Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Eleven Rack (11R) presetit, kysymykset jne.
1 2 3 4 533 34 35 36 37
Grugi
14.04.2011 13:01:32 (muokattu 14.04.2011 13:12:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Selkeyden takia tähän ketjuun 11R asiaa.
 
Tämä jo monelle tuttu sivusto.
 
http://www.elevenrackpresets.com/
 
http://www.avid.com/US/products/Eleven-Rack-Expansion-Pack
 
Modi promit Behringer FCB1010 lankulle
 
http://www.eurekasound.com/11prom.html
 
http://www.ossandust.be/
 
SDMF
penatuna
14.04.2011 13:04:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä juttu, oli tuon edellisen ketjun otsikkokin aika hämäävä...
 
Ukkovaari
14.04.2011 18:55:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä homma, että on tämä 11r vartavasten oma keskustelualue.
 
Aika moni on kiinnostunut tuosta midilankusta jolla ohjataan ja näyttää muillakin olevan sen kanssa mietityttävää.
 
Juttua Behringerin ja muistakin midilankuista ja 11R:sta
 
http://duc.avid.com/showthread.php?t=273477
http://www.thegearpage.net/board/archive/index.php/t-734346.html
http://duc.avid.com/showthread.php?t=286618
http://duc.avid.com/showthread.php?t=272066
 
http://www.eurekasound.com/11prom.html (11promista juttua)
 
Meikä kun on hemmetin kädetön ja haluaisin vaan soittaan niin meinaan kyllä kysyä paljonkohan SoitinLaineen se SLSX putiikki ottais jos sen kautta ostais tuon Behkun ja tuon 11promin ja virittäis sen mulle? Tosin ainakin videon perusteella jopa osaisin tuon 11promin laittaa sisään, kyllä mulla ruuvari sen verran käsissä pysyy.
 
Toisaalta voisi olla ihan hyvä vetää kantapään kautta ja yrittää itse pähkäillä miten Behkun midilankun ja 11r saisi toimimaan ilman tuota (tästähän olis se hyöty, että ne jotka eivät halua 11promia ostaa niin voisi jopa yrittää sitten neuvoa miten homma hoidetaan ilman tuota11promia (varsinkin jos tehdessä kantapään kautta homman kirjaisi sitten tekemisen oikein kirjalliseen muotoon).
 
Pätkäsin muuten plussan tuosta että tämä 11R keskustelualue perustettu ;-)
 
Grugi
14.04.2011 19:02:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu tossa mulla olikin toi 11PROM linkki ja itekkin sitä ja behkun lankkua olen joskus tulevaisuudessa hommaamassa. Sen mitä olen nyt kolunnut nettiä niin juuri tuolla 11PROM avulla saadaan preset mode ja effect mode käyttöön. Jos olen ymmärtänyt oikein niiin ilman tuota PROM modia ei tuota preset modea saa toimimaan mutta muuten ilmeisesti onnistuu kun vaan ohjelmoin tuon behkun lankun. 11PROM on hinnaltaan niin halpa että itse ainakin meinaan suosiolla ostaa sen ja jättää tuon säätämisen pois tällä kertaa :)
 
SDMF
mattim
14.04.2011 19:15:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkovaari:
Meikä kun on hemmetin kädetön ja haluaisin vaan soittaan niin meinaan kyllä kysyä paljonkohan SoitinLaineen se SLSX putiikki ottais jos sen kautta ostais tuon Behkun ja tuon 11promin ja virittäis sen mulle?

 
Promin vaihtoon menee 15 min kun homma on hanskassa, firma veloittaa tunnin työstä ja jotain sitten tiedon hankinnasta. Veikkaan, että omatoimisuus kannattaa, jos vain se ruuvari ei aivan outo ole.
 
Taidan itsekin tuollaisen behkun taas treenikäyttöön hankkia vaikka siinä ei potikoita olekaan ,..
 
Matti
 
"I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing."
Ukkovaari
05.08.2011 19:34:02 (muokattu 05.08.2011 19:56:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, kirjoitetaan tännekin asiaa kun on näin hyvä ketju aloitettu (tuolla toisaalla onkin jo asiasta kirjoitettu) Tuli tuossa nyt sitten pistettyä tilaten 11prom ja Behkun midiohjain 11R:lle mutta niistä ei sen enempää ja vasta niitä odottelen tulevaksi.
 
Mutta ihan asiaakin eli heitän kysymyksellä, että onko muilla ollut hankintalistalla jonkin moinen kaappi tuolle 11R:lle?
Ja ilmeisemmin tuota ei suoraan normi kitarakaappiin yhdistetä vaan vaatisi väliin jonkon powerampin?
Heittäkää tästäkin puolesta juttua jos tietoa on ja näitä muutki pähkäilee.
 
Sinänsä tuo kyllä toimii aivan hyvin yhdistettynä vaikka putkari kombovahvariin inputtiin ja efektolooppiin.
 
Soundipuolen juttuja:
 
Kuinka moni käyttää tuota Akustisten kitaroiden kanssa (joko erillisillä mikeillä esim. Shure57 tai Shure 58 tai sitten elektroakustisen omalla mikityksellä)?
 
Jos käytätte akustisten kanssa niin millaista soundia ja millä keinoin olette saaneet aikaiseksi? Esim. käytättekö vain EQ, Kompuraa ja Reverb/delay vai onko näiden lisäksi käytetty vahvistin/kaappi+mikitys juttuja R11:sta.
 
Jos joku on kiinnostunut niin ainakin itselläni on n. 3-4 akustiselle/elektroakustiselle tehtyä soundia, voin niistä kertoa, ehkäpä laittaa vaikka mikseri.net soundisamplea ja jopa pistää presetin jonnekin (kuten tuo ElevenRackpreset sivusto).
 
Mulla on myös muutama bassolle tehty soundi/presetti. (muut onkin sitten ihan sähkökitaroille tehtyjä presettejä)
 
Grugi
05.08.2011 20:32:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ajatuksena hommata aktiivi studiomonitorit tuon 11R kaveriksi. Kotona kun vain säädän niin mitään sen kummempaa ratkaisua en tarvitse.
 
SDMF
Ukkovaari
05.08.2011 20:51:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Mulla on ajatuksena hommata aktiivi studiomonitorit tuon 11R kaveriksi. Kotona kun vain säädän niin mitään sen kummempaa ratkaisua en tarvitse.
 
Itse olen tätä kaijutin tai kaappi juttua pähkäilly ja kanssa mietin noita studiomonitoreja.
 
Ilmeisesti aktiivit studiomonitorit on parempia kuin passiivit, onkohan näillä mitään laatueroa soundin puolesta tiedä häntä.
 
Yksi mitä mietin myös noissa mahdollisissa monitoreissa, että voisi olla kyllä oikein kätevä jos niissä olis se XLR liitäntä, joten saisi 11R:n mainouteista suoraan monitorikajareihin piuhoilla.
 
Hemmetti kun olis enempi tilaa tässä omassa ns. työnurkkauksessa, nyt on kaikki kamat sullottu mulla tähän yhteen kulmaan huoneessa kun muualle ei mahdu, jonnekin haluaisin nuo monitorit tai kaapit vielä tungettua kun ja jos niitä hankkii.
 
Grugi
05.08.2011 20:53:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nimenomaan XLR-liitännällä aktiivit kiinni ja mulla on sama tilanne ennenkuin pääsee asumaan isompaan kämppään niin ei ole vaan tilaa niitä edes laittaa.
 
SDMF
Lennu
06.08.2011 08:55:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkovaari: Itse olen tätä kaijutin tai kaappi juttua pähkäilly ja kanssa mietin noita studiomonitoreja.
 
Ilmeisesti aktiivit studiomonitorit on parempia kuin passiivit, onkohan näillä mitään laatueroa soundin puolesta tiedä häntä.

 
Ei semmoista johtopäätöstä voi vetää. Ero on puhtaasti rakenteellinen, soundiin tai laatuun se ei ota mitään kantaa. Kumpiakin löytyy hyviä ja huonoja.
 
my kaalilaatikko brings all the pierus in the housu
Ukkovaari
06.08.2011 15:52:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Ei semmoista johtopäätöstä voi vetää. Ero on puhtaasti rakenteellinen, soundiin tai laatuun se ei ota mitään kantaa. Kumpiakin löytyy hyviä ja huonoja.
 
OK, ylempänä tuota hieman emminkin kun en näistä asioista tiedä paljoakaan.
 
Grugi
06.08.2011 15:58:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkovaari: OK, ylempänä tuota hieman emminkin kun en näistä asioista tiedä paljoakaan.
 
Lähinnä jos passiivimonitoreja meinaa niin sitten on niille hankittava se vahvistin ja siinä on taas 1 koje lisää mietittävänä.
 
Itse olen kahden vaiheilla noiden aktiivien kanssa eli ensimmäisenä olisi KRK RP5 RoKit G2 ja toisena Behringer B3030A Truth.
 
Kokonsa puolesta KRK:t olisi parempi mutta toisaalta noita behkuja on kehuttu ja toimiviksi todettu niin sekin vaihtoehto houkuttelisi, isompi koko saattaisi tuota sitä pohjaa paremmin soundiin mutta tiiedä häntä.
 
SDMF
tapanih
08.08.2011 08:36:32 (muokattu 08.08.2011 09:03:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päivitin hölmöyksissäni Macciini uuden OS X Lionin. Tämän seurauksena Eleven Rack ja Pro Tools LE 8 lakkasivat toimimasta Macissa. Pro Toolsin ja Eleven Rackin ajureiden uudelleen asentaminen ei korjannut asiaa.
 
Kun tein puhtaan asennuksen OS X Lionista ja asensin sen jälkeen Pro Toolsin Eleven Rack-ajureineen uudelleen kaikki toimii kuitenkin kuten aikaisemminkin. Lionin asennus DVD:n polttamiseen ja puhtaaseen asennukseen löytyi suomenkieliset ohjeet:
 
http://teemuhynninen.fi/2011/07/mac-os-x-lionin-puhdas-asennus/
 
Näyttäisi siis siltä, että Pro Tools LE 8 pelittää Lionissa, mutta ei suoraan käyttöjärjestelmäpäivityksen jälkeen.
 
Onneksi tietokone on lähinnä Pro Tools käyttöön ja projektit ulkoisella kiintolevyllä, joten tietojen siirtoon ja muiden ohjelmien asennukseen ei tarvinnut tuhrata aikaa, joten aikaa hommaan kului yhteesä tunnin verran.
 
Grugi
08.08.2011 11:27:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu Avid:han ei ole vielä virallisia päivityksiä kumpaankaan tarjonnut mutta sanovat että kovasti on työn alla hommat.
 
http://avid.custkb.com/avid/app/selfservice/search.jsp?DocId=353265
 
SDMF
Aki
11.08.2011 02:47:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aktiivi- vs passiivimonitoreista:
 
Lennu: Ei semmoista johtopäätöstä voi vetää. Ero on puhtaasti rakenteellinen, soundiin tai laatuun se ei ota mitään kantaa. Kumpiakin löytyy hyviä ja huonoja.
 
Totta. Markkinoilla kuitenkin on enemmän edullisia fiksuja aktiivikaappeja kuin samanhintaisia vahvistin-passiivikaiutin-yhdistelmiä. Esim 300€:lla toki saa jo melko pätevät passiivikajarit, mutta uuden vahvistimen kanssa setin hinta hyppää jo luokkaan jossa löytyy aktiiveistakin parempia kilpailijoita.
 
"Come take a look at this. They're still using vacuum tubes. They're nowhere near the level of technology we're gonna need to get back." Thomas "The Event", 1944
F_Lame
11.08.2011 12:36:08 (muokattu 11.08.2011 12:36:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatketaan offtopikkia aktiivi- ja passiivikaiuttimista.
 
Ei kai aktiivi- ja passiivimonitorin ero oo pelkästään rakenteellinen. Yleensä vissiin ajatellaan, että aktiivikaiuttimessa on vaan pääteaste sisäänrakennettuna, mutta mun käsittääkseni, jotta voidaan puhua aktiivikaiuttimesta, siinä pitää olla jakosuodin ennen pääteastetta ja erilliset päättärit taajuuskaistoille. Passiivissa taas mahdollinen jakosuodin on pääteasteen jälkeen.
 
Mut tää nyt on vähän tämmöstä pilkun panemista...
 
E: http://fi.wikipedia.org/wiki/Aktiivikaiutin
 
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
www.DREAMTALE.org
Grugi
11.08.2011 12:57:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu kyllähän tosta voi vetää vaikka millaset keskustelut, mulle tulee piisaamaan varmasti ihan perus aktiivimonitorit tuon 11R:n kanssa. Kovasti tuppaa kertymään kaikenlasita kikotinta niin en tähän soppaan kaipaa enää ylimääräistä vahvistinta :)
 
SDMF
Aki
11.08.2011 19:11:39 (muokattu 11.08.2011 19:14:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatketaan offroadia sen verran että käsitteet jäävät oikein.
 
F_Lame: jotta voidaan puhua aktiivikaiuttimesta, siinä pitää olla jakosuodin ennen pääteastetta ja erilliset päättärit taajuuskaistoille.
 
Tuo ominaisuus on nimeltään "bi-amp", ei "aktiivi". Myös 1-tiekaiutin voi olla aktiivinen, kuten subwooferit usein ovat. Eikä subbarissakaan aktiivisuutta tee se jakosuodin, vaan aktiivielektroniikka, eli vahvistin. Wikipedian teksti oli vähän väärässä.
 
Käytännössä toki suurin osa aktiivikaiuttimista on bi-amp, mutta esimerkiksi jäsen tootsin rakenteilla olevat aktiivikaiuttimet tulevat olemaan 1-teisinäkin vallan aktiivit.
 
"Come take a look at this. They're still using vacuum tubes. They're nowhere near the level of technology we're gonna need to get back." Thomas "The Event", 1944
mattim
11.08.2011 21:18:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki: Jatketaan offroadia sen verran että käsitteet jäävät oikein.
 

 
Tuo ominaisuus on nimeltään "bi-amp", ei "aktiivi". Myös 1-tiekaiutin voi olla aktiivinen, kuten subwooferit usein ovat. Eikä subbarissakaan aktiivisuutta tee se jakosuodin, vaan aktiivielektroniikka, eli vahvistin. Wikipedian teksti oli vähän väärässä.
 
Käytännössä toki suurin osa aktiivikaiuttimista on bi-amp, mutta esimerkiksi jäsen tootsin rakenteilla olevat aktiivikaiuttimet tulevat olemaan 1-teisinäkin vallan aktiivit.

 
Minulle on jäänyt sellainen kuva jostain, että jakosuotimen tyypista tuo aktiivi monitoreissa tulee. On olemassa myös passiivisella jakosuodolla varustettuja vahvistimellisia monitoreita/kaiuttimia joita kutsutaan englanniksi Powered Monitors tai Powered loudspeakers.
 
Tseka bu hao, tseka bujao, xie xie ni !
aristoteles666
12.08.2011 00:45:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Minulle on jäänyt sellainen kuva jostain, että jakosuotimen tyypista tuo aktiivi monitoreissa tulee. On olemassa myös passiivisella jakosuodolla varustettuja vahvistimellisia monitoreita/kaiuttimia joita kutsutaan englanniksi Powered Monitors tai Powered loudspeakers.
 
kyllä jakosuotimet on passiivisia joka tapauksessa.
 
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 533 34 35 36 37

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «