Aihe: Jalkapallokeskustelu
1 2 3 4 5100 101 102 103 104122 123 124 125 126
Deg
01.04.2011 22:52:36

djKaaos: En tiedä tarkoititko juuri Chelsean pelien lippuja, mutta yleisesti hinnat liikkuvat muutaman kymmenen punnan hujakoilla; jopa vajaasta parista kympistä aina sataan puntaan asti. Hinnoissa on joukkueiden välillä huomattaviakin eroja. Seurojen sivuilta nuo hintatiedot käyvät ilmi. Stadionien ulkopuolelta lippuja kaupitellaan usein, mutta ns. suuret ottelut ovat käytännössä aina myyty etukäteen loppuun.

Kohta (2012 jälkeen) pääsee, ei nyt suuria otteluita, mutta suuria joukkueita näkemään helpommin kuin koskaan. Nimittäin kun West Ham saa olympiastadionin itselleen, tullaan varmaankin näkemään historiallinen tapahtuma, kun vierasjoukkueen kannattajia on stadionilla enemmän kuin kotijoukkueen. Kannattanee ottaa kiikarit mukaan, että näkee juoksuratojen yli. Tietysti kaikelle tälle edellytyksenä on, että WH pelaa vielä liigaa silloin. Olisipahan yksi harvoista, ellei ainoa divarijengi, jonka stadikalle mahtuu 80 000 ihmistä.
Sexual chocolate, baby!
DJKaaos
02.04.2011 11:24:05
Derek Riggs: Kohta (2012 jälkeen) pääsee, ei nyt suuria otteluita, mutta suuria joukkueita näkemään helpommin kuin koskaan. Nimittäin kun West Ham saa olympiastadionin itselleen, tullaan varmaankin näkemään historiallinen tapahtuma, kun vierasjoukkueen kannattajia on stadionilla enemmän kuin kotijoukkueen. Kannattanee ottaa kiikarit mukaan, että näkee juoksuratojen yli. Tietysti kaikelle tälle edellytyksenä on, että WH pelaa vielä liigaa silloin. Olisipahan yksi harvoista, ellei ainoa divarijengi, jonka stadikalle mahtuu 80 000 ihmistä.

60 000 taitaa olla se kapasiteetti muutostöiden jälkeen. Mutta joo, olisihan siinäkin istumapaikka poikineen! Juoksuratastadion, joka sijaitsee Leyton Orientin kannatusalueella - siinä on kyllä West Ham myynyt itsensä jo aika hyvin. Maaliviivat sijaitsevat lähimmistä istumapaikoista n. 45 metrin päässä ja parikymmentä prosenttia kaikista istumapaikoista sijaitsee yli 190 metrin päässä kentänreunoista. Jalkapallossa 190 metrin rajaa on pidetty kriittisenä, jotta katsoja voisi edes nähdä pallon.
Minä olen minä.
Secreterial
02.04.2011 16:56:19
Huhu, mikä peli! Maajoukkuetauon jälkeen ei parempaa peliä olisi voinut toivoa!

Eka puoliaika oli Unitedilta melko heikkoa, puolustus oli aivan liian suurissa ongelmissa Ba:n ja Colen kanssa. Ja siitähän ne rankkarit sitten tuli. Ensimmäinen oli aivan selvä, en tiiä yrittikö Evra lentää, vai mitä? Silti amatöörimäinen virhe nostaa kädet ylös. Toinen oli hieman sekava, ja epäselvä. Kontakti näytti tapahtuvan viivan ulkopuolella, mutta tuomarin päätöshän se oli. Epäonnea oli kyllä riittävästi ekalla puoliajalla, keskitykset pomppi aina hieman ohi. Aika heikko puoliaika kyllä.

Ja sitten hatunnosto Fergusonille! Puolustus oli ongelmissa ja mitä tekee Ferguson? Ottaa Evran pois ja laittaa Chichariton tilalle. Rohkea veto, mutta loistava sellainen.

Parkin pelaamattomuus näkyi kyllä nyt; tuntui olevan hidas, ja heikko, ja sitten se järetön kämmi siinä eka puoliajalla. Tilaa ja aikaa vaikka muille jakaa, ja kaveri tällää suoraan kohti Greeniä.

Valencia näytti hyvältä. Jatkuva uhka laidalta, ja keskityksetkin oli melko hyviä. Vaarallisia tilanteita niistä syntyi, mutta epäonnea tuntu riittävän.

Gibson ja Carrick pelasivat ihan ok, Gibson kyllä petti pahasti laukauksillaan. Loistava paikka oli viedä United johtoon, mutta rankkari-alueen sisältä hurjasti yli.

Fabio pelas kans ihan jees, vaikkei tuolla oikealla tavallisesti pelaa. Mainio nousu siinä rankkariin johtaneessa tilanteessa, ja vietiinhän siinä kaveria laidalla! Se Uppsonin käsi oli mitä oli; ehkä olisi voinut jättää viheltämättä, mutta eipä se West Hamin toinen rankkarikaan mikään maailman selvin tilanne ollut.

Ja man of the match: WAYYYYYYYNEEEE ROOOOOOOOONEEEEY. 3 upeaa maalia, joista yksi rankkarista. Ensimmäinen maali oli nätti; hyvällä kierteellä muurin yli maaliin. Siinä ei kyllä West Hamin muuri kovin hyvin tilannetta pelannut, mutta kaikki kunnia Rooneylle. Toisessa maalissa todella nätti kosketus, eikä Greenillä mitään mahollisuuksia. Loistavaa! Mielenkiintoista kyllä, että Rooney oli aika pimennossa ekan puoliajan, eikä oikeen peli kulkenut parhaalla mahdollisella tavalla, mutta sitten naksahti ja tulos oli tappavaa.

Chicharitosta täytyy taas nostaa se sijoittuminen esiin. Loistavasti löysi itsensä taas sieltä maalin kulmalta ja 4-2 Unitedille. Hidastuksesta näki hienosti kaverin kyvyn sijoittua oikein. Syötön lähtiessä metrin tai kaks pakkien pakkien edellä, mutta silti vapaasti pistämässä pallon maaliin. Kaikenlisäks pallo muutti vielä kahdesti suuntaa, ja silti siellä se "pikkuherne" ootteli. 17 maalia tähän mennessä ensimmäisellä kaudellaan. Ei huono!

Ja Berballe on pakko nostaa hattua. Aivan käsittämättömän loistava tekniikka on kaverilla. Ja haltuunotot on aivan loistavia. Vei Da Costaa laidalla kuin pässiä narussa, ja sitten kikkaili nätisti siellä päätyrajalla antaen Gibsonille sen paikan, josta kaveri tälläs kevyesti yli. Berba on kyllä teknisesti todella hyvä. Kaikenlisäks todella vahva pelaaja.

Mutta ei voi muuta sanoa, kuin aivan loistava nousu! 2-0 asemasta 4-2 voittoon! Kyllä se asenne, jonka Ferguson puoliajalla joukkueesen sai, on jotain niin hienoa. Se mentaliteetti on jotain niin tappavaa, kun sitä tarvitaan. Sen huomasi esim. siitä, kuinka aggressiivinen Rooney oli 3. maalinsa jälkeen, huudellessa kameralle.

Pettymys nousi pintaan ekan puoliajan jälkeen, mutta silti sen jotenkin tiesi, että ei vielä mitään hätää. Nyt alkaa syke palaamaan normaalille tasolle!
DJKaaos
02.04.2011 17:10:12
Secreterial:

Pettymys nousi pintaan ekan puoliajan jälkeen, mutta silti sen jotenkin tiesi, että ei vielä mitään hätää. Nyt alkaa syke palaamaan normaalille tasolle!

Oli kyllä aivan jäätävä esitys tänään. Ekan puoliajan perusteella toiveet ei ollut korkealla. Pallon hallinta ja pyörittäminen oli ihan sata-nolla Unitedille, mutta se viimeinen silaus puuttui melkeen jokaisesta hyökkäyksestä. Päätä tuli iskettyä aika huolella seinään, kun sitä Hammersin linjaa United koitti läpäistä boksin rajalla. Taktiset ratkaisut tokalle jaksolle onneksi tuottivat jälleen tulosta. West Hamista voi suoraan sanoa, että ilman niitä rankkareita joukkueesta ei olisi ollut mitään vastusta, vaikkakin ne rankkareihin johtaneet hyökkäykset olivat hyviä ja hyvin hyödynsivät Unitedin puolustajien sijoittumisvirheet ja höntyilyt.

Jalkapallon parissa meneekin sitten tämä ilta tästäkin eteenpäin: Nyt katsomaan Stoke -Chelseaa, 19:30 vuorossa Arsenal - Blackburn ja illan päätteeksi Milanon derby.
Minä olen minä.
Secreterial
02.04.2011 17:42:08 (muokattu 02.04.2011 17:44:05)
Päivän viihdeosuus alkoi jälleen: foorumit täynnä itkua Unitedin voitosta! On noita niin hauska lukea. Itketään niin rankkarista, kuin Vidicin keltaisestakin.

Ei toki ollut tuomarilta mikään paras peli; muutamia melko ihmeellisiä vihellyksiä. Mm. se vapari, kun Valencia ja Bridge väänsivät laidassa ja linjatuomari, joka seiso 2 metrin päässä, ei näyttänyt mitään.

Mulle jäi epäselväks kans se tilanne, jossa Chicharito suojasi Da Costan ulos tilanteesta ja olisi ollut melkeen läpiajossa. Mikä siinä oli virheenä?

Ei ole Unitedin peliä, jonka jälkeen foorumit ei täyttyis valituksesta.

E. Tuo nykynen käsisääntö on kyllä meikän makuun huono. Liian helppo on sanoa rankkaria vääräksi tuomioksi sen perusteella, että "ei ollut tahallinen". Upsonillakaan ei käsi ollut periaatteessa kiinni kropassa. Nykyään monet blokkaa keskitykset/laukaukset siten, että pidetään ne kädet siellä selän takana. Näin mm. Rooney teki äskeissä pelissä. Helpointa se on siten; eipä ole spekuloitavaa.
DJKaaos
02.04.2011 18:06:22
Secreterial: Päivän viihdeosuus alkoi jälleen: foorumit täynnä itkua Unitedin voitosta! On noita niin hauska lukea. Itketään niin rankkarista, kuin Vidicin keltaisestakin.

Voi jumalauta sitä meteliä, jos pallo olisi vastaavassa tilanteessa osunut vaikka Vidicin käteen Unitedin boksissa ja tuomari olisi JÄTTÄNYT viheltämättä rankkarin :DD Se mikä tässä on oleellisinta, niin pallo osui Upsonin käteen ja se vaikutti oleellisesti pallon liikerataan, joten tuomari saa siitä viheltää rankkarin. Tilanteessa ei ollut mitään ihmeellistä.

4-2 voitto ei jätä kertakaikkiaan yhtään vitun mitään jossiteltavaa, varsinkin kun kotijoukkueen maalit tulivat molemmat rankkareista ja pelillinen panos oli suorastaan häpeällisen heikko. Hävetkää saatana.
Minä olen minä.
DJKaaos
02.04.2011 19:05:59
Tosi jännä peli tuo Stoke - Chelsea! 1-1 päättyi, mutta tilanteita piisasi molempiin päihin. Loppuhetkillä Stoke vei peliä, vaan ei saanut tällättyä palloa maaliin.

Roy Hodgsonilla on varmaan tänään kivaa, kun WBA voitti Liverpoolin 2-1.
Minä olen minä.
kozmik
02.04.2011 19:42:33

Nyt kyllä ottaa päähän, että meillä oli vieraita tänään, enkä voinut peliä katsoa. Ihan klassista Manu-kamaa, melkein alkaa 98/99 tulemaan mieleen. :)

Ohimennen seurailin BBC:n sivulta tilannetta, eikä puoliajalla ollut fiilis ihan korkeimmillaan. Mut hyvinhän siinä sit kävi. Ja Chelsea jäi tasuriin Stokea vastaan, aijai! Vielä kun Blackburn ottais Arsenalilta pisteitä.
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
Secreterial
02.04.2011 21:29:59
Kiitos Blackburn! Ja kiitos Arsenalin täysin munaton hyökkäyspeli!

Valitettavasti näin vaan tuon toisen puoliajan, mutta hyvä fiilis jäi :) Arsenal tekee jälleen asioista liian vaikeita itselleen; melkene 20 minsaa miehen ylivoimalla ja 3 puhasta kärkeä hyökkäyksessä. Saldago vetas yhden päivän pelastuksista ja hyviä blokkeja tuli muutenkin.

Mitä Nasrille kävi? Näin vaan sen tilanteen vilaukselta ohimennen, mutta vissiin puskutilanteessa kävi kipeää?
Deg
02.04.2011 22:30:54

Secreterial:
Mitä Nasrille kävi? Näin vaan sen tilanteen vilaukselta ohimennen, mutta vissiin puskutilanteessa kävi kipeää?

http://img839.imageshack.us/img839/5364/ernie.jpg
Sexual chocolate, baby!
Secreterial
02.04.2011 23:05:37
Derek Riggs: http://img839.imageshack.us/img839/5364/ernie.jpg

Kyllähän mää tuon tiesin ;) Nasrilta melko nätti se yks purjehdus siinä toisella puoliajalla. Taitoa tuntuu jannulla olevan...
DJKaaos
02.04.2011 23:20:47
Derek Riggs: http://img839.imageshack.us/img839/5364/ernie.jpg

Nyt Derek, jumalauta! :DD
Minä olen minä.
kozmik
04.04.2011 21:03:50

Ja Rooneylle kahden ottelun pelikielto kameralle kiroilusta.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/12950670.stm

Pöljä mikä pöljä. Ei mulla henkilökohtaisesti ole mitään kiroilua vastaan, mutta vähän enemmän sais olla itsehillintää kun kuitenkin on täysin tiedossa, miten tuollaiseen toimintaan suhtaudutaan.
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
losalvaros
05.04.2011 00:01:08
loituma: Kyllä UCL on parasta viihdettä arki-iltoihin!

Se todella on! Martti Kuuselan provosoivat rillikehykset, Erkka V. Lehtolan kritiikitön myötäily ja viimeistään Niki Juuselan loputon pyörittely tekee studio-osuuksista täyttä juhlaa! :)

Ja sitten asiaan: se Bayern-Inter-peli oli kaikessa surkuhupaisuudessaan parasta viihdettä mitä urheilun muodossa on televisiosta tullut aikoihin. En tiedä oliko se Euroopan parasta seurajalkapalloa, kenties myös maailman parasta sellaista, mutta ainakin julmetun viihdyttävää se oli kaikkine virheineen!

Toivottavasti Jose-poika Portugalista saisi valkoisten kaappiin tällä kaudella jonkun pystin, katseet kääntyvät tietenkin kohti Wembleyn finaalia ja siellä vastaan tulevaa ManU:a...
"It's not the size of the pencil, it's how big you write your name." - Ronnie James Dio
Sergei Fallinen
05.04.2011 03:10:53 (muokattu 05.04.2011 03:14:41)
olis kyl nastaa kun tottenham voittais huomen, siis tiistaina, mutta aika vaikea uskoa:(
leka
05.04.2011 15:08:31 (muokattu 05.04.2011 15:08:50)
Tänään menen San Sirolle katsomaan peliä.
Det är farligt att leka i hissen
notkea rotta
05.04.2011 15:30:34
losalvaros: Ja sitten asiaan: se Bayern-Inter-peli oli kaikessa surkuhupaisuudessaan parasta viihdettä mitä urheilun muodossa on televisiosta tullut aikoihin. En tiedä oliko se Euroopan parasta seurajalkapalloa, kenties myös maailman parasta sellaista, mutta ainakin julmetun viihdyttävää se oli kaikkine virheineen!

Olihan sitä tosiaan hauska katsoa,kun tilanteita oli koko ajan ja mentiin päädystä päätyyn,mutta ei sellasella höntsäämisellä olisi kumpikaan ansainnut jatkopaikkaa.Eikä tässä vaiheessa peli saisi olla tuollaista koheltamista.Tulee aika kylmää kyytiä jos jossain välierissä syöttelee vastustajalle omalla vitosen viivalla,niin kuin joku Interin sankari tuossa pelissä.
Ei myö tiietä,äiti on saunassa.
Akitus
05.04.2011 22:12:51
Real-Tottenham -pelissä on riittänyt vauhtia. Maalin lisäksi Crouch pihalle jo vartin jälkeen. Real-lasien läpi katsottuna Crouchin kortit olivat ihan perusteltuja, mutta Marcelon tuuletus jälkimmäisessä tilanteessa oli ällöttävä laseista huolimatta.
42. www.myspace.com/sirpenth http://maihinnousu.net/a/1133
Sergei Fallinen
05.04.2011 22:35:12 (muokattu 05.04.2011 22:35:21)
ei ollu mitenkään perusteltu se toinen kortti..... muuten real kyl ihan ylivoimanen ollu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)