Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Electro Harmonix
1 2 3 4
the-Antero
15.04.2011 06:42:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaahan että onko laadukkaita pedaaleita? Valmistajasta tiedän vain nimen. Enpä oikein muuta. Ilmeisesti klassikko fuzzin ovat kehitelleet joskus? Halpa hinta mietityttää näissä kuitenkin eniten.
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
vvaltsu
15.04.2011 06:57:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tuo mun Metal Muff ole miksikään mennyt, viime syksynä ostin. Kovasti taitaa syödä vaan pattereita, mutta mie käytänkin virtalähdettä. Sen Muhevin saa sitten ostaakin, jos haluaa. ;)
 
jniska
15.04.2011 08:28:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EHX:n pedaalit on ainakin meikäläiselle tarjonneet sitä mitä pitääkin.
Esim. Electric Mistress ja Holy Grail.
Ainoa mitä voi sanoa että tarvitsevat laadukkaan virtalähteen häiriöiden minimoimiseksi, Holy Grail on aika tarkka virtalähteen häiriöttömyydestä.
 
T-REX fuel tank ruokkii speduja nyt ja on todella hiljaista häiriöiden puolesta.
 
Laiha Lissu oli paras.
the-Antero
15.04.2011 08:43:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäpä eroa noissa on esim fuzzeilla
 
Electro Harmonix Big Muff USA
 
Electro Harmonix Little Big Muff
 
Electro Harmonix Double Muff Nano
 
Electro Harmonix Nano Muff
 
Oletan siis että noi on fuzz tyyppisiä speduja...
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
LesPaul70
15.04.2011 08:45:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vvaltsu: mutta mie käytänkin virtalähdettä.
 
Onko tämä ymmärrettävä siten, että hyvin toimiakseen Electro-Harmonixit tarvitsevatkin jännitelähteen sijaan virtalähteen? Oukkei.
 
Mikä biisi? http://muusikoiden.net/dyn/users/83923.jpg
Jos tunnistat, laita pikaviesti!
baba o riley
15.04.2011 08:58:44 (muokattu 15.04.2011 09:17:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa varmaan käydä jossain puodissa joka on lähellä sua ja joka myy ehxää kokeilemassa noita kaikkia. uraltonella helsingissä ainakin pitäis olla kaikki hyllyssä.
 
edit: ja mitä laatuun tulee niin jos uudet om yhtään samaa luokkaa kun wanhat niin kyllä kesyää. mun omat on kaikki noin 40 v vanhoja ja ovat täydessä iskussa.
 
Grugi
15.04.2011 09:05:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä polkimia ovat olleet ja mitään vikoja tai muutakaan pahaa sanottavaa ei ole. 1Spot hoitanut virrat mallikkaasti.
 
Soundstore kalliossa Porthaninkatu 9 myy myös http://www.soundstore.fi/index.php?cPath=21_59&sort=2a&filter_id=67
 
SDMF
the-Antero
15.04.2011 09:17:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, pitää käydä tsekkailemassa. Jos joku nyt osaa tässä kuvailla eroja niin otan neuvot vastaan mieluusti :)
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Grugi
15.04.2011 09:28:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Joo, pitää käydä tsekkailemassa. Jos joku nyt osaa tässä kuvailla eroja niin otan neuvot vastaan mieluusti :)
 
Tuolla EHX:n sivuilla on videoclippejä josta saa kyllä aika hyvän kuvan miltä ne kuulostaa ja siitä sitten omaa vertailua tekemään.
 
http://www.ehx.com/browse/distortion-fuzz-overdrive
 
SDMF
baba o riley
15.04.2011 09:34:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Mitäpä eroa noissa on esim fuzzeilla
 
Electro Harmonix Big Muff USA
 
Electro Harmonix Little Big Muff
 
Electro Harmonix Double Muff Nano
 
Electro Harmonix Nano Muff
 
Oletan siis että noi on fuzz tyyppisiä speduja...

 
Big muff on big muff
 
little big muff oli alunperin pelkällä volalla varustettu big muffi joka oli kuin BM tädellä meiningillä, vähän eri soundi kans, mutta tää uus on BM pienissä kuorissa
 
nano muffi on vanha muff fuzzi mutta switchillä joka on miedompi ja hyvin erisoundinen kuin BM. Double on muistaakseni kaks tällast kutakuinki päällekkäin joka tekee soundista huomattavasti tuhdimman.
 
Tässä nyt sillee yksinkertaistettuna. soundeja en rupee kuvailemaan kun se menee yleensä ihan pieleen.
 
Kiinankeisari
15.04.2011 09:35:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EHX:t on tunnettuja persoonallisuudestaan, saundi saattaa vaihtua kuun asennon mukaan jne. itteä ainakin ärsyttää noissa lisäksi se, että varsinkin jotkut modulaatiovehkeet on aika temperamenttisia volatason kanssa: joissain on aika häiritsevä voladroppi kun efekti kytketään päälle (ja joistain on netissä raporttia että tulee boostia aika reippaasti).
 
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
wilo
15.04.2011 09:44:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut muutama ehx:n pedaali: small stone, q-tron, q-tron+, micro q-tron, micro pog ja double muff.
Saundi on pääasiassa ollut hyvä tai jopa erinomainen (q-tron edelleen on mun lempparifiltteri), mutta pedaalit ovat usein isokokoisia, vaativat erikoisia jännitteitä ja rakenne ja osat hieman heppoiset. Lisäksi häiritsee tuo edellä mainittu häiriöherkkyys.
 
Eli kaiken kaikkiaan käteen on jäänyt ikäänkuin halvan pedaalin vaikutelma: kytkimet ja jakit menevät helposti rikki, laatikot vääntyilevät ja häiriöitä ilmenee helposti. Yhtään ehx:ää ei ole kotiin jäänyt, vaan kaikki on tullut korvattua muilla tukevammilla (ja usein kalliimmilla) vastaavilla.
 
Krice
15.04.2011 09:45:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinankeisari: modulaatiovehkeet on aika temperamenttisia volatason kanssa: joissain on aika häiritsevä voladroppi kun efekti kytketään päälle (ja joistain on netissä raporttia että tulee boostia aika reippaasti).
 
Tämä on jonkinlainen tyyppivika EHX:n pedaaleissa. Joko laskee tai nostaa volumetasoa. EHX ei tunnu saavan pedaaleita ulos oikein säädettynä. Kuntoon säätäminen toki voidaan tehdä maksua vastaan...
 
Numb
15.04.2011 09:52:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monessa EHX:n pedaalissa tuntuisi olevan todella julma yläpää.
 
Mulla on muutama EHX pyörähtänyt, ja olen niistä jollain tapaa ihan tykännyt. Niissä on hyvää häröä mukana.
 
Tero Vaara soitti Eruptionin
P-man
15.04.2011 10:40:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Deluxe memory man (se rts-kuorinen) on mun mielestä ehkä paras delay. Memoy boy ihan jees, mut pientä vola buustia havaittavissa.
 
s8na
15.04.2011 10:41:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt kun ollaan aiheessa niin kyselisin kokemuksia tosta Double muffista. Tekeekö sillä mitään kun säätöjä on noin vähän. Kiinostais jonkin sorti edullinen pläsikisuristin hommata ja tuo houkuttelisi.
 
baba o riley
15.04.2011 10:50:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: No nyt kun ollaan aiheessa niin kyselisin kokemuksia tosta Double muffista. Tekeekö sillä mitään kun säätöjä on noin vähän. Kiinostais jonkin sorti edullinen pläsikisuristin hommata ja tuo houkuttelisi.
 
Jos soundi on hyvä niin mihin niitä säätöjä tarvitaan. kokeile sitä, sillä se selviää. mulla oli aikoinani little big muffi (siis vintage jossa yks potikka volalle) ja se oli ihan pirun hyvä jos just siitä soundista tykkäs.
 
Artist
15.04.2011 10:53:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Electro Harmonix spedut on ihan perushyviä laadultaan, nämä uudet siis.
 
Persoonallisia laitteita ja ainakin itse tykkään. Nyt ei kyllä ole muuta kuin LPB-1, joka on hintaisekseen hyvä boosteri, ainakin käytettynä ns. reunasäröllä olevan luukutetun brittihenkisen putkikoneen edessä.
 
Haluaisin op-amp Muffin.
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
wilo
15.04.2011 11:03:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: No nyt kun ollaan aiheessa niin kyselisin kokemuksia tosta Double muffista. Tekeekö sillä mitään kun säätöjä on noin vähän. Kiinostais jonkin sorti edullinen pläsikisuristin hommata ja tuo houkuttelisi.
 
Sanoisin, että double muff sopii erityisen hyvin soittajalle, joka käyttää kitarassa passiivimikkejä ja tykkää käyttää vola- ja tonepotikoita saundin säätämiseen. Double muff toimii mun kokemusten mukaan erityisen hyvin noin.
 
baba o riley
15.04.2011 11:05:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Artist: Electro Harmonix spedut on ihan perushyviä laadultaan, nämä uudet siis.
 
Persoonallisia laitteita ja ainakin itse tykkään. Nyt ei kyllä ole muuta kuin LPB-1, joka on hintaisekseen hyvä boosteri, ainakin käytettynä ns. reunasäröllä olevan luukutetun brittihenkisen putkikoneen edessä.
 
Haluaisin op-amp Muffin.

 
Voihan vitsi, mulla oli noita op-amppejä pieni läjä tossa jossain käänteessä, mutta myynyt kaikki pois. kannattaa ebaystä kytätä,joskus voi yllättävänkin halvalla lähteä. ostin osan sieltä halvemmalla mitä reissuet maksaa. halvin lähtenyt muistaakseni 30e tai vastaavaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «