Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nahkahihnoista
1
nahkahuppu
09.04.2011 12:37:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve. Olen ostellut kymmeniä nahkahihnoja kitaroihini. Välillä on tullut ostettua halpaa ja hyvää joilla ei ole kyllä tehnyt v*ttuakaan. Muutama hihna löytyy joista olen maksanut kovankin hinnan. Työni puolesta tutustuin suutariin ja kävin kysymässä mitä mahtaisi maksaa hihna. Saimme hintahaitarin selville ja jätin mitat suutarille. Pari päivää kului ja soitto tuli että hihna olisi valmis. 75mm leveä, ja olikohan reikien väli 1300mm, päät muotoiltu ja leikkuu jälki värjätty mustaksi.
Suomalaista käsityötä ja hinnaksi tuli 30euroa. Ainut miinus on ettei hihnaan saa siihän rahaan säätöä, mutta jos sopiva pituus on olemassa niin itse en ainakaan säätöä kaipaa. Nahka on sitä parasta latua mitä on tarjolla, mitä se nyt tarkottaakaan, ja hihnalla on takuu niin pitkälle ajalle kuin suutari vaan työ elämässä on. Sanoi ettei sitä rikki saa. Tähän asti käyttämistäni hihnoista selkeästi paras. Suosittelen lämpimästi. 30 eurolla kun ei tahdo saada edes kiinalaista muovinahka hihnaa.
 
Josid
09.04.2011 12:42:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nahkahuppu: Terve. Olen ostellut kymmeniä nahkahihnoja kitaroihini. Välillä on tullut ostettua halpaa ja hyvää joilla ei ole kyllä tehnyt v*ttuakaan. Muutama hihna löytyy joista olen maksanut kovankin hinnan. Työni puolesta tutustuin suutariin ja kävin kysymässä mitä mahtaisi maksaa hihna. Saimme hintahaitarin selville ja jätin mitat suutarille. Pari päivää kului ja soitto tuli että hihna olisi valmis. 75mm leveä, ja olikohan reikien väli 1300mm, päät muotoiltu ja leikkuu jälki värjätty mustaksi.
Suomalaista käsityötä ja hinnaksi tuli 30euroa. Ainut miinus on ettei hihnaan saa siihän rahaan säätöä, mutta jos sopiva pituus on olemassa niin itse en ainakaan säätöä kaipaa. Nahka on sitä parasta latua mitä on tarjolla, mitä se nyt tarkottaakaan, ja hihnalla on takuu niin pitkälle ajalle kuin suutari vaan työ elämässä on. Sanoi ettei sitä rikki saa. Tähän asti käyttämistäni hihnoista selkeästi paras. Suosittelen lämpimästi. 30 eurolla kun ei tahdo saada edes kiinalaista muovinahka hihnaa.

 
Teetin itsekin kitarahihnan suutarilla, 110mm leveä ja pituussäätö löytyy. Hintaa tuli pari vuotta sitten muistaakseni 40e. Ommuute vaatimattomasti paras hihna mitä olen ikinä kokeillut.
 
TheMurno
09.04.2011 12:49:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nahkahuppu: 30 eurolla kun ei tahdo saada edes kiinalaista muovinahka hihnaa.
 
Ite taas tilasin tällasen tossa vähän aika sitten: http://minotaur.gr/catalog/product_ … nfo.php?cPath=26_48&products_id=173
 
Silloinen hinta oli 20 €. Kreikkalaista käsityötä. Suosittelen (niille joilla ei ole vielä sitä "oikeaa" hihnaa).
 
Fake and gay
nahkahuppu
09.04.2011 12:50:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Josid: Ommuute vaatimattomasti paras hihna mitä olen ikinä kokeillut.
 
Uskon. Sen verran lisää vielä että, mikäli keikkakäyttöön haluaa BlingBlongia, niin sana vaan niin on hihnassa niittiä, ja jonkinlaista koho kuviota saa tehtyä yms.
Tämä nykyinenhän on ns. Studio malli.
 
nahkahuppu
09.04.2011 12:53:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TheMurno: Ite taas tilasin tällasen tossa vähän aika sitten: http://minotaur.gr/catalog/product_ … nfo.php?cPath=26_48&products_id=173
 
Silloinen hinta oli 20 €. Kreikkalaista käsityötä. Suosittelen (niille joilla ei ole vielä sitä "oikeaa" hihnaa).

 
Eipä kyllä huono tuokaan. Itsellä painaa myös vaakakupissa se että voin tukea paikallista pienyrittäjää.
 
Kivijalka
09.04.2011 12:58:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TheMurno: Ite taas tilasin tällasen tossa vähän aika sitten: http://minotaur.gr/catalog/product_ … nfo.php?cPath=26_48&products_id=173
 
Silloinen hinta oli 20 €. Kreikkalaista käsityötä. Suosittelen (niille joilla ei ole vielä sitä "oikeaa" hihnaa).

 
Itseltänikin löytyy pino Minotaurin hihnoja, hyvää kamaa ehdottomasti.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
rheinone
09.04.2011 16:34:48 (muokattu 10.04.2011 00:14:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun kotimaista suutarintyötä pääsee kehumaan, niin kehutaan sitten. Teetin Boot Factoryssä pyyttönbuutsit ja kitarahihnan yhdestä ja samasta elukasta. Pekka Lahtihan on musiikkimiehiä itsekin, joten äijällä oli valmiina todella hyvä kaava hihnaan. Tuli peijjakkaan rouheet ja laadukkaat vermeet. Hihnan hinnassa ei kyllä päästy ihan tohon edellä mainittuun 30-40 euron luokkaan, mutta olihan matskukin hieman arvokkaampaa kamaa.
 
E: Saatana ku olis älynny vielä samoin tein henkselit tilata!
 
This is a story of the satan rock 'n' roll.
Osteri
09.04.2011 16:57:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paras ja tukevin hihna mulla on itse tehty vanhasta suojeluskuntavyöstä. Jatkopala sinne perään "Planet Waves"-mallisesti ja säätöä on parillekin korkeudelle, kun sen verran jaksoin reikää tehdä. Hihnalukot molemmissa päissä ja antaa mennä vaan. Tosiaan parasta tässä on se, että on niin saakelin parkkiintunut paksu ja tukeva nahkahihna että en ole ihan heti muualla nähnyt. Ei maksanut kun muutaman euron ja on ainutlaatuinen. Suosittelen penkomaan kirppareilla, jos itse näpertely kiinnostaa. Rock!
 
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
varakeef
09.04.2011 20:50:02 (muokattu 09.04.2011 20:51:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulle paikallinen pikasuutari tekee kympillä hihnoja, optimaalisia neljä senttiä leveitä. Ilman mitään krumeluureja, määrämittaan parilla pienellä reiällä ja pyöristetyin päin. Emmää mitään säätömahdollisuuksia kaipaa - ja ne ruuvataan prikkojen alle kiinteästi kitaroihin kiinni.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
McNulty
09.04.2011 21:03:22 (muokattu 09.04.2011 21:04:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tilasin juuri tällaisen:
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/3/3/0/688330.jpg
 
MusiciansFriendissä $29.99, omani tilasin Levytukun kautta (3" WideBoy siis). Varmaan vähän hintavampi muttei haittaa kun omistan 2 muuta saman sarjan (Dunlop/BMF) remeleitä ja ovat viimeisen päälle laadukkaita.
 
Kyllähän kotimainen käsityökin houkuttaisi, mutta hinta nousee kovasti jos käytetään parkittua nahkaa pinnassa, väliin pieni kerros pehmuketta ja olkapäätä vasten sitten suedet sekä erittäin jämäkkä tikkaus. Ykskaks sitä hintaa onkin sitten 80-100 euroa, jolloin tuollainen "teollinentuote" onpi verraton.
 
What the fuck did I do?
Nurmituomas
09.04.2011 23:44:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse ostin hong kongista kaksi leveätä ja paksua nahkavyötä ja soljesta yhteen, niin saa pituutta ja säätöä, sitten katkaisee sopivasti ja tekee reiät nupeille.
 
todella hyvä, omasta mielestä hihnan ei tarvitse olla les paul painoillekkaan kovin leveä. se leveän vyön leveys riittää.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «