Aihe: Marshall MA-sarja
1 2 3 4
kotoilija
08.04.2011 21:17:58
Wolfhound: Varmaan syytä varmistaa ennenkuin tökkää kaapin kiinni: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=200129

...itse en valitettavasti osaa ohjeistaa miten piuhan tyypin tunnistaa :|

Itselleni on kyllä tulossa kaapin mukana kaiutinjohto, mutta haluaisin silti tietää, että mihin tuo nupin mukana tullut on tarkoitettu.
-rokkijumala-
08.04.2011 21:30:36
Ehkä järkevämpi valinta kun nuo olisivat blackstarin kombot meinaan ei maksa kauheasti enempää. Ja saundi on upea.
koponen
09.04.2011 20:10:07
Cool-guitarist: Tänään tuli MA-sarjan nuppi Matkahuollon mukana. Kaappi ei ole vielä tullut koska se tilattiin Thomannilta, joten soundeista en pysty sanomaan vielä mitään. Mutta nupin mukana tuli virtajohdon lisäksi toinenkin johto, mutten ole varma onko se kitarapiuha vai kaiutinpiuha. Arvelisin sen olevan kaiutinjohto, mutta haluaisin vielä varmistuksen asiaan. Eli onko jollakin tietoa asiasta?

Kaappipiuha on. Tulee marsun nuppien ja muistaakseni myös kaappien mukana.
I'm endorsed by Marshall
wille114
11.04.2011 16:49:47
Olisko järkevää ostaa tälläinen MARSHALL MA50Combo jos tykkääpi 80 luvun metal saundista? Toinen vaihtoehto olis sitten uusi kitara , mutta nykyinen on tosi hono yamaha GA-15 että huh huh.
wille114
15.04.2011 19:41:27
wille114: Olisko järkevää ostaa tälläinen MARSHALL MA50Combo jos tykkääpi 80 luvun metal saundista? Toinen vaihtoehto olis sitten uusi kitara , mutta nykyinen on tosi hono yamaha GA-15 että huh huh.

Itseäni lainaten ja vastausta toivoen

Niin että olisko tällänen 50 W combo pätevä kerrostaloon ? Vai onko liian äänekäs ? Jos joku viittisi neuvoa 500€ pintaan jotain comboa, jolla pystyis soittaa hyvät cleanit sekä metallia esim. Metallica, Dream Theater, Lamb of God, Slayer, Children of Bodom, Ayreon, Stäminä jne ... Eli pääsääntöisesti metalli vahvaria 500€ hujakoilla.
KimmoH
15.04.2011 20:00:01
wille114: Itseäni lainaten ja vastausta toivoen

Niin että olisko tällänen 50 W combo pätevä kerrostaloon ? Vai onko liian äänekäs ? Jos joku viittisi neuvoa 500€ pintaan jotain comboa, jolla pystyis soittaa hyvät cleanit sekä metallia esim. Metallica, Dream Theater, Lamb of God, Slayer, Children of Bodom, Ayreon, Stäminä jne ... Eli pääsääntöisesti metalli vahvaria 500€ hujakoilla.

Itse en MA50C:llä kehtaisi kerrostalossa soittaa, mielestäni tuo alkaa soida kunnolla varsinkin säröpuolella vasta kun volumet veivaa sinne kello kahdentoista paikkeille.

Puhtailla kyllä soittelee hiljempaakin ja voihan siihen päälle tietysti ajaa jotain säröpurkkiakin, niitä tuo syö ihan kivasti puhtaiden päälle mutta jos putkivehkeen puhtaiden päälle ajaa jotain digidigipurkkia niin hommasta katoaa se juttu ainakin omasta mielestäni, sitten on aivan sama soitella jollain trankkupelillä.
wille114
15.04.2011 20:29:47
Volcom: No mulla on tuo MA100H-nuppi 2x12 kaapin kanssa, ja särökanava kuuluu puhevolyymilla kun volume on nollassa.

Soundi tosiaan paranee sitä mukaa kun volumea lisätään, joten luulen että tuo ei oikein siihen kerrostalo soitteluun ole passeli.

Joops pitääpi sitten katella pienempi wattisia vahvareita kunhan keksis mitä. Blackstarilla on joku 20 W vahvari, mutta pitää vielä tutkia tässä mihin päätyy.
lonelyplayer
16.04.2011 18:02:48
McNultyä mukaillen, tuli hankittua hiljattain JMD:1 combo 50W. Clean ja crunch soundit silkkaa hunajaa. Overdrive mallinnukset myös ok, lead soundin kanssa vielä ongelmia, vahvari ollut vasta pari päivää ja vaatii aikaa ja säätöä. Reverb ja chorus ovat hyviä mutta sopivan delayn löytäminen vielä ongelma.
Mutta tärkein... ei kuullosta digitaaliselta !
Freewheeler
16.04.2011 18:26:55
lonelyplayer: McNultyä mukaillen, tuli hankittua hiljattain JMD:1 combo 50W. Clean ja crunch soundit silkkaa hunajaa. Overdrive mallinnukset myös ok, lead soundin kanssa vielä ongelmia, vahvari ollut vasta pari päivää ja vaatii aikaa ja säätöä. Reverb ja chorus ovat hyviä mutta sopivan delayn löytäminen vielä ongelma.

Ja pointtisi oli Marshall MA-sarja -ketjuun tuon kirjoittaessasi?
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Morri
16.04.2011 20:59:14
lonelyplayer: McNultyä mukaillen, tuli hankittua hiljattain JMD:1 combo 50W. Clean ja crunch soundit silkkaa hunajaa. Overdrive mallinnukset myös ok, lead soundin kanssa vielä ongelmia, vahvari ollut vasta pari päivää ja vaatii aikaa ja säätöä. Reverb ja chorus ovat hyviä mutta sopivan delayn löytäminen vielä ongelma.

Minä jouduin omani vastaavasti palauttamaan liikkeeseen, en vaan kertakaikkiaan löytänyt siitä "säröpuolelta" yhtäkään miellyttävää soundia, ns botne/muna mikälie puuttui ihan täysin. Puhtaat, ihme kyllä, olivat kertakaikkisen loistavat. En kuitenkaan niiden perusteella voinut vahvistinta ostaa, varsinkaan kun Marshallista puhutaan.
Dont mess with Keith Richards! http://www.youtube.com/watch?v=KyK0y02HvVc&feature=related " Good evening, it is good to see you all... it is good to see anybody... ;)"
Freewheeler
16.04.2011 22:00:57
Morri: Minä jouduin omani vastaavasti palauttamaan liikkeeseen, en vaan kertakaikkiaan löytänyt siitä "säröpuolelta" yhtäkään miellyttävää soundia, ns botne/muna mikälie puuttui ihan täysin. Puhtaat, ihme kyllä, olivat kertakaikkisen loistavat. En kuitenkaan niiden perusteella voinut vahvistinta ostaa, varsinkaan kun Marshallista puhutaan.

Noh mikäs ihme tuo nyt on, putkivahvistimet on tehty kovaa soitettaviksi ja tuollainen hiljaatiluttelu ei työllistä kuin etuputkia jolloin soundi on ihan kuraa. Vola yli puoleen väliin ja alkaa nami maistua :-)
lonelyplayer
16.04.2011 22:20:18
Voi voi taasen, no soiteellaan sitten vaan clean soundeilla ja pienellä reunasäröllä... ne ovat ainakin hyviä ! Miksi muuten kaiken maailman Podien ja GT-... multipaavojen kanssa sanotaan aina että pitää antaa aikaa säätää/opiskella niin se soundi löytyy sieltä. JMD on vahvistin josta aika nopeasti alkaa löytää aika hyviä soundeja. Myös raskaammalla puolella.
Olen omistanut POD HD-sarjalaisen ja GT-10:n mutta nyt puhutaan ihan oikeesta vahvistimesta... Marsusta.
Myönnetään, alkup. aiheen kanssa ei niin hirveästi tekeimistä.. :)
Freewheeler
16.04.2011 22:41:57
lonelyplayer: Voi voi taasen, no soiteellaan sitten vaan clean soundeilla ja pienellä reunasäröllä... ne ovat ainakin hyviä ! Miksi muuten kaiken maailman Podien ja GT-... multipaavojen kanssa sanotaan aina että pitää antaa aikaa säätää/opiskella niin se soundi löytyy sieltä. JMD on vahvistin josta aika nopeasti alkaa löytää aika hyviä soundeja. Myös raskaammalla puolella.
Olen omistanut POD HD-sarjalaisen ja GT-10:n mutta nyt puhutaan ihan oikeesta vahvistimesta... Marsusta.

Aloita nyt hyvä mies oma ketju noille tikitaalimarsuille. Täällä puhutaan MA-täysputkivahvistimista. Ja ihan kelpo sellaisista, vaikka ovatkin made in anywhere!
Kippis, mutta älä skrivaa tänne jurrissa ;-)
FrisCo
07.08.2011 13:58:52
Minkäs sortin musiikkia soittelette ketkä ette tästä pöntöstä tykkää?
Ziggy Bubba
07.08.2011 18:07:02

lonelyplayer: Voi voi taasen, no soiteellaan sitten vaan clean soundeilla ja pienellä reunasäröllä... ne ovat ainakin hyviä ! Miksi muuten kaiken maailman Podien ja GT-... multipaavojen kanssa sanotaan aina että pitää antaa aikaa säätää/opiskella niin se soundi löytyy sieltä. JMD on vahvistin josta aika nopeasti alkaa löytää aika hyviä soundeja. Myös raskaammalla puolella.

Jep. Itsekin ihmettelen puheita, että "joo soundaa paskalta, mutta kun oppii säätämään pirusti, niin saa ihan ok-juttua". Ainakin tervesoundinen putkari soundaa about hyvältä vaikka ois EQ:t missä. Ei siihen passeliin soundiin siis hyvillä kamoilla tosiaan mitään vippaskonsteja kaivata.
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
heviäijä
15.06.2015 19:05:45
Miksi jotkut marshallit on JPM? Jotkut JCM? Ja jotkut JVM? Näyttäisi vielä osuvan eri vuosikymmenille.
MYYKÄÄ MULLE JACKSON!!!!!!!
arppah8
15.06.2015 19:10:53

Muutamaa eri MA-sarjan comboa testanneena en oo kyllä tykännyt yhtään. Yläpäätä aivan järettömästi ja botne loistaa poissaolollaan. Enpä ihmettele että jäi melko lyhytikäiseksi tämä sarja.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
juici
16.06.2015 20:51:14

arppah8: Muutamaa eri MA-sarjan comboa testanneena en oo kyllä tykännyt yhtään. Yläpäätä aivan järettömästi ja botne loistaa poissaolollaan. Enpä ihmettele että jäi melko lyhytikäiseksi tämä sarja.

Hyvä, eipähän mene kitaristit basistien tontille. :D
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
arppah8
17.06.2015 14:50:27

juici: Hyvä, eipähän mene kitaristit basistien tontille. :D

Voihan sen tietysti noinkin nähdä jos välttämättä jotain positiivista tosta vaffaimesta haluaa löytää :D
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)