Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vanhat Orangen nupit
1 2
sam-u
11.04.2011 20:49:52 (muokattu 11.04.2011 20:51:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika vähän ollut keskustelua täällä näistä, mitä haulla katsoin, joten..
 
Minkälaisia kokemuksia porukalla on vanhemmista Orangen nupeista? Akselilla 70-luku, sekä myöhemmin 90-luvulla startatut reissuet lähinnä noista vanhoista malleista? Kuinka paljon eroaa soundillisesti uusista malleista ja löytyykö yhteistä uusien ja vanhojen välillä?
 
Noissa ainakin löytyy tuo "mojo"-factori ihan paikallaan. Nykyinen linjastohan on pysynyt samanlaisena jo melko pitkään ja on vain uusittu malleja itsessään. Lukuunottamatta näitä kiinan ihmeitä, jotka nyt ovat ikävästi pilaamassa brittiläisen maineen.
 
Aihe liippaa sikäli läheltä, että tuli hommattua tuollainen Orange OTR120 nuppi arvalla, joka on käsittääkseni ihan ensimmäisiä tekeleitä 90-luvun malleissa, korjatkaa jos olen väärässä. Kerron toki kokemuksia, kun se hyppysiini saapuu..
 
Demon king, riding on through the night.
baba o riley
12.04.2011 13:14:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voipi olla että tolla alueella ei tässä maassa synny paljoa rupattelua. Olen huomannut että Mammuttialueella wanhat Orange/Matamp, Hiwatt.... oikeastaan mikään muu kuin Marshall tai uudemmat laitteet ei herätä hirveesti intohimoja.
 
Täällä kannattaa käydä http://vintageamps.com/plexiboard/index.php
Sieltä löytyy aiheesta.
 
PJS
12.04.2011 13:34:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baba o riley: Voipi olla että tolla alueella ei tässä maassa synny paljoa rupattelua. Olen huomannut että Mammuttialueella wanhat Orange/Matamp, Hiwatt.... oikeastaan mikään muu kuin Marshall tai uudemmat laitteet ei herätä hirveesti intohimoja.
 
Täällä kannattaa käydä http://vintageamps.com/plexiboard/index.php
Sieltä löytyy aiheesta.

 
Fenkkua/Voxia ja Marsua lukuunottamatta ei tosiaan hirveästi löydy keskustelua näistä vanhemmista vermeistä. Johtuu varmasti ihan siitä että niitä ei ihan hirveesti oo kierrossa ja sikäli kun onkin niin hinnat tuppaavat olemaan sen mukaisia.
 
Peace!
Numb
12.04.2011 13:37:51 (muokattu 12.04.2011 13:38:26)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän siinä tuu kauheesti keskustelua, kun kaikki joilla on wanha Hiwatt sanovat, että tää on ihan paras. Niin kuin onkin :) Vanhoja Matampeja on Suomessa ehkä viis, vanhoja Orangeja muutama enemmän, muttei paljoa niitäkään.
 
Tero Vaara soitti Eruptionin
sam-u
12.04.2011 14:00:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Eihän siinä tuu kauheesti keskustelua, kun kaikki joilla on wanha Hiwatt sanovat, että tää on ihan paras. Niin kuin onkin :) Vanhoja Matampeja on Suomessa ehkä viis, vanhoja Orangeja muutama enemmän, muttei paljoa niitäkään.
 
Näinhän se tuppaa kyllä olemaan. Ei Suomesta hirveesti tahdo löytyä Matampia, ja sitten vaikka Sunnista puhumattakaan. Jenkeissä niitä on sit amatööreilläki hirveet läjät päällekkäin tietyistä syistä.. :D Katsellaan sitten uudestaan kun tuo saapuu käsiin, tuskinpa se nyt kovaa pettymystä aiheuttaa vaikka ei kokemuksia siitä tunnu muualtakaan löytyvän.
 
.. ja eiköhän noista saa omat takaisin vaikka kiertoon lähtisikin, mikä ei kyllä kovin fiksu ole markkinat silmällä pitäin.
 
Nothiiign läääst foOOoORREvööR!
baba o riley
12.04.2011 14:16:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä meidän pitäis käynnistää oma thredi missä wattilaiset, oranget ja matampit ja kaikki eksoottiset dinosaurukset voi runkata keskenään!
 
PJS
12.04.2011 14:33:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baba o riley: Ehkä meidän pitäis käynnistää oma thredi missä wattilaiset, oranget ja matampit ja kaikki eksoottiset dinosaurukset voi runkata keskenään!
 
Sais hienoa keskustelua:
"Meidän styrkkarit on parempia kuin noiden muiden"
"Niin on"
"komp"
"Painoin plussaa"
 
Peace!
Bluesmies
12.04.2011 20:26:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PJS: Sais hienoa keskustelua:
"Meidän styrkkarit on parempia kuin noiden muiden"
"Niin on"
"komp"
"Painoin plussaa"

 
Mulla on orange.
baba o riley
13.04.2011 12:57:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bluesmies: Mulla on orange.
 
No tästä se lähtee, kerro vähän siitä....
 
Guildfinger
13.04.2011 13:24:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Hiwatt SA212 vm. 1975 ja Hiwatin P.A. nuppi vm. 1973.
 
Onkos Whiten omistajia pusikoissa? Niiden vanhempien pitäisi olla hyvin lähellä Orangeja.
 
fox
13.04.2011 13:30:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baba o riley: Ehkä meidän pitäis käynnistää oma thredi missä wattilaiset, oranget ja matampit ja kaikki eksoottiset dinosaurukset voi runkata keskenään!
 
Unohdit Sound Cityt, London Cityt, Impactit ynnä muut.. Meillä oli joku "wanha" Orange reilun vuoden bändissä tuos 70-luvun lopuilla, mallia en muista. Oli yhden valkeekoskilaisen tanssimuusikon mylly, ja tosiaan lainassa meidän kitaristilla. Mätsäävä kaappikin oli, mutta tais olla se omatekemä, ja muuten vaan oranssiks maalattu??
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
sam-u
13.04.2011 14:44:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Unohdit Sound Cityt, London Cityt, Impactit ynnä muut..
 
Jebs, kai noikin voi melkeen heittää samaan kategoriaan periaatteessa jos Hiwattitkin laskettiin. Meikäläisen Sound City on pelittänyt ainakin ihan loistavasti, eikä todellakaan ollut aikoinaan paha kolhu lompakolle. Muiden uusien nuppien hajoillessa, oma Sound City 50+ on aina toiminut luotettavasti. :D Ei kummoinen soundi cleanilla, mutta tohon kun pistää vaikka Fulltonen OCD:n eteen, niin ei paljoa voi mennä vikaan. Ja 50w jyrää helposti muut samassa teholuokassa sekä yli.
 
Onkos Whiten omistajia pusikoissa? Niiden vanhempien pitäisi olla hyvin lähellä Orangeja.
 
Nämä kiinnostaisi itseäkin myös, muutaman olen Suomessakin nähnyt, mutta.. eBayssakin pyörii välillä. Varmaan ihan toimivia pelejä.
 
baba o riley
13.04.2011 19:00:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Unohdit Sound Cityt, London Cityt, Impactit ynnä muut.. Meillä oli joku "wanha" Orange reilun vuoden bändissä tuos 70-luvun lopuilla, mallia en muista. Oli yhden valkeekoskilaisen tanssimuusikon mylly, ja tosiaan lainassa meidän kitaristilla. Mätsäävä kaappikin oli, mutta tais olla se omatekemä, ja muuten vaan oranssiks maalattu??
 
Joo, siis tottakai sound cityt londonit ym, ne ja moni muu joita en maininnut kuuluu siis myös tohon mainitsemaani eksoottiset dinosaurukset :)
 
baba o riley
13.04.2011 19:03:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guildfinger: Mulla on Hiwatt SA212 vm. 1975 ja Hiwatin P.A. nuppi vm. 1973.
 
Onkos Whiten omistajia pusikoissa? Niiden vanhempien pitäisi olla hyvin lähellä Orangeja.

 
Whiteja (jotka siis ovat matampeja siinä missä orangetkin) on tullut yllättävän moni myynnissä vastaan suomessa vaikka aika vähän niitä valmistettiin White North liikkeelle muistaakseni. Ainakin 3-4 viime 10 vuoden aikana, voipi tosin olla että joku ollut sama kone toista kertaa myynnissä. Huttusella oli hieno white trapezimuotoinen kombo 2x12 jossain käänteessä.
 
Midrange
13.04.2011 19:15:18 (muokattu 13.04.2011 19:15:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toivottavasti aloittaja ei pahastu jos lainaan tätä triidiä erääseen orankeihin liittyvään kyssäriin. Eli oon kuullut paljon kehuja ja hypetystä tästä merkistä, ja kävin tuossa yks päivä ottamassa tyypit siitä reissue AD-5 mallista, joka on kuulemma jo klassikko pikkuvahvareissa.
 
Pettymys oli kuitenkin karvas, soundi oli mun makuuni melko tumma ja tunkkainen kaikestä säätämisestä huolimatta. Jäi semmonen fiilis että oma Tech 21 trankku pesee mennen tullen ainakin tuon orankin mallin.
 
Lainkaan vähättelemättä orankien mainetta, haluaisin kuitenkin kuulla mikä noissa orankeissa on se "juttu" mistä ihmiset diggaa?
 
Stratoja emme ole, Lespoiksi emme tahdo tulla, olkaamme siis Ibanezin Ässiä!
baba o riley
13.04.2011 19:25:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Toivottavasti aloittaja ei pahastu jos lainaan tätä triidiä erääseen orankeihin liittyvään kyssäriin. Eli oon kuullut paljon kehuja ja hypetystä tästä merkistä, ja kävin tuossa yks päivä ottamassa tyypit siitä reissue AD-5 mallista, joka on kuulemma jo klassikko pikkuvahvareissa.
 
Pettymys oli kuitenkin karvas, soundi oli mun makuuni melko tumma ja tunkkainen kaikestä säätämisestä huolimatta. Jäi semmonen fiilis että oma Tech 21 trankku pesee mennen tullen ainakin tuon orankin mallin.
 
Lainkaan vähättelemättä orankien mainetta, haluaisin kuitenkin kuulla mikä noissa orankeissa on se "juttu" mistä ihmiset diggaa?

 
Nyt puhutaan siis siitä että sun pitää päästä seisoo cranked OR120 stäckin eteen. sillon sä ymmärrät mistä on kyse.
 
sam-u
13.04.2011 21:46:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baba o riley: Nyt puhutaan siis siitä että sun pitää päästä seisoo cranked OR120 stäckin eteen. sillon sä ymmärrät mistä on kyse.
 
Pakko arvostaa. Vähä vaikee ees vertailla jotain AD5:sta (mitä näillä tekee? :D sarcasm) ja kunnon stackia.. Muahaha.
 
Numb
13.04.2011 23:47:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: ...mikä noissa orankeissa on se "juttu" mistä ihmiset diggaa?
 
Soundi, mulla ainakin =)
 
En ole noita ihan pieniä testannut, mutta Orange jaka mielipiteitä, joittenkin mielestä soundi on... muffled, mitä se olisi järkevästi suomeksi? Minustakin se on sitä - hiljaa soitettaessa. Sitten kun volaa on enemmän, soundikin aukeaa, mutta se "juttu" säilyy. Ja tietty kaiuttimet vaikuttavat, mä tykkään että esim. V30 sopii Orangen kanssa mainiosti, kun on tietyllä tapaa kirkas.
 
Tero Vaara soitti Eruptionin
jalliriivatsalo
16.04.2011 11:50:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guildfinger: Mulla on Hiwatt SA212 vm. 1975 ja Hiwatin P.A. nuppi vm. 1973.
 
Onkos Whiten omistajia pusikoissa? Niiden vanhempien pitäisi olla hyvin lähellä Orangeja.

 
Täältä löytyy kans Hiwatt SA212 vm. 1975. Aikoinaan eka putkistyrkkari oli Hiwatt SA212 vm. 1977, mustalla etukankaalla. Jostain syystä siihen piti vaihtaa 6L6 cokispulloputket EL34 tilalle sekä alkuperäiset Fanet greenbackkeihin? Noi ei ollu parikymmentä vuotta sitten kovin arvostettuja härveleitä. Se meni sittemmin Soitin Huttuselle vaihtoon, jälkeenpäin harmitti. Missähän nykyään majailee ja missä kuosissa? Ei noita hirveesti kaupan liiku, tais mennä reilu 15v. kun tuli tilaisuus korjata moka. Tää nykyinen SA212 onkin täysin orkkis ja räpeltämätön..
 
Pusikosta löytyy myös: White "Tour Range" nuppi, meininki on aika Orangemainen, sopii skitta/bassolla 70s jytä& karvapäägalleria tunnelmointiin.
 
Jotain kautta noita Whiten nuppeja ja comboja ajautui erä myyntiin suomeen? Jossain vanhassa Musa-lehdessä 70-luvulta oon törmännyt suomalaisen maahantuojan? mainos ilmoitukseenkin.
 
Guildfinger
18.04.2011 19:27:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omassa SA212:ssa harmaa verkko. Fanet vaihdettu ed. omistajan aikana Rola Celestionin G12-65 ja putket 6L6. Olisikin kiinnostavaa tietää, miltä originaali combo kuulostaa EL34:lla ja Faneilla. On käynyt mielessä palauttaa alkuperäiseksi konkkarempan yhteydessä. Soundissa on tällä hetkellä ripaus Fenderiä ja ehkä se kuuluisa headroom on hiukka pienempi. Vehkeen saa hyvällä tavalla ruvelle, kun linkittää kanavat ja bright + normal täysillä. Eri juttu kuitenkin vrt. Marshall.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «