Aihe: Kosketinsoittimen ostajille!
1 2 3 4 535 36 37 38 3951 52 53 54 55
Holbe
15.02.2011 17:56:10
En ehkä ihan videon meininkejä hae, vaan ihan perus pianosaundi saisi nyt ainakin olla. Siihen lisäksi jos saundivalikoimasta löytyy vaikka jotain rhodesmallinnusta yms niin hyvä.
Philicorda
11.03.2011 08:28:23
Entä Kawai Mp-10 ? Onko kenelläkään siitä mitään sanottavaa? Kokemuksia?
BillC
20.03.2011 10:07:35
Olen vielä aloittelija kosketinsoittimissa ja olen ostamassa ensimmäistä keyboardia. Arvostan laitteessa hyvää pianoa, jälleenmyyntimahkuja (jos haluaakin vaihtaa tms), halpaa hintaa sekä sellaista 8-bit -äänimaailmaa. Lähinnä vaan fiilistelisin musaa ja kikkailisin luurit päässä.. siis sitten kun oppisin soittamaan kunnolla! :)

Yks tutun tuttu lupasi myydä Korg M1 mulle sopuhintaan eli maksan siitä varmaan 100-150e. Vanhoissa soittimissa on kyllä riskinsä, mut M1 täyttää ainakin nuo mun "vaatimukset". Ymmärsin, että jollain M1 Card setillä saisi myös nuo 8bit soundit.

En oikein tiedä mitään syntikoista.. varsinkaan vanhoista. Olisiko jotain vinkkejä, mihin pitää kiinnittää huomiota wanhaa laitetta ostaessa. M1 näppäinten herkkyys heikkenee ajan myötä, mut muuten katson vaan, et laite ja liitännät näyttää ehjiltä ja soundi hyvältä???

Thänks!
Quru
20.03.2011 11:39:22 (muokattu 20.03.2011 11:40:34)
Tuo on toimivasta M1:sestä oikein käypä hinta. Jos haluaa kunnon räkäistä digisaundia niin lähtisin ehkä katselemaan jotain Casion CZ-sarjalaista, käytettynä siis, kasarivehje kun on. Ei todellakaan helppo ohjelmoida, mutta Phase Distortion-synteesi antaa laajemmat mahdollisuudet tuollaisiin lofi-soundeihin kuin samplepohjainen äm-ykkönen.

Videota vielä: http://www.youtube.com/watch?v=W6vyCNWJVME
"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
BillC
23.03.2011 12:34:46