Aihe: Kitaran oikean arvon tajuamisesta
1 2 3
deevee
29.03.2004 19:30:19 (muokattu 29.03.2004 19:31:18)
Mikä hevonv***u siinä on, kun ihmiset eivät tajua kitaran oikeaa arvoa. Oman teleni (Fender mex.std.sunburst) ostajaehdokas sanoi - päätettyään, ettei osta sitä - että saatan joutua laskemaan kitarani hintaa (450e), koska tuollainen kitara maksaa uutena Suomessa 550 euroa. Oikeastihan se maksaa n. 650 euroa, koska siinä on sunburst-väritys, jolloin se on automaattisesti kalliimpi kuin esim. musta tai valkoinen perusväri, jonka saa 550 eurolla. Ymmärrän kyllä, että joku saattaa ostaa mieluummin uuden mustan kitaran kuin käytetyn sunburstin, mutta pidetään tosiasiat tosiasioina eikä käydä pelleilemään.
Telecaster myytävänä! Löytyy avataria klikkaamalla.
Niskamies
29.03.2004 19:34:57
Mikä hevonv***u siinä on, kun ihmiset eivät tajua kitaran oikeaa arvoa. Oman teleni (Fender mex.std.sunburst) ostajaehdokas sanoi - päätettyään, ettei osta sitä - että saatan joutua laskemaan kitarani hintaa (450e), koska tuollainen kitara maksaa uutena Suomessa 550 euroa. Oikeastihan se maksaa n. 650 euroa, koska siinä on sunburst-väritys, jolloin se on automaattisesti kalliimpi kuin esim. musta tai valkoinen perusväri, jonka saa 550 eurolla. Ymmärrän kyllä, että joku saattaa ostaa mieluummin uuden mustan kitaran kuin käytetyn sunburstin, mutta pidetään tosiasiat tosiasioina eikä käydä pelleilemään.

Munsta toi 450 on ihan hyvä kauppahinta. Tai kyllä siitä voisi parikymppiä tingata, tai vaikka tohon hintaan uudet kielet ja säädöt, muttei missään nimessä jättää ostamatta. Yrittikös se edes tingata?
4 strings is all you will ever need!
Gypsy
29.03.2004 19:39:56 (muokattu 29.03.2004 19:40:21)

Kun kaupasta ostaa käteisellä uutta kitaraa, lähtee monesti 20% hinnasta pois. Ei niistä täyttä hintaa joudu maksaan uutena. Eli niillä alennuksilla millä ite oon ostanu kamaa liikkeistä, ton sun kitaran hinnaks jäis UUTENA 520e. 450 ei sillon oo mikään halpa. Ja nykyään on kaikennäköset netit sun muut millä esim saksasta tilaaminen on yhtä helppoo kun suomesta, ja siellä sun kitara uutena sunburstilla on 525e.

Mä en tosta 450 euroo maksais.
Miinusnappi hukassa?
Super-Jari
29.03.2004 19:42:43
Kun kitaran on ostanut ja vaikka kerran sillä soittanut niin arvo laskee silti koska se ei ole enää kaupassa vaan on käytetty.

Toisinaan on surullisia tapauksia esim huutonetissä kun ihmiset yrittää myydä kitaraa laittamalla aloitushinnan jopa yli uuden hinnasta.

Tässä esimerkki http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=7732576
Kaikkihan minusta puhuu suuresti arvostettu EVVKn perustaja eli, #1
deevee
29.03.2004 19:44:40
Munsta toi 450 on ihan hyvä kauppahinta. Tai kyllä siitä voisi parikymppiä tingata, tai vaikka tohon hintaan uudet kielet ja säädöt, muttei missään nimessä jättää ostamatta. Yrittikös se edes tingata?

Ei yrittänyt tingata, koska ei tykännyt kitarasta. Liian kirkas soundi kuulemma ja kaverin jenkkifenderi oli kevyempi soittaa. Toi hinta nyt ei sen ostopäätökseen vaikuttanu varsinaisesti, se nyt ei vaan tykänny siitä.

Kun kaupasta ostaa käteisellä uutta kitaraa, lähtee monesti 20% hinnasta pois. Ei niistä täyttä hintaa joudu maksaan uutena. Eli niillä alennuksilla millä ite oon ostanu kamaa liikkeistä, ton sun kitaran hinnaks jäis UUTENA 520e. 450 ei sillon oo mikään halpa. Ja nykyään on kaikennäköset netit sun muut millä esim saksasta tilaaminen on yhtä helppoo kun suomesta, ja siellä sun kitara uutena sunburstilla on 525e.

Mä en tosta 450 euroo maksais.

Ei täälläpäin tollasia alennuksia heru. Hyvä, jos saa 50 alennusta 700 euron kamoista. Ja t-kauppaan postikulut päälle.
deevee
29.03.2004 19:47:44 (muokattu 29.03.2004 19:48:22)
Kun kitaran on ostanut ja vaikka kerran sillä soittanut niin arvo laskee silti koska se ei ole enää kaupassa vaan on käytetty.

Toisinaan on surullisia tapauksia esim huutonetissä kun ihmiset yrittää myydä kitaraa laittamalla aloitushinnan jopa yli uuden hinnasta.

Tässä threadissa ei puhuta kitaran jälleenmyyntiarvosta, vaan tosiasioiden kanssa pelleilystä. Tiedän kyllä nyt, että hintani on kova, mutta minkäs teet.
hjukke
29.03.2004 19:50:36

400 euroa ja et anna tinkiä, luulisi sentään sillä menevän.
Spiralmind
29.03.2004 19:50:49

Ja ilman sunburstia 422... (itelle ainakin yhdentekevää minkä värinen kitara on jos muuten soi hyvin - vai onkos noissa versioissa muuta eroa..? onhan tietty mahdollista että toi yksvärinen on useemmasta puun palasta kun se palapeli ei kuitenkaan näy sieltä alta...).

Oikea arvo on vähän vaikea määritellä... Miksi minun Pacificasta ei kukaan maksa (ainakaan tähän mennessä) 450 euroa vaikka se vähän aikaa sitten kun se viel thomannin sivulla oli maksoi 577? (Joo myönnetään että ite ostin pikkusen halvemmalla, mutta tappiolla oon silti myymässä.)

Vähän väliä taas ihmetyttää kun porukka yrittää myydä jotain vanhoja Epiphoneja (ja aina just Epiphoneja) yli uuden hinnan... Miksi? Ja joku viel ostaa?
Spiralmind
29.03.2004 19:52:39

Noniin, yllätys yllätys, Epiphonehan se sielläkin... :o
hjukke
29.03.2004 19:52:54

thomannin sivulla oli maksoi 577? (Joo myönnetään että ite ostin pikkusen halvemmalla, mutta tappiolla oon silti myymässä.)

Harvemmin tällaista keskiluokan uudehkoa kamaa pääsee voitolla myymään.
deevee
29.03.2004 19:54:44 (muokattu 29.03.2004 19:57:30)
Ja ilman sunburstia 422... (itelle ainakin yhdentekevää minkä värinen kitara on jos muuten soi hyvin.

Niinhän se on, mutta tilanne on erilainen, jos joku välttämättä haluaa sunburst-värityksen kitaraansa.

Oikea arvo on vähän vaikea määritellä... Miksi minun Pacificasta ei kukaan maksa (ainakaan tähän mennessä) 450 euroa vaikka se vähän aikaa sitten kun se viel thomannin sivulla oli maksoi 577? (Joo myönnetään että ite ostin pikkusen halvemmalla, mutta tappiolla oon silti myymässä.)

Tarkoitin lähinnä kitaran oikeaa arvoa uutena eli keskimääräistä kaupan hintaa esim. Suomessa. Käytetyn arvoahan on vaikea määritellä.
deevee
29.03.2004 19:57:01
400 euroa ja et anna tinkiä, luulisi sentään sillä menevän.

Toivotaan, koska halvemmalla en myy. Pidän kitaran vaikka itse, jos ei siitä tarpeeksi makseta. Hyvä kitarahan toi on, mutta vähän tarpeeton.
Shaft
29.03.2004 20:34:15
(itelle ainakin yhdentekevää minkä värinen kitara on jos muuten soi hyvin - vai onkos noissa versioissa muuta eroa..? onhan tietty mahdollista että toi yksvärinen on useemmasta puun palasta kun se palapeli ei kuitenkaan näy sieltä alta...)

En tiedä tuosta kitarasta, mutta joissakin Fendereissä läpinäkyvillä lakkauksilla varustetut kitarat on tehty jopa kokonaan eri puulajista. Siinä voi olla jo soundieroakin.

Oikea arvo on vähän vaikea määritellä...

Oikea arvo on se, millä tavaran saa kaupaksi.. Välillä tosiaan ihmetyttää, kun ihmiset yrittävät myydä käytettyjä kamojaan lähes uusien hinnalla. Harva on halukas maksamaan sellaisia hintoja, vaikka tavara olisikin lähes uusi.
Juzzu
29.03.2004 20:56:35
Kysynnän ja tarjonnan laki kyllä loppupelistä sen hinnan määrää. Jos keppi jää myyjälle käteen vaikka siitä "ihan aikuisten oikeasti" haluaa eroon, niin seuraavaksi kannattaa katsoa peiliin.

Toisaalta, suomessa, kuitenkin, on sen verran pienet markkinat ettei kaikelle kamalle voi hakea sitä oikeaa ostajaa 10 parhaan joukosta, joten kompromisseja joutuu tekemään. Sama juttuhan se on ostajana, taitaa tälläkin palstalla olla ihminen joka joutui hakemaan sitä omaa LP:aan 1.5v ennen kuin löytyi sopiva hinta/laatusuhde - kun ei ole mistä ostaa, niin hankalaa on.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! (EVVK jäsen nro. tsiljoona)
Muhwi
29.03.2004 21:12:13
Kyllähän noita kamoja välillä menee kaupaksi ihan käsittämättömillä hinnoilla. Itse myin joskus vuosi sitten Squierin jazzarin, 15w vahvarin ja kovan casen (itsetehty) hintaa 450€, mikä on jo niin törkeästi ylihintaa että heikottaa. Mutta mikäs siinä, eihän kukaan pakota kallillaa ostamaan, mutta..
It wasn't me, it was the Other Guy.
Super-Jari
29.03.2004 21:25:04
Lucifer puhuu totta. Itsekin olen ylihintaan ostanut ja kyllähän se vituttaa ei sitten tullut innostuksissaan tutkittua asiaa tarkemmin. Tyhmyydestä sakotetaan.
PekkaRii
29.03.2004 21:40:42
Yllä on asiaa.

Ja sitten tietysti käytetyn ostamisessa mua ehkä hiukan jännittää takuun puute. Voin kyllä hiukka enemmän maksaa, jos tiedän, että vian yllättäessä voin mennä kauppaan huutaan.

Autokaupoissa on taasen semmonen meno, että monet varusteet, kuten vaikka erikoisfillarit, noteerataan sillä, että "se uusi ostaja ei ehkä niitä halua (halua maksaa), joten me ei voida sulle maksaa niistä mitään ekstraa" Eli, jos ostajaa ei vaikka väri miellytä niin ei se siitä rupee maksaan, ainakaan ekstraa.
"Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991
Super-Jari
29.03.2004 21:52:31
Enemmän minua jännittää ostaa uusi soitin kun siinä on aina ne omat heikot osat jotka räpsähtele rikki.
BGH
29.03.2004 21:54:54
On hyvä muistaa että näissä liikkeiden hinnoissa on pari- kymmentä pinnaa veroja päällä kyllä se tuotteen todellinen
hinta on jotain muuta.
Ovh miinus valtionosuudet ja käytetty tavara ei siihen riitä pikku pudotus hinnassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)