Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Morpheus Droptune
1
Hikkis
07.04.2011 14:01:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
Onko kellään kokemusta kyseisestä laitteesta. Ilmeisesti polkusimen pitäisi laskea kitaran virettä puoli oktaavia polkasulla. Miten mahtaa toimia ja vaikuttaneeko saundiin. Ideana minusta asiallinen kyllä.
 
Tompan linkki kyseiseen härveliin
 
http://www.thomann.de/fi/morpheus_droptune.htm
 
bubu
07.04.2011 14:04:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/haku/tulokset.php?seek_id=1453402&
 
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
I3enjam1n
07.04.2011 15:20:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bubu: http://muusikoiden.net/keskustelu/haku/tulokset.php?seek_id=1453402&
 
Hakutuloksiin ei voi linkittää suoraan, eli aloittaja koita hakua.
 
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
juikkipuikki
07.04.2011 16:08:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin kuukausi sitten ja myin juuri. Jos ei ole hirveän kranttu soundistaan, kannattaa hankkia. Ite en digannut mitä toi pedaali teki bassoäänille.
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
jukpel
08.04.2011 09:21:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on käytössä Morpheus Capo eli puolikkailla sävelaskelilla pääsee 3,5 sävelaskelta ylöspäin. Sama toimintaperiaate siis kuin droptunessa, mutta päinvastaiseen suuntaan.
Hankin sen jokin aika sitten koska käytän paljon capoa ja kyllästyin vireongelmiin. Morpheus poisti vireongelman ja toimii kyllä erinomaisesti. Sisääntulosignaalin täytyy olla riittävä. Ykskelaisilla se on siinä ja siinä, että riittääkö gain. Soundi ohenee luonnollisesti, kun mennään puolikkain sävelaskelin ylöspäin, mutta sama hommahan tapahtuu mekaanisellakin capolla.
 
Pienen pieni viive laitteessa on, joka ei häiritse plektralla rämpätessä, mutta arpeggioiden kanssa täytyy olla tosi tarkka, ettei jää jälkeen.
 
Tää Capo, kuten varmaan se Droptunekin on laite, joka jakaa mielipiteet; toiset tykkää, toiset ei. Itse olen ollut tyytyväinen.
 
"Kun on saavuttanut osapuilleen kolmenkymmenenviiden vuoden iän, musiikille tapahtuu aina jotain kaameaa." - Steve Race
dropD
08.04.2011 09:32:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän offtopiccina, mutta eikös tuollaiset vehkeet aiheuta ristiriitaa kuulo ja tuntoaistimuksen välillä? Meinaan, että ainakin mulla kitaran resonointi kädessä ja vatsassa kertoo paljon mennäänkö oikeassa nuotissa ja vireessä. Luulisi, että on kiusallista jos korvat kertoo jotain ihan muuta...
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
jukpel
08.04.2011 18:52:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Vähän offtopiccina, mutta eikös tuollaiset vehkeet aiheuta ristiriitaa kuulo ja tuntoaistimuksen välillä? Meinaan, että ainakin mulla kitaran resonointi kädessä ja vatsassa kertoo paljon mennäänkö oikeassa nuotissa ja vireessä. Luulisi, että on kiusallista jos korvat kertoo jotain ihan muuta..."
 
Periaatteessa joo, esim. jazz-lootallla ja elektro-akustisella ei voi kuvitellakaan soittavansa, mutta lankulla ei ongelmaa ole.
 
Volaa vaan tarpeeks...
 
"Kun on saavuttanut osapuilleen kolmenkymmenenviiden vuoden iän, musiikille tapahtuu aina jotain kaameaa." - Steve Race
mattim
08.04.2011 18:55:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dropD: Vähän offtopiccina, mutta eikös tuollaiset vehkeet aiheuta ristiriitaa kuulo ja tuntoaistimuksen välillä? Meinaan, että ainakin mulla kitaran resonointi kädessä ja vatsassa kertoo paljon mennäänkö oikeassa nuotissa ja vireessä. Luulisi, että on kiusallista jos korvat kertoo jotain ihan muuta...
 
Vanhakantaista sanon ma
 
"I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing."
Hikkis
08.04.2011 22:28:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastanneille. Pitää kokeilla laitosta kun vain kerkiää ja tutkia syökö liikaa saundia. Onko muuten vastaavia polkimia muilta valmistajilta. Tämä oli ensimmäinen mihin olen törmännyt.
 
Kirjoitetaanpa offtopikkina vielä typerä kysymys. Tutkein tuossa octaver pedaaleita, toivoen löytäväni jonkun jolla saisi kasari tyyppistä riffittelyä. Missä siis kaksi kitaraa soittaa samaa riffiä toinen vain eri oktaavista. Vai olenko tuonkin ymmäertänyt aivan väärin :) Ilmeisesti kuitenkin kyseisellä pedaalilla pystyy luomaan oktaavin korkeampia tai matalampia ääniä. Youtube pätkissä ja muissa keskusteluissa täällä yleensä pedaalia käytettään luomaan basso saundeja kitaran rinnalle ja tukeivittamaan sooloja yms. Mutta toimisiko kyseinen pedaali käyttötarkoitukseeni?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «