Aihe: Huijarin uhreja?
1 2 3 4 59 10 11 12 1322 23 24 25 26
wuchi
04.04.2011 13:35:02
v8ford: "Good Morning to you friend,my name is Gibson Brown and i live in London England, i just want to let you now that i have the above subject in a Good and perfect condition, it works very fine and play smoothly..i wish to sale it to you if you are interested in buying from me...if you wish to buy let me know how much you will offer for it...i will also need your home address to enable me to ship it to you...I will be responsible for shipping fee if you will buy from me...

My Tell..
+44 702 406 4349

Thanks and i anticipate your quick response.."

Mitäpä tuosta ajattelisi?......yrittänyttä ei laiteta....nimikin on kuin oikealla asiantuntijalla:)
Tipahti tänään sähköpostiin.

Itselläni on ostoilmoitus Celestionin G12-65:sta ja sain samaiselta kaverilta aivan sanasta sanaan samanlaisen sähköpostin. En vastannut.
tosako
05.04.2011 20:46:35 (muokattu 05.04.2011 20:49:20)
Joo mun ilmoitukseen vastattiin eilen numerosta 0409669170, "karita turusta", sama numero näköjään kummitellut aiemminkin täällä.
Menin hölmönä ansaan, ja pistin sille etumaksua 180€. Kommunikaatio välillämme katkesi siihen paikkaan.
Tilinumero oli nordea fi7212693500376213, saajaksi pistin ilmoitetun Karita Heinosen, verkkopankki tarjosi tositteeseen koko nimen Karita Arja Heinonen, eli tämä vissiin täytyy olla "elävä" henkilö? Pääpiru vai sen "apuri"?
Lisäksi mulle ilmoitettiin kun halusin henkilötietoja ja faktaa enemmän, tämän Karitan osoitteeksi Kupittaankatu 97as6, 20810 Turku.
Täällä on spekuloitu tuolla numerolla monilla nimillä, on eetu pakkasta sun muuta, onkohan tuo Karita se kusettaja vai sen kaveri?
Tietääkö kukaan kuka tuo tyyppi on, voisin mennä hakemaan rahani takaisin?
Huomenna jokatapauksessa tekemään rikosilmoitusta
Twinkle
05.04.2011 21:36:11
tosako: Joo mun ilmoitukseen vastattiin eilen numerosta 0409669170, "karita turusta", sama numero näköjään kummitellut aiemminkin täällä.

Vielä toissapäivänä se oli nimeltään Jaakko. Turusta sekin, mutta sama numero. Tarjosi minulle näillä leveysasteilla aika harvinaisia spinex-humppareita, oli vielä justiinsa se väri mitä hain ja löytyi jopa alkuperäiset kehyksetkin.

En maksanut.
JanneO
06.04.2011 11:07:48
tosako: Joo mun ilmoitukseen vastattiin eilen numerosta 0409669170, "karita turusta", sama numero näköjään kummitellut aiemminkin täällä.
Menin hölmönä ansaan, ja pistin sille etumaksua 180€. Kommunikaatio välillämme katkesi siihen paikkaan.
Tilinumero oli nordea fi7212693500376213, saajaksi pistin ilmoitetun Karita Heinosen, verkkopankki tarjosi tositteeseen koko nimen Karita Arja Heinonen, eli tämä vissiin täytyy olla "elävä" henkilö? Pääpiru vai sen "apuri"?
Lisäksi mulle ilmoitettiin kun halusin henkilötietoja ja faktaa enemmän, tämän Karitan osoitteeksi Kupittaankatu 97as6, 20810 Turku.
Täällä on spekuloitu tuolla numerolla monilla nimillä, on eetu pakkasta sun muuta, onkohan tuo Karita se kusettaja vai sen kaveri?
Tietääkö kukaan kuka tuo tyyppi on, voisin mennä hakemaan rahani takaisin?
Huomenna jokatapauksessa tekemään rikosilmoitusta

ainakin tuo puhelinnumeron omistaja on Fonecta finderin mukaan NIKULA JOONAS OLAVI, osoite ei ole tuo kupittaankatu. Eikä puhelinnumerolle ole merkitty muita käyttäjiä. Puhelintiedustelu on aina hyvä työväline kuitenkin.
Kimmo72
06.04.2011 14:05:57
Jone Nikula siis on kaiken takana :P
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Pettis
06.04.2011 16:11:30
Jaahas tyhmä kun olen...

tilinro: 571130-232275 jani välimäki/nimim. pianisti66 vastas mun ostoilmoitukseen. Meninpä sit laittamaan tilille rahaa ja eipä ole kuulunut tästä tyypistä enää mitään.
Oisinpa vaan osannu googlettaa ennen maksua. Oppiihan sen näinkin... onneks ei ollut kun 30e kyse. Vituttaa silti!
Twinkle
06.04.2011 17:37:06
Pettis: Jaahas tyhmä kun olen...

tilinro: 571130-232275 jani välimäki/nimim. pianisti66 vastas mun ostoilmoitukseen. Meninpä sit laittamaan tilille rahaa ja eipä ole kuulunut tästä tyypistä enää mitään.
Oisinpa vaan osannu googlettaa ennen maksua. Oppiihan sen näinkin... onneks ei ollut kun 30e kyse. Vituttaa silti!

googlettelin tuon nimistä ihmistä, myös tilinumerolla mutta ihan äkkiä ei löytynyt mitään taparikollisuuteen viittaavaa. Onko minun guugle rikki vai millä tavalla tuossa tapauksessa google olisi auttanut?

vai onko se mainittu tässä ketjussa aikaisemmin?
tosako
06.04.2011 17:42:41
Mitä hemmettiä, mulle fonecta finder ei tuottanut mitään tuo numero...?!

Dream_eater: Jone Nikula siis on kaiken takana :P
tosako
06.04.2011 17:55:09
No just, jone :)
Ei vissiin fonecta aina ole hyvä työkalu
Pettis
06.04.2011 18:05:05
Twinkle: googlettelin tuon nimistä ihmistä, myös tilinumerolla mutta ihan äkkiä ei löytynyt mitään taparikollisuuteen viittaavaa. Onko minun guugle rikki vai millä tavalla tuossa tapauksessa google olisi auttanut?

vai onko se mainittu tässä ketjussa aikaisemmin?

Kun laitoin googleen "jani välimäki huijari", niin heti ekassa linkissä mainitaan sami sinisalo/jani välimäki. Siitä päättelin, en enempää kolunnut sitä läpi.
Voinhan olla väärässäkin, mutta ei tuosta tyypistä ole nyt viikkoon mitään kuulunut.
Pettis
07.04.2011 10:12:51
Pettis: Jaahas tyhmä kun olen...

Noita pianisti## tunnuksia näyttäs olevan useampia täällä. Varokaa siis tätä tyyppiä! Kai se on rikosilmoitus tehtävä.
Hutsi-Jallu
07.04.2011 13:49:43

Vastaliittynyt jäsen "joonasnikula" kauppaa nyt tavaraa Torilla. Käykääpä Turun seudulla huijatut porukalla kattomassa "Robbeja", tarkistakaa onko sama kaveri! Pankaa pikaviestejä meneen massoittain ainakin. Eli Joonas Nikula = Sami Sinisalo = Sami Sallivuo = Anders Whallbeck = Matti Holopainen jne. terv.nimim. "Ei turkulainen rovaniemeläistä huijaa - Lapin Äijä on sutkimpi":)
kipu69
07.04.2011 19:30:42
"Se on turha itkeä jos paska on jo housussa...."
delorean
07.04.2011 19:59:58
Tämä Sinisalo ei taida käydä ihan kaikilla tai sitten ei omista minkäänlaista itsesuojeluvaistoa koska huomasin että hänestä on varoituksia myös Harley-Davidson Club Finlandin foorumilla... Oli yrittänyt samantapaisia huijauksia Harrikan osilla...
komero
08.04.2011 11:48:01
Pitsi-Jallu: Vastaliittynyt jäsen "joonasnikula" kauppaa nyt tavaraa Torilla. Käykääpä Turun seudulla huijatut porukalla kattomassa "Robbeja", tarkistakaa onko sama kaveri! Pankaa pikaviestejä meneen massoittain ainakin. Eli Joonas Nikula = Sami Sinisalo = Sami Sallivuo = Anders Whallbeck = Matti Holopainen jne.

----

Tuosta ilmoituksesta kysyin joonasnikulalta:

onko nuo ns. uudempaa mallia? Jossain välissähän jotain muutettiin sisuskaluissa, en ole kiinnostunut niistä vanhemmista.

joonasnikulan vastaus:

On uudempaa mallia, laitatko puh.numerosi niin otan yhteyttä.

-----

En todellakaan tiedä mitään mistään uudemmasta tai vanhemmasta mallista, kunhan heitin. Liian ilmeinen vastaus. En antanut puhelinnumeroa vaan vastasin, että voin tulla hakemaan. Eipä ole enää sitten kuulunut mitään.
Spirocore
08.04.2011 11:58:05

komero: ----

Tuosta ilmoituksesta kysyin joonasnikulalta:

onko nuo ns. uudempaa mallia? Jossain välissähän jotain muutettiin sisuskaluissa, en ole kiinnostunut niistä vanhemmista.

Itsehän pistin kaverille erään toisen koijarin numeron yhteystiedoksi... x) aika varma ettei mitään puhelua koskaan puhuttu, mutta hassuahan se olis kun kaverit tunnistais toistensa nimet ja: "Hei mehän ollaan samalla alalla!"
"I say Goddamn what a rush!"
Joonas O
08.04.2011 13:37:04
Itse en ole joutunut henkilön huijattavaksi, mutta "Sami Sinisalo" niminen kaveri on samalla tavalla huijannut kamaa myös täällä: http://rc10.fi/

En tiedä olisiko sama kaveri vai ei, mutta jännä yhteensattuma...
ReBeat
08.04.2011 13:57:00

Hämmentää sen verran että pakko tännekin mainita... Mua jaksaa loputtomasti ihmetyttää miks ihmiset käyttää heiltä rahaa huijaavista taparikollisista sanaa "kaveri". En vaan tajua.
Krice
08.04.2011 21:14:26

ReBeat: Mua jaksaa loputtomasti ihmetyttää miks ihmiset käyttää heiltä rahaa huijaavista taparikollisista sanaa "kaveri". En vaan tajua.

Se on jossain päin sanontatapa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)