Aihe: Aram-kimppa käynnissä
1 2 3 4 5 6
Miikathebest
12.04.2011 18:08:22 (muokattu 12.04.2011 18:08:35)

Vaaliuurnilla oli hyvä meininki! Paljon ruotsia puhuvia ihmisiä ja mersuja parkissa!
On se vaan epäreilua, että rikkailta otetaan enemmän.
Nyt vasta tajusin tuloveron olevan rangaistusvero :(
Liikaa säröä!
williebrown
12.04.2011 18:11:47
lavaamo: Sä taidat olla juuri niitä kavereita joita tympii kun joku omalla työllään pääsee rikastumaan ja sen takia verotuksen progressiota yms. pitäisi nostaa pilviin? Sano nyt vielä että kannatat kansalaispalkkaa koska se että mietit näitä asiota kotona on myös työtä.

Sinä taas taidat olla niitä kavereita, jotka luulevat, että laki ja muutkin asiat ovat niinkuin heistä tuntuu, joten heidän ei tarvitse edes yrittää ottaa asioista selvää tai ymmärtää mitään syvällisemmin? Minä kun olen tässä kertonut ihan vain siitä, miten asiat ovat, ja miksi ne ovat niinkuin ovat. Siis en mistään toiveistani, kuvitelmistani tai ideologiastani, niinkuin mm. ne, jotka täällä toivovat, että Fender yleismaailmallisesti omistaa stratocaster-mallisen kitaran oikeudet.

Tiedoksesi vielä, että olen oikein hyvin toimeentuleva varhaiskeski-ikäinen teollisuuden tuotekehityksen asiantuntija- ja projektinjohtotehtävistä elantonsa saava henkilö. Enkä todellakaan kannata veroprogression lisäämistä.
thaapala
12.04.2011 18:23:39
En nyt kyllä ymmärrä tuota nillitystä kitaroiden kopioinneista. Saattaisin vielä ymmärtää lääkekopioista valittamisen jossain mielessä, koska niiden saamiseen markkinoille menee helposti se 10 vuotta eikä siitä kauaa hedelmiä poimita.

Mutta kitarasta? Eiköhän sen patentin voimassaoloaikana ole sedät kerinneet tarpeeksi käärimään fyffeä taskuun.
"Paljonkohan kätilöt näkee unia venyneistä pi**uista" -(nimi sensuroitu)
WnbPunk
12.04.2011 18:32:34
Tapelkaa poijat, tapelkaa! Mie lähen laittaan popcornit tulemaan ja palaan sitten seuraamaan tätä tahtojen taistoa.
Onko näin?
_Petri_
12.04.2011 18:36:17

Samaa mieltä williebrown-hahmon kanssa.
PROG OUT WITH YOUR FROG OUT
Billsner
12.04.2011 18:51:45 (muokattu 12.04.2011 18:52:27)
the-Antero: Niin minäkin. Nykyajan kilpailutus on vaan huono asia. Työ saadaan halvemmalla ja se myös näkyy laadussa. Tässä tapauksessa voidaan puhua niistä korvaavista valmisteista.

Ei ole mua ainakaan vielä kukaan ole väkivallalla tahi muulla uhaten pakottanut ostamaan epälaadukkaita kitaroita. Ihan itse minä ne olen valinnut, eiku...

Eiköhän ne asiakkaat äänestä jaloillaan jos myytävä tuote on luokatonta paskaa ja tuskin kovin moni yritys pysyy pystyssä kovin kauaa myymällä sellaista.
Supreme General Of Evil
ReBeat
12.04.2011 18:53:34

Billsner: Eiköhän ne asiakkaat äänestä jaloillaan jos myytävä tuote on luokatonta paskaa ja tuskin kovin moni yritys pysyy pystyssä kovin kauaa myymällä sellaista.

Ei kannata ikinä aliarvioida ihmisten tyhmyyttä. Suuri osa väestöistä on niin vähä-älyistä, että kyllä kuraa myyvä firmakin voi pysyä yllättävän kauan pystyssä.
lavaamo
12.04.2011 18:55:35
Billsner: Ei ole mua ainakaan vielä kukaan ole väkivallalla tahi muulla uhaten pakottanut ostamaan epälaadukkaita kitaroita. Ihan itse minä ne olen valinnut, eiku...

Eiköhän ne asiakkaat äänestä jaloillaan jos myytävä tuote on luokatonta paskaa ja tuskin kovin moni yritys pysyy pystyssä kovin kauaa myymällä sellaista.

Ei mulla ole mitään luokatonta paskaa vastaan. Noi näköiskopiot ja laillisuuden rajoilla kulkeminen tympii.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Billsner
12.04.2011 18:58:43
ReBeat: Ei kannata ikinä aliarvioida ihmisten tyhmyyttä.

Työskentelen asiakaspalvelualalla joten ihmisten tyhmyys on minulle jokapäiväistä.

Suuri osa väestöistä on niin vähä-älyistä, että kyllä kuraa myyvä firmakin voi pysyä yllättävän kauan pystyssä.

Niinno. Onhan se Sony Ericssonkin vielä pystyssä.
Supreme General Of Evil
the-Antero
12.04.2011 19:44:00 (muokattu 12.04.2011 20:35:11)

williebrown: Sinä taas taidat olla niitä kavereita, jotka luulevat, että laki ja muutkin asiat ovat niinkuin heistä tuntuu, joten heidän ei tarvitse edes yrittää ottaa asioista selvää tai ymmärtää mitään syvällisemmin?

No kuules kerrohan nytten! Onko laillista kopioida näin yks yhteen noita kepukoita?

http://www.edroman.com/guitars/jackson/images/JAC_JENNAKV3.jpg
http://www.arammusic.com/gt/en_list.asp?shop_id=13

http://www.arammusic.com/gt/en_list.asp?shop_id=12
http://www.thomann.de/fi/jackson_ke … id=d4e0851d7fef1e77886dc559c896c3ac

http://www.arammusic.com/gt/en_list.asp?shop_id=134
http://www.guitar-museum.com/guitar … Steve-Vai-Model-Sparkle-Blue-finish

Tiedoksesi vielä, että olen oikein hyvin toimeentuleva varhaiskeski-ikäinen teollisuuden tuotekehityksen asiantuntija- ja projektinjohtotehtävistä elantonsa saava henkilö. Enkä todellakaan kannata veroprogression lisäämistä.

Pistäisitkö pahaksesi jos joku muu kopioisi työtäsi ja tarjoaisi sitten palveluitaan siihen samaan firmaan jossa työskentelet. Mahdollisesti halpa kiinalainen tai korealainen....Tietysti halvemmalla kuin mitä sinä teet... ;)
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
lavaamo
12.04.2011 20:05:24
williebrown:

Niin no, jokainenhan voi kuvitella mitä vaan ja kertoa netissä olevansa vaikka Tarja Halosen vaimo.
Celeb
12.04.2011 21:10:38
the-Antero: No kuules kerrohan nytten! Onko laillista kopioida näin yks yhteen noita kepukoita?

Pistäisitkö pahaksesi jos joku muu kopioisi työtäsi ja tarjoaisi sitten palveluitaan siihen samaan firmaan jossa työskentelet. Mahdollisesti halpa kiinalainen tai korealainen....Tietysti halvemmalla kuin mitä sinä teet... ;)

Vaikka noi kitarat on ihan päivänselvää apinointia muista tunnetuista malleista, niin en näe tässä silti mitään ongelmaa. Laillista se on, mutta saattaahan se vituttaa sitä originaalin kitaran valmistajaa. Tunteilla ei taasen oo väliä, jos se on lain mukaan ok. :)
the-Antero
12.04.2011 22:07:38

No onhan tuo melkosen perseestä jos omalle keksinnölleen ei saa mitään pätevää suojaa. Jos vaikka keksisi jonkun uuden tallaratkasun niin kuka vaan sais ruveta valmistamaan sitä ilman mitään lupaa keksijältä...eläköön kommunismi
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
MikaHekkanen
12.04.2011 22:15:37
the-Antero: No onhan tuo melkosen perseestä jos omalle keksinnölleen ei saa mitään pätevää suojaa. Jos vaikka keksisi jonkun uuden tallaratkasun niin kuka vaan sais ruveta valmistamaan sitä ilman mitään lupaa keksijältä...eläköön kommunismi

Eikös tuo ole juuri kapitalistista vapaata kilpailua?
Tuhkis
12.04.2011 22:36:45
Paljos näillä kepeillä on hintaa ja onko muka original floyd rose osassa keihäitä kiinni?
Esp
12.04.2011 22:42:48

williebrown: Puhun periaatteesta, en tästä nimenomaisesta NO-NAME-kitaroiden tapauksesta. Eniten minua ärsytti se jonkun asioista täysin pihalla olevan moralisointi siitä, että valtio hyväksyy rinnakkaislääkkeet.

Onnistuit ymmärtämään tekstini niin totaalisen väärin, kuin se on vain mahdollista ymmärtää. En moralisoinut mitään, totesin vain, että joissain tapauksissa ihmisillä ei ole muuta vaihtoehtoa taloudellisten realiteettien kanssa, kuin ostaa rinnakkaislääkettä (joka on siis tosiaan patenttisuojan rauettua laillinen valmiste). Samaan aikaan kuitenkin saman entiteetin toimesta ajetaan lääkkeille yms. pidempää patenttisuojaa, huomaatko ristiriitaa?

Tuossa tilanteessa kuluttajalla ei ole mahdollista valita, se oli pointti, selkisikö? Kitara on kuitenkin hieman eri asia kuin lääke ja se sinun parasetamolisi on hieman eri asia, kuin erityiskorvattava lääke. Esmes eräiden sairauksien lääkkeet voivat maksaa kymmeniä tuhansia vuodessa, tällöin ko. henkilö on täysin sen varassa mitä valtiovalta korvaa noista lääkkeistä (no, onhan tietysti niitä, joilla on varaa tuohon, mutta valitettavan harvoin näin kuitenkaan on).

Tämä oli tuo pointti, jokainen voi tehdä omat valintansa silloin, kun ne ovat mahdollisia. Jos kuitenkin valtio toisaalta tukee patenttisuojansa menettäneiden lääkkeiden käyttöä ja toisaalta pyrkii pidentämään patenttisuojia, niin hieman kaksijakoinen lähestymistapahan tuo on.

Siinä päivän toinen moralisointi täysin pihalla olevalta...
Täh?!?
Tuhkis
12.04.2011 22:50:50
lavaamo: Tietenkin satasen ruoskissa on OFR kiinni!

Pitäähän se kysyä,kun teksti niin antaa ymmärtää ja kuvasta ei tarkemmin erota. Ei oo tyhmää kysyä joten sarkasmis on typerää.
lavaamo
12.04.2011 22:54:37
Tuhkis: Pitäähän se kysyä,kun teksti niin antaa ymmärtää ja kuvasta ei tarkemmin erota. Ei oo tyhmää kysyä joten sarkasmis on typerää.

No mieti nyt ittekkin.. Kiinalaiset lapset tekee ilman palkkaa jotain surkeita näköiskopioita ja sitten niihin ostetaan parinsadan OFR:t ja myydään pois.

Tai sitten ei..
hevikukko
12.04.2011 22:56:23
Kun tässä olen kuluttaja, niin kyllähän halpislaite kelpaa aina. En mä viitsi ajatella liian syvällisesti, kuinka noita isoja pomoja potuttaa noissa Brändi-firmoissa. Kukaan ei kuiteskaan tule aliarvioimaan aitoja merkkejä ja hittituotteita vuosikymmenien takaa. Jos saat ritsan mihin olet tyytyväinen ja halvalla, osta sellainen. Teet ainoastaan itsesi tyytyväiseksi näillä kaupoilla. Joissakin tapauksissa myös vaimo kiittää 200 egen ostoa eikä 1200:n :D
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)