setin sillä soitin. Ei kauaa ollut mulla. Kuukauden kaksi. Sen verran, että totesin sen jäävän VBC810:n jalkoihin.
 
Kasisatasia olen ainoastaan koittanut tuon VBC:n lisäksi.
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «