Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä mikki räppärille jonka taustana iso bändi
1
matumies
05.04.2011 01:05:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Mulla olis alkamassa projekti, jossa on kolme mies räppäriä, muutama taustalaulu (naisia), ja iso bändi.
 
Bändi sisältää rummut, perkussiot, synat, basson, 2 sähkökitaraa, DJ:n ja lisäksi käytetään jonkun verran taustanauhoja.
 
Olen aikaisemmin käyttänyt e935-mikkiä perinteisempään laulantoon, ja olen ollut siihen varsin tyytyväinen, mutta tässä kohtaa sen ominaisuudet eivät aivan tunnu sopivan tarkoitukseen. Keikkoja on näillä näkymin varsin monenlaisissa paikoissa (hehe), mutta on hyvin todennäköistä, että moni keikka tulee sijoittumaan hyvin kaikuisiin tiloihin kuten kirkkoihin.
 
Itse olisi tarkoitus ottaa jossain vaiheessa lainalle/testille muutamia eri mikkivaihtoehtoja, mutta onko teillä omakohtaista kokemusta tästä?
 
dewil
05.04.2011 01:18:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuu tietty räppäristä, mutta todella suurella todennäköisyydellä se tykkää hautoa sitä mikkiä kourassaan ja silloin ei mikään toimi niin hyvin kuin vanha kunnon viiskasi.
Miksei mikään valmistaja herää tähän epäkohtaan ja tee suoraan mikkiä moiseen tarpeeseen?
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Sami_T
05.04.2011 01:22:49 (muokattu 05.04.2011 01:29:21)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

matumies: Moro!
 
Mulla olis alkamassa projekti, jossa on kolme mies räppäriä, muutama taustalaulu (naisia), ja iso bändi.
 
Bändi sisältää rummut, perkussiot, synat, basson, 2 sähkökitaraa, DJ:n ja lisäksi käytetään jonkun verran taustanauhoja.
 
Olen aikaisemmin käyttänyt e935-mikkiä perinteisempään laulantoon, ja olen ollut siihen varsin tyytyväinen, mutta tässä kohtaa sen ominaisuudet eivät aivan tunnu sopivan tarkoitukseen. Keikkoja on näillä näkymin varsin monenlaisissa paikoissa (hehe), mutta on hyvin todennäköistä, että moni keikka tulee sijoittumaan hyvin kaikuisiin tiloihin kuten kirkkoihin.
 
Itse olisi tarkoitus ottaa jossain vaiheessa lainalle/testille muutamia eri mikkivaihtoehtoja, mutta onko teillä omakohtaista kokemusta tästä?

 
Mikkivalinnassa räppihommiin mun nähdäkseni kaikista olennaisin juttu on tarkastaa se räppääjän mikkitekniikka. Jos ne pitää sitä kapulaa automaattisesti varresta kiinni (niinkuin pitäis) ja huutaa siihen mikkiin suoraan edestä ja turpa kiinni grillissä (niinkuin pitäis) niin tohon hommaan voi laittaa periaatteessa melkein minkä tahansa laulumikin ja homma toimii.
 
Sitten jos (kun) asiat ei mene ihan edelläkuvatulla tavalla niin aika moni etupääseppä näkyy käyttävän räppihommissa Audix OM3, OM5 tai OM6. Kaikki noi antaa aika hyvin anteeksi vaikka poppari pitelee sitä mikkiä ihan miten sattuu.
 
Itsellä toimi aikaisemmin hyvin ihan perus-SM58 aavistuksen radikaalilla equtuksella vaikka popparin mikrofonitekniikka olikin välillä vähän sieltä tänne päin. Paitsi jos se SM58:n on grilli on täysin popparin nyrkin sisällä niin sitten ei toimi enää. Jos Shuren langattomia ostaa niin kannattaa muuten kierrellä ne PG:t ja PGX:t kaukaa.
 
Nykyään mun perusmikki räppihommissa on AKG D5. Halpa ja hyvä ja jo se muotoilu vähän niinku pakottaa pitämään mikkiä ainakin osittain muualta kuin grillistä kiinni. Tossa vehkeessä EI ole mitenkään erityisen hyvä soundi mutta siinä on huono soundi jotenkin sillai hyvällä tavalla että saa höpinöistä paremmin selvää kuin monella muulla mikillä.
 
EV:n tehtaan setä suositteli EV:n valikoimasta tähän touhuun EV N/D967:aa. Kokeilin "räpätä" sillä joskus EV:n demohuoneessa ja tuntui kyllä toimivalta. Soundi oli koko ajan suunnilleen sama vaikka mitä teki ja sai oikein tosissaan houkutella ennenkuin sai sen ujeltamaan. Käytännön keikkakokemuksia mulla ei tosta vehkeestä ole, en oo saanu aikaiseks ostettua vielä.
 
www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
matumies
11.04.2011 23:03:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro.
 
Kiitos vinkeistä. Pääsin testaamaan 58:n toimivuutta kyseisen poppoon kanssa viime perjantaina, ja kyllähän se kieltämättä oli askel parempaan. Täytyy kuitenkin ottaa tuo audixin mallisto myös lähempään tarkkailuun tässä kevään mittaan ja suorittaa jonkunmoinen mikkivertailu.
 
Audixin OM7-mallissa varotetaan että mikki tekee noin -10 dB:n "luonnollisen" padin, seurauksena sen suuresta suuntaavuudesta ja kaikesta muusta. Onko ollut kokemuksia kyseisestä mikistä, häiritseekö kyseinen ominaisuus jos pöytänä on esimerkiksi ls9 tai parempi. Varmasti halvempien pöytien kanssa tulee ongelmia tuollaisen kanssa, mutta onnistuuko veto normaalitilanteessa?
 
Rouda-setä
12.04.2011 02:29:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

matumies: Moro.
 
Kiitos vinkeistä. Pääsin testaamaan 58:n toimivuutta kyseisen poppoon kanssa viime perjantaina, ja kyllähän se kieltämättä oli askel parempaan. Täytyy kuitenkin ottaa tuo audixin mallisto myös lähempään tarkkailuun tässä kevään mittaan ja suorittaa jonkunmoinen mikkivertailu.
 
Audixin OM7-mallissa varotetaan että mikki tekee noin -10 dB:n "luonnollisen" padin, seurauksena sen suuresta suuntaavuudesta ja kaikesta muusta. Onko ollut kokemuksia kyseisestä mikistä, häiritseekö kyseinen ominaisuus jos pöytänä on esimerkiksi ls9 tai parempi. Varmasti halvempien pöytien kanssa tulee ongelmia tuollaisen kanssa, mutta onnistuuko veto normaalitilanteessa?

 
Ei oo mikään ongelma kunhan lähtöpäässä riittää mekkalaa. Vähän enemmän gainia vaan. Tsekkaa toki Audixilta myös muita OM-sarjalaisia. Tuon yhden kalpean kaverin kanssa meillä on jo vuotta monetta käytössä ihan OM-3 ja kovasti ollaan sekä artisti että sivullekirjoittanut oltu tyytyväisiä. Myös OM-5:sta ja jopa sarjan halvimmasta OM-2:sta on hyviä kokemuksia.
 
t-ee-mu
14.04.2011 21:15:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Miksei mikään valmistaja herää tähän epäkohtaan ja tee suoraan mikkiä moiseen tarpeeseen?
 
Thoomanilla on mikki joka oka on tarkotettu just tollaseen "paskahousu" musiikkiin
Hintaa mikillä vaivaiset 180€ http://www.thomann.de/fi/audix_fireball.htm ei kyl ole oma kohtasia kokemuksia ja enkä ole edes törmännyt kyseiseen mikkiin. kannattaa kokeilla
 
ÄM
14.04.2011 22:30:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

t-ee-mu: Thoomanilla on mikki joka oka on tarkotettu just tollaseen "paskahousu" musiikkiin
Hintaa mikillä vaivaiset 180€ http://www.thomann.de/fi/audix_fireball.htm ei kyl ole oma kohtasia kokemuksia ja enkä ole edes törmännyt kyseiseen mikkiin. kannattaa kokeilla

 
Kyllähän se vissiin noissa räppi-hommissa menee silleen, että grilli-osio survotaan nyrkkiin ja rannetta pidetään siinä asennossa, että mikin varsi sojottaa yläviistoon, kuin kyrpä. Siinä mielessä toi tulipallo on ehkä visuaalisesti vähän "munaton" : )
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Cza
15.04.2011 01:07:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GodFM:määkö miksailet .)?
 
"Mun vasen jalka on ihan käsi" - Cza
matumies
16.04.2011 12:53:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitäpä minä.
 
Enpäs ollu huomannu että tulipallo on nimenomaan tuohon käyttöön tehty. Se tuossa tulee kuitenkin heti mieleen että tykkääköhän artistit pitää pelkkää grilliä kädessään, ja toisaalta toi pussittaminen ei oo ollut ihan niin suuri ongelma, kun ovat suostuneet pitämään oikeaoppisesti mikkiä kädessään.
 
Mikin lisäksi on toki myös otettava huomioon kaikenlaiset lavalla tapahtuvat vuodot, esimerkiksi rummuista johtuvat. Tätä on varmaan lähdettävä hakemaan lava-layoutin säätämisellä sopivaksi. Sitten on mahdollista vähentää niiden lavamonitoreiden määrää in-ear järjestelmällä ja näiden kaikkien yhteisvaikutus alkaa toivon mukaan tuottamaan yleisölle hienoa musiikkielämystä.
 
Oksu
22.04.2011 21:05:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

matumies: Sitäpä minä.
 
Enpäs ollu huomannu että tulipallo on nimenomaan tuohon käyttöön tehty. Se tuossa tulee kuitenkin heti mieleen että tykkääköhän artistit pitää pelkkää grilliä kädessään, ja toisaalta toi pussittaminen ei oo ollut ihan niin suuri ongelma, kun ovat suostuneet pitämään oikeaoppisesti mikkiä kädessään.
 
Mikin lisäksi on toki myös otettava huomioon kaikenlaiset lavalla tapahtuvat vuodot, esimerkiksi rummuista johtuvat. Tätä on varmaan lähdettävä hakemaan lava-layoutin säätämisellä sopivaksi. Sitten on mahdollista vähentää niiden lavamonitoreiden määrää in-ear järjestelmällä ja näiden kaikkien yhteisvaikutus alkaa toivon mukaan tuottamaan yleisölle hienoa musiikkielämystä.

 
Pitäskö kokeilla vaik tota B52 ni ei jää se grilli käteen?
 
Hippi kukapa muukaan, ainainen riesa tän päivän stadissa. Oi tulispa kunnon sade joka pyyhkis alleen kaiken ton saastaan. Ja siihen paskaan mä luen hipit, stallarit, kommarit, revarit ja muut hihhulit jotka vaikeuttaa kekkosen duunia.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «