Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aram-kimppa käynnissä
1 2 3 4 5 6
Shikage
11.04.2011 16:05:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt olisi mahdollista saada halpoja ja hyviä keppejä osallistumalla Aram-kimppaan!
 
Huone: Radix-, Cherub- ja Tesla -huone
http://muusikoiden.net/huoneet/834
 
Kitarat:
http://www.arammusic.com/gt/en_gte.asp
 
Bassot:
http://www.arammusic.com/gt/en_gtb.asp
 
Rock the metal!
the-Antero
11.04.2011 19:12:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhtähyviä tietysti kuin alkuperäiset esikuvansa?
 
:D :D :D
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Shikage
11.04.2011 19:26:15 (muokattu 11.04.2011 19:26:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Yhtähyviä tietysti kuin alkuperäiset esikuvansa?
 
:D :D :D

 
Noh tuskinpa, mutta kyllä nuo hintaansa nähden kovia pelejä varmasti on. Hinnat liikuu 200€ tienoilla.
Veikkaisinpa että vastaavan tasoisen kepin saa normikaupasta tuplasti kalliimmalla.
 
Rock the metal!
Midrange
11.04.2011 20:00:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos nuo noin halpoja ovat niin pitää alkaa tässä harkitsemaan JEM kopion hankkimista
 
Stratoja emme ole, Lespoiksi emme tahdo tulla, olkaamme siis Ibanezin Ässiä!
Krice
11.04.2011 21:15:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siinäpä on kopioitu lähes kaikki kitaramallit. Kaipa tuollainen toiminta perustuu sille, että todellisuudessa löytyy ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita kopioista. Hävettäisi itse kyllä tukea tuollaista toimintaa.
 
novo
11.04.2011 22:25:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: No siinäpä on kopioitu lähes kaikki kitaramallit. Kaipa tuollainen toiminta perustuu sille, että todellisuudessa löytyy ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita kopioista. Hävettäisi itse kyllä tukea tuollaista toimintaa.
 
Mites noin muuten, hävettääkö mikään muu? Maistuuko Ratiopharmin lääkkeet? Juotko kenties muuta kuin Reilun kaupan kahvia? Ovatko bokserisi H&M:ltä?
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Tuhkis
11.04.2011 22:35:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko vaan mulla ongelma,että toi kitaralinkki heittää jonneki "hokkus pokks " sivulle vai toimiiko muillakaan?
 
Shikage
11.04.2011 23:39:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuhkis: Onko vaan mulla ongelma,että toi kitaralinkki heittää jonneki "hokkus pokks " sivulle vai toimiiko muillakaan?
 
Linkkien pitäis kyl toimia, koetapa ahkerasti uudestaan :)
 
Rock the metal!
Krice
12.04.2011 00:17:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Mites noin muuten, hävettääkö mikään muu? Maistuuko Ratiopharmin lääkkeet? Juotko kenties muuta kuin Reilun kaupan kahvia? Ovatko bokserisi H&M:ltä?
 
Sanotaanko näin, että tätä sotaa on hankala voittaa, mutta muutaman taistelun voi aina sieltä täältä.
 
Juicy
12.04.2011 00:32:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko osa noista samoja kuin Emperionin kimppatilauskitarat?
 
Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Esp
12.04.2011 04:15:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Mites noin muuten, hävettääkö mikään muu? Maistuuko Ratiopharmin lääkkeet? Juotko kenties muuta kuin Reilun kaupan kahvia? Ovatko bokserisi H&M:ltä?
 
Mites sitten jos on krooninen sairaus ja Kela ei korvaa kalliimmista lääkkeistä kuin viitehinnan?
 
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/020402123907EH
 
Pakottaako Kela tilaamaan kitarat sieltä mistä halvimmalla saa laadusta välittämättä?
 
Tästä voisi tietysti lähteä isompaankin keskusteluun immateriaalioikeuksista ja patenteista, mutta antaa ihmisten ostaa omatuntonsa mukaan mitä ikinä haluavatkaan. Tuo lääke-esimerkki oli vain oikeasti huono ja näin itsekin kroonisesta sairaudesta kärsivänä voi välillä vain ihmetellä valtion logiikkaa tukea immateriaalioikeuksia vasemmalla ja polkea niitä oikealla (silloin kun niistä aiheutuisi kustannuksia valtiolle...).
 
Mutta tosiaan, jatkakaa kimppatilauskeskustelua, sosioekonominen keskustelu voinee jatkua jossain muualla.
 
Täh?!?
the-Antero
12.04.2011 06:39:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielenkiintosia kyllä...meneekö noi oikeasti suomen tullista läpi? Varmaan menee kun ei lue lavassa sitä GibsUn:ia tai ESP CustoN Shoppia....
 
Mun mielestä vaan tökeröitä piraatteja
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
vvaltsu
12.04.2011 06:42:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Mielenkiintosia kyllä...meneekö noi oikeasti suomen tullista läpi? Varmaan menee kun ei lue lavassa sitä GibsUn:ia tai ESP CustoN Shoppia....
 
Mun mielestä vaan tökeröitä piraatteja

 
Ja vielä helvetin rumia. Wolfit on nätimpää kamaa, helposti.
 
Shikage
12.04.2011 07:59:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Onko osa noista samoja kuin Emperionin kimppatilauskitarat?
 
Itse olen saanut tällaisen kuvan, ainakin ulkonäkö on kovin identtisen näköinen.
 
Rock the metal!
Shikage
12.04.2011 08:03:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Mielenkiintosia kyllä...meneekö noi oikeasti suomen tullista läpi? Varmaan menee kun ei lue lavassa sitä GibsUn:ia tai ESP CustoN Shoppia....
 
Mun mielestä vaan tökeröitä piraatteja

 
Mites nää nyt niin erilaisia on kuin esim. Wolffit? Ja mistä sää valitat, siitä että kitarat on saman näköisiä? Onhan se rauta eli laatuista, noita nyt yleensä tilataan kakkoskitaroiksi ja näpertelyksi.
 
Rock the metal!
Christeraser
12.04.2011 08:04:48 (muokattu 12.04.2011 08:09:37)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Mielenkiintosia kyllä...meneekö noi oikeasti suomen tullista läpi? Varmaan menee kun ei lue lavassa sitä GibsUn:ia tai ESP CustoN Shoppia....
 
Mun mielestä vaan tökeröitä piraatteja

 
Mitä piraattia noissa on? Eihän noita myydä valheellisesti esim. ESP tai Gibson nimellä edes.
 
Kuinkahan monta Tele/Strato/LP/jne kopiota useilla eri valmistajilla onkaan? Onko nekin piraatteja?
 
vvaltsu: Ja vielä helvetin rumia. Wolfit on nätimpää kamaa, helposti.
 
Sarkasmia?
Celeb
12.04.2011 08:42:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Christeraser: Kuinkahan monta Tele/Strato/LP/jne kopiota useilla eri valmistajilla onkaan? Onko nekin piraatteja?
 
Luulen että piraattikäsitys tällä palstalla syntyy silloin, kun kitara on tehty Aasiassa halvan työvoiman maassa JA sen voi tilata kimppatilauksena M.netin kautta.
 
the-Antero
12.04.2011 09:09:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anteeksi "piraatti" sanan käyttö. Oikea sana on siis halpa kopio.
 
Jotenkin mä veikkaan että Fenderillä, Gibsonilla, Ibanezilla, Parkerilla ja ehkä jopa ESP:llä olisi sana sanottavana noihin kitaroihin ja tuohon firmaan.
 
Ainahan sitä voi hyötyä muiden keksinnöillä, mutta miksei keksiä jotain omaa?
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
vvaltsu
12.04.2011 09:11:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Christeraser: Sarkasmia?
 
Ihan tosissani olen. Lähinnä kuvottaa nuo (tahallaan?) vähän sinne päin muotoillut kopiot, varsinkin Parkerit ja Jackson-bassot. Ja tuo ESP:n F-kopio kans, hyisssvittu.
 
Krice
12.04.2011 09:22:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Christeraser: Kuinkahan monta Tele/Strato/LP/jne kopiota useilla eri valmistajilla onkaan? Onko nekin piraatteja?
 
Ei ole. Niissä on kuitenkin omaa muotoilua käytetty. Ongelma ei tosiaan ole se, että joku tekee stratocaster-tyyppisen kitaran, vaan suora 1:1 kopiointi alkuperäisestä. Luulisi muuten, että kun kopiointi onnistuu noin hyvin, että tuokin firma voisi vain tehdä omaa mallistoa. Suoran kopion vaan täytyy olla jotain sellaista, joka myy enemmän, kun ihmiset ostaa niitä(?).
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «