Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Singlepedaaleista
1
RJL
07.04.2011 23:15:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenköhän näillä sinkkupedaaleilla menisi tuo ns. laatupyramidi, kun valikoimaa on runsaasti ja uusia entistä säätörikkaampia tulokkaita tulee markkinoille jatkuvasti. Esimerkiksi itse ostin Premier 4000 sarjalaisen pedaalin (Premier 0206 / 206), jossa on mukana kaikki mausteet ja maksaa uutena Suomessa 64 euroa!
Ovatko siis pedaalit kuten TAMA IC, Pearl Eliminator tai vaikka DW:n pedaalit muita niin paljon laadukkaampia, että voidaan kysyä yli 100 euroa enemmän. Taitaa olla jo useimmissa tavaroissa niin, että se merkki maksaa ja that's it.
Toisaalta, mihinköhän kohtaan laatupyramidia sijoittaisin ikivanhan Taman pedaalini, jossa ei ole paljon mitään säädettävää mutta tekniikka on loistava ja kestävyyskin tuntuu olevan lähes täydellistä. Minkä perusteella tulisi pedaali valita? Mikä pedaali on paras hinta-laatusuhteeltaan?
 
R-J.L
moderndrummer88
07.04.2011 23:48:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä niitä tällei nettifoorumeilla voi sanoa että mikä on yksittäinen paras pedaali, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, testaamalla oppii mikä pedaali miellyttää itseään.
 
Täytyy kyllä sanoa, että itsekin tykkään monen tollaisen "budjettiluokan" pedaalin tatsista, usein niissä ei ole rakenne niin jämäkkä ja raskas kuin kalliimmissa isoveljissään, joten tuntuu että se keveys myös välittyy tatsiinkin. Ei tosta mun Pearl Eliminator sinkusta saa mun mielestä yhtä kevyttä tatsia kuin sit tommosesta Yamahan ihan perussinkusta joka multa löytyy kans.
 
tito
08.04.2011 11:45:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laatupyramidi on aika vaikee rasti. Ja jos joku sellasen tekisi, niin veikkaan että pyramidin alaosan spedujen omistajilta tulee raskasta kritiikkiä. Oman rajallisen kokemuksen perusteella sanoisin että 100-150egen hintaluokasta löytyy paras hinta-laatusuhde. Hommasin tuossa dw:n 3000 sarjan pedaalin kakkossettiin (about 120€, t-kaupasta halvemmalla) ja yllätyin positiivisesti. Eroa vielä halvempaan 2000-sarjan speduun oli selvästi kun testailin liikkeessä, mutta ei niin suuresti enää parempiin speduihin mentäessä. Ennestään mulla on axiksia, onko ne sitten 2.5 kertaa paremmat, kuten hinta on? Ei todellakaan.
 
Lopultahan kyse on aina tuntumasta, ja se on aika tapauskohtaista eri soittajien välillä. Pitää vaan testailla eri pedaaleja aina kun on mahdollisuus, säätää niitä ruuveja niin perkuleesti. Sieltä se oma tatsi ja pedaalireferenssi sitten alkaa hahmottumaan. Eikä varmaan lopullista ratkaisua ole olemassakaan, tuntosarvet pystyssä mennään.
 
taas on tänään
passe
08.04.2011 12:18:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalliimpien pedaalien yksi etu on säätömahdollisuuksien lisääntyminen. Lähes kaikkiin pedaaleihin saa myös mm. vaihtoehtoisia nuijia ja jousia. Samoin yksi olennainen valinta on, että tykkääkö oma kinttu enemmän ketju- vai hihnavetoisesta pedaalista, tai kenties suoravedosta.
 
Ei ole mitään muuta keinoa löytää itselleen sopiva pedaali kuin testailemalla ja säätämällä eri malleja.
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
EJ84
08.04.2011 12:25:11 (muokattu 08.04.2011 12:25:40)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/yamaha_fp9500d_single_fussmaschine.htm
Joku vois kertoa mulle henkilökohtaisia käyttäjäkokemuksia tollasesta pedaalista, verrokkeina esim. mapex falcon, pearl eliminator & demon drive, Tama IC powerglide. Onks toi niin hyvä, kun ei oo näkyny torilla noita? Hinta ei vaikuta ollenkaa pahalta jos esim. demon driveen suhteuttaa.
 
RJL
08.04.2011 13:33:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta jos lähdet testaamatta ostamaan pedaalia esim. netistä, niin miten teet valintasi? Arvostelujen perusteella kannattaisi ostaa IC tai Axis. Ovatko nämä nimeä saaneet pedaalit hintansa veroisia vai todellisuudessa yliarvostettuja? Laatupyramidin teko on vaikeaa tai oikeastaan mahdotonta, kun markkinoilta löytyy niin paljon samantasoisia, laadukkaita pedaaleja. Hinnoissa vaan näyttäisi olevan eroa.
 
R-J.L
Weetoz
08.04.2011 14:15:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RJL: Mutta jos lähdet testaamatta ostamaan pedaalia esim. netistä, niin miten teet valintasi?
 
Ihan arpapeliksi menisi tuolla tavalla. Kaikki pro-tason pedaalit ovat kyllä varmasti laadukkaita, ja myös monet semi-pro tasoisetkin, mutta niissä on kyllä tuntumassa melko suuriakin eroja. Ainakin minun jalkani mielestä. Ei tässä hommassa oikeasti ole muuta järkevää mahdollisuutta kuin se, että testaa eri malleja eri säädöillä, kunnes sieltä löytyy "se oikea". Jos hyvä tuuri käy, niin se on joku niistä halvemmista malleista, huonolla tuurilla kalliimpi. Milleniumit yms. halpamuljuttimet eivät paini samassa sarjassa muiden kanssa, koska ne ovat yksinkertaisesti huonolaatuisia ja menevät siksi helposti rikki.
 
Suosittelen ostamaan pedaalin käytettynä, koska sen voi sitten tarvittaessa myydä samaan hintaan eteenpäinkin, kunhan pitää sen hyvässä kunnossa. Tällä tavalla voi kunnolla ajan kanssa ja omaa settiä käyttäen testata monia eri malleja läpi. Jos haluaa kuitenkin jostain syystä väkisin tilata netistä testaamatta, niin minä ottaisin sellaisessa tapauksessa varmaan halvimman pro-mallin mitä löytyy.
 
Legenda
08.04.2011 17:13:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselle kyllä on tullut pakottava tarve ostaa 70 luvun Ludwig Speedking, enkä ole koskaan soittanut moisella eli ei mitään tietoa sopiiko minun jalkaan vai ei mutta hommattava se on. Laittakaapa viestiä jos jollain olisi moinen myytävänä.
 
legenda on hyvä juoma!
Kailis
08.04.2011 17:25:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EJ84: http://www.thomann.de/fi/yamaha_fp9500d_single_fussmaschine.htm
Joku vois kertoa mulle henkilökohtaisia käyttäjäkokemuksia tollasesta pedaalista, verrokkeina esim. mapex falcon, pearl eliminator & demon drive, Tama IC powerglide. Onks toi niin hyvä, kun ei oo näkyny torilla noita? Hinta ei vaikuta ollenkaa pahalta jos esim. demon driveen suhteuttaa.

 
Hämmentävää. Sekä tekstistä että kuvista käy ilmi että kyseessä on sekä suora- että ketjuvetoinen pedaali.
Niinkuin monet ovat jo todenneet, on tuollaisen arvottamisen tekeminen aika vaikeaa. Itse en voi sietää (lue: soittaa) Speed Kingiä, mutta hyvin se Bonham sillä leipoi. Ostin oman B.O.A pedaalin Musamaailmasta 99:llä eurolla (ovh. jotain ihan naurettavaa eli 423€) kaikista haukuista huolimatta. Toki sitä testasin ennen hankintaa sen mitä liikkeessä voi. Toiminut ihan helvetin hyvin. Munsta hyvän pedaalin merkki on se että sen soittaessa unohtaa ja tää on toiminut säätöjen jälkeen just niin. On niitä ollut muitakin. Perus Camco, DW 5000, Premier EDP jne. Kaikki on olleet hyviä kun niihin on tottunut.
 
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
hollmi-5
08.04.2011 18:14:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin Pearlin Demonin ihan mielenkiinnosta. Nauroin "Ninja Bearings"-meiningille ja kaikelle hehkutukselle. Nauru muuttui positiiviseksi hymyilyksi heti ensipolkaisulla. Pedaali on melkoisen kalliskin, mutta minulle mieleen.
 
Ludwig SpeedKingin olen kolmesti ostanut ja hyljännyt. Minä en siihen tottunut, vaikka mulla on suurinpiirtein terskaan tatuoitu Ludwig ;) Eli kaikki Ludwigin logolla ja Made in USA-tekstein varustellut luokittelen helposti kuumimpaan kärkeen...
 
Eli ei se toiselle paras ole toiselle edes kärkikymmenikössä. Tähän kannattaa satsata ja vaikka ensin säädellä ja testata.
 
Tuossa hiukan keskustelua pedaalin säätämisestä: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=4734144#p4734144
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
EJ84
08.04.2011 18:55:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taidankin hakea kaupasta kaljat kaappiin jäähtymään ja sen jälkeen lähteä pitämään rebound-harjoituksia p-120p:n kanssa.
 
Pearlman
08.04.2011 19:40:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EJ84: Taidankin hakea kaupasta kaljat kaappiin jäähtymään ja sen jälkeen lähteä pitämään rebound-harjoituksia p-120p:n kanssa.
 
Itseasiassa tuo on ihan hyvä peruspedaali... =0)
 
RJL
08.04.2011 19:56:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin eli ei oikeastaan ole niinkään väliä millä pedaalilla soittaa, vaan kuinka sen säätää itselleen sopivaksi ja miten siihen tottuu.
Ei olisi varmaankaan uutta pedaalia tarvinnut edes ostaa kun vanha säädötön pedaali toimi moitteettomasti ja siihen oli tottunut. Noh, vaihtelu virkistää ja kyllä siihen uuteenkin pedaaliin tottuu varmasti kunhan vaan kestää.
 
Tuossa hiukan keskustelua pedaalin säätämisestä: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=4734144#p4734144
 
Tuo oli hyvä kirjoitus, kiitos Hollmi-5.
 
R-J.L
hollmi-5
08.04.2011 21:08:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RJL: Niin eli ei oikeastaan ole niinkään väliä millä pedaalilla soittaa, vaan kuinka sen säätää itselleen sopivaksi ja miten siihen tottuu.
Ei olisi varmaankaan uutta pedaalia tarvinnut edes ostaa kun vanha säädötön pedaali toimi moitteettomasti ja siihen oli tottunut. Noh, vaihtelu virkistää ja kyllä siihen uuteenkin pedaaliin tottuu varmasti kunhan vaan kestää.
 

 
Tuo oli hyvä kirjoitus, kiitos Hollmi-5.

 
Ooppa hyvä ;)
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Weetoz
08.04.2011 22:02:08 (muokattu 09.04.2011 12:03:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RJL: Niin eli ei oikeastaan ole niinkään väliä millä pedaalilla soittaa, vaan kuinka sen säätää itselleen sopivaksi ja miten siihen tottuu.
 
En kyllä sanoisi näinkään. Niissä pedaaleissa kun on niitä melko isojakin tuntumaeroja, joten joihinkin ei vaan totu vaikka miten säätäisi. Itse esimerkiksi en saanut Iron Cobraa millään mieluisaksi, vaikka ihan vakituisesti yli 10 kuukautta sellaisella soittelin. Parhaimmillaan se tuntui kohtuulliselta. Mutta ehkä tämä vähän riippuu soittajastakin, minulla voi olla vähän nirso tekniikka. Who knows.
 
Kailis
08.04.2011 23:39:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vajaa vuosi -> 0,0000001 sekuntia tai 357 päivää - 0,0000001 sekuntia. Terveisin ammattinillittäjä =D
 
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
Weetoz
09.04.2011 12:03:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Vajaa vuosi -> 0,0000001 sekuntia tai 357 päivää - 0,0000001 sekuntia. Terveisin ammattinillittäjä =D
 
No perhana. Korjasin!
 
markkuliini
09.04.2011 12:09:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Vajaa vuosi -> 0,0000001 sekuntia tai 357 päivää - 0,0000001 sekuntia. Terveisin ammattinillittäjä =D
 
Et tee nilitystä työksesi. :D
T: Harrastajanillittäjä
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «