mopar 10.04.2011 16:07:19 | |
---|
Sain lopulta apinan raivolla jonkunlaisen soolon vedettyä.... |
Urmas Potkuri 10.04.2011 21:02:45 | |
---|
tahtah: Oli hyvä reissu, kun pääsi ammattimiesten kanssa vetää Fuengirolassa kaksi bluesia suomalaisessa kuppilassa. Porukkaa oli rafla täysi. Niillä on aina akustinen jami-ilta keskiviikkoisin. Löivät kitaran käteen ja mikin suun eteen. Vedin Hoochie Coochie Manin ja Stormy Mondayn. Vinkiksi vaan kaikille, ei koskaan tiedä milloin joutuu esiintymään ja silloin auttaa täällä tehdyt harjoitukset ilmaisemaan itseään soittamalla hiukan paremmin. Ei ole mennyt hukkaan kolmen vuoden roikkuminen näissä skaboissa. Tuommoinen on takuulla hieno kokemus ja antaa uskoa omiin tekemiisiin kummasti. En usko että minusta olisi nousemaan minkäänlaiselle stagelle kylmiltään. Ei enää näillä kymmenillä. Vaan mistä tuon toisaalta tietää? :) |
arkkikansleri: Tuommoinen on takuulla hieno kokemus ja antaa uskoa omiin tekemiisiin kummasti. En usko että minusta olisi nousemaan minkäänlaiselle stagelle kylmiltään. Ei enää näillä kymmenillä. Vaan mistä tuon toisaalta tietää? :) Välillä pitäs stagelle päästä, lisäisi kummasti kateissa olevaa motivaatiota. Tai edes jonkinlaiset bändihommat. |
Urmas Potkuri 10.04.2011 21:47:09 | |
---|
Illu: Välillä pitäs stagelle päästä, lisäisi kummasti kateissa olevaa motivaatiota. Tai edes jonkinlaiset bändihommat. Jep. Puhut asiaa. Tarkoitinkin tällaista tapausta, mistä jäsen tahtah kertoi. Siinä mielestäni kysytään enemmän, koska porukka jonka kanssa siellä soittamassa olet ei ole se tuttu ja tuvallinen "oma pändi". Toisaalta en sitten tiedä, vaikka olis kuinka vapauttavaa. Joka tapauksessa tahtah saa respektit ainakin minulta. |
p3na 10.04.2011 21:53:39 | |
---|
Itelle kävin samantyylisesti kaverin häissä noin vuosi sitten.. Kitara oli ihan tarkoituksella mukana, erääseen kappaleseen johon tuli sitten vieraista solisti. Biisin jälkeen pystyi sitten käymään kaatamaan tunteella paremmin.. Eiköhän sieltä parin tunnin päästä tullut kutsuhuutoja soittopuuhiin ja mukaan tuli mentyä vaikka vähän askel pettikin matkalla. :D Mukavaa oli! Bluesin parissa. Layla tuli jopa soitettua! |
Tuomo_ 10.04.2011 22:22:57 (muokattu 10.04.2011 22:24:38) | |
---|
Eiköhän sieltä parin tunnin päästä tullut kutsuhuutoja soittopuuhiin ja mukaan tuli mentyä vaikka vähän askel pettikin matkalla. :D Joo, mulla se lisää kerrointa, kun ei ota viinaa enää. Nuorena poikana 40 vuotta sitten muistan, kuinka olin lavalla niin jurrissa, etten saanut enää C-sointua soitetuksi. Kaksikymppisenä oli pakko lopettaa juominen, muuten olisi loppunut elämä. Hesperian kautta uuteen elämään armon kerjäläiseksi. Parasta tuossa viime viikkoisessa sessiossa oli se, että yhteys muihin muusikoihin syntyi hetkessä. Tuli turvallinen olo, kun tiesi kavereiden osaavan ja tietävän, missä mennään. Annoin itse kullekin tilaa sooloille ja mainiosti veti mm. huuliharpisti oman osuutensa. Itse keskityin lauluun, komppaamaan ja muutamaan sooloon, sekä muutamissa kierroissa soittamaan bassosäveliä. Siinä oli hetken sellaisessa Flow-tilassa, jota aina jää kaipaamaan... Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
Illu 10.04.2011 23:48:40 | |
---|
arkkikansleri: Jep. Puhut asiaa. Tarkoitinkin tällaista tapausta, mistä jäsen tahtah kertoi. Siinä mielestäni kysytään enemmän, koska porukka jonka kanssa siellä soittamassa olet ei ole se tuttu ja tuvallinen "oma pändi". Toisaalta en sitten tiedä, vaikka olis kuinka vapauttavaa. Joka tapauksessa tahtah saa respektit ainakin minulta. Juu, tää oli tällänen irrallinen huomio, ei kyllä ihan kylmiltään vieraaseen porukkaan kykenisi. Ja kyllä hatunnosto täältäkin. Se on muutes jännä juttu, että jonkun kanssa se soitto ei vaan toimi, ei vaikka miten vääntäisi ja toisten se lähtee heti kuin itsestään. |
MikaHekkanen 12.04.2011 19:56:18 | |
---|
arkkikansleri: näennäinen yksinkertaisuus voipi olla todellisuudessa vaikeampi juttu. Näin kävi minullekin, yhtenä iltana kävin tuota paljonkin läpi etu- ja takaperin... Lopulta mentiin jo niin paljon sivuttainkin, että havaitsin etten saanut mitään kiinnostavaa ajatusta soittooni, joten minulle jäi tästä käteen vain - rakkoja. Kivaa oli silti, kuten aina soittaessa, vaikken tällä kertaa lopulta skabaan osallistunutkaan. |
p3na 12.04.2011 21:22:23 | |
---|
Nyt kun jälkeenpäin tuota omaa vetoa kuuntelee niin kovinhan tuo laahaa taustaa. Pitääpä nuo latenssit tarkastaa kuntoon tuolta softapuolelta jos ne pystyy vielä äänityksen jälkeenkin korjaamaan. Audacityä ja m-audio fasttrack äänikorttia (vahvistin mikitettynä) olen käyttänyt äänityksissä. Liekkö sitten melko rankat äänen jälkikäsittelyt myös vaikuttanut asiaan. |
tjj2000 13.04.2011 10:06:17 | |
---|
Olipas tuo uusi pohja 25 taas mukava pyöritellä... ;) Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
MikaHekkanen 14.04.2011 22:53:47 | |
---|
Onnea JaSolle ja perheelleensä. |
Tuomo_ 15.04.2011 21:23:29 | |
---|
Hyvä meininki täällä. Pari viikkoa on mennyt reissatessa. Mukava olla taas himassa ja koettaa saada kitarasta jotain ulos. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
JaSo 15.04.2011 22:18:31 | |
---|
MikaHekkanen: Onnea JaSolle ja perheelleensä. Kiitos paljon! Saa nähdä kuinka ehtii skabailemaan vähään aikaan... Bless is more... |
Grugi 15.04.2011 22:28:22 | |
---|
Vittu ku masentaa toi soitto heti ku nää "paremmat jantterit" tulee kehiin. No ei se auta jumalauta ku treenata vaan kovemmin että pysyy jotenkin edes mukana kuvioissa. SDMF |
mopar 15.04.2011 22:35:03 | |
---|
JaSo: Kiitos paljon! Saa nähdä kuinka ehtii skabailemaan vähään aikaan... Jaa, ootko laajentanu perhettä?? Onnea paljon!!! |
Tuomo_ 15.04.2011 22:54:08 | |
---|
Jaa, ootko laajentanu perhettä?? Onnea paljon!!! Jos näin on käynyt täältäkin onnea. Minusta tuli Pappa kuukausi sitten. Lapset ovat lahja, näin olen aina kokenut. Niitä saadaan, ei tehdä, vaikka on se tekeminen ihan mukavaa ;) Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
Urmas Potkuri 15.04.2011 23:06:07 | |
---|
Onnea täältäkin jäsen JaSolle. Oma tytär täytti 24 tuossa alkuvuodesta. Tässä ollaan semmosia huru-ukkoja jo kaikin puolin. Mutta eipä tuo haittaa, minkä nopeudessa häviää sen epätarkkuudessa voittaa. :D Niin ja vielä se lohduttava maininta että ei se "sisäpalvelusvuoro" kovin kauan kestä ja jälkeenpäin sitä melkein kaipaa. |
JaSo 16.04.2011 09:02:59 | |
---|
Kiitos kaikille onnitteluista! Kolmas poika syntyi 13.4. ja tuli eilen kotiin. Kyllä itsestäkin tuntuu, että huru-ukko ikä on jo kovin lähellä. Valvominen ja yöheräily tuntuu jo kovin vaikealta, onneksi on valoisa aika tulossa. Tahtahille myös onnittelut papaksi tulon johdosta, luulen että sekin on hienoa aikaa. Bless is more... |
mopar 16.04.2011 09:16:32 | |
---|
JaSo: Kiitos kaikille onnitteluista! Kolmas poika syntyi 13.4. ja tuli eilen kotiin. Kyllä itsestäkin tuntuu, että huru-ukko ikä on jo kovin lähellä. Valvominen ja yöheräily tuntuu jo kovin vaikealta, onneksi on valoisa aika tulossa. Tahtahille myös onnittelut papaksi tulon johdosta, luulen että sekin on hienoa aikaa. Saako udella että minkä ikäisiä noi kaks muuta poitsua on? |
JaSo 16.04.2011 09:26:38 | |
---|
mopar: Saako udella että minkä ikäisiä noi kaks muuta poitsua on? Jep, 7 ja 4 vuotiaat. Tuli aloitettua "isin" hommat vasta 35-vuotiaana mutta vielähän tuota ehti : ) Bless is more... |