Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: jazzmaster
1
jaakkor
09.04.2011 08:34:02 (muokattu 09.04.2011 10:14:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
Tässä vähän suunnittelen, että seuraava isompi projekti voisi olla jazzmaster.
 
Mitä olen lukenut niin ainakin tallan kanssa kannattaa miettiä, että minkälaista käyttää. Ilmeisesti Jazzmasterin ongelma on että kielet tippuu tallasta kovemmin soitettuna. Tähän ilmeisesti ratkaisu voisi olla Buzz stopper? Onko ihmisillä tästä kokemuksia?
 
Toinen asia mitä mietin on tuo kytkentäkaavio. En ole jazzmasterilla soittanut, mutta vähän olen miettinyt että mikä on suurin ilo noista mikkien yläpuolella olevista potikoista todellisuudessa on. Osaako joku vähän valoittaa. Tai siis olen miettinyt, että selviäsiköhän niin että käyttäisi pelkästään tone/volume/3-way switchiä tuossa mikkien alapuolella ja jättäisi ne rullasäätimet kokonaan pois. Onko jollain näistä kokemusta, ovatko ne käytännölliset jne.
 
Toinen mistä olen lukenut, että aika moni suosittelee suoraan vaihtamaan megan potikat 500k potikoiksi. Onko tästä mielipiteitä?
 
No tässä nyt oli vähän tällaista ääneen mietiskelyä. Jazzmaster on minua kiehtonut ulkonäön kannalta (+ tekisi mieli oppia jazzmaster tyylisten mikkien teko), mutta muuten olen ihan keltanokka koko kitaran kanssa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «