Meadow 12.04.2011 15:40:18 (muokattu 12.04.2011 15:40:46) | |
---|
Manuel Pyrhullo: http://www.tribe.nu/Blockify.html No voi vittu mitä venkoilua. Oishan se kauheeta, jos joutuisi kuukaudessa maksamaan yhden midprice-levyn hinnan siitä, että saa kuunnella mitä huvittaa niin paljon kuin haluaa, ilman mainoksia. |
Marshallga 12.04.2011 16:05:59 (muokattu 12.04.2011 16:09:12) | |
---|
Meadow: No voi vittu mitä venkoilua. Oishan se kauheeta, jos joutuisi kuukaudessa maksamaan yhden midprice-levyn hinnan siitä, että saa kuunnella mitä huvittaa niin paljon kuin haluaa, ilman mainoksia. En henk'kohtaisesti ole todellakaan maksamassa 5e/kk siitä, että saan mainokset pois kuuluvista. jos sama onnistuu yksinkertaisen softan avulla, on apu tervetullut. Yksittäisenä maksuna ei ole kummoinen, mutta vuositasolla vastaa vuoden lehtitilausta. Lisäksi Spotify freellä saa kuunnella niin paljon kuin haluaa, ilman pelkoa siitä typerästä 20 tunnin kuukausittaisesta rajoituksesta. e: 10 euron kuukausimaksu olikin siinä laajemmassa versiossa "Support music, not rumors." |
Juho L 12.04.2011 16:19:57 | |
---|
Marshallga: En henk'kohtaisesti ole todellakaan maksamassa 5e/kk siitä, että saan mainokset pois kuuluvista. jos sama onnistuu yksinkertaisen softan avulla, on apu tervetullut. Yksittäisenä maksuna ei ole kummoinen, mutta vuositasolla vastaa vuoden lehtitilausta. Lisäksi Spotify freellä saa kuunnella niin paljon kuin haluaa, ilman pelkoa siitä typerästä 20 tunnin kuukausittaisesta rajoituksesta. e: 10 euron kuukausimaksu olikin siinä laajemmassa versiossa Eiih. Onko tuo oikeasti niin iso raha? Näköjään palvelu kuitenkin sinulle kelpaa, koska sitä käytät. Kannattaisi ehkä vähän funtsia tuota juttua vielä uudestaan. "...more humane, more thoughtful, more understanding." "Esto quod es" |
ReBeat 12.04.2011 16:33:15 | |
---|
Spotify Premium on ainoa jossa on "enhanced sound quality"... |
ReBeat: Spotify Premium on ainoa jossa on "enhanced sound quality"... ja Spotify Mobile |
Johnny Buzz 13.04.2011 10:03:20 (muokattu 13.04.2011 10:04:49) | |
---|
Ihan mielenkiinnosta kysymys Spotifyn hintaa kritisoiville: - Mikä olisi teille sopiva hinta? - Jos Spotifyhin tulisi jossain vaiheessa lisää käyttörajoituksia ilmaiseen versioon, niin olisitko sitten valmis maksamaan? Mitä rajoitusten pitäisi olla, jotta suostuisit maksamaan vai lopettaisitko palvelun käytön? Itse siis olen ollut Premium-tilaaja siitä lähtien, kun mobiiliapplikaatio tuli markkinoille. Mulle Spotify on ollu musadiggarina ehdottomasti parasta, mitä on tapahtunu vuosiin. Kymppi kuussa lähes rajattomasta katalogista ei oo kyl omasta mielestä ollenkaan paha. |
Exhausted 13.04.2011 10:08:44 (muokattu 13.04.2011 10:09:07) | |
---|
Mullekin toi vitonen kuussa Unlimitedistä on oikein hyvä hinta, Premiumin palveluja kun en tarvitse. Mutta jos molempien hinnat vaikka tuplaantuisi, niin en lopettaisi palvelun maksamista silti. Blockify-ihmisille vielä: Miksi asennella tuollaisia kun kaiken musan saa torrentteinakin? |
zekeode 13.04.2011 10:48:17 | |
---|
Mielenkiintoista keskustelua. Seuraavaksi varmaan joku jakaa täällä keinoja miten muistakin ohjelmista saa rajoituksia pois. |
samulirask 13.04.2011 10:58:55 | |
---|
Toivottavasti asenteet muuttuvat, vaikka sitten hitaastikin. Kyseessä on kuitenkin laillinen ja erittäin käyttökelpoinen systeemi. Artistit varmaan aikansa nieleskelevät niitä satasten palkkioitaan, mutta levy-yhtiöt varmaan ovat ottaneet ilolla vastaan ne miljoonat, joita Spotify on niille jo nyt maksanut. Minulle henkilökohtaisesti olisi pienimuotoinen katastrofi, jos Spotify loppuisi. Itse kuuntelen nykyään käytännössä kaiken musiikin Spotifysta sekä tietokoneella että kännykällä. Ei kai tällaisten mitättömien käyttömaksujen pitäisi olla kenellekään kynnyskysymyksiä? Sainhan itsekin jollain rahoilla teininä ostettua niitä Epesin 60s & 70s-laarin mid-price levyjä hintaan 45 mk tsibale. Kahden tuollaisen levyn hinnalla (80-luvun rahaa!) saa nykyään siis muutaman miljoonan kappaleen levystön rajoittamattomasti käyttöön. Okei, levyt eivät ole fyysisiä, mutta ei ole kyllä musiikkikaan, ellei lahkeiden lepatusta bassokaapin edessä oteta lukuun. |
Cocktus 13.04.2011 11:09:10 | |
---|
samulirask: Minulle henkilökohtaisesti olisi pienimuotoinen katastrofi, jos Spotify loppuisi. Itse kuuntelen nykyään käytännössä kaiken musiikin Spotifysta sekä tietokoneella että kännykällä. Ei kai tällaisten mitättömien käyttömaksujen pitäisi olla kenellekään kynnyskysymyksiä? Sainhan itsekin jollain rahoilla teininä ostettua niitä Epesin 60s & 70s-laarin mid-price levyjä hintaan 45 mk tsibale. Kahden tuollaisen levyn hinnalla (80-luvun rahaa!) saa nykyään siis muutaman miljoonan kappaleen levystön rajoittamattomasti käyttöön. Okei, levyt eivät ole fyysisiä, mutta ei ole kyllä musiikkikaan, ellei lahkeiden lepatusta bassokaapin edessä oteta lukuun. Itselläni on sama tilanne, ajattelin myydä jopa cd-kokoelmani pois kun en ole siihen varmaan pariin vuoteen koskenut. Premiumin otin viime syksynä kun saksalaiset serverinhaltijat blokkasivat työpaikalta Spotifyn portin. Nyt musiikki soi sitten kännykästä mobiiliversion avulla. Yllättävän paljon Spotifysta on poistunut nyt albumeita. Juuri niitä suosikkejani. Tarjonta on siltikin vielä niin hyvä ettei pysty millään lopettamaan Premiumin käyttöä. Mielelläni maksan tuon 10€/kk. Spotify Mobilessa olisi vielä hieman paranneltavaa, mutta eiköhän se ajan kanssa korjaannu. RIP Gathorn 17.03.2003-24.08.2007 |
Manuel Pyrhullo 13.04.2011 11:59:52 | |
---|
Blockify-ihmisille vielä: Miksi asennella tuollaisia kun kaiken musan saa torrentteinakin? Spotify toimii viiveettä. Blockifyä ei tarvitse asentaa, se on vain yksi exe. Käynnistyessään Blockify käynnistää automaattisesti myös Spotifyn. |
varakeef 13.04.2011 14:40:53 | |
---|
Täällähän ei yleensä suvaita piratismia tai tekijänoikeuksien loukkaamista. Kun Spotify on tehnyt oikeudenhaltijoiden kanssa sopimuksen jakaa musiikkia joko kuukausimaksua vastaan tai ilmaiseksi mainoksilla höystettynä, pidän aika onnettomana jakaa jippoja mainosten kiertämiseksi täällä. Nim. Nipo "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Johnny Buzz 13.04.2011 15:14:43 | |
---|
varakeef: Täällähän ei yleensä suvaita piratismia tai tekijänoikeuksien loukkaamista. Kun Spotify on tehnyt oikeudenhaltijoiden kanssa sopimuksen jakaa musiikkia joko kuukausimaksua vastaan tai ilmaiseksi mainoksilla höystettynä, pidän aika onnettomana jakaa jippoja mainosten kiertämiseksi täällä. Nim. Nipo Täysin samaa mieltä. On kyllä valitettavaa, että meillä on sukupolvi, joka odottaa kaiken olevan ilmaista netissä ja mainoksiakaan ei olla sitten valmiita sietämään. |
spinningthingintheceiling 13.04.2011 17:09:08 | |
---|
Itse juuri otin tuon Premiumin kun tarjoavat 7 päivää ilmaiseksi, ja kovin tuntuu siltä, että tilaustani en ton Trial-ajan jälkeen peru. Mielestäni 10 e on kyllä todella vähän tälläisesta palvelusta. Ongelmahan tässä on syvemmällä asenteissa kuin varsinaisessa hinnassa itsessään. Tai sitten ei vaan oikeasti ole rahaa..:) Hauskaa sinänsä, että Premiumin maksan periaatteessa rahalla, jota mulla ei edes ole kun kerran MasterCardia vingutan. :) "Odin ja muut suomalaiset uskonnot. " |
laakeri 13.04.2011 17:53:02 (muokattu 13.04.2011 18:00:04) | |
---|
En tiedä millaiset tulevaisuuden näkymät Spotifylla on, mutta tällä hetkellä ei tee mieli tukea yhtiötä, joka ei ainakaan tähän mennessä ole aiheuttanut todennäköisesti kuin tulonmenetyksiä itse artisteille. Jos kasvavan Premium-käyttäjämäärän myötä asiaan on tulossa radikaali muutos, hyvä niin. En siis tiedä, millaisia suunnitelmia Spotifylla ja levy-yhtiöillä on. Mutta pointtina oli se, että näillä tiedoilla en koe minkäänlaisia moraalisia velvotteita maksamisen suhteen, en tosin myöskään käytä mitään ohjelmia mainosten kiertämiseen. Kevyenä heittona vielä, että Premium-paasaajat varmaan myös katsovat televisiosta mainokset silkasta velvollisuudentunnosta, kun niillä se katsomanne ohjelmakin on maksettu? Itse vaihdan kanavaa mainoskatkon ajaksi, ja nukun yöni hyvin. |
zekeode 13.04.2011 18:11:10 | |
---|
laakeri: En tiedä millaiset tulevaisuuden näkymät Spotifylla on, mutta tällä hetkellä ei tee mieli tukea yhtiötä, joka ei ainakaan tähän mennessä ole aiheuttanut todennäköisesti kuin tulonmenetyksiä itse artisteille. http://fin.afterdawn.com/uutiset/ar … ille_enemman_tuloja_kuin_itunesista Tiedä sitten miten paljon enemmän artistit saisivat ilman kyseistä palvelua. |
varakeef 14.04.2011 09:45:07 | |
---|
laakeri: ei tee mieli tukea yhtiötä, joka ei ainakaan tähän mennessä ole aiheuttanut todennäköisesti kuin tulonmenetyksiä itse artisteille. On oikeudenhaltijan oma valinta osallistuuko systeemiin vai ei. Jos tulonmenetystä aiheutuu, on oikeudenhaltijan oman arvioinnin varassa sietääkö tätä haittaa vai ei. Ei kysymys ole lainkaan siitä, tekeekö musiikin kuluttajan mieli tukea tällaista yhtiötä. Jos ei tee mieli tukea, niin miksi kuunnella sitä ylipäätäänkään? Niin, koska se on ilmaista ja siitä saa itselleen henkilökohtaista etua (jonkun muun kustannuksella). "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Aakoo 14.04.2011 10:07:20 | |
---|
laakeri: En tiedä millaiset tulevaisuuden näkymät Spotifylla on, mutta tällä hetkellä ei tee mieli tukea yhtiötä, joka ei ainakaan tähän mennessä ole aiheuttanut todennäköisesti kuin tulonmenetyksiä itse artisteille. Jos kasvavan Premium-käyttäjämäärän myötä asiaan on tulossa radikaali muutos, hyvä niin. Mä en allekirjoita tuota tuolonmenetys väitettä. Spotifyn tuottama raha tulee pitkällä aikavälillä, sen yksittäisen levyn myynnin sijaan. Spotifyn kaltainen palvelu ja musiikin jakelukanava voisi olla oiva lääke tätä musiikin pikaruokakulttuuria vastaan. Jotta Spotifyn kaltaisessa palvelussa voi tehdä rahaa, on tehtävä hyviä biisejä, jotka kestävät pitkässä juoksussa, joita ihmiset jaksavat kuunnella uudelleen ja uudelleen, vuodesta toiseen. Tällä reseptillä artisti tienaa jokaisesta kuuntelusta jonkin sentin kymmenysosan myös vuosien jälkeen levyn julkaisusta. Nykyisen kaltaiset tähdenlennot eivät spotifyllä rahaa tahkoa. |
Danko 14.04.2011 11:28:49 | |
---|
"Rock-jazz syntyi aikoinaan siitä, ettei osattu soittaa jazzia eikä rockia. Fuusion kehittyminen vaati lisäksi sen, ettei osattu miksata." - Jouni Kesti |
Exhausted 14.04.2011 11:48:34 | |
---|
|