Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 5115 116 117 118 119122 123 124 125 126
Snapo
11.04.2011 10:47:35
Etenkin kun tollanen teknologiahirviö on kyseessä, niin tuotetta tulis olla sillä hetkellä saatavilla, kun asiakas sitä tarvii. Fractalilla on ajoitus kohdallaan ton härpättimen kanssa, mutta liikeidean potentiaaliset tuotot valuu vähän hukkaan. Jossain määrin nuo taitaa uudistaa tuotetta patcheilla mutta Axen kattauskin on sen verran laaja, ettei kummoista lisäarvoa taida enää syntyä.

Luulisi kilpailijoiden iskevän samaan markkinarakoon piakkoin. Ohan tuota 11R:ää ja Pod HD:ta mutta se on vähän niin ja näin lasketaanko nuo primäärisiksi vai sekundäärisiksi kilpailijoiksi.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
McNulty
11.04.2011 12:32:00
Snapo: Etenkin kun tollanen teknologiahirviö on kyseessä, niin tuotetta tulis olla sillä hetkellä saatavilla, kun asiakas sitä tarvii. Fractalilla on ajoitus kohdallaan ton härpättimen kanssa, mutta liikeidean potentiaaliset tuotot valuu vähän hukkaan. Jossain määrin nuo taitaa uudistaa tuotetta patcheilla mutta Axen kattauskin on sen verran laaja, ettei kummoista lisäarvoa taida enää syntyä.

Luulisi kilpailijoiden iskevän samaan markkinarakoon piakkoin. Ohan tuota 11R:ää ja Pod HD:ta mutta se on vähän niin ja näin lasketaanko nuo primäärisiksi vai sekundäärisiksi kilpailijoiksi.

Samalla rahalla saa 4-5 POD HD:ta, ja saatavuus on eri luokkaa. Eli kilpailee vähän eri hintaluokassa, joskin saman asian teemoilta. Katsotaan nyt mitä tuo NAMM/MusikMesse-uutuus Kemper Profiling Amp tuo tullessaan. Ruma kuin synti, mutta paljon se ainakin lupaa ja ne pienet pätkät mitä siitä on videoista kuultu, lupaavatkin ihan hyvää.

Mä vähän veikkaan että tämä mallintaminen on tullut jäädäkseen. Olisikohan ollut Johnson Amplification, joka touhun aloitti isommin ja jota Line6 sitten jatkoi. Toki mallinnuksen kohdalla pitää muistaa ABG ja Peaveykin, samoin kuin analogisella puolella Tech21. Nythän näitä mallinnuksia vääntää todella moni... Axesta Voxiin ja IK Multimediasta Avidiin.
What the fuck did I do?
Snapo
11.04.2011 14:50:12
Mikko L:

Olen enimmäkseen samaa mieltä ja ymmärrän mitä tarkoitat. Kuitenkin jokainen putkivahvistin on aina erilainen ja todellakin muuttuu muutamassa vuodessa ja ihan putkienkin takia, jotka voi vaihtaa mutta nekin on aina erilaiset. 10 vuotta vanhat vahvistimet on todennäköisesti käynyt jo huollossa jossain vaiheessa.

Entäs sitten kun Axe pitäisi saada huoltoon ja takuu on ummessa? :)
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
pekurides
11.04.2011 14:54:47

Tami: Samaa mieltä, ja toisaalta mä en ymmärrä sitä logiikkaa että jos tänään saat mallintavasta mieleisesi soundit ja toiminnot, niin miksi ihmeessä se vekotin ei kelpaa 10:n vuoden jälkeen siihen saman soundin tuottamiseen.... olettaen että se vispilä toimii tuolloin... ;D

Tähän varmaan sellainen logiikka sopisi "kun ei paremmasta vielä tiedä",

Sama kuin olisi vuosia onnellisesti soitellut lisenssifloikan kanssa ja sitten kun vihdoin saapi orkkisfloiderin ei lisenssiin koske enään tikullakaan:=)

Itse mutuilen että axessa voipi olla esim. digimuuntimet sellaisia jotka "värittävät" saundia tai hukkaavat jotain taajuuksia joita alkuperäisestä vahvistimesta löytyy... seuraavaksi vaikka paremmat muuntimet niin 1.v axe on jo vanhentunut.

Jos se on oikeasta raudan suorituskyvystä kiinni ni ei kai sitä päivityksillä korjata?
ATTENTION! Kitaristi hakusessa Metallin gruuvaukseen!!!
Mikko L
11.04.2011 14:59:26 (muokattu 11.04.2011 15:00:36)

Snapo: Entäs sitten kun Axe pitäisi saada huoltoon ja takuu on ummessa? :)

Emt. saat varmaan kysymykseen vastauksen G66selta. Todnäk lähetetään G66:selle ja ne korjaa ja kustannukset ovat "jotain". Sama periaate mikä on esim. Mesan nupeissa takuun jälkeen. Esim. jos viet Mesa-nupin Suomessa johonkin musaliikkeeseen huoltoon, niin ne lähettää jenkkilään eikä paikalliselle huoltomiehelle ja saa odottaa puoli vuotta että sen saa takaisin. G66 on osoittautunut melko paljon vikkelämmäksi. Viikossa on korjattu Axe-Fx:t jotka on saanut postimieheltä erikoiskohtelua.

Toki näitä vahvistimen huoltomiehiä on olemassa jotka tekee näitä hommia ilman lisenssiä. Samoiten löytyy sähkömiehiä jotka voi avata Axe-Fx:n. Molemmissa samat riskit.
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Mikko L
11.04.2011 15:08:58

pekurides: Tähän varmaan sellainen logiikka sopisi "kun ei paremmasta vielä tiedä",

Sama kuin olisi vuosia onnellisesti soitellut lisenssifloikan kanssa ja sitten kun vihdoin saapi orkkisfloiderin ei lisenssiin koske enään tikullakaan:=)

Itse mutuilen että axessa voipi olla esim. digimuuntimet sellaisia jotka "värittävät" saundia tai hukkaavat jotain taajuuksia joita alkuperäisestä vahvistimesta löytyy... seuraavaksi vaikka paremmat muuntimet niin 1.v axe on jo vanhentunut.

Jos se on oikeasta raudan suorituskyvystä kiinni ni ei kai sitä päivityksillä korjata?

Varmasti on niin että jossain vaiheessa tulee parempi tuote kuin Axe. Varmasti on totta että jossain vaiheessa tulee parempia vahvistimia kuin mitä tällä hetkellä on olemassa. Silti on ostettava se mitä on nyt tarjolla ja kaikki tämä spekulointi on vain spekulointia eikä faktaa.

Tämähän on kuitenkin ihan naurettavaa vääntöä. 100% sama asia että mä sanon että mä en osta Mesa Boogie Mark 5:tä sen takia että tulevaisuudessa tulee varmaan Mesa Boogie Mark 6 ja sitten tämä Mark 5 on huono verrattuna siihen. Eipä ole Mark 5 ketjuissa jauhettu tällaista vääntöä. Mihin tämä vääntö sitten liittyy? Onko kyse siitä että kun ei voida saada Axe-Fx:ää tai ei ole varaa Axe-Fx:n niin tällä tavalla voidaan parantaa omaa mieltä?

Esim. kaveri lähtee viikoksi Kanarialle ja voi perhana kun ei ole varaa lähtä sinne Kanarialle itsellä. "No... siellä varmaan sataa vettä koko viikon" Siltä se vähän haiskahtaa. JA HUOM! Mä en omista Axea tällä hetkellä. Säästö Ultraan meneillään. :)
jipeeällä
11.04.2011 15:16:19
Axessa on muuten helppokäyttöisemmät ja paremmat efektit kuin G-Systemissä. Erikoista, kun ottaa huomioon, että mm. Standard & G-System ovat lähes saman hintaisia, ja Axessa on vielä vahvistinmallinnukset(kin). Ja kaapit. Ja mikit. Jne.
McNulty
11.04.2011 15:20:43
jipeeällä: Axessa on muuten helppokäyttöisemmät ja paremmat efektit kuin G-Systemissä. Erikoista, kun ottaa huomioon, että mm. Standard & G-System ovat lähes saman hintaisia, ja Axessa on vielä vahvistinmallinnukset(kin). Ja kaapit. Ja mikit. Jne.

Vain pakki puuttuu :)
Miusta G-Systemissä iso etu onpi lankulla ja sillä että lankun painikkeilla ja potikoilla onnistuu myös tarvittaessa säätäminen. Sen mitä olen kyseistä laitetta nähnyt ammattilaisten käytössä, on sekin varsin pätevä laitos keikkaillessa.
What the fuck did I do?
ReBeat
11.04.2011 15:28:27

Mikko L: jos viet Mesa-nupin Suomessa johonkin musaliikkeeseen huoltoon, niin ne lähettää jenkkilään eikä paikalliselle huoltomiehelle ja saa odottaa puoli vuotta että sen saa takaisin

Perustuuko toi tieto oikeesti johonkin faktaan? Mun käsittääkseni Levytukku Helsingissä korjaa Mesan vahvistimia ihan "valtuutettuna", ilman että niitä nyt mihinkään lähetellään.
McNulty
11.04.2011 15:41:42
ReBeat: Perustuuko toi tieto oikeesti johonkin faktaan?
Ei perustu, ellei vahvistimessa ole jotain perustavaa laatua olevaa vikaa.

Mun käsittääkseni Levytukku Helsingissä korjaa Mesan vahvistimia ihan "valtuutettuna", ilman että niitä nyt mihinkään lähetellään.
Korjaavat kyllä. Valtuutettu maahantuoja ja myös huolto pelittää. Toki, jos jotain osia tarvitaan niin nehän tilataan Mesalta, aivan kuten itse vahvistimetkin. Takuuvaihtojakin on saatettu joskus tehdä, eli vanha kone on laitettu takaisin valmistajalle ja maahantuoja ojentanut uuden asiakkaalle. Tuolloin Mesan päässä päästään tutkailemaan mikä styrkkarissa oikein on vialla. Aika harvinaista taitaa tämä olla kuitenkin.

Sen verran kuulin että Mokoman sällit olivat roudanneet nuppinsa Levariin "vuosihuoltoon", muttei niille ollut tarvinut tehdä sen kummempaa huoltotoimenpidettä. Oli soittoherroilta kysytty: "Mikä näissä on vikana" ja vastaus oli ollut ettei mikään :)
What the fuck did I do?
pekurides
11.04.2011 15:54:12

Mikko L:
Tämähän on kuitenkin ihan naurettavaa vääntöä. 100% sama asia että mä sanon että mä en osta Mesa Boogie Mark 5:tä sen takia että tulevaisuudessa tulee varmaan Mesa Boogie Mark 6 ja sitten tämä Mark 5 on huono verrattuna siihen. Eipä ole Mark 5 ketjuissa jauhettu tällaista vääntöä. Mihin tämä vääntö sitten liittyy? Onko kyse siitä että kun ei voida saada Axe-Fx:ää tai ei ole varaa Axe-Fx:n niin tällä tavalla voidaan parantaa omaa mieltä?
:)

Sitähän tää juuri:=)

Mutta mielestäni axea ei voi mitenkään verrata "oikeisiin" vahvistimiin,

Ei voi sanoa että mk6 tulee olemaan parempi kuin mk5 , ne tulevat olemaan saundillisesti erilaisia omia yksilöllisiä tuotteita, toisin kuin axesta voi 99% varmasti sanoa että seuraava versio tulee matkimaan olemassaolevia vaffareita paremmin kuin tämä eka versio jos siihen laitetaan tehokkaampaa palikkaa ym.

Mie yritän tässä suht neutraalisti esittää omia näkemyksiä, mulle aivan sama millä ihmiset soittaa, ei ole keneltäkään pois!

Jos haluisin kuittailla sanoisin vain että eihän tuo ole mikään vahvistin edes vaan tietokone joka yrittää matkia oikeita vaffareita:=)

Musajutuissa mielestäni ei ole ehdotonta oikeaa tai väärää, se mikä kuulostaa hyvältä toimii!
ATTENTION! Kitaristi hakusessa Metallin gruuvaukseen!!!
Mikko L
11.04.2011 17:07:53

ReBeat: Perustuuko toi tieto oikeesti johonkin faktaan? Mun käsittääkseni Levytukku Helsingissä korjaa Mesan vahvistimia ihan "valtuutettuna", ilman että niitä nyt mihinkään lähetellään.

Tää oli tapaus ainakin täällä Oulussa kun yhden ajan Dual Recto piti hämyääniä ja rätisi äänekkäästi. Olin ostanut käytettynä ja jonku ajan päästä alkoi pitään outoja ääniä ja putkien vaihtokaan ei poistanut niitä rätinöitä. Toki... saattaa olla myyntimiehen tapa välttyä turhalta työurakalta sanoa että "se pitää lähettää jenkkeihin ja kestää puoli vuotta". Se taitaa olla ihan yleistä tietoa että Mesalla kestää se puoli vuotta tehdä näitä custom-hommia ja korjauksia. Mutta tosiaan lisenssillinen korjaaja kuulostaa ainakin järkevältä ja loogiselta.

Tuo Axe-Fx:n kehittäjä Cliff on myöntänyt että se on keksinyt jo paremman kaappimallinnustavan kuin IR-teknologia, mutta se vaatis niin paljon prosessointitehoa, että se ei pyöris nykyisillä Axe-Fx:llä. Silti se sanoi että IR-tekniikka on jo niin kova taso että korvalla ei yleensä huomaa eroa. IR:n kaappausmenetelmä ei ole 100% tarkka ja tuo perustuu siis siihen.

Kyllä mä keksisin Axe-Fx:n parannusmuutoksia. Siis ne vahvistimen nappulat vois olla etupaneelissa ja se vois olla pedaalimuodossa. Sitten se ois 100% all-in-one paketti. Nyt kuitenkin pitää hommata midi-pedaali ja todnäk lähtä räkkihommiin.
ReBeat
11.04.2011 17:16:04

Mun mielestä sen DOS command promptia muistuttavan näytön vois vaihtaa myöskin sellaseen, että se heittäis matskun niinku holo-screeninä tohon ilmaan nähtäville. Mahtuis helposti paljon enemmän tietoa näkyville kerralla ja se grafiikka vois olla myös hiukan hienommilla fonteilla.
markokor
11.04.2011 17:35:17 (muokattu 11.04.2011 17:39:05)
JA HUOM! Mä en omista Axea tällä hetkellä. Säästö Ultraan meneillään. :)

Mulla on Ultra ja voisin vaihtaa sen standardiin. Ei ole roudailtu paljon. missä kunnossa se sun std. on?

prkl.. väärä paikka tälle viestille. sori, piti lähettää pikaviesti..
Kontiak
11.04.2011 17:58:54
http://www.truthinshredding.com
Vladi
11.04.2011 18:03:12
Kontiak: Häh???

Virhe! Ei nää naurata vieläkään.

Kysyit että mitä ihmiset ostaa kun eivät saa Axe-FX:ää kohtuullisessa ajassa. Siinäpä niitä vaihtoehtoja. Ja jotta vielä tarpeeks selvästi tulee: Ihmiset ostaa muita vahvistimia ja multihärpättimiä. Eivät kenties ole sama asia kuin Axe mutta sillä ei ole väliä, koska ne laitteet saa heti eikä 6kk päästä.
Kontiak
11.04.2011 18:10:24 (muokattu 11.04.2011 18:11:07)
Vladi: Eivät kenties ole sama asia kuin Axe mutta sillä ei ole väliä, koska ne laitteet saa heti eikä 6kk päästä.

Totta helvetissä sillä on väliä, että ne eivät kenties ole sama asia.
http://www.truthinshredding.com
Sakmongkol
11.04.2011 18:21:02
Kontiak: Totta helvetissä sillä on väliä, että ne eivät kenties ole sama asia.

Ei kai mikään muu kuin Axe-FX ole sama asia kuin Axe-FX? Mutta jos jotain pitää saada ja Axea ei saa niin sit on vissiin pakko ostaa joku eri asia.
Vladi
11.04.2011 18:21:24
Kontiak: Totta helvetissä sillä on väliä, että ne eivät kenties ole sama asia.

Luitko edes mitä tuolla aikaisemmin kirjoitin?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)