Toad 26.03.2004 12:17:49 | |
---|
Ja mitäköhän tämän pitäisi tarkoittaa.? Eikös se ole se klassinen "tadadada, tadadada" (nopeasti). Mimi: Kuuntelepa Neil Youngin biisi T-bone levyltä Reactor, niin tiedät mitä tarkoittaa toisto... |
Volle 26.03.2004 12:26:06 | |
---|
Onko kukaan koskaan oikeasti kuullut live-esityksessä feidausta? Olen kuullut ja se on ihan kivan kuuloinenkin, kun sitä kuulee niin harvoin. Mitä feideihin tulee levyillä, ne sopivat johonkin biiseihin, joihinkin taas eivät, mutta eivät huonot fade outit ikinä mua ole alkaneet jurppia. Enemmän itse biisillä on merkitystä kokonaisuuden kannalta kuin jollakin feidillä lopussa. Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu. |
Blasphemer 26.03.2004 13:39:19 | |
---|
Fade out on aivan turha asia.Ja kovin ärsyttäväkin.Kuten aiemmin jo todettiin, kappaleella on oltava alku ja loppu tai ei kumpaakaan. |
hörhö 26.03.2004 13:42:38 | |
---|
Fade out on aivan turha asia.Ja kovin ärsyttäväkin.Kuten aiemmin jo todettiin, kappaleella on oltava alku ja loppu tai ei kumpaakaan. Jos fade out on artistin tekemä taiteellinen ratkaisu, niin mikäs siinä. Se on hänen näkemyksensä. Sen sijaan, jos tuottaja sitä vaatii, niin ollaan pahasti hakoteillä. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Mimi 26.03.2004 17:30:15 | |
---|
Kuuntelepa Neil Youngin biisi T-bone levyltä Reactor, niin tiedät mitä tarkoittaa toisto... Mie en välttämättä haluu tietää mitä tarkottaa toisto... Riittää se viimenen minuutti niin monesta biisistä... Kaveri:-Hei voitsä avata tän viinipullon kun mulla ei oo sitä värkkiä millä tän saa auki!?
Toinen kaveri:*tutkii pulloa n. 5 sek.* -Okei..*vääntää kierrekorkin auki* |
Nyar 26.03.2004 19:23:20 | |
---|
Mitä vikaa fadeloppuissa on? Pitäisikö joka saatanan kappale päättyä yht'äkkiä, jonkinlaiseen lopputilutukseen vai johonkin käsittämättömään jyrähdykseen? Feidiloput on ihan kiva, jos ne on tehty kunnolla... shto etta? |
Mimi 26.03.2004 19:27:27 | |
---|
Mitä vikaa fadeloppuissa on? Pitäisikö joka saatanan kappale päättyä yht'äkkiä, jonkinlaiseen lopputilutukseen vai johonkin käsittämättömään jyrähdykseen? Feidiloput on ihan kiva, jos ne on tehty kunnolla... Makuasia... Mä en ole törmänny kovin moneen feidiloppuun josta ihan oikeasti pitäisin... Kaveri:-Hei voitsä avata tän viinipullon kun mulla ei oo sitä värkkiä millä tän saa auki!?
Toinen kaveri:*tutkii pulloa n. 5 sek.* -Okei..*vääntää kierrekorkin auki* |
Käyttäjätunnus 26.03.2004 20:53:36 | |
---|
Joissain biiseissä toi feidiloppu kyllä ärsyttää. Ainakin jos tulee liian ns. "aikaisin". Esim. Ozzy Osbournen Mr Crowley:ssä kuuntelisin mielelläni vielä jonkun aikaa sitä Randyn sooloilua.Hanoi Rocksin Dont You Ever Leave Babe loppu myös jotenkin tyhmästi kesken. "Informaatio ei ole sama kuin tieto. Tieto ei ole sama kuin viisaus. Viisaus ei ole sama kuin totuus. Totuus ei ole sama kuin kauneus. Kauneus ei ole sama kuin rakkaus . Rakkaus ei ole sama kuin musiikki. Musiikki on kaikkein parasta!" -Zrank Zappa |
Starlia 26.03.2004 23:58:09 | |
---|
Ärsyttävät feidit: KISS - I Love it Loud HELLOWEEN - Perfect Gentleman |
Cathi777 28.03.2004 01:01:18 | |
---|
Niin. Siinä oli minun mielipiteeni häivytyslopuista. Onko teillä? Toikin riippuu hirveästi kappaleista. Joissakin ei toimi ollenkaan ja joissain toimii aivan loistavasti, että aika kappale kohtaista.
Veri on vettä sakeampaa |
Mako 28.03.2004 14:31:47 | |
---|
Kyllähän johonkin biiseihin sopii vain feidaus..tai ainakin sopii parhaiten. Jos on utopistinen biisi mitä tuskin orkesteri vetää livenä ja halutaan loppuun vaikka bassosooloa niin mikäs siinä :) Tuli jostain mieleen Sabbathin Bassically, miksi ihmeessä siinä tulee kesken "biisin" feidailua?! Tuottajaa vitutti? Ihmeellistä. I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake |
Juntunen 28.03.2004 15:09:43 | |
---|
Minusta fade-outeissa ei ole mitään häiritsevää. |
Ta Wicked G 28.03.2004 18:22:05 (muokattu 28.03.2004 18:22:27) | |
---|
Kuuntelin Immortalin Blashyrkhiä aina fade-outiin saakka ja luulin biisin jo loppuneen. Ja paskan marjat. Biisi jatkui vielä tovin ja hyvä loppu olikin. Death upon fade-outs I say!!! Fuck the reality! I'm going home! |
Sammakko 28.03.2004 19:03:30 | |
---|
Fade innit on hienoja. Fade outit sukkaa paitsi biiseissä joissa on fade inni. All Along The Watchtower |
pihinen 29.03.2004 13:23:48 | |
---|
Mä en tykkää feidauksesta, vaikka ei se hirveästi häiritse, mutta oikea loppu on kuitenkin yleensä aina parempi. Toisaalta parempi feidata kuin pätkäistä biisi kesken poikki, kuten Ozzyn Mr. Tinkertrain. |
Isodee 29.03.2004 14:15:26 | |
---|
Taisipa olla laulu -ja soitinyhtye The Beatles joka tämän Fade out -jutun teki ensimmäisenä. Beatles for sale -levyllä on joku biisi, nyt en millään muista... |
Isodee 29.03.2004 14:17:01 | |
---|
Paitsi että taisi olla Fade in mikä oli beatlesin juttu. Eight days a week. Mitä mä sekoilen...? |
ReBeat 29.03.2004 23:01:21 | |
---|
Tää nyt ei liity biisiin, mutta kerron kuitenkin. Mulla oli joskus kasetilla Gary Mooren "Still Got the Blues" ja aika kulunut kasetti jo olikin. Sitten kun tuli "Ballads & Blues" -kokoelma, niin ajattelin ostaa sen CD:nä... siinä kun näkyi olevan myös tuo hittibiisi. Palasin innoissani kotiin ja pistin soimaan. Eka biisi meni ja sitten tokana alko toi helmi. Kuuntelin innoissani. Alkoi loppusoolo.... ja mitä helvettiä... ei ei ei ?! Se oli feidattu pois. Varmasti hyvä myyntikikka toi, jotta menis vielä ne vanhat Still Got the Bluesit kaupaks, mutta kyllä pisti vihaks. Tekemällä ei synny musiikkia. |
Alkoi loppusoolo.... ja mitä helvettiä... ei ei ei ?! Se oli feidattu pois. Varmasti hyvä myyntikikka toi, jotta menis vielä ne vanhat Still Got the Bluesit kaupaks, mutta kyllä pisti vihaks. Tuopa juuri on kivaa noissa kokoelmissa. Pätkitään biisejä, että saadaan enemmän mahtumaan. Sama Dire Straitsin Sultans of Swing kokoelmassa (Private Investigations ja Brothers in Arms pätkitty). www.vesabbs.com |
Chrissie 31.03.2004 10:00:57 (muokattu 31.03.2004 10:01:32) | |
---|
Joihinkin sopii, joihinkin taas ei. Ei nyt äkkiseltään tule mitään yksittäistä mieleen, jossa kappale on pilattu feidaamalla loppu. Ei tosin tule myöskään kyllä mitään yksittäistä mieleen, missä feidi olisi sopinut. Onhan noita kappaleita älyttömiä määriä... Tuollaiset tietynlaiset instrumentaaliset kappaleet ovat lähes sääntö, joihin feidi-loppu sopii. Esimerkkinä vaikka Vangelis, Jarre jne. Toisaalta sellaisia biisejä onkin aika hankala mennä noin vain stoppaamaan. Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. |