Aihe: Apple, mac osx ja iMuusikot toinen osa
1 2 3 4 5 6 761 62 63 64 65
karkki
20.03.2011 10:30:24

Grugi: Pro tools 8 LE tullut päivitys 8.0.5

http://avid.custkb.com/avid/app/sel … sdFilterCommunity3=1450&Hilite=

Minkä ihmeen takia tuossa softassa on "check for updates" -toiminto, kun se ei toimi? Minulla on PT LE 8.04, ja automaatti ei löydä 8.05-päivitystä vaan väittää softan olevan ajan tasalla.
Soittoa kuulee tuolta: www.myspace.com/xxkarkki
Grugi
20.03.2011 11:09:34
karkki: Minkä ihmeen takia tuossa softassa on "check for updates" -toiminto, kun se ei toimi? Minulla on PT LE 8.04, ja automaatti ei löydä 8.05-päivitystä vaan väittää softan olevan ajan tasalla.

Sanoppa se ;D ite kelailin ihan samaa kun ei millään tuota 8.0.5 löytänyt.
SDMF
karkki
20.03.2011 12:07:19 (muokattu 20.03.2011 12:39:18)

Grugi: Sanoppa se ;D ite kelailin ihan samaa kun ei millään tuota 8.0.5 löytänyt.

Latauslinkin löysin tuon Avidin sivun kautta. Ensimmäisellä kerralla pakettia ei saanut asennettua, nyt parhaillaan valuu toista kertaa koneelle. Pidellään peukkuja...

Edit: Jees, nyt onnistui ladatun 2-gigaisen päivityksen ajanminen hyvin. Taisin ekalla kerralla olla turhan hätäinen ja yritin asentaa patchia, jonka lataus oli vielä kesken :-)
Soittoa kuulee tuolta: www.myspace.com/xxkarkki
Grugi
20.03.2011 13:24:16
karkki: Latauslinkin löysin tuon Avidin sivun kautta. Ensimmäisellä kerralla pakettia ei saanut asennettua, nyt parhaillaan valuu toista kertaa koneelle. Pidellään peukkuja...

Edit: Jees, nyt onnistui ladatun 2-gigaisen päivityksen ajanminen hyvin. Taisin ekalla kerralla olla turhan hätäinen ja yritin asentaa patchia, jonka lataus oli vielä kesken :-)

Juu kannattaa odottaa rauhassa loppuu :D Mulla asentu kyllä ekalla kerralla ihan nätisti kuten aikaisemmatkin patchit.
SDMF
Narin
22.03.2011 11:51:33
Hoi! Olen hyvin uusi tässä mac-maailmassa ja tarvitsisin teidän kokeneempien neuvoja audiointerfacen valinnassa.

Eli: Ostin hiljattain uuden Macbook Pro 13" :n ja tarvitsisin sille kaveriksi audiointerfacea joka sopisi sellaiseen 100-150€ budjettiin.

Vanha E-mu Tracker Pre 2.0 ei ota toimiakseen Snow Leopardin kanssa luultavasti vajavaisen ajurituen takia. Kaikki uusimmat ajurit oon koettanu asennella uusia beta-versioita myöden ja siltikään kone ei tunnista järjestelmäasetuksissa tai DAW :ssa(tällähetkellä ja varmastikin myös jatkossa Reaper) äänilaitetta.

Voisitteko ehdottaa jotain laitteita joista teillä on kokemusta.

2x in /2x out riittää minun tarpeisiini hyvin, kunhan sisääntulot on XLR-liittimellä(mieluiten combo) ja ulostulot jonakin muuna kuin rca :na.

Laite tulisi pääasiassa kotidemotukseen ja jonkinverran myös keikkakäyttöön pyörittämään laulun paria efektiä(comp, delay, eq).

Kiitos jo etukäteen!
Aki
22.03.2011 16:53:22

karkki: Pyörivää rantapalloa saa ainakin Mac Minissä katella useammin ja hartaammin kuin Leopardin kanssa.

Sama kokemus, kunnes asensin Snow Leopardin ihan puhtaalle pöydälle. Sillä katosi rantapallot.

hola gibson: Pitääkö sopeutua ajatukseen että mulla oli hetken aikaa Pro Tools, vaan eipä ole enää?

Mitä vois kokeilla on Disk Utilityllä Repair Disk sekä Repair Permissions, sitten SMC ja PRAM/NVRAM:in nollaus. Googlella löytyy konekohtaiset ohjeet jälkimmäisiin.

Paradigma: Konkkamikki -> Behringerin Ultragain MIC100 -> ESI ESU22 -> USB-portti

Jostain syystä toi esivahvistimen ja äänikortin väli ei toimi.

Toimiiko jos jätät esivahvistin pois?

Paradigma: Mistä mä sit valitsen et mistä Cubase ottaa audioo sisää ja ulos?

Avaa Audio MIDI Setup, luo Aggregate Device johon aktivoit USB-interfacen sekä Built-In Input. Sitten valitset äänitysohjelmasta äänilaitteeksi Aggregate Device.
"Maailmassa on enemmän velkoja kuin rahaa." -Peter Joseph
Checkmate
24.03.2011 15:46:21
Meikäläisen MacBook Pro (2006 tai 2007) on valittanut pari kertaa siitä, että kone saa liikaa virtaa ja joitain usbiportteja suljetaan käytöstä. Mikä neuvoksi? Kone on ollu aina verkkovirrassa, että oiskohan turvallisempi mennä pelkällä akulla. Oon käyttäny mäkkiä keikolla kiipparisaundien tuottamiseen paletilla Mainstage, Novationin midikiippari (toimii just usbilla) ja Presonuksen firewire-äänikortti. Keikallakin kerran hyyty kiipparit tuon takia, ei naurattanu.
Aki
24.03.2011 15:55:44

Checkmate: Meikäläisen MacBook Pro (2006 tai 2007) on valittanut pari kertaa siitä, että kone saa liikaa virtaa ja joitain usbiportteja suljetaan käytöstä. Mikä neuvoksi?

Ensimmäisenä kokeilisin kaikki EFI- ja muut hardware- sekä softapäivitykset, sitten nuo samat resetoinnit jotka mainitsin edellisessä viestissä.

Kone on ollu aina verkkovirrassa

Siinä tapauksessa akku on mitä luultavimmin aika kuollut. En tiedä sitten voiko aiheuttaa tuollaista. Kokeile päästää akku tyhjäksi muutaman kerran. Sitähän suositellaan tehtäväksi nykyakuillakin parin kuukauden välein.
"Maailmassa on enemmän velkoja kuin rahaa." -Peter Joseph
Johnny Buzz
03.04.2011 13:22:40

Yritän tässä asentaa Logicin päivityspakettilla Expressiä Studioon. Päivitystä tehdessä tulee syöttää uuden softan ja lisäksi Expressin sarjanumero. Jostain syystä toi väittää, että Expressin sarjanumero ei olisi validi, vaikka se ihan varmasti sitä on, kun olen sen kerran jo tälle koneelle asentanut. Kyseessä siis Verkkokauppa.comista ostettu paketti. Todella outoa. Onks kukaan törmänny samanlaiseen ongelmaan?
Grugi
03.04.2011 13:31:23 (muokattu 03.04.2011 13:32:23)
Johnny Buzz: Yritän tässä asentaa Logicin päivityspakettilla Expressiä Studioon. Päivitystä tehdessä tulee syöttää uuden softan ja lisäksi Expressin sarjanumero. Jostain syystä toi väittää, että Expressin sarjanumero ei olisi validi, vaikka se ihan varmasti sitä on, kun olen sen kerran jo tälle koneelle asentanut. Kyseessä siis Verkkokauppa.comista ostettu paketti. Todella outoa. Onks kukaan törmänny samanlaiseen ongelmaan?

Ei oo törmätty mutta onkohan nyt ihan varmasti sulla oikea päivityspaketti?

Jos sulla on oikeat tuotteet niin Applen tukeen soitto niin auttavat varmasti.
SDMF
Johnny Buzz
03.04.2011 13:46:53 (muokattu 03.04.2011 13:51:53)

Grugi: Ei oo törmätty mutta onkohan nyt ihan varmasti sulla oikea päivityspaketti?

Jos sulla on oikeat tuotteet niin Applen tukeen soitto niin auttavat varmasti.

Jahas, onkos ne sit kuitenkin myyny mulle väärän paketin Verkkokauppa.comissa. Nyt kun tarkemmin tsekkaikin, niin tossa kannessa on pieni tarra, jossa lukee Upgrade from Logic Studio or Logic Pro, mut kyllä ohjekirjassa puhutaan päivittämisestä Expressistä.

EDIT: Joo, kuitti sen paljasti. Ne myi mulle väärän version päivityspaketista.
mustman
04.04.2011 23:48:33 (muokattu 05.04.2011 07:00:47)
Onko ihan tomiva paketti tämä Macbook Pro 13 ja Zoom R16 kotitarve nauhoitteluun?
Netanttila tarjoaa tuota pakettia
http://www.netanttila.com/webapp/wc … mentId=20152&categoryId=3138414

Vai onko viisaampaa säästellä fyrkkaa tehokkaampaan kokonaisuuteen?
Jos Garagella nauhoittelis ja Zoom toimis interfacena tuossa.

Rolandin Td12 setti löytyy ja Addictive Drums kylkeen, sekä Amplitube kitaroille/bassolle.

Alkaa nykyinen läppäri vetelemään just viimeisiään..

Kannettava siks, että tarvetta myös liikutella romuja ympäriinsä.

Edittiä..

Itellä siis toi Zoom on jo, huonosti kirjoitettu.
Se joka ei tee virheitä, niin ei yleensä tee mitään!!
Aki
05.04.2011 01:26:38

mustman: Onko ihan tomiva paketti tämä Macbook Pro 13 ja Zoom R16 kotitarve nauhoitteluun?

Linkissä ei ollut pakettia, pelkkä MacBook Pro. Apple Store ja Tector myy tuon koneen 50€ halvemmalla. Tykki konehan se on, saa olla aika rohmu raskaiden plugareiden kanssa ennenkuin tuosta loppuu löpö.
"Only dead fish go with the flow." - Bobbie Louise Hawkins, 1989
sepisti
07.04.2011 21:02:01
Osaatteko neuvoa ilmaista mediaplayeriä, jossa olisi panorointi mahdollisuus? Ei ilmeisesti onnistu left/right -jutut iTunesilla?
Mulla on tossa jotain bassonsoiton harjoitustaustoja, joissa basso on vasemmassa kanavassa ja panoroimalla oilisi tarkoitus hiljentää vasen kanava. Järjestelmäasetuksien kautta ei voi säätää, koska tarkoitus olisi kuitenkin kuulla oma instrumentti molemmista kanavista, koska kuulokkeet päässä mennään...

Kiitos jo etukäteen.
Indican Jenny on ihana...
Aki
07.04.2011 22:32:49

sepisti: Osaatteko neuvoa ilmaista mediaplayeriä, jossa olisi panorointi mahdollisuus?

Aika paha. Muistaakseni jossain oli Songbird, MacAmp, tms. Mä kuuntelen tollaset Reaperilla. Mäkille ilmainen on ainakin Ardour.
"Only dead fish go with the flow." - Bobbie Louise Hawkins, 1989
Hirsimäki
12.04.2011 11:11:35
Osaisiko kukaan kertoa, kuinka saan php:n toimimaan MACilla?
M.netin haku kusee johtuen siitä, että melkein kaikissa linkeissä mainitaan "php" -.-

Olen kokeillut netistä muutamia kikkoja, mutta jostain syystä en ole saanut toimimaan. Miten arvoisat kollegat ootte tän ongelman ratkaissut? :)
http://www.lawproductions.com
Grugi
12.04.2011 11:14:51 (muokattu 12.04.2011 13:09:26)
Hirsimäki: Osaisiko kukaan kertoa, kuinka saan php:n toimimaan MACilla?
M.netin haku kusee johtuen siitä, että melkein kaikissa linkeissä mainitaan "php" -.-

Olen kokeillut netistä muutamia kikkoja, mutta jostain syystä en ole saanut toimimaan. Miten arvoisat kollegat ootte tän ongelman ratkaissut? :)

Mikä selain sulla on siinä käytössä, mulla ainakin pelittää haku Firefoxilla iMacissä ihan hienosti. Jotenkin toi tuntus selain ongelmalta ja kannattaakin vetästä selaimen asetukset defaultiksi ja kokeilla uudelleen.

Tosiaan voisit valottaa sitä ongelmaa hieman yksityiskohtaisemmin ja liittää vaikka mahdollinen virheilmoitus tähän.
SDMF
kiiski
12.04.2011 12:29:45
Hirsimäki: Osaisiko kukaan kertoa, kuinka saan php:n toimimaan MACilla?
M.netin haku kusee johtuen siitä, että melkein kaikissa linkeissä mainitaan "php"

http://www.mamp.info/en/index.html

Jos siis tarkoitit oman php-palvelun pyörittämistä.
Hirsimäki
12.04.2011 21:50:45
kiiski: http://www.mamp.info/en/index.html

Jos siis tarkoitit oman php-palvelun pyörittämistä.

Joo, nimenomaan tuota tarkoitin, kiitoksia :)
http://www.lawproductions.com
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)