Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ensoniq syntetisaattorit sekä niihin liittyvät ongelmat.
1 2 3 4 5
pekka montin
11.04.2011 19:56:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo. On taas tullut aika valaista omaa tietämystäni viisampien/kokeneempien kustannuksella.
 
Näyttää taas siltä että olen mystisesti saamassa uuden/vanhan soittimen haltuuni. Kyseessä vanha Ensoniq VFX joka alunperin oma soitin, mutta soitin joka jäi aikoinaan lojumaan "rikkinäisenä" kaverin nurkkiin. Nyt minun olisi tarkoitus hakea soitin takaisin, ja kuulemma se vielä tallella on, samassa nurkassa mihin sen aikoinaan jätin v. 2007 tammikuussa.
 
Muistan soittimesta(soitin soittimella v. 2002) sen että kesken kaiken se vain kirjaimellisesti TILTTASI, eli kesken soiton se täräytti soimaan jonkun mahdollisimman inhottavan ja dissonoivan soinnun joka harmikseni/epäonnekseni ei istunut kovinkaan hyvin siihen konsonoivaan kamaan mitä tuohon aikaan soittelin. Yhdellä keikalla se sitten meni mykäksi kokonaan, ja sen jälkeen päätin dumpata soittimen. Patteria en tuohon aikaan jaksanut siihen edes vaihtaa, koska pääinstrumenttini oli jo silloin laulu eikä vielä tuohon aikaan innostus synia kohtaan ollut niin massiivista kuin nykypäivänä.
 
Hämmästykseni luin netistä tänään että noissa 80-luvun Ensoniq synissa tuppaa olemaan jos jonkinmoista "ongelmaa" mitkä eivät välttämättä liity millään tavalla siihen että patteri on finito, vaan ihan muihin seikkoihin. Elikä nyt alustavasti jo kyselen onko jengillä tarkempia kokemuksia Ensoniq syniin liittyvistä ongelmista? Meikäläisen osaamisella kun sen patterin voi vaihtaa ja hiomapaperia osaan käyttää yms pientä, mutta osaaminen loppuu sitten siihen. Dw-syntikoiden suhteen olen jo päättänyt että en rupea niitä edes itse sorkkimaan(kun sen aika on), vaan vien suosiolla korjaajalle ja köyhdyn ihan mielelläni sen 100-150 euroa, jos ja kun saan soittimen vain ehjänä itselleni takaisin. DW syntikoissa kun se patterin vaihto on hieman hankalampaa kuin monissa muissa synissa + olen nyt kahden ihmisen kohdalla lukenut täälä että DW syntikasta on joku kosketin "Mykkä", ja uskon että se toimenpide on tapahtunut patteria vaihtaessa.
 
JPQ
12.04.2011 00:51:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SQR+ kaatui ihan itsekseen soundia kun säätelin. tuon takia möin ja sitten myös omaan tyyliini ylessävy ei vaan toiminut suttuinen jotenkin. muista jutuista ei ole omaa kokemusta ja kaupassa kun ritin katsella ts10 joskus en sen logiikkaa oikein oivaltanut...
oli joskus haaveena kait tuo hieman muttei enään.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
pekka montin
12.04.2011 09:26:25 (muokattu 12.04.2011 09:29:32)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: SQR+ kaatui ihan itsekseen soundia kun säätelin. tuon takia möin ja sitten myös omaan tyyliini ylessävy ei vaan toiminut suttuinen jotenkin. muista jutuista ei ole omaa kokemusta ja kaupassa kun ritin katsella ts10 joskus en sen logiikkaa oikein oivaltanut...
oli joskus haaveena kait tuo hieman muttei enään.

 
Yep. Selailin eilen n. 3 tuntia illalla nettiä ja VFX sisältyvää tietoa. Tuossa mun vanhassa VFX synassahan oli myös sitä ongelmaa että se kirjaimellisesti KUUMENI sisältä, ja se on myös syy käsittääkseni miksi se tilttaa. Mirage kuumenee myös, mutta sen kanssa ei ole ollut minkäänsortin ongelmaa, ja ajattelin sitä itseasiassa jotenkin hyödyntää erään bändin promolla vielä, koska soittimessa on uniikkisaundi + analofiltterit. VFX kohdalla pitäisi tänään mennä kattomaan itse soitinta, ja viitsinkö lunastaa soitinta enään itselleni takaisin, sillä näillä näkymin se korjaajalle menisi samantien, ja siinä nyt köyhtyisi ainakin puolet soittimen alkuperäisestä käytetystä hinnasta.
 
Ensoniqilla oli lukemani mukaan se ongelma n.15-20 vuotta sitten että soittimet kärsivät huonosta maineesta luotettavuuden suhteen, eli ne toimivat kuten tietyn tyyppiset naiset(yleensä tosi hyvän näköiset). Yksi pääsyy kuulemma Ensoniq lafkan "kaatumiseen" oli jonkinsortin velat, kuin myös se että valmistaja ei pysynyt täysin muiden mukana kehityksessä + luotettavuus ongelmat. Moni joka kuulemma osti Ensoniq VFX synan euroopassa, joutui viemään soittimen korjattavaksi lyhyen ajan sisällä, ja kuulemma silloinkaan tuon prosessin jälkeen ko soitimet eivät välttämättä kestäneet pitkäkestoisesti.
 
Genesis käytti mm. VFX:ää We cant dance albumilla. Ensoniq oli omasta mielestäni ihan oman saundin omaava valmistaja jolla saundit yleensä todella kirkkaita ja akustiset saundit ihan parhaasta päästä, mitä nyt synissa tuohon aikaan ollut, ja osittain myös edelleen. Sääli sinänsä että osa Ensoniqin synista on aikanaan kasattu puutteellisesti kasaan, ja että noita ongelmia niissä on ilmennyt.
 
Soitin pitäisi tänään lunastaa itselleni takaisin jotain pienimuotoista maksua kohtaan, mutta yli 50 euroa on kyllä turha maksaa, sillä tuntuu että tuosta soittimesta ei kerää kun kasan itselleen harmeja ympärilleen. Muistaakseni ko soittimessa on kuitenkin diskettiasema jota voi käsittääkseni myös käyttää miragen kanssa, joten jotain hyvää siitä saisi ainakin tarvittaessa irti.
 
JPQ
13.04.2011 14:57:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anteeksi offtopic.
Sama juttu alesiksella on minusta laatu mitä sattuu joskus ja aikakaudelleen minusta
vanhassa oli jouset hyviä ja huilu et muutenkin kaiken kaikkiaan ei kamalasti huonoa tavaraa ja uudeman soolovasket mielly. ps. vanhempi = s4+ ja uudempi = qs6.1
ps. ensoniqin akustisista soundeista en osaa sanoa en tunne noita parempia mutta tuossa oli kyllä omalla tavallaan kaunis ääni mutta tosiaan ne ongelmat et kuitenkin
saan mielestäni saman osuuden muualtakin lisäksi sanoisin monessa aikalaisessa on hyviä ja huonoja puolia se sq8l jossa kait oli analogisuodin jne kiinnostaisi eniten jos rahaa ja tilaa olisi... ja Ensoniq kaatunuiseni ei liittyne lämpöihin pidempikin prosessi meni hyvin...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
pekka montin
13.04.2011 17:19:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Anteeksi offtopic.
Sama juttu alesiksella on minusta laatu mitä sattuu joskus ja aikakaudelleen minusta
vanhassa oli jouset hyviä ja huilu et muutenkin kaiken kaikkiaan ei kamalasti huonoa tavaraa ja uudeman soolovasket mielly. ps. vanhempi = s4+ ja uudempi = qs6.1
ps. ensoniqin akustisista soundeista en osaa sanoa en tunne noita parempia mutta tuossa oli kyllä omalla tavallaan kaunis ääni mutta tosiaan ne ongelmat et kuitenkin
saan mielestäni saman osuuden muualtakin lisäksi sanoisin monessa aikalaisessa on hyviä ja huonoja puolia se sq8l jossa kait oli analogisuodin jne kiinnostaisi eniten jos rahaa ja tilaa olisi... ja Ensoniq kaatunuiseni ei liittyne lämpöihin pidempikin prosessi meni hyvin...

 
Yeah.
 
Mulla oli myös Alesiksen QuadraSynth vm- 93. Maksoin soittimesta v. 2003 kamalasti ylihintaa, kun musakaupasta sen ostin, mutta sainpahan ainakin osissa sen maksettua koska ei sitä 550 euroa ollut tuohon aikaan könttänä maksaa. Toisaalta, v. 2003 soitin oli"vain" 10 vuotta vanha joten olihan sen arvo korkeampi tuolloin. Nykyään Quadraa saa musakaupoista halvimmillaan 200 euroon ja yksityisiltä jopa 150 euroon. Quadrasta en koskaan oppinyt pitämään, syystä tai toisesta, mutta muistan että sielä oli jotain hyvää. Myin soittimen pois 2008 keväällä, 220 euron hintaan.
 
Lunastin tosiaan eilen itselleni VFX sd synan, ja aluksihan se temppuili kuten vanhoista traumoista muistelin. Onneksi vuosien aikana oli nyt tullut kärsivällisyyttä ja tietoutta hieman enemmän syntetisaattoreita kohtaan. VFX rupesi saman tien huutamaan erroria MUTTA, laitteeseen sisältyy pari jippoa mitä onnistuin tältä sivustolta haalimaan yksityiseltä henkilöltä, ja sitten netistä luettuna. Soittimeen ongelmointiin auttaa alustavasti kaksi seikkaa: Käynnistää ja sammuttaa sen SEITSEMÄN kertaa(seitsemän kuoleman syntiä?) nopeasti tai painaa keskinmäisen C:n pohjaan käynnistäessään soitinta. Itselläni auttoi tuo seitsemän kertaa käynnistäminen. Tuon prosessin jälkeen soitin on toiminut nyt moitteettomasti. Jos soitin rupeaa tulevaisuudessa temppuilemaan, kannattaa vaihtaa virranjakaja. Kuulemma nämä Ensoniqin "ongelmat" eivät ole mitään mullistavia mitä ei itse, tai viimeistään korjaaja oikaista.
 
Rehellisyyden nimissä tuli myös yllätyksenä se, kuinka helpolla ja kuinka pitkälle VFX sd synassa voi muokata saundeja, ja sielä on about yhtä paljon samankaltaisia sisäisiä efektejä kuin Nord Stagessa, joka tarkoittaa että saundeista saa hyvin äkkiä ja helpolla pienellä ruuvaamisellä todella mahtavan kuuloisia. Tämä soitin on ikäänkuin M1 ja D-50 samassa paketissa, ja vielä enemmän. Nyt ymmärrän pikkihiljaa miksi Ensoniqilla on oma käyttäjäkunta. Kasarisyna parhaasta päästä.
 
Juho L
13.04.2011 17:32:46 (muokattu 13.04.2011 17:33:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Mulla oli myös Alesiksen QuadraSynth vm- 93. Maksoin soittimesta v. 2003 kamalasti ylihintaa, kun musakaupasta sen ostin, mutta sainpahan ainakin osissa sen maksettua koska ei sitä 550 euroa ollut tuohon aikaan könttänä maksaa. Toisaalta, v. 2003 soitin oli"vain" 10 vuotta vanha joten olihan sen arvo korkeampi tuolloin. Nykyään Quadraa saa musakaupoista halvimmillaan 200 euroon ja yksityisiltä jopa 150 euroon. Quadrasta en koskaan oppinyt pitämään, syystä tai toisesta, mutta muistan että sielä oli jotain hyvää. Myin soittimen pois 2008 keväällä, 220 euron hintaan.
 
On kyllä tosiaan ollut ylihintaa. Itse maksoin about saman QS7:sta vuonna 99. Ehkä suurin ongelma noissa Alesiksen romplereissa on resonoivien filtterien puute. Muutenhan tuo QS7 oli ikäisekseen loistava vehje. Todella mainiot pianot ja urut. Tekisi melkein mieli metsästää jostain tuollainen QS7 hupisoitteluvehkeeksi.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
"Esto quod es"
pekka montin
13.04.2011 18:32:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: On kyllä tosiaan ollut ylihintaa. Itse maksoin about saman QS7:sta vuonna 99. Ehkä suurin ongelma noissa Alesiksen romplereissa on resonoivien filtterien puute. Muutenhan tuo QS7 oli ikäisekseen loistava vehje. Todella mainiot pianot ja urut. Tekisi melkein mieli metsästää jostain tuollainen QS7 hupisoitteluvehkeeksi.
 
Kyllä, ja yksi iso miinus Quadrasynthissä oli sen pituus ja koko. Onhan se mukavaa kun soittimessa on koskettimistoa, mutta juuri noiden mainitsemiesi asioiden takia etenkin yläoktaavit kuulostivat kamalalta, eikä se pituus/koskettimien ja oktaavien runsaus loppujen lopuksi erottunut edukseen. No, ei se ylihinta tuohon aikaan haitannut kun oli aika joustavat ajat kaupassa, ja olin hyvin tyytyväinen että pääsin soittimesta lopulta eroon 2008, ja että siitä vielä sai sen 220 euroa. Ostaja halusi soittimen itselleen etenkin sen midiliitäntöjen ja oktaavien takia. Quadrasynth käsittäkseni edusti tuon ajan "housesyntikkaa"....hintakin kuulemma oli v. 93 aika mehukas kun soitin ilmestyi.
 
Juho L
13.04.2011 18:46:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Kyllä, ja yksi iso miinus Quadrasynthissä oli sen pituus ja koko. Onhan se mukavaa kun soittimessa on koskettimistoa, mutta juuri noiden mainitsemiesi asioiden takia etenkin yläoktaavit kuulostivat kamalalta, eikä se pituus/koskettimien ja oktaavien runsaus loppujen lopuksi erottunut edukseen.
 
Noissahan oli peräti 48 kHz samplet, mikä oli aika kova juttu. Itse en mitään häiritsevää aliasointia kuullut korkeilla taajuuksilla, eikä sitä tuolla näytteenottotaajuudella pitäisikään kuulua. Hyvä kone oli se.
 
Ostaja halusi soittimen itselleen etenkin sen midiliitäntöjen ja oktaavien takia. Quadrasynth käsittäkseni edusti tuon ajan "housesyntikkaa"....hintakin kuulemma oli v. 93 aika mehukas kun soitin ilmestyi.
 
Nuo Alesiksethan taisivat olla ihan järkyttävän kalliita kun tuoteperhe oli uusi. Päälle kymppitonnin markkoina.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
"Esto quod es"
pekka montin
13.04.2011 19:05:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Noissahan oli peräti 48 kHz samplet, mikä oli aika kova juttu. Itse en mitään häiritsevää aliasointia kuullut korkeilla taajuuksilla, eikä sitä tuolla näytteenottotaajuudella pitäisikään kuulua. Hyvä kone oli se.
 

 
Nuo Alesiksethan taisivat olla ihan järkyttävän kalliita kun tuoteperhe oli uusi. Päälle kymppitonnin markkoina.

 
Yksi tyyppivika niissä(kin) kuulemma oli se että näyttö pimeni tai tuppasi ajan myötä himmenemään. Omalla kohdalla tapahtui noista se jälkimäinen, tai se oli siinä jo silloin kun tuon soittimen ostin. Ei haitannut mitenkään. Soitin muuten ei vain mitenkään säväyttänyt minua, ja soittimesta sekä sen suunnittelusta aisti miltei sen että tuohon aikaan house villitsi vielä, ja eurodance teki tuloaan. Muistaakseni kaikki piano ja urkusaundit oli aika pitkälti tuon ajan "klubimusaan" makaavia. Leadien suhteen sama asia. Orchestra jutut muistaakseni oli noissa ihan vakuuttavia, sekä puhaltimet ylipäätään.
 
Juho L
13.04.2011 19:51:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Yksi tyyppivika niissä(kin) kuulemma oli se että näyttö pimeni tai tuppasi ajan myötä himmenemään. Omalla kohdalla tapahtui noista se jälkimäinen, tai se oli siinä jo silloin kun tuon soittimen ostin. Ei haitannut mitenkään. Soitin muuten ei vain mitenkään säväyttänyt minua, ja soittimesta sekä sen suunnittelusta aisti miltei sen että tuohon aikaan house villitsi vielä, ja eurodance teki tuloaan. Muistaakseni kaikki piano ja urkusaundit oli aika pitkälti tuon ajan "klubimusaan" makaavia. Leadien suhteen sama asia. Orchestra jutut muistaakseni oli noissa ihan vakuuttavia, sekä puhaltimet ylipäätään.
 
Juu. Qadrassa taisi olla eri ROM kuin tuossa uudemmassa QS-sarjassa. QS oli taas progemiesten suosikki, olihan sen ROM-pankki ja patchit isolta osin Keith Emersonin käsialaa.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
"Esto quod es"
JPQ
13.04.2011 21:11:53 (muokattu 13.04.2011 21:12:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Romeissa eroa sanoisin vanha enempi synasouneihin kallelaan kuitenkin minusta. joskaan ei yhtä monipuolisesti kaikin paikoin. eli molempi parempi siinä uudemmassa enempi ethnistä ja sitten kolme eri vaski sektiota. tosin vanhan sektio on lienee paras
uudemmassa jotenkin suttuisia hieman minusta. ja noissa erona mistä ne muodustuu sanosiin myös vanha taitaa olla trumpetteja. uudessa sekalainen,joku oletan käyrätorvivoittoinen ja joku muu. eroja mainitaskeni muutaman on niitä muitakin. ja harvoja syniä josta pidän just soundillisesti suodin ja sitten lfoot on kaksi asiaa jotka
kismittää hieman eli nopea lfo ei kuulosta hyvältä toisin kuin monessa muussa synassa.(tulee jotenkin portainen soundi sanoisin)
ps. joskus ehkä luovun omasta alesis s4+ synasta vaikka kyllä jos nyky setistä joku helposti lähtee se on paljon uudempaa tekniikkaa. silti en ole varma tarvitsenko alesistakaan. tärkeimmän presetit kun osaisi kopsata vaikkapa Absynthillä tai Linpluginin Albinolla. näilläkin saa samaa kirkasta heleää minusta jota se tarvitsee. ja on digiaaltoja jota tarvitaan myös. eikä sen tarvi ihan just olla ja muutenkin kattoo nyt...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Prophet
13.04.2011 21:55:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko antaa yleisesti mielipidettä soundeista Alesis QS-sarja vs. Korg N-sarja? Kokemusta on vain jälkimmäisestä, josta myös puuttuu resonanssi.
 
Juho L
13.04.2011 22:19:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: Olisko antaa yleisesti mielipidettä soundeista Alesis QS-sarja vs. Korg N-sarja? Kokemusta on vain jälkimmäisestä, josta myös puuttuu resonanssi.
 
Mutuna sanoisin, että QS:ssä on semisti tummempi soundi, paremmat pianot ja urut. Muilta osin on vaikea sanoa, niin vähän olen N-sarjalaisilla soitellut. N364:ää olen tyyppaillut muutamaan otteeseen.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
"Esto quod es"
JPQ
13.04.2011 22:20:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: Olisko antaa yleisesti mielipidettä soundeista Alesis QS-sarja vs. Korg N-sarja? Kokemusta on vain jälkimmäisestä, josta myös puuttuu resonanssi.
 
Mulla käsitys että N sarjassa on samoja soundeja kuin x5/x5d niin sanoisin paljonkin terveempi soundi ja monipuolisempi synaengine on Alesiksessa. sanoisin jopa QSää voisin joskus ja varmaan tuota vanhaa alesista käytänkin johonkin mutta tuo toinen sellainen että vähän vaikeampi kuvitella kättääväni. ja QS sarjan uudemissa sitä paitsi sampleja on enempi. ja minusta tuntuu preseteistä hyödyllisiä siivu on isompi. Itse ajattelen ehkä hieman ambient,elokuvamusiikki ja progessiivinen rock et jazz sävytteisesti uskosin. sanoisin minusta Alesis minun makuuni hyvinkin maalailuun sopiva laite.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
13.04.2011 22:45:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Mutuna sanoisin, että QS:ssä on semisti tummempi soundi, paremmat pianot ja urut. Muilta osin on vaikea sanoa, niin vähän olen N-sarjalaisilla soitellut. N364:ää olen tyyppaillut muutamaan otteeseen.
 
jotenkin voisin sanoa mutulla että ethniset voisi olla paremmat korgissa mutta orkesteri puoli jaa a tarpeesta kiinni. eli kun itse olen niitä jolle ei vaikkapa vain yksi jousisektio soundi toimi.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Juho L
14.04.2011 11:01:00 (muokattu 14.04.2011 11:01:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: jotenkin voisin sanoa mutulla että ethniset voisi olla paremmat korgissa mutta orkesteri puoli jaa a tarpeesta kiinni. eli kun itse olen niitä jolle ei vaikkapa vain yksi jousisektio soundi toimi.
 
Itse en tykännyt QS:n orkestereista. Mutta QS:ssä on jotain maailman parasta: Mellotronit. Siinä on mellojouset ja -huilut, jotka on ihan mahtavat! Kuten sanoin: progesoitin.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
"Esto quod es"
teroyk
14.04.2011 15:50:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttää taas siltä että olen mystisesti saamassa uuden/vanhan soittimen haltuuni. Kyseessä vanha Ensoniq VFX joka alunperin oma soitin, mutta soitin joka jäi aikoinaan lojumaan "rikkinäisenä" kaverin nurkkiin. Nyt minun olisi tarkoitus hakea soitin takaisin, ja kuulemma se vielä tallella on, samassa nurkassa mihin sen aikoinaan jätin v. 2007 tammikuussa.
 
Itse en ole Ensoniq VFX:ssä ja SQ80:issä havainnut mitään ongelmaa, paitsi pari asiaa pitää ottaa huomioon:
1. Älä koske koskettimistoon käynnistäessä (koskettimisto voi tuntua tosi kummalliselta sen jälkeen)
2. Käytä balansoimattomia johtoja. Olen huomannut, että balansoiduilla johdoilla SQ80:n filtteri alkaa pikkuhiljaa sekoilemaan voi mennä jopa pari tuntia, että huomaa. VFX:ssä taas alkaa säröä hipimään soundiin.
 
pekka montin
14.04.2011 16:22:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teroyk: Itse en ole Ensoniq VFX:ssä ja SQ80:issä havainnut mitään ongelmaa, paitsi pari asiaa pitää ottaa huomioon:
1. Älä koske koskettimistoon käynnistäessä (koskettimisto voi tuntua tosi kummalliselta sen jälkeen)
2. Käytä balansoimattomia johtoja. Olen huomannut, että balansoiduilla johdoilla SQ80:n filtteri alkaa pikkuhiljaa sekoilemaan voi mennä jopa pari tuntia, että huomaa. VFX:ssä taas alkaa säröä hipimään soundiin.

 
Jeez. Kiitti tiedosta. Tosiaan VFX seitsemän kertaa käynnistin putkeen nopeaan ja sitten C pohjaan, niin taas pelittää useita tunteja putkeen. Tuskinpa sieltä mitään sen kummempaa enään ole havaittavissa kun ei ollut ennenkään Nyt soitin toimii moitteettomasti.. Pidän ehdottomasti tämän soittimen itselläni. Soittimessa parhautta sisäiset egektit ja kuinka paljon helpolla voi saada tehdas saundeista hyvää irti pienillä toimenpiteillä niitä hieman muokkaamalla. Mielestäni huomattavasto parempi syna laadultaan kuin D-50 tai M1.
 
dky
14.04.2011 16:48:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teroyk: 2. Käytä balansoimattomia johtoja. Olen huomannut, että balansoiduilla johdoilla SQ80:n filtteri alkaa pikkuhiljaa sekoilemaan voi mennä jopa pari tuntia, että huomaa. VFX:ssä taas alkaa säröä hipimään soundiin.
 
Mihinkäs tuommoinen ilmiö perustuu? Itse en ole kyllä huomannut tuollaista.
 
teroyk
15.04.2011 15:24:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dky: Mihinkäs tuommoinen ilmiö perustuu? Itse en ole kyllä huomannut tuollaista.
 
Itse hieman ihmetellyt samaa. Minulla on aavistus mistä johtuu, mutta täytynee tarkistaa muutama asia Ensoniqin liittimistä ensin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «