Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ashdown little bastard. Riittääkö potku?
1 2
JR/Rajah
04.04.2011 19:08:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä vahvistimesta? Riittääkö tuollaisessa 30w täysputkilaitteessa hönkä bändisoitossa?
Nykyisin joudun luukuttaa Hartke3500 nuppia melkein puolilla tehoilla että kuuluisi edes jotain kitaroiden alta.
 
Tekisi mieli ostaa tuollainen, mutta ei viitsi haaskata rahoja jos jää jalkoihin jo valmiiksi.
 
1...2...4!
absqua
04.04.2011 19:38:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JR/Rajah: Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä vahvistimesta? Riittääkö tuollaisessa 30w täysputkilaitteessa hönkä bändisoitossa?
Nykyisin joudun luukuttaa Hartke3500 nuppia melkein puolilla tehoilla että kuuluisi edes jotain kitaroiden alta.
 
Tekisi mieli ostaa tuollainen, mutta ei viitsi haaskata rahoja jos jää jalkoihin jo valmiiksi.

 
Yhdellä sanalla: ei riitä.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
bassman87
05.04.2011 13:42:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä ei riittäny 80 wattinenkaan. Eikös näissä bassoputkareissa ole yleensä 200/400 wattia käytössä?
 
jnbeissi
J.Nikkanen
05.04.2011 14:27:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JR/Rajah: Nykyisin joudun luukuttaa Hartke3500 nuppia melkein puolilla tehoilla että kuuluisi edes jotain kitaroiden alta.
 
Kummonen kaappi? Kyllä tuo Hartken kolpuokki jo suht hyvin höpisee sitä omaa kolkkoa saundiaan.
 
"Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW.
Van Hannes
05.04.2011 16:02:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JR/Rajah: Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä vahvistimesta? Riittääkö tuollaisessa 30w täysputkilaitteessa hönkä bändisoitossa?
Nykyisin joudun luukuttaa Hartke3500 nuppia melkein puolilla tehoilla että kuuluisi edes jotain kitaroiden alta.
 
Tekisi mieli ostaa tuollainen, mutta ei viitsi haaskata rahoja jos jää jalkoihin jo valmiiksi.

 
Soitatte aika tajuttoman kovaa. Itelläni on kans HA3500 (transient attack) eikä siitä ole tarvinnut avata volumea 1,5 isommalle. Käytän myös saman sarjan 4x10 kaappia.
 
tarzan
07.04.2011 10:50:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Van Hannes: Soitatte aika tajuttoman kovaa. Itelläni on kans HA3500 (transient attack) eikä siitä ole tarvinnut avata volumea 1,5 isommalle. Käytän myös saman sarjan 4x10 kaappia.
 
Tuohon vaikuttaa paitsi se että miten kovaa soitetaan myös se jos treenis on pieni tai betonibunkkeri ja.... Riippuu niin perhanasti kaikesta.
 
"Välineiden täydellisyys ja tavoitteiden hämäryys näyttävät kuvaavan aikakauttamme" - Albert Einstein
pekezu
07.04.2011 11:03:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarzan: Tuohon vaikuttaa paitsi se että miten kovaa soitetaan myös se jos treenis on pieni tai betonibunkkeri ja.... Riippuu niin perhanasti kaikesta.
 
Näin juuri. Eikä se volan asento kerro mitään todellisesta volasta. Omassa styrkkarissa 3-4 on sellanen raja, että sen yli ei ole tarvinnut koskaan ikinä mennä. Ja sillon ajetaan jo aika lujaa. Etuasteen taso, käytetyt efektit (särö tai kompura), soittotatsi jne. vaikuttaa huomattavasti siihen että miten lujaa se oikeasti tulee.
 
"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
Heikki L.
07.04.2011 11:30:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: Näin juuri. Eikä se volan asento kerro mitään todellisesta volasta. Omassa styrkkarissa 3-4 on sellanen raja, että sen yli ei ole tarvinnut koskaan ikinä mennä. Ja sillon ajetaan jo aika lujaa. Etuasteen taso, käytetyt efektit (särö tai kompura), soittotatsi jne. vaikuttaa huomattavasti siihen että miten lujaa se oikeasti tulee.
 
Ja lisäksi sen volapotikan sielunelämä vaikuttaa myös soppaan. Jossain vahvistimissa ei välttämättä tapahdu puolenvälin jälkeen enää mitään.
 
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
J.Nikkanen
07.04.2011 11:35:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heikki L.: Ja lisäksi sen volapotikan sielunelämä vaikuttaa myös soppaan. Jossain vahvistimissa ei välttämättä tapahdu puolenvälin jälkeen enää mitään.
 
Mulla tais olla pienemmässä Hartkessa (HA2500) kaikki nupit kuutosella treeniksellä. (etunen 1 + etunen 2 + pääte)
 
"Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW.
Dropped C
07.04.2011 12:06:25 (muokattu 07.04.2011 12:08:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mun mielestä kuulosta ollenkaan, että soittaisivat liian lujaa. Hevihommeleissa ei välttis kauhian pitkälle pötki 300W:lla. Tosin mun mielestä sillä kuitenkin pitäis just pärjätä kuitenkin.
 
Ite en välttämättä ostais ollenkaan alle 200W putkaria, pitäis olla varma että potku riittää. Traynor YBA-200:ssa ei välttis riittänyt 200 wattiakaan. Mut se olikin aika scoopattu ja munaton vehje. Yläpää oli kans sellanen kilisevä ja ärsyttävä.
 
Johannes_t
07.04.2011 15:13:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wattejen lisäksi kannattaa kiinnittää huomio kaapin herkkyyteen. Siinä kun on tarpeeks eroa, niin sellaista wattimäärää ei olekaan, millä eron kuroisi kiinni.
 
kojones
07.04.2011 15:24:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikoinaan soitettiin kahden basson proggiksessa 15W ja 18W putkinupeilla, kaappeina ei niin herkät 1x15"-komerot. Hyvin ne rumpujen yli kuului, mutta soundi olikin lähempänä särökitaraa.
 
hollstro
07.04.2011 16:35:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Aikoinaan soitettiin kahden basson proggiksessa 15W ja 18W putkinupeilla, kaappeina ei niin herkät 1x15"-komerot. Hyvin ne rumpujen yli kuului, mutta soundi olikin lähempänä särökitaraa.
 
Kuuluminen ja miltä se kuulostaa on kaksi eri asiaa. Aika pienelläkin teholla basso kyllä kuuluu, mutta saundi on ohut ja ponneton.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
kojones
07.04.2011 17:29:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Kuuluminen ja miltä se kuulostaa on kaksi eri asiaa. Aika pienelläkin teholla basso kyllä kuuluu, mutta saundi on ohut ja ponneton.
 
Jep, eikä kaikissa proggiksissa välttämättä basson ole hyvä kuulostaa särökitaralta.
 
JR/Rajah
09.04.2011 01:02:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaappina trace elliot 4x10". Mulla on Hartkessa "putki"etunen melkein täysillä, muuta säädöt aika flätit ja volat siellä 4-5 paikkeilla. Hyvin kuulee myös pienillä volilla jos seisoo kaapin edessä, mutta ääni hukkuu heti jos liikkuu muutaman askeleen johonkin suuntaa.
Ehkäpä tämä heikkous johtuu sitten tuosta tilasta enemmän kuin itse vahvarista???
 
1...2...4!
Dropped C
09.04.2011 15:11:14 (muokattu 09.04.2011 15:11:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siirry 1x15" tai pystysuuntaseen 2x15" kaappiin, niin suuntaa vähemmän.
 
UncleFester
09.04.2011 18:37:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Siirry 1x15" tai pystysuuntaseen 2x15" kaappiin, niin suuntaa vähemmän.
 
Kyllä mulla esim. entinen Mesan 2x15 (pystysuuntanen) suuntasi melkoisesti, varsinkin yläpäitä. Hieman ikävä sitä kaappia tosin :)
 
www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa!
M.Hanski
09.04.2011 19:10:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

UncleFester: Kyllä mulla esim. entinen Mesan 2x15 (pystysuuntanen) suuntasi melkoisesti, varsinkin yläpäitä. Hieman ikävä sitä kaappia tosin :)
 
Mikä tahansa 15" alkaa suunnata jo keskialueella aika voimakkaasti.
 
J.Nikkanen
09.04.2011 21:32:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JR/Rajah: kaappina trace elliot 4x10". Mulla on Hartkessa "putki"etunen melkein täysillä, muuta säädöt aika flätit ja volat siellä 4-5 paikkeilla. Hyvin kuulee myös pienillä volilla jos seisoo kaapin edessä, mutta ääni hukkuu heti jos liikkuu muutaman askeleen johonkin suuntaa.
Ehkäpä tämä heikkous johtuu sitten tuosta tilasta enemmän kuin itse vahvarista???

 
Hartkessa sen putkietusen ja trankkuetusen volume on muistaakseni kumulatiivinen. Tööttää trankkupuolen volumea myös kehiin, niin päätteen saama taso on yhtasuurikuin putki- + trankkuetunen.
 
"Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW.
antti_mk
02.10.2011 10:23:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä riittää. 8x10 kaapin kanssa ei mitään ongelmia. Treeniksenä toimii betonibunkkeri, jossa todella joutuu luukuttamaan, että mikään kuuluu rumpujen yli.
Veikkaisin, että todella herkällä 4x10kin pääsee jo pitkälle. Ja onhan tuossa DI, Eli PA:sta vielä lisäpotkua tarvittaessa. Ite en ole toistaiseksi tarvinnut.
 
Kyllähän tuo 30w vähän epäillytti, mutta ei tosiaan mitään ongelmaa. Jää vielä reserviinkin volaa. Jatsarin single coileilla lähtee puhtaatkin vaivattomasti. presari & duncanin quarter pound vetää aika ruttuun, mutta se ei ole ollenkaan huono ruttu se :)
 
Suosittelen kokeilemaan ensin, ennen kuin jättää hankkimatta. Ite mietin tota little bastardia jo vuosi sitten, mutta tämän topicin takia jäi ostamatta. Nyt sitten rohkaistuin ja riittihän se. Ylitti kaikki odotukset volan ja soundin suhteen.
 
Soundstorella näyttäisi olevan ihan myymälässä asti tota nuppia. Ja vielä halvempi kuin tompalla. 3 vuoden takuulla. Rupee sentään joku soitinkauppa heräämään täällä suomessakin !
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «