Aihe: Fenderit ja musarit
1 2 3 4 5
chief
24.03.2004 19:16:02
pointti alkuperäisessä kommentissa lienee ollut se sointi hintaan nähden. aika järjettömissä hinnoissahan ne 60-luvun kepit on nykyään. että saako sillä sitten esim 4-kertaa paremman soundin ku 70-luvun vehkeestä. jos aatellaan vaan että: hinta/soundi, mikä on paras.

Tuskin kovin moni tavan tallaaja huomaisi eroa tonnin maksavan perusmallin jazzarin ja kymppitonnin vintagejazzarin vällillä. Saatikka että erottaisi kumpi on parempi. Tästähän nyt ei ollut kyse, joten kellä varaa on, niin vintagea vaan ostamaan. Kyllä mäkin sellasen varmaan joskus hommaan.

Joo joo. Ostakaa vaan niitä Beringereitä ja Harley Bentoneita niin että napa naukuu.
Ei maksa paljon. Hinta/laatu suhde on siis kohdallaan.

:)
What demands an answer, but newer Ask`s a question?
Keny
24.03.2004 20:57:24
Roger Sadowsky trimmasi muinoin Millerin Jazzarin. Sillon pisti siihen Badass tallan ja Sadowskyn oman etuasteen. Näin millerin sivuilla.

Badass talla kylläkin sen unohdin mutta tuohon aikaaa kun toi modaus tehtiin ei herra Shadowskyllä ollu omaa etusta vaan sinne laitettiin bartoliini,oon ton kuullu Milleriltä itseltään..;-)
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Keny
24.03.2004 21:07:16 (muokattu 24.03.2004 21:09:15)
Olisikohan käynyt niin, että et ole saanut käsiisi oikeasti hyvää 60-luvun alun bassoa? Niissäkin on eroja, ja ne parhaat ovat kyllä aivan ylivoimaisia. Todella huonojakin on kyllä tullut sitten vastaan. Ei se vuosiluku sinällään tarkoita yhtään mitään, mutta jos basso on alunperinkin ollut hyvä, ja se on ollut 40 vuotta hyvällä pidolla ja hyvillä soittajilla, niin onhan se ihme jos ei se toimi.

Voipi hyvin olla että ei oo tullu vastaan.Tosin aloitin sbasson soiton vuonna 75 nimenomaan fenkuilla ja oon siitä saakka niinde parissa touhunnut mutta kun pointti olikin siinä että en siltikään maksais 4000€ senikäsestä soittimesta kun saan halumani suondin esim. Miller kopiosta mikä on kaukan HB:stä tai muusta vastaavista.

Edit:tästähän tuli hyvetty vääntö...;-)
M.i.k.key
29.03.2004 02:23:54
Naulankantaan :) Tästä aiheestahan me saadaan oma ennätysketju kosketinsoittajien sustain-pedaali -tyyliin.

Eipä tunnu onnistuvan...
My name is Baron, M.i.k.key Baron
chief
29.03.2004 20:44:55
Saisko sellaseen fenderiin sustain pedaalin? Sit voisin ehkä hommaa sellasen.
What demands an answer, but newer Ask`s a question?
Heikki L.
29.03.2004 23:45:29

Joo, Fenderiin saa sustain-pedaalin lisävarusteena, koska niissä on tumppu saundi eikä ne soi. Musariin ei tarvii sustain-pedaalia, mutta siihen saa ostaa villalapasia, joilla äänestä saadaan enempi fendermäinen, eli tumppu.

Eikös toi tumppu ole lontooksi thumb? Ja Victor Wooten tumppusaundin kuningas?
Shack!
absqua
30.03.2004 07:41:59
Joo, Fenderiin saa sustain-pedaalin lisävarusteena, koska niissä on tumppu saundi eikä ne soi. Musariin ei tarvii sustain-pedaalia, mutta siihen saa ostaa villalapasia, joilla äänestä saadaan enempi fendermäinen, eli tumppu.

Näin o!
Ja kaikkein kovimmilla thumbbu-jätkillä on vielä ylimääräinen peukalo keskellä kämmentä.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Keny
30.03.2004 08:32:00

Oon muuten nähny yhen bändin missä kondra soittaja piti villalapasta vasemmassa kädessä,tosi tumph.
Idea ei kyl munle ikuna selvinny..??
Teijo K.
30.03.2004 10:23:03

Näin o!
Ja kaikkein kovimmilla thumbbu-jätkillä on vielä ylimääräinen peukalo keskellä kämmentä.

Aina soittaessa tuntuu juuri tuollaiselta. Beukalo keskellä kämmentä. Hmm.

Ehkä on aika siirtää 6-kieliset eläkkeelle. Minullehan on tulossa piakkoin _toivottavasti_ uusia soittimia parikin kappaletta, ja ne on nelikielisiä molemmat. Kaupat sovittu jne... Ja se tumppu vain käteen sitten. Mitenhän nopeasti tuollainen perus-villatumppu kuluu noilla roundwoundeilla soittaessa? Että jos siihen muovisbassoon laittaisi flatit, niin säästäisiköhän tumppukuluissa hyvästikin vuodessa?

;-)
Gentlemen Of The World Unite - And Prepare For The Charmed Uprising.
- Anarcho-Dandyist Revolution.
käki
30.03.2004 20:43:08
Oon muuten nähny yhen bändin missä kondra soittaja piti villalapasta vasemmassa kädessä,tosi tumph.
Idea ei kyl munle ikuna selvinny..??

Jos se on siksi, että vasen käsi liukuu kaulalla ketterästi ?
Free Your Mind And Your Bass Will Follow
Heikki L.
30.03.2004 23:54:07

Kannattaa muuten säästellä noissa tumppuhommissa. Voi tulla rasitusvamma. Joko käteen tai keppiin ;)
Shack!
M.i.k.key
31.03.2004 01:45:18
Kannattaa muuten säästellä noissa tumppuhommissa. Voi tulla rasitusvamma. Joko käteen tai keppiin ;)

Toi on hyvä periaate. Mä oon ikäväkseni joutunut soittaan viime aikoina mun Tokai Jazz-kopiota. Siinä on sustainia ihan hyvin omasta takaa, ei ole tarvinnut irrottaa sustainpedaalia uudenkarheasta motiffista!
My name is Baron, M.i.k.key Baron
Keny
31.03.2004 08:07:23
On muuten jännä huomata et nyt kun on kaks Fenkun MM mallia niin on niissä eri soundi,tatsi ja toinen on selvästi painavempi vaikka on ihan samat soittimet.No juu siinä toisessa on kyllä eri mikit mutta muuten voi kyllä taas sanoo et soittimet on todella yksilöitä.

Kummatki on kuiteskin erinomaisia soittimia omalla tavallaan.
Niskamies
31.03.2004 08:12:38
On muuten jännä huomata et nyt kun on kaks Fenkun MM mallia niin on niissä eri soundi,tatsi ja toinen on selvästi painavempi vaikka on ihan samat soittimet.No juu siinä toisessa on kyllä eri mikit mutta muuten voi kyllä taas sanoo et soittimet on todella yksilöitä.

Kummatki on kuiteskin erinomaisia soittimia omalla tavallaan.

Pitäiskö munkin hommata toinen Jaco-basso :P Tämmönen olis kyllä ihan törkeen magee:
http://www.music123.com/Fender-Jaco-Pastorius-Jazz-Bass-i58455.music
4 strings is all you will ever need!
Keny
31.03.2004 08:22:47
Pitäiskö munkin hommata toinen Jaco-basso :P Tämmönen olis kyllä ihan törkeen magee:
http://www.music123.com/Fender-Jaco-Pastorius-Jazz-Bass-i58455.music

Passais munlekin tollanen kyllä.

Erookos toi millälailla siitä mikä sulla on?
Niskamies
31.03.2004 11:00:17
Passais munlekin tollanen kyllä.

Erookos toi millälailla siitä mikä sulla on?

No toihan on relic, eli se on tosi paskasessa kunnossa, eli on hyvän näkönen. Ja toi on vissiin custom shop kamaa kun tää mun jaco on ihan liukuhihnabasso. Mutta muuten noi on speceiltään samanlaiset, ainoa ero on että vakiona tulee eri kielet.
Keny
31.03.2004 12:37:19
No toihan on relic, eli se on tosi paskasessa kunnossa, eli on hyvän näkönen. Ja toi on vissiin custom shop kamaa kun tää mun jaco on ihan liukuhihnabasso. Mutta muuten noi on speceiltään samanlaiset, ainoa ero on että vakiona tulee eri kielet.

Hirmu hinta siitä et on tehty käytetyn näköseks..huh.
Lou
31.03.2004 12:49:52
Mä en vaan oikeen tiedä tosta valmiiksi rähjäiseksi tekemisestä. Mun mielestä tollanen on torkeen siistin näkönen kun on kulunut paljon mutta kyllä se on kaikista siisteintä jos sen ihan itse on saanut siihen kuntoon.
On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle.
Niskamies
31.03.2004 12:56:48
Joskus mä vielä ostan ihan paskasen 70-luvun sunburst jazzarin, heitän pleksin helvettiin, pistän badassin, hommaan kaulan jossa on vaahteraotelauta, niin siinä on kuule kova basso.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)