Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusi kaula
1
JeKo
11.04.2011 12:52:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heei, mistäs kannattaisi kysellä uutta kaulaa tilaustyönä? Ja se perinteinen, eli mahdollisimman edullinen ja laadukas :) Muutamalta soitinrakentajalta oon tarjouksen saanut ja hintahaitari tuntuu olevan todella suuri.
 
Warmoth on tietenkin yksi vaihtoehto, mutta en tiiä sopiiko se niiden kaulaliitos tuohon mun kitaraan, pitäisi melkeen ottaa kaula irti ja ottaa mitat. Mutta toisaalta muutenkin pysyisin mielelläni, ainakin näin aluksi, täällä Suomen rajojen sisällä, niin pääsisi ihan kasvokkain keskustelemaan kaulan profiilista, viimeistelystä jne. Samalla rakentaja voisi ottaa tarkat mitat tuosta "neck pocketista", niin tulis ainakin just eikä melkein.
 
Suosituksia?
 
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia
penatuna
11.04.2011 13:01:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä Lottosen kanssa juttelin asiasta, niin Warmothia suositteli kyllä. Mikäs kitara on kyseessä?
 
JeKo
11.04.2011 13:10:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

penatuna: Mitä Lottosen kanssa juttelin asiasta, niin Warmothia suositteli kyllä. Mikäs kitara on kyseessä?
 
Otin kuvan tuosta liitoskohdasta, löytyy tuolta mun sivulta. Kitara on Rautian Veijon rakentama.
 
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia
penatuna
11.04.2011 13:19:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JeKo: Otin kuvan tuosta liitoskohdasta, löytyy tuolta mun sivulta. Kitara on Rautian Veijon rakentama.
 
Ottaisin ehdottomasti ensimmäiseksi yhteyttä rakentajaan. Rautia on tosin Flaxwoodin hommissa, mutta osannee opastaa järkevimpään suuntaan. Näyttäisi hieman normaalista poikkeava liitos olevan kyseessä...
Enemmän tietävät auttakoot :(
 
oiva tumpeloinen
11.04.2011 13:21:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

penatuna: Ottaisin ehdottomasti ensimmäiseksi yhteyttä rakentajaan. Rautia on tosin Flaxwoodin hommissa, mutta osannee opastaa järkevimpään suuntaan. Näyttäisi hieman normaalista poikkeava liitos olevan kyseessä...
Enemmän tietävät auttakoot :(

 
Millä tavalla poikkeaa normaalista liitoksesta? Bodyn reunaa vähän muotoiltu ergonomisemmaksi? Itse kaula näyttäisi ihan normaalilta.
Kiinankeisari
11.04.2011 13:32:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja warmothilta saa pienellä lisämaksulla sen kaulan myös ilman niitä kiinnitysruuvien reikiä, eli jos kaulatasku vaan on normifenderkokoa niin pitäis sopia.
 
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
JeKo
11.04.2011 13:38:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinankeisari: ja warmothilta saa pienellä lisämaksulla sen kaulan myös ilman niitä kiinnitysruuvien reikiä, eli jos kaulatasku vaan on normifenderkokoa niin pitäis sopia.
 
Jep, tsekkailin vähän noita Warmothin kauloja. Siellä on muutamia juttuja, jotka ei oikein nappaa kuten 42mm satulan leveyttä ei tarjolla (en tiedä tekevätkö tilauksesta tarvittaessa) eikä sitä "unelmaradiusta", jota olisin hakemassa. Eli tää vaihtoehto taitaa ikävä kyllä jäädä...
 
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia
Progorava
11.04.2011 13:46:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JeKo: Jep, tsekkailin vähän noita Warmothin kauloja. Siellä on muutamia juttuja, jotka ei oikein nappaa kuten 42mm satulan leveyttä ei tarjolla (en tiedä tekevätkö tilauksesta tarvittaessa) eikä sitä "unelmaradiusta", jota olisin hakemassa. Eli tää vaihtoehto taitaa ikävä kyllä jäädä...
 
warmothilta löytyy satulanleveysvaihtoehdoksi 1 5/8 tuumaa eli vajaa 42mm.
 
Mikä tämä "unelmaradius" mahtaa olla?
 
Tele ei ole ruma.
Kiinankeisari
11.04.2011 13:48:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

suoria radiuksia saa warmothilta 9"-16", vintagekauloissa on 7.25" ja compound radius on sitten se 10"-16". katoppa tuolta jos sieltä sais enemmän sun mieleen olevan kaulan, suomessa ei yhtä tunnettu firma mutta nettitiedon mukaan vähintään yhtä laadukasta kamaa:
 
http://www.usacustomguitars.com/
 
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
JeKo
11.04.2011 13:52:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mynok: warmothilta löytyy satulanleveysvaihtoehdoksi 1 5/8 tuumaa eli vajaa 42mm.
 
Mikä tämä "unelmaradius" mahtaa olla?

 
Warmothin sivuilta: 1-5/8" (41.27mm), eli on aika paljon kapeampi kuin 42mm. Unelmaradius olisi 12-14" compound (sama kuin Tom Andersoneissa).
 
Toki nämä on pikkujuttuja, mutta eikös tällaisen tilauskaulan idea juuri ole siinä, että saa prikulleen sellaisen kuin haluaa eikä tartte sortua kompromisseihin?
 
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia
Progorava
11.04.2011 14:00:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JeKo: Warmothin sivuilta: 1-5/8" (41.27mm), eli on aika paljon kapeampi kuin 42mm. Unelmaradius olisi 12-14" compound (sama kuin Tom Andersoneissa).
 
Toki nämä on pikkujuttuja, mutta eikös tällaisen tilauskaulan idea juuri ole siinä, että saa prikulleen sellaisen kuin haluaa eikä tartte sortua kompromisseihin?

 
Juu toki. Kun vuosien mittaan kitaramaku tarkentuu, satulan leveydessä millinkin heitto on jo paljon.
 
Warmothilla tekevät muutakin kuin sivuilla mainostavat, tahi mihin tuo neck builder pystyy, joten itse kysyisin asiaa ihan sähköpostitse. Tähän asti vastanneet aina vuorokauden sisällä.
 
-> sales@warmoth.com
 
Tele ei ole ruma.
Krice
11.04.2011 14:13:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Millä tavalla poikkeaa normaalista liitoksesta? Bodyn reunaa vähän muotoiltu ergonomisemmaksi? Itse kaula näyttäisi ihan normaalilta.
 
Ruuvien sijainti on ehkäpä hieman epätavanomainen, jos vertaa perusfenderiin. Kaulassa olisi ihan hyvä olla reiät samassa kohdassa kuin mihin ruuvitkin menee. Tai sitten voisi sanoa, että ilman reikiä kaula ja poraa itse reiät niin tulee oikeaan kohtaan.
 
pamppu
11.04.2011 21:42:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös se AP Paasonen olis sulle helpoin maantieteellisesti?
 
Have mercy maam!
JeKo
11.04.2011 22:52:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pamppu: Eikös se AP Paasonen olis sulle helpoin maantieteellisesti?
 
Joo, AP on ihan ykkönen. Sieltä mä tilaisin kaulan ihan ensimmäisenä, jos perse vaan kestäisi. Opiskelijabudjetilla vaan pakko tyytyä halvempaan...
 
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia
Space_Ace
12.04.2011 09:55:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JeKo: Heei, mistäs kannattaisi kysellä uutta kaulaa tilaustyönä? Ja se perinteinen, eli mahdollisimman edullinen ja laadukas :) Muutamalta soitinrakentajalta oon tarjouksen saanut ja hintahaitari tuntuu olevan todella suuri.
 
Warmoth on tietenkin yksi vaihtoehto, mutta en tiiä sopiiko se niiden kaulaliitos tuohon mun kitaraan, pitäisi melkeen ottaa kaula irti ja ottaa mitat. Mutta toisaalta muutenkin pysyisin mielelläni, ainakin näin aluksi, täällä Suomen rajojen sisällä, niin pääsisi ihan kasvokkain keskustelemaan kaulan profiilista, viimeistelystä jne. Samalla rakentaja voisi ottaa tarkat mitat tuosta "neck pocketista", niin tulis ainakin just eikä melkein.
 
Suosituksia?

 
Mitä hintaluokkaa ne soitinrakentajien tarjoukset on ollu?
 
Toi mnetin avatarin koko on selkeesti suunniteltu tissejä varten. Itsehän en tissikuvia tuijottele.
HansOskar
24.07.2011 13:02:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle ainakin riittävät tiedot Warmothilla. Vaahtera runko, ruusupuu otelauta, 11,5-radius, 6105-nauhat, nitrolakka-kirkas satiini viimeistely, Satuloiden materiaali, sekä leveys passaa, 59-roundet profiili...Hinta 270 taalaa.
Tullimaksujen ja alvin kans alle 300e kotiin kannettuna, en usko et kukaan soitin rakentaja haluaa kilpailla hintojen kans, ja kun laatukin on hyvä Warmothilla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «