Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Carving templates varsso guuda..
1
e0700719
05.04.2011 22:12:37 (muokattu 05.04.2011 22:17:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku tovi sitte pastetin tänne piirustussivun ja tulipas mieleen että sieltä löytyvästä Lp piirustuksesta puuttuu korkeuskäyrä templatet kannelle.. Korjataas virhe. Täältä löyty aika hyvät.
 
http://pdfcast.org/pdf/carve-template-set
 
Sit olis vielä tämmönen Cross sectioni pdf sille topille.. auttaa vähä hahmottaessa sitä viimistä muotoo ku siistimään lähtee..
 
http://pdfcast.org/pdf/carve-crss-sections
 
Itelle oli näistä apuva
 
EDIT: Mitäs hëlvvv... Nouseeko LP:n reunat sivuilla ylöspäin? =)
 
kölö
JPHe
06.04.2011 16:09:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e0700719: Joku tovi sitte pastetin tänne piirustussivun ja tulipas mieleen että sieltä löytyvästä Lp piirustuksesta puuttuu korkeuskäyrä templatet kannelle.. Korjataas virhe. Täältä löyty aika hyvät.
 
http://pdfcast.org/pdf/carve-template-set

 
Tuo ei kyllä pidä paikkansa ainakaan kaulan vasemmalla puolella. Tällöinhän kaukakulmaa ei olisi ollenkaan. Itse hahmottin lespan kanteen vastaavat käyrät kulkemaan reunanmukaisesti ja päättymään otelautaan.
 

EDIT: Mitäs hëlvvv... Nouseeko LP:n reunat sivuilla ylöspäin? =)

 
Ei uusissa ainakaan merkittävästi, mutta näin muoto tulee todella hienoksi...
 
e0700719
06.04.2011 16:16:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPHe: Tuo ei kyllä pidä paikkansa ainakaan kaulan vasemmalla puolella. Tällöinhän kaukakulmaa ei olisi ollenkaan.
 
Tuossahan nimen omaan lukee että kulmat jyrsitään vasta näiden jälkeen
 
kölö
JPHe
06.04.2011 16:18:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e0700719: Tuossahan nimen omaan lukee että kulmat jyrsitään vasta näiden jälkeen
 
Mutta ei tuossa silti ole mitään järkeä. Itse tein ensin kaulakulman ja muut muodot sen jälkeen..
 
fox
06.04.2011 16:47:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e0700719:
EDIT: Mitäs hëlvvv... Nouseeko LP:n reunat sivuilla ylöspäin? =)

 
Nousee khyl, vallankin wanhoissa on joissain komia "dish carve".. Vähän riippuu vuodesta, mallista ym. =)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
e0700719
06.04.2011 18:45:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPHe: Mutta ei tuossa silti ole mitään järkeä. Itse tein ensin kaulakulman ja muut muodot sen jälkeen..
 
Noh.. minä kyllä teen toisin päin mutta ei makuasioista tarvi väitellä. Mun mielestä on kiva tehä korkeuskäyrät jyrsien mallineella ja sit hioa. Ite vedän kyllä kaulataskun vasta ku on kulmaan jyrsitty, tykkään et on hyvä laittaa sapluuna sen kulmaan laitetun pinnan päälle ku haluan sen kaulataskunki kulmaan...
 
kölö
e0700719
06.04.2011 20:25:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://farm6.static.flickr.com/5093/5590697334_84518f4822_z.jpg
 
Eikös tossa vähä muoto vivahda myös tonne "sarvettomalle" sivulle. Tuo on vissiin joku 78 vuoden gibsoni
 
kölö
JPHe
07.04.2011 19:44:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e0700719: Noh.. minä kyllä teen toisin päin mutta ei makuasioista tarvi väitellä. Mun mielestä on kiva tehä korkeuskäyrät jyrsien mallineella ja sit hioa. Ite vedän kyllä kaulataskun vasta ku on kulmaan jyrsitty, tykkään et on hyvä laittaa sapluuna sen kulmaan laitetun pinnan päälle ku haluan sen kaulataskunki kulmaan...
 
Ei ole kyse makua asioista vaan muoto ei vaan voi noin tehdä, tai ainakin heplpompi olisi tehdä suoraan oikeanlainen.
 
Itse tein tässä järjestyksessä:
- Kaulakulma tasaiselle kannelle
- Tenonin kolon jursintä
- Korkeus käyrät ja käsi varalla jyrsintä...
- Hionta
 
Eli kyse ei ollut järjestyksestä vaan siitä, että kun kaulakulma on tehty, niin etureunassa korkeuskäyrä ei voi olla sama kuin otelaudan päässä. Eli käyrästö pitäisi kaareutua otelaudan kylkeen bodyn reunan mukaan.
 
e0700719
07.04.2011 20:34:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En lähde väittämään kokeneemmalle... Jotenki mun päähän ei vaan istu tuo sun tapas, teen ite näin ei se lopputulos varmaan hirveesti vaihtele.
 
kölö
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «