Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Basson kielistä ja soittotekniikasta
1
hallu
05.04.2011 19:36:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen aloittelija näissä bassoasioissa ja en tiedä noista kielistä mitään joten kysyn teiltä oi osaajat neuvokaa.
 
Ostin parisen kuukautta sitten Yamaha rbx170 basson musiikki fazerilta. Edullinen ja hyvä basso (näin sivumennen sanottuna). Nyt olen opetellut soittamaan peukuttamalla ja sormin nypläämällä ja plektralla soitan tarkkuutta vaativat jutut. Semmoinen huomio, että nuo alapään kielet tuppaavat rämisemään (kyse siis ei ole huonoista säädöistä) ja varsinkin matala e-kieli ja pikkuisen myös a-kieli tuntuu turhan veltolta (räminä johtunee siitä). Olen soitellut myös kaverini Musicmania, jossa kielet tuntuu paljon paremmilta, mutta ovatkin paksummat. Tietääkö joku minkä paksuista settiä musafasu pitää ensiasennuskielinä näissä halvoissa bassoissa? ja osaako joku sanoa, että olisiko järkeä lähteä seuraavaksi kielisarjaksi hakemaan alapäästään vähän paksumpaa settiä?