Aihe: Haetaan komppia: Ihana valo (sinä olet aurinko)
1
doremi
09.04.2011 10:13:37
Perusbiittiä takovana musamaikkana olen koettanut haeskella komppia tähän Samuli Edelmanin laulamaan biisiin. Jotenkin ei onnistu.
Mikähän se olisi?
-Dr.DW-
09.04.2011 11:16:03
Heh, eikös se tämä ollut se viimeinen biisi, joka soi Estonian yökerhossa?
"...Ihana valo, onko portit jo auki..."
Viina on viisasten juoma, vaan toimii se vähän tyhmemmälläkin.
hollmi-5
09.04.2011 15:05:53
doremi: Perusbiittiä takovana musamaikkana olen koettanut haeskella komppia tähän Samuli Edelmanin laulamaan biisiin. Jotenkin ei onnistu.
Mikähän se olisi?

Peruskomppia kun koristellaan kakkosen toisen iskun jälkeen tulevalla 1/16 virveli lyönnillä, niin sillä jo ihan uskottavasti soittelee tuon biisin. On siinä toki muitakin siellä täällä, mutta näin sen selittäisin vaikkapa oppilaalle, jonka pitäisi saada sopiva fiilis tähän biisiin, mutta e itse sitä löydä/osaa.

Laske:

yk-si, KAK-si-I, kol-me, NEL-jä (virvelin iskut isolla)
Soundit, piuhat ja kajarit.
doremi
09.04.2011 15:41:06
hollmi-5: Peruskomppia kun koristellaan kakkosen toisen iskun jälkeen tulevalla 1/16 virveli lyönnillä, niin sillä jo ihan uskottavasti soittelee tuon biisin. On siinä toki muitakin siellä täällä, mutta näin sen selittäisin vaikkapa oppilaalle, jonka pitäisi saada sopiva fiilis tähän biisiin, mutta e itse sitä löydä/osaa.

Laske:

Kiitos. Pianistikitaristina jopa odotan, että pääsen testailemaan duunissa.
Niq
09.04.2011 16:36:50 (muokattu 09.04.2011 16:37:57)

hollmi-5:

Mä en tuota kuuntelematta tajunnut, olisin mölissyt ehkä jotenkin näin niin aukeaa se rytmiikka tosi helposti:

"yk - si - kak -sipa - yk - si - kak - si"
dumbass
09.04.2011 23:54:50

hollmi-5: Peruskomppia kun koristellaan kakkosen toisen iskun jälkeen tulevalla 1/16 virveli lyönnillä, niin sillä jo ihan uskottavasti soittelee tuon biisin. On siinä toki muitakin siellä täällä, mutta näin sen selittäisin vaikkapa oppilaalle, jonka pitäisi saada sopiva fiilis tähän biisiin, mutta e itse sitä löydä/osaa.

Laske:

Myös ykkösen viimeiselle kuudestoistaosalle ja kolmosen synkoopille tulevat bassariniskut ovat oleellisia. Ja haitsu-rumpuun tasainen kasi
markkuliini
10.04.2011 20:48:49 (muokattu 10.04.2011 20:50:03)

Mun mielestä olennaista tuossa on 16-osien fraseeraus. Ne eivät ole ihan täysin 3-muunteisia (shufflea). Vaan ne ovat jossain tasaisten ja 3-muunteisten välimaastossa, kuitenkin aika lähellä jälkimmäisiä. Tuosta tamburiiniloopista saa hyvin kiinni miten kaikki 16-osat (eli 8-osien väleihin tulevat esim. haamunuotit) tuossa biisissä soitetaan.

Edit: Tässäkään ei ole tärkeintä se mitä soittaa, vaan se miten soittaa. ;)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
hollmi-5
10.04.2011 21:10:06
markkuliini: Mun mielestä olennaista tuossa on 16-osien fraseeraus. Ne eivät ole ihan täysin 3-muunteisia (shufflea). Vaan ne ovat jossain tasaisten ja 3-muunteisten välimaastossa, kuitenkin aika lähellä jälkimmäisiä. Tuosta tamburiiniloopista saa hyvin kiinni miten kaikki 16-osat (eli 8-osien väleihin tulevat esim. haamunuotit) tuossa biisissä soitetaan.

Edit: Tässäkään ei ole tärkeintä se mitä soittaa, vaan se miten soittaa. ;)

Rumpali tässä (Kuoppamäki) on ihan loistava, joten vaikeuksia on tiedossa, jos ei ole oikeasti hyvä rumpali tätä tulkitsemassa.
Soundit, piuhat ja kajarit.
kimizu
12.04.2011 09:33:53
markkuliini: Edit: Tässäkään ei ole tärkeintä se mitä soittaa, vaan se miten soittaa. ;)

Juuri näin, oikea fiilis ja groovi on tärkeämpää kuin alkuperäisen yksi-yhteen kopsaaminen.

Kyllähän tuo Kuoppiksen komppi on aika funkkia, ainakin mun korvaan. Vertailun vuoksi kuunnelkaa vaikka Parliamentin "Give Up The Funk". Samoilla linjoilla tässä mennään...

http://youtu.be/UypeE3zTwBs
"Its a matter of taste. Taste is a matter of personality. There is bad taste and my taste, which is good off course..."
Speedy
12.04.2011 15:42:36

hollmi-5: Rumpali tässä (Kuoppamäki)

Niinkö? Mielenkiintosen kuuloset haikat tuossa, ja huomiona myös ettei ole yhtään tomi-filliä..=)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
kokokeho
30.05.2011 21:15:23

Speedy: Niinkö? Mielenkiintosen kuuloset haikat tuossa, ja huomiona myös ettei ole yhtään tomi-filliä..=)

Todellakaan ei ole elävää soundia ehkä korkeintaan midi rummutettu taikka trigattu ja sen jälkeen editoitu.

Biitistä tuli hieman mieleen tämä biisi myöskin 90 luvun alusta:

EMF - Unbelievable
http://www.youtube.com/watch?v=waacof2saZw
----- KOKOKEHO http://soundcloud.com/kokokeho
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)