Aihe: Messe
1 2 3 4 5 6 7 8
xulu
07.04.2011 08:55:28

CPU:

Jos hinta kääntyy suoraan kurssin mukaan (n. 175€)

Eiköhän toi käänny perinteisesti 1USD=1EUR.
the purity of German electronic music. People who simply play keyboards live are just people who don't know how to use sequencers.
CPU
07.04.2011 09:35:52 (muokattu 07.04.2011 09:36:42)
xulu: Eiköhän toi käänny perinteisesti 1USD=1EUR.

Oha se mahollista. Tosin monotron oli aika lähelle kurssin mukaan (n.70$ ja n.50€), ja usein noi €=$ jutut on ollu jenkkifirmojen juttuja, kuten mophokeys.

Mut jos hinta on 250€ niin tota monotribeä ei osta kukaan euroopassa.

K.
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
CPU
07.04.2011 09:55:58
En kyl maksa mitää kahtasataa, kun toi on kuitenkii lelu. 150€ vois olla iha kiva, 180€ on ehdoton maksimi.

K.
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
Quru
07.04.2011 10:06:34
Youtubesta löytyi ihan siisti pätkä kahdesta tribestä, 150 jos olisi hintaa voisi ostaa vaikka kaksi. Nyt kännykällä en jaksa ko. pätkää etsiä.
-rokkijumala-: Taitaa olla vaan muodissa tuo rokkijuttu poppareiden keskuudessa kun rihannat sun muutkin pitää nahkatakkia ja yrittää olla rock-uskottavaa.
ownar
07.04.2011 13:49:16
xulu: Eiköhän toi käänny perinteisesti 1USD=1EUR.

Enpä usko, että näillä kurseilla on ihan pokkaa tollaseen.

Jenkkifirmat ehkä ton voit tehä 22% ALV:n ja vientikustannusten takia. Roland yleisesti ainakin on aika ylihinnoiteltu.
lukethesis
07.04.2011 13:54:12
ownar: Enpä usko, että näillä kurseilla on ihan pokkaa tollaseen.

Jenkkifirmat ehkä ton voit tehä 22% ALV:n ja vientikustannusten takia. Roland yleisesti ainakin on aika ylihinnoiteltu.

No kuule, ei siinä pokkaa katsota, vaan sitä tulosviivaa.

Esimerkki: Motif XF8 maksaa noin $3499. Thomannilla sellainen maksaa numeraalisesti likii saman, 3440 euroa. Mutta $3499 euroiksi muunnettuna on tällä hetkellä vain 2500 euroa! Ja käännäpäs tuo eurohinta taas taaloiksi, 3440 euroa on jo liki käsittämätön $4900!!

Ihan sama juttu esimerkiksi Applen tietokoneilla.
maza
07.04.2011 14:00:56

lukethesis: No kuule, ei siinä pokkaa katsota, vaan sitä tulosviivaa.

Esimerkki: Motif XF8 maksaa noin $3499. Thomannilla sellainen maksaa numeraalisesti likii saman, 3440 euroa. Mutta $3499 euroiksi muunnettuna on tällä hetkellä vain 2500 euroa! Ja käännäpäs tuo eurohinta taas taaloiksi, 3440 euroa on jo liki käsittämätön $4900!!

Ihan sama juttu esimerkiksi Applen tietokoneilla.

Ja tästä asiastahan on keskusteltu aiemminkin, mutta kun lisäät tuohon n. 2500 euroon 23% arvonlisäveroa ja pari prosenttia tullia, ollaan tuossa Thomannin hinnassa. Jenkkilän "sales tax" on vähän eri lukemissa kuin meikäläiset alvit.
Casio Man
07.04.2011 14:08:03 (muokattu 07.04.2011 14:23:46)
On siinä pari sataa silti kermaa päällä.

Ja jännä muuten, että Kurzin PC3:a myydään meillä päin jopa halvemmalla.

Mjaa...faktojen pikatarkistuksen jälkeen Thomanilla ei enää ole PC3:a, ja Usasta löyty PC361 halvimmillaan suurinpiirtein(yleensä kutenkin vähän kalliimpi) Thomanin hinnalla(€:ksi käännettynä), mutta mä olen Suomestakin saanut paremman tarjouksen PC361:stä. Jotta kiva nähdä, että meidän ei aivan joka kerta tarvitse maksaa kermoja.
pekka montin
07.04.2011 17:48:56

ownar: Enpä usko, että näillä kurseilla on ihan pokkaa tollaseen.

Itse olin musakaupassa v. 2003 töissä. Tuli kauppaan Rolandin maahantuojat kaupittelemaan tavaraa sitten yksi päivä. Kysyin sitten ihan asiallisesti että miksi Rolandin tuotteet ovat aina niin peevelin kalliita. Sain vastaukseksi jotain tälläistä:
" Rolandin tuotteissa on ikuinen takuu, eivät ne mene rikki, ja laatuhan on parasta mahdollista". No niin. Allekirjoitan kyllä sen että yleisestiottaen aika luotettavia vempeleitä ovat, ja onhan Roland saanut paljon myös hyvää aikaiseksi. Mutta joo....Roland siis perustelee osin korkeita hintojaan sillä että rahalle saa sitten ainakin varmasti sitä vastinetta.
Leikari
07.04.2011 19:08:40
pekka montin: ....Roland siis perustelee osin korkeita hintojaan sillä että rahalle saa sitten ainakin varmasti sitä vastinetta.

minusta tuo on ihan helkutin hyvä perustelu

kyllä hyvin toimimaan suunnitellun ja kestäväksi tehdyn kauppaan saattamnen maksaakin olipa kyse mistä tarvikkeesta hyvänsä.
Quru
07.04.2011 19:21:05
Leikari: minusta tuo on ihan helkutin hyvä perustelu

kyllä hyvin toimimaan suunnitellun ja kestäväksi tehdyn kauppaan saattamnen maksaakin olipa kyse mistä tarvikkeesta hyvänsä.

Hyvä perusteluhan se on, mutta onko Rolandin tuotteet vastaaviin kilpailijoiden tuotteisiin verrattuna kestävämpiä? Onko Fantom kestävämpi kuin Motif, onko Gaia vielä kunnossa kun minun Ultranovani päästää toimintasavut pihalle ja voiko Jupiter-80:stä roimia kovempaa kuin Kronosta?
-rokkijumala-: Taitaa olla vaan muodissa tuo rokkijuttu poppareiden keskuudessa kun rihannat sun muutkin pitää nahkatakkia ja yrittää olla rock-uskottavaa.
JPQ
07.04.2011 19:49:51

Quru: Hyvä perusteluhan se on, mutta onko Rolandin tuotteet vastaaviin kilpailijoiden tuotteisiin verrattuna kestävämpiä? Onko Fantom kestävämpi kuin Motif, onko Gaia vielä kunnossa kun minun Ultranovani päästää toimintasavut pihalle ja voiko Jupiter-80:stä roimia kovempaa kuin Kronosta?

Huonoin rauta synani mekaanisesti sanoisin on Novation KSR. liuissa ei pölysuojausta joka on jo monessa aika halpa radiossa 80luvulta jne laatu juttuja. Ja eikä se soundikaan ihan auvoiseksi moninkaan paikkoin tee. vaikka kyllä mielummin tuolla bassoja teen kuin jp 8000 vaikka sitä olen vain kaverin waveissa ja netti pätkissä kuullut. mutta leadit taas jp 8000 synalla mielummin kuten varmaan paditkin. kohina pohjaiset jutut tapauksen mukaan. esim. haitsuja en novationilla yrittäisi edes kohinasta...
ps. sanoisin paras mekaaninen tuntuma mitä omistan ehkä Roland ja Yamaha tuotteissa et niissä mitä olen käyttänyt Korg ei ihan vakuuta. Alesis on kanssa osoittanut hieman joskus ettei ihan huippua ole mutta tiosiaan Novation taitaa olla mekaanisesti vähiten vastinetta. ja Roland on minulle ehkä eniten sitä mitä englannsssa sanotaan workhorse. joo työhevonen mutta onko hyvä käännös tässä.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Leikari
07.04.2011 22:14:02
Quru: Hyvä perusteluhan se on, mutta onko Rolandin tuotteet vastaaviin kilpailijoiden tuotteisiin verrattuna kestävämpiä?

... tuohon en ota kantaa

Onko Fantom kestävämpi kuin Motif, onko Gaia vielä kunnossa kun minun Ultranovani päästää toimintasavut pihalle ja voiko Jupiter-80:stä roimia kovempaa kuin Kronosta?

Vaikuttaisi, että Rolandilla ja KOrgilla on erilaisia mallisarjoja ammattilaisille kuin noviisiharrastajille. Edellisiltä on lupa odottaa enemmän ja jäljemmät taitavat olla enemmän edullisen hinnan ehdoilla tehtyjä.

Sen uskaltaisin omien laitteideni perusteella sanoa, että 80 -luvun ammattilaitteet tehtiin hyviksi ja kestämään vs. nykylaitteet, joiden rotaatiota pyöritetään nykykilpailutilanteessa muutaman vuoden välein speksiviilauksilla aina uudempiin malleihin eivätkä vanhemmat (esim. motif, fantom) mallit enää ole "vertailussa" mukana...

- -

JPQ:lle: suomenkielessä on vakiintunut sana "työjuhta" vastaamaan englannin sanan workhorse käyttöä
Casio Man
08.04.2011 08:52:29
Jahas, mitäs vi***a...
Jupiterista ei tullut hittojakaan, mutta tulipahan muuta kauneusunien aihetta saksasta:
http://www.sonicstate.com/news/2011 … mother-of-god-its-the-schmidt-poly/

"A super synthesizer? Ja!" :D
Polyanalgoinen, 4 oskillaattoria ja 7 filtteriä/ääni.
6 vuotta ollut työn alla.
-"Miksi rakensit tällaisen synan"
-"Huvikseni"

Lopullisesta valmistumisajasta ja hinnasta ei oikein osattu vielä sanoa; sen jo kuitenkin tietää, että tämä ei tule koskettamaan minua...tai minä en tule koskettamaan tuota, mutta saateri, että olen tällä hetkellä sen verran pöllämystymyksissäni, että mä pysähdyin oikein miettimään, että pääsisiköhän sitä varvistamaan jos hinta ei nousisi aivan kauheasti 10000:n yli.
Casio Man
08.04.2011 09:02:20
CPU
08.04.2011 09:30:15
Casio Man:
jos hinta ei nousisi aivan kauheasti 10000:n yli.

Eiköhä ton hinta oo siinä henkilöauton paikkeilla. No, mut lotossahan on jättäpotti.

K.
Casio Man
08.04.2011 09:56:49
Joo. Tässä tapauksessa ei "no mutta monet pistävät autoonsa paljon enemmän rahaa" -korttikaan enää oikein toimi vaimoille perusteluna.
CPU
08.04.2011 11:40:36
Hyvä, ettei oo vaimoa, ongelmaksi jää pelkkä raha. Pitää vissiin lähtee munuaiskaupoille.

K.
Bronks
08.04.2011 11:58:06

CPU: Hyvä, ettei oo vaimoa, ongelmaksi jää pelkkä raha. Pitää vissiin lähtee munuaiskaupoille.

K.

Ne ei kuulemma maksa enää kusenpolttamista nimeksikään.
Don't take me serious, I'm just playing.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)