Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Neuvoja ensimmäisten (sähkö)rumpujen hankkijalle?
1
WIIlto
02.04.2011 19:25:42 (muokattu 02.04.2011 19:26:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitin rumpuja puoli vuotta opettajan opastuksella ja rakastuin niihin. Lopetin, kun ei ollut mahdollisuutta hankkia omaa settiä. Nyt viimein olen päättänyt sen kuitenkin hommata, jotta voisin treenailla kotona itsenäisesti.
 
Suunnittelin valitsevani sähkörummut säästääkseni perheenjäsenten ja naapureiden korvia. Akustinenkin on ehkä silti yhä vaihtoehto. Mitä eroja akustisten ja sähkörumpujen välillä on? Tuntuvatko sähkörummut kovin erilaisilta soitettaessa? Onko niissä paljon enemmän huollettavaa ja kuinka yksinkertaista niiden käyttäminen on verrattuna akustiseen?
 
Jos päädyn sähkörumpuihin, millaiset niiden pitäisi olla? Mitä minun pitäisi ottaa huomioon ostovaiheessa ja mitä pitäisi setin lisäksi erikseen hankkia, jotta pääsee soittamaan?
 
Aikomukseni on ostaa jotkut keskitason rummut, jotka toivottavasti saisin alle 600e. Niiden pitäisi sisältävät ne perus rummut ja symbaalit (basso, virveli, tomit, säestyssymbaali, crash, hit-hat)
 
Jeltz
03.04.2011 11:03:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WIIlto: Soitin rumpuja puoli vuotta opettajan opastuksella ja rakastuin niihin. Lopetin, kun ei ollut mahdollisuutta hankkia omaa settiä. Nyt viimein olen päättänyt sen kuitenkin hommata, jotta voisin treenailla kotona itsenäisesti.
 
Suunnittelin valitsevani sähkörummut säästääkseni perheenjäsenten ja naapureiden korvia. Akustinenkin on ehkä silti yhä vaihtoehto. Mitä eroja akustisten ja sähkörumpujen välillä on? Tuntuvatko sähkörummut kovin erilaisilta soitettaessa? Onko niissä paljon enemmän huollettavaa ja kuinka yksinkertaista niiden käyttäminen on verrattuna akustiseen?

 
Akustisen ja sähkörumpusetin välillä on suuria eroja. Useimmiten sähkörummut ovat olosuhteiden pakosta valittu korvike akustiselle setille. Väittäisin, että käytöltään sähkörummut ovat huomattavasti akustisia helpommat; huoltoa sähkörummut eivät tarvitse käytännössä lainkaan eikä sähkörumpalin tarvitse uhrata ajatustakaan esimerkiksi virittämiselle.
 
Kerrostaloasujalle akustiset rummut eivät ole mahdollisuus ilman erillistä treenikämppää, ja uskoisin että myös rivitalossa saattaa helposti konflikteja syntyä. Kerrostalokäytössä sähkörummutkin saattavat olla ongelmalliset, mitä on tälläkin palstalla ajoittain puitu.
 
Jos päädyn sähkörumpuihin, millaiset niiden pitäisi olla? Mitä minun pitäisi ottaa huomioon ostovaiheessa ja mitä pitäisi setin lisäksi erikseen hankkia, jotta pääsee soittamaan?
 
Aikomukseni on ostaa jotkut keskitason rummut, jotka toivottavasti saisin alle 600e. Niiden pitäisi sisältävät ne perus rummut ja symbaalit (basso, virveli, tomit, säestyssymbaali, crash, hit-hat)

 
Tuolla budjetilla liikkuu sekä Rolandin että Yamahan halvempia settejä käytettynä (esim. Muusikoiden.netin Torilla). Rolandin TD-3KV tai uudempi TD-3KW olisi ainakin varsin passeli kattaus harrastelukäyttöön. Yleensä sähkörumpusetteihin kuuluu luettelemasi peruspadisatsi, räkki johon kaikki kiinnitetään, aivo eli moduuli sekä tarvittavat piuhat. Erikseen joutuu hankkimaan bassorummun pedaalin, rumpupenkin, kapulat sekä kuulokkeet. Käytettyä tavaraa ostaessa tietysti em. tarvikkeitakin monesti sisältyy pakettiin.
 
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
samumaster
10.04.2011 13:39:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tolla saa varmaan Roland TD-3KW:n, joka itsellänikin on. Suosittelen!
 
Olen, siis röydän.
Co.
15.04.2011 12:09:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samumaster: Tolla saa varmaan Roland TD-3KW:n, joka itsellänikin on. Suosittelen!
 
Sama. Itse ostin kyseisen setin ~600e, ja kyseessä nimenomaan ensimmäinen oma setti. Todella tyytyväinen olen ollut varsinkin soittomukavuuteen, kumipädit ovat toki kumipädejä, mutta tuo PDX-8 snarena tuo soittamiseen jo huomattavasti lisämukavuutta. Nyt tuota settiä on vielä näkynyt alle 600e, suosittelisin tarttumaan jos eteen sattuu.
 
ostetaan
03.05.2011 15:22:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuka ostaa Williams Td90 sähkörumousetin 200-250€?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «