Aihe: Putkinuppia bluesiin ja rockiin.
1 2 3 4 5
battery
18.08.2009 12:43:26
Varjo1: Tilasin sen valmiiksi kasattuna kotelon kera. Kuluja tuli senverran, et tais pyöreesti 900 egee kustantaa kaikkinensa, veroineen tulleineen ja rahteineen. Työn laatu minun silmään huippua, soundeista puhumattakaan. Tilauksesta siihen, että paketti kotona meni n. kuukausi. Ja sähköpostiin miekkonen vastaa todella ripeästi. En voi muuta kuin suositella!!

Saiko tuon suomisähköillä tilattua?
Varjo1
18.08.2009 13:32:59
battery: Saiko tuon suomisähköillä tilattua?

Kyllä sai, töpselin joutu virtajohtoon ostamaan ja kiinni ruuvaamaan.
En ole hullu, mutta pidän lentävistä eläimistä.
Terihteeri
04.04.2011 23:37:28 (muokattu 04.04.2011 23:38:55)
Moi!

Pahoittelen etukäteen vanhan threadin nostosta. Paljonhan näistä on täällä foorumilla keskusteltu. Ei näköjään turhaan, koska minä en ainakaan ole vielä kartoittanut sitä oikeaa vaihtoehtoa.

Tilanne on nyt se, että olin jo lähes päättänyt ostaa Voxin kiinalaisen AC30:n. Hakemani suunta on akselilla rautalanka-iskelmä-suomirock, ja omaksi ilokseni saatan täräyttää silloin tällöin raskastakin rokkia. Kitaroina tällä hetkellä strato ja lessu, kaikuna RE-20 ja säröinä Marshallin BB-2, GV-2 ja Tweak Fuzz.

Olen aiemmin omistanut AC15:n, jonka tosin möin sen säröytyessä liian aikaisin. Pidän Voxin cleaneista paljon ja haluaisinkin sen henkisen clean-kanavan. Myös Voxin pikkurosot toimivat erinomaisesti, mutta vahvistimen raskaampi puoli ei ehkä täysin ole se minun juttu, varsinkaan lessulla. Ratkaisuna ehkä jokin laadukas säröpedaali, joka tuuttaa mieleistä säröä Voxin rosojen päälle? Myöskään noiden kinukkien luotettavuus(?) valmistusmaasta puhumattakaan eivät herätä suurta arvostusta. Muutenhan specsit ovat kohdallaan, löytyy efektiloopit jne.

Olenkin nyt ottanut mukaan tarkasteluun mm. Orangen AD30:n. Internetin ihmeellisestä maailmasta löysinkin faktaa, jonka mukaan tässä olisi "Voxahtava" puhdas kanava. Itse olen tosin käsittänyt Orangejen olevan melko tummia vahvistimia, onko tämä joku poikkeus tällä rintamalla? Jäsen Jucciz:n ääninäytteet kuulostivat kyllä upeilta. Niitä on kulutettu paljon lähiaikoina. Orangen särökanava on todella mehukkaan kuuloinen ja tuntuisi toimivan erinomaisesti myös paulin kanssa.

Miten on dynamiikan laita? Pidän Voxissa ehkä eniten juuri tavasta, jolla se reagoi soittoon. Dynamiikkaa tuntuu löytyvän ja sitä myös haen tulevalta vahvistimelta. Kompura löytyy, mikäli sille tarvetta ilmaantuu.
Onko tästä vahvistimesta humppalinjalle? Yölinnun kitaristin mielestä ilmeisesti on. Miinuksena kyllä efektiloopin puuttuminen. Menee vähän vahvistimen omat säröt hukkaan, kun ei saa kaikuja looppiin. Eikä tuosta toisesta kanavasta nyt niin haittaakaan ole suoranaisesti, vaikka yksinkertaista tässä haetaankin. Hyvät vibat saa aikaan tämä vahvistin.

Mitä mietteitä? Muita vaihtoehtoja samassa hintaluokassa? Kolminumeroisella summalla pitäisi irrota.

Huhhuh miten sekavaa tekstiä, koittakaa kestää.

EDIT: On niin innoissaan, ettei edes osaa lukea vanhaa otsikkoa... Alunperin haettiin nuppia, mulle mielellään combo.
dropD
05.04.2011 09:12:59

Terihteeri: Moi!

Pahoittelen etukäteen vanhan threadin nostosta. Paljonhan näistä on täällä foorumilla keskusteltu. Ei näköjään turhaan, koska minä en ainakaan ole vielä kartoittanut sitä oikeaa vaihtoehtoa.

Tilanne on nyt se, että olin jo lähes päättänyt ostaa Voxin kiinalaisen AC30:n. Hakemani suunta on akselilla rautalanka-iskelmä-suomirock, ja omaksi ilokseni saatan täräyttää silloin tällöin raskastakin rokkia. Kitaroina tällä hetkellä strato ja lessu, kaikuna RE-20 ja säröinä Marshallin BB-2, GV-2 ja Tweak Fuzz.

Olen aiemmin omistanut AC15:n, jonka tosin möin sen säröytyessä liian aikaisin. Pidän Voxin cleaneista paljon ja haluaisinkin sen henkisen clean-kanavan. Myös Voxin pikkurosot toimivat erinomaisesti, mutta vahvistimen raskaampi puoli ei ehkä täysin ole se minun juttu, varsinkaan lessulla. Ratkaisuna ehkä jokin laadukas säröpedaali, joka tuuttaa mieleistä säröä Voxin rosojen päälle? Myöskään noiden kinukkien luotettavuus(?) valmistusmaasta puhumattakaan eivät herätä suurta arvostusta. Muutenhan specsit ovat kohdallaan, löytyy efektiloopit jne.

Olenkin nyt ottanut mukaan tarkasteluun mm. Orangen AD30:n. Internetin ihmeellisestä maailmasta löysinkin faktaa, jonka mukaan tässä olisi "Voxahtava" puhdas kanava. Itse olen tosin käsittänyt Orangejen olevan melko tummia vahvistimia, onko tämä joku poikkeus tällä rintamalla? Jäsen Jucciz:n ääninäytteet kuulostivat kyllä upeilta. Niitä on kulutettu paljon lähiaikoina. Orangen särökanava on todella mehukkaan kuuloinen ja tuntuisi toimivan erinomaisesti myös paulin kanssa.

Miten on dynamiikan laita? Pidän Voxissa ehkä eniten juuri tavasta, jolla se reagoi soittoon. Dynamiikkaa tuntuu löytyvän ja sitä myös haen tulevalta vahvistimelta. Kompura löytyy, mikäli sille tarvetta ilmaantuu.
Onko tästä vahvistimesta humppalinjalle? Yölinnun kitaristin mielestä ilmeisesti on. Miinuksena kyllä efektiloopin puuttuminen. Menee vähän vahvistimen omat säröt hukkaan, kun ei saa kaikuja looppiin. Eikä tuosta toisesta kanavasta nyt niin haittaakaan ole suoranaisesti, vaikka yksinkertaista tässä haetaankin. Hyvät vibat saa aikaan tämä vahvistin.

Mitä mietteitä? Muita vaihtoehtoja samassa hintaluokassa? Kolminumeroisella summalla pitäisi irrota.

Huhhuh miten sekavaa tekstiä, koittakaa kestää.

EDIT: On niin innoissaan, ettei edes osaa lukea vanhaa otsikkoa... Alunperin haettiin nuppia, mulle mielellään combo.

VOX soittotatsi saattaa johtua osaltaan siitä, ettei noissa perinteisesti ole negatiivista takasinkytkentää. Tarkoittaa, että pääte repeilee helpommin ja vähemmän hallitusti. Tämä saattaa aiheuttaa myös ongelmaa pedaalien kanssa.
Kannattaisi kokeilla Laneyn VC30-komboa. Mulla oli 15 watin versio kyseisestä vahvistimesta. Cleanit on hyvät (makuasia onko tarpeeksi voxahtavat) ja särökanava vahvasti marsuhenkinen. Mukana myös hyvä jousikaiku ja efektiluuppi. Vermeet on englannissa tehtyjä ja nykysuuntauksesta poiketen putkenkannat on asennettu perinteisesti chassikseen eikä piirilevylle jos tällä on jollekulle merkitystä...
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
blues guitar
05.04.2011 20:46:54

Bluetonen hankin minäkin. Itse asiassa en osaa sanoa kummasta pidän enempi.
http://muusikoiden.net/dyn/users/85937.jpg
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
htomperi
05.04.2011 21:31:16
Kävin tänään tyyppaamassa

http://sites.google.com/site/hehkuamps/

Paitsi, että ovat erittäin hyvän näköisiä, kuulostavat vielä paremmilta.
Lilli
05.04.2011 21:41:27
sotilaskoira: Kävin tänään tyyppaamassa

http://sites.google.com/site/hehkuamps/

Paitsi, että ovat erittäin hyvän näköisiä, kuulostavat vielä paremmilta.

Näistä ei taidakaan olla näkynyt erikoisemmin juttuja täällä? Mielenkiintoisia pelejä kaiketi.
It ain't like it used to be, but it's better'n nothing.
Kiinankeisari
05.04.2011 22:21:30
kiinavoxi vs. AD30 on vierekkäin testattu (voxi oli se vanha AC30CC2 niillä kiinalaisilla G12H30-kopioilla) ja vaikka niissä on paperilla aika paljon samaa niin luonnossa ihan erilaiset: AD 30 tummempi ja säröisempi, Voxista tulee aika paljon lujempaa ja kirkkaampaa, jotenkin se on tatsiltaan jäykempi/tiukempi verrattuna aika läskiin orangeen. makuasia kummasta tykkää...
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
Terihteeri
06.04.2011 13:57:54
Kyllä se nyt taitaa niin olla, että täytyy unohtaa tuo Orange varmaan laskuista. Voxista löytyy varmasti ne ominaisuudet joita tarvitsen, ja säästän myös rahallisesti. Suomestakin saa nykyään tuota uutta Voxia satasen Thomannia halvemmalla.

Täytyy tämä viikko vielä mietiskellä, vaikka päätettyhän tämä alkaa olla.

Onko Voxi saanut tuon standby-vian korjattua tuohon uuteen versioon, vai joutuuko vieläkin varomaan standby-kytkimen käyttöä?
dropD
06.04.2011 14:06:09

Terihteeri: Kyllä se nyt taitaa niin olla, että täytyy unohtaa tuo Orange varmaan laskuista. Voxista löytyy varmasti ne ominaisuudet joita tarvitsen, ja säästän myös rahallisesti. Suomestakin saa nykyään tuota uutta Voxia satasen Thomannia halvemmalla.

Täytyy tämä viikko vielä mietiskellä, vaikka päätettyhän tämä alkaa olla.

Onko Voxi saanut tuon standby-vian korjattua tuohon uuteen versioon, vai joutuuko vieläkin varomaan standby-kytkimen käyttöä?

Siltikin jos sille särökanavalle arvelee olevan käyttöä, niin kannattaa tuo Laney testata. Taitaa olla voxia edullisempikin. Kohtalaisen hyvä demo millaisesta vehkeestä on kyse http://www.youtube.com/watch?v=Po3xLCBYXKY
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)