Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Behringer fcb 1010
1
taskrh
14.04.2011 10:39:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä Behringerin
 
http://www.thomann.de/fi/behringer_fcb_1010.htm
 
midiohjainlaite näyttäisi olevan aika edullinen verrattuna muihin markkinoilla oleviin vastaaviin. Oiskohan kenelläkään kokemuksia laitteen käytöstä? Tervetullutta on kaikki info, etenkin ohjelmoitavuudesta ja pedaalien laadusta olisi mielenkiintoista tietää, ettei vaan tule ostettua huonoa sikaa säkissä. Kitarasoftaa lähinnä ohjailisin kyseisellä vehkeellä.
 
Grugi
14.04.2011 12:11:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

taskrh: Tämä Behringerin
 
http://www.thomann.de/fi/behringer_fcb_1010.htm
 
midiohjainlaite näyttäisi olevan aika edullinen verrattuna muihin markkinoilla oleviin vastaaviin. Oiskohan kenelläkään kokemuksia laitteen käytöstä? Tervetullutta on kaikki info, etenkin ohjelmoitavuudesta ja pedaalien laadusta olisi mielenkiintoista tietää, ettei vaan tule ostettua huonoa sikaa säkissä. Kitarasoftaa lähinnä ohjailisin kyseisellä vehkeellä.

 
Omaa kokemusta ei vielä ole mutta 11R kaveriksi 11PROM piirilla on tulossa kuhan talous antaa myöden. Netin syövereitä tutkineena itse olen ainakin vakuuttunut että tuo lauta kestää ja toimiikin kuten pitää eli hinta/laatu varmasti kohdillaan.
 
SDMF
penatuna
14.04.2011 13:02:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kestänyt kovaa keikka- ja treeniskäyttöä jo vuosia oikein hyvin. Ohjelmointi ei muistaakseni mitään herkkua, mutta saa sen hoidettua ja varmaan noilla piiripäivityksillä(UNO ym.) vielä paranee.
 
Grugi
14.04.2011 13:05:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

penatuna: Mulla kestänyt kovaa keikka- ja treeniskäyttöä jo vuosia oikein hyvin. Ohjelmointi ei muistaakseni mitään herkkua, mutta saa sen hoidettua ja varmaan noilla piiripäivityksillä(UNO ym.) vielä paranee.
 
Juu noita modi promeja löytyy kyllä aika monenlaista muuta ketjun aloittaja on käyttämässä tuota softan kanssa ja softassahan on usein "learn" toiminto midille eli siltä osin konffaus varmaankin onnistuu mutkitta.
 
SDMF
taskrh
14.04.2011 13:23:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Juu noita modi promeja löytyy kyllä aika monenlaista muuta ketjun aloittaja on käyttämässä tuota softan kanssa ja softassahan on usein "learn" toiminto midille eli siltä osin konffaus varmaankin onnistuu mutkitta.
 
Guitar Riggiä ajattelin lähinnä ja sitä miten tuollainen ohjain toimisi sen kanssa yhdessä. Voisiko saundeja vaihtaa vaivattomasti pedaalin kautta jne.
 
MoreK
14.04.2011 13:32:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on käytössä Axe-Fx:n kanssa ja toimii mainiosti. Ylärivillä kontrolloin efektejä ja alarivillä presettejä.
 
Vahvaa tekoa. Hommasin tuon UNO eprom-päivityksen, jolla käytännössä saa vähän lisää ohjelmoitavuutta. Ohjelmointi hoituu PC käyttöliittymällä, joka on vähän kökkö, mutta ei mielestäni mitenkään monimutkainen, jos MIDI:stä vähän ymmärtää.
 
Ihan standardi MIDI ohjauskomentoja se pukkaa ulos, joten eiköhän tuo Guitar Rig.in kanssa toimi aika pitkälle.
 
Grugi
14.04.2011 13:36:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

taskrh: Guitar Riggiä ajattelin lähinnä ja sitä miten tuollainen ohjain toimisi sen kanssa yhdessä. Voisiko saundeja vaihtaa vaivattomasti pedaalin kautta jne.
 
Uskon että toimii ihan hyvin ja tuolla toisella foorumilla tuosta aiheesta onkin aika kattava ketju joskin englannin kielellä, joitakin ongelmia joillakin ollut mutta sekin saattaa mennä kädettömyyden piikkiin ;)
 
http://www.native-instruments.com/forum/showthread.php?t=13044
 
SDMF
Fadeless-
15.04.2011 09:12:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Axen kanssa minullakin käytössä toi kyseinen lankku. Laadullisesti ihan "ok". Runko on jämäkkää metallia, napit ok tuntumalla ja ekspressiopedaalit on luokattomia läpsyttimiä. Niissä ei ole minkäänlaista tuntumaa.
 
Itse tilailin ja asensin tuon UnO-piirin (http://ossandust.be/index.php) siihen joka korjaili reilusti sen vakio firmiksen ongelmia. Mutta ohjelmointi tuossa ei vieläkään ole mitään herkkua kyllä. Siihen on olemassa softa siihen ohjelmointiin minkä pitäs helpottaa sitä mutta eipä tuo mäkissä (yllättäen) edes toiminut.
 
Mutta tosiaan, hintaansa nähden ihan ok kampe. Hetki pitää opiskella että sen ohjelmointilogiikan ymmärtää.
 
taskrh
15.04.2011 12:20:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fadeless-: Axen kanssa minullakin käytössä toi kyseinen lankku. Laadullisesti ihan "ok". Runko on jämäkkää metallia, napit ok tuntumalla ja ekspressiopedaalit on luokattomia läpsyttimiä. Niissä ei ole minkäänlaista tuntumaa.
 
Itse tilailin ja asensin tuon UnO-piirin (http://ossandust.be/index.php) siihen joka korjaili reilusti sen vakio firmiksen ongelmia. Mutta ohjelmointi tuossa ei vieläkään ole mitään herkkua kyllä. Siihen on olemassa softa siihen ohjelmointiin minkä pitäs helpottaa sitä mutta eipä tuo mäkissä (yllättäen) edes toiminut.
 
Mutta tosiaan, hintaansa nähden ihan ok kampe. Hetki pitää opiskella että sen ohjelmointilogiikan ymmärtää.

 
Ilmeisesti tuossa vehkeessä suurin heikkous on tuo polkimien laatu? Ja tietenkin lankku voisi olla fyysisesti pikkasen pienempi. Kumma kun Behringerin mallistossa ei ole riisutumpaa versiota, jossa olisi muutama nappula vähemmän ilman noita polkimia ja pari reikää ulkosille pedaaleille. Olisi takuulla myyvä artikkeli t-kaupassa.
 
jappo121
15.04.2011 16:41:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos/kun tuollaisen hankkii, kannattaa unohtaa se suomenkielinen manuaali. Siinä oli jokin käännösvirhe, eikä ohjelmoinnista tullut oikein mitään... Englanninkielisessä oli oikeat ohjeistukset. Tämä siis modaamattomalle laudalle.
 
Joku viisas sanoi aikoinaan, että tuo on ainoa hyvä behringerin laite. Siitä ei mene äänisignaali läpi. :)
 
No ei ehkä ainoa, mutta hyvä kuitenkin.
 
Asiahan ei minulle kuulu, mutta minä vaan kysyn. -Pätkä-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «