Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pianonsoitosta tutkinto
1
HarjoittelijaPianisti
11.04.2011 17:16:48 (muokattu 11.04.2011 17:19:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei! Tiedättekö onko mitään mahdollisuutta suorittaa pianonsoitosta tutkintoa ilman että tarvisi lähteä OAMK:hon tai Konservatorioon/Oulun yliopiston musiikkikasvatukseen suorittamaan pedagogisia opintoja. En nimittäin siksi haluaisi niihin, kun taitaa pakollisena opetussuunnitelmaan kuulua laulu. Ainakin OAMK:ssa ja yliopiston musiikkikasvatuksessa.

KIITOS!
 
... mua kyllä kiinnostaisi myös sellainen kotiopettaminen, mutta olen vähän epävarma siihen lähtemään..

Olen soittanut kaksi vuotta Oulun Musiikkikoulussa. Osaan siis perusteet hyvin. Teoria vähän ja niin ja näin... Ehkä siitä tarvisi käydä teoriatunteja jossain.
 
wewwie
11.04.2011 22:22:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HarjoittelijaPianisti: Hei! Tiedättekö onko mitään mahdollisuutta suorittaa pianonsoitosta tutkintoa ilman että tarvisi lähteä OAMK:hon tai Konservatorioon/Oulun yliopiston musiikkikasvatukseen suorittamaan pedagogisia opintoja. En nimittäin siksi haluaisi niihin, kun taitaa pakollisena opetussuunnitelmaan kuulua laulu. Ainakin OAMK:ssa ja yliopiston musiikkikasvatuksessa.

KIITOS!
 
... mua kyllä kiinnostaisi myös sellainen kotiopettaminen, mutta olen vähän epävarma siihen lähtemään..

Olen soittanut kaksi vuotta Oulun Musiikkikoulussa. Osaan siis perusteet hyvin. Teoria vähän ja niin ja näin... Ehkä siitä tarvisi käydä teoriatunteja jossain.

 
Siis ammattitutkintoa vai kurssitutkintoa? Vai lisää soittotunteja?
 
Ja ainakaan OAMK:ssa ei pianopääaineisten pedagogien tarvitse laulaa säveltäkään jos ei siltä tunnu ;)
 
It is difficult to trust anyone whose instrument changes shape as he plays it!
HarjoittelijaPianisti
12.04.2011 10:32:49 (muokattu 12.04.2011 10:33:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wewwie: Siis ammattitutkintoa vai kurssitutkintoa? Vai lisää soittotunteja?
 
Ja ainakaan OAMK:ssa ei pianopääaineisten pedagogien tarvitse laulaa säveltäkään jos ei siltä tunnu ;)

 
Miten vain jompi kumpi. Tuntejakin.
 
Minä sain kyllä eri käsityksen tuosta OAMK:sta että siellä pitää olla pakollisena sivuaineena laulu. Oletko sinä sitten suorittanut siellä tutkinnon?
 
wewwie
12.04.2011 23:11:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HarjoittelijaPianisti: Miten vain jompi kumpi. Tuntejakin.
 
Minä sain kyllä eri käsityksen tuosta OAMK:sta että siellä pitää olla pakollisena sivuaineena laulu. Oletko sinä sitten suorittanut siellä tutkinnon?

 
Valmistun laulunopettajaksi justiin. Mutta tuommosta pakollista sivuainetta ei pedagogipuolella pianisteilla ole. Jos opiskelet musiikinohjaajaksi, niin silloin laulu on pakollinen sivuaine, mutta koulutus on muutenkin vähän eri hommiin tähtäävä kuin tuon perus-pedagogin eli instrumentinopettajan.
 
Hakuaika tosin umpeutui justiin tänään, mutta jos kiinnostusta ja taitoa riittää niin syksyllä tai ens vuonna sit :) Jos ihan vaan soittotunteja ilman sen suurempia ammatillisia tavoitteita kaipaat, niin amk:lla voi hakea myös harjoitusoppilaaksi. Opettajanasi toimii silloin joku pianopedagogiksi opiskeleva.
 
http://www.oamk.fi/kultt/hakijalle/harjoitteluoppilas/
 
It is difficult to trust anyone whose instrument changes shape as he plays it!
Epämuusikko
15.04.2011 13:47:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääasia että vaihdat koulua :)
 
6-stroke troll.
J_Mikkonen
15.04.2011 15:02:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Pääasia että vaihdat koulua :)
 
Sama kävi itelläkin mielessä. Tosiaan kannattaa varmaan kysäistä harjoitteluoppilaan paikkaa, ja varmasti wanted-osion kautta löytyy joku ihan pätevä maikka.
 
HarjoittelijaPianisti
26.04.2011 22:16:57 (muokattu 26.04.2011 22:17:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Pääasia että vaihdat koulua :)
 
(poistin)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «