Aihe: Messe
1 2 3 4 5 6 7 8
A100
04.04.2011 17:45:29
pekka montin: Hammondhan on kuitenkin jo pianon tavoin myös lyömäsoitin ja se fyysisyys on aika olennainen osa ko instrumenttia sekä sen rakennetta...

pekka montin: Tarkennukseksi, kyseessä ei ole lyömäsoitin... Hammond ei ole lyömäsoitin, mutta sen esitystavassa on paljon samaa mitä todistetaan pianistien kohdalla...

Vaikka tässä nyt eduskuntavaalit onkin tulossa, niin pidetään nyt joku johdonmukaisuus perusteluissa. Saahan täällä olla mitä mieltä lystää asioista, mutta silti. Ja volumepedaali ei ole mikään pääpoljin.

pekka montin: Kaikkiin melodisiin instrumentteihinhan pitäisi mielestäni suhtautua osittain aika paljon samalla tavalla kuin oikeisiin lyömäsoittimiin, mikäli niiden soittamisessa haluaa tulla hyväksi, tietysti sillä erolla että niitä ei soiteta kapuloilla ;)

Tuosta mä olen sun kanssa samaa mieltä, mutta lyömäsoittimet lyömäsoittimina ja urut urkuina.
jyrkkä ehkä.
maza
04.04.2011 18:08:42

ppcw: Minustakin Clavian stagepianojen valikoima on jo niin runsas että ihmettelen kannattaako markkinoille tuoda vielä uutta. Olisin myös iloinen Lead/Wave/Modular-perheen "suvunjatkosta".

Kyllä ihan varmasti kannattaa. Markkinoilla ei taida Korg SV-1:n lisäksi olla juurikaan lyhyempiä painotettuja koskettimistoja, vaikka bändihommissa useimmiten riittäisi 73 tai jopa 61 kosketinta. Mulla ainakin näin. Lisäksi noissa kasikaseissa on se ongelma, että varsinkin casen kanssa harvemmin mahtuvat autoon poikittain.

Jos mulla olis 73-koskettiminen Electro, selviäisin lähes kaikista keikoista pelkästään sen ja yhden ulkoisen midilaudan avustuksella. Lähteeköhän kohta C1 myyntiin... :P
JPQ
04.04.2011 21:52:28

Mielissäni olisin jos tulisi Nord Wave Rack siinä n. 1000€. ps. toivon että Clavia ja Roland ei petä odotuksia. ja sitä paitsi mä en ymmärrä teitä että kun sanotte nimien häpäisistä kuitenkin Junot oli konsepti joka vaan tehtiin analoogisena joskus kun se oli sen ajan tekniikkaa. ps. kyllä pidän analogeista mutta kyllä Juno Geestänikin.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Exhausted
04.04.2011 21:54:00

Paitsi että Junot ja Jupiterit on aikanaan olleet edelläkävijöitä silloisessa tekniikassa, nämä nykyiset mallit ovat ennemmästi kurotuksia menneisyyteen, ja korkeintaan edelläkävijöitä ominaisuus/hinta -suhteessa
JPQ
04.04.2011 22:11:52 (muokattu 04.04.2011 22:41:31)

maza: Kyllä ihan varmasti kannattaa. Markkinoilla ei taida Korg SV-1:n lisäksi olla juurikaan lyhyempiä painotettuja koskettimistoja, vaikka bändihommissa useimmiten riittäisi 73 tai jopa 61 kosketinta. Mulla ainakin näin. Lisäksi noissa kasikaseissa on se ongelma, että varsinkin casen kanssa harvemmin mahtuvat autoon poikittain.

Jos mulla olis 73-koskettiminen Electro, selviäisin lähes kaikista keikoista pelkästään sen ja yhden ulkoisen midilaudan avustuksella. Lähteeköhän kohta C1 myyntiin... :P

myös aina mahdollisuus että tulee jotain mullistavaakin Clavia sentäs yllättää jonkin verran Rolandin ja Yamahan varsinkin jälkimäisen tarjonta puuduttaa. sais tulla uusi Yamaha S30 vastine tässä. pikkumotifien ongelmat korjaten.(kait ainakin jousisamplet...) vaikka turhaanhan minä raudasta puhun kun varmaan seuraava et varmaan pitkään aikaan viimeienn musa juttu onkin softaa.... ja jo saatavilla ollut jo pitkään.(VSL SE luultavasti). Sekin vain koska kontaktin setti ei kykene erääseen juttuun. Muuten olen kyllä tosi tyytyväinen.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Vessajono
04.04.2011 23:39:32
Exhausted: Paitsi että Junot ja Jupiterit on aikanaan olleet edelläkävijöitä silloisessa tekniikassa, nämä nykyiset mallit ovat ennemmästi kurotuksia menneisyyteen, ja korkeintaan edelläkävijöitä ominaisuus/hinta -suhteessa

No mut onneksi ne on mustia niin on helppo teipata logot piiloon keikkoja varten.
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
Quru
04.04.2011 23:42:22 (muokattu 04.04.2011 23:45:54)
Sieltä napsahti:
http://korg.com/Product.aspx?pd=601

Näyttää halvalta ja lelumaiselta, tulee varmaan maksamaan todella vähän ja sitä myydään helvetisti. Veikkaan.

E: Jahas, oikeasta yläkulmasta löytyy painikkeet joilla kuvia voi selata eteenpäin. Ei midiä. Huoh.
-rokkijumala-: Taitaa olla vaan muodissa tuo rokkijuttu poppareiden keskuudessa kun rihannat sun muutkin pitää nahkatakkia ja yrittää olla rock-uskottavaa.
Thomas Häggblom
05.04.2011 00:09:25

Quru: Sieltä napsahti:

Näyttää halvalta ja lelumaiselta, tulee varmaan maksamaan todella vähän ja sitä myydään helvetisti. Veikkaan.

Huhhuh, ihmetyttää kyllä tämä Korgin nykyinen linja. Kaikenmaailman ihmeellisiä laitteita.
Mitä seuraavaksi?
Varmaan joku: "All you'll ever need, now in a new pocket-sized portable format, let us introduce you to the new Korg MicroKronos!!"
www.myspace.com/loistavapolku
Ville.K
05.04.2011 04:13:06

Quru: Sieltä napsahti:

Mulla ei toimi linkki? Olenko ainut?
"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
xulu
05.04.2011 08:17:14 (muokattu 05.04.2011 08:19:24)

^
http://waveformless.blogspot.com/20 … onotribe-analog-ribbon-station.html

Saattaa kiinnostaa jos halba + joku tekee tohon MIDI kitin + omat outit rummuille.
the purity of German electronic music. People who simply play keyboards live are just people who don't know how to use sequencers.
Haipuma
05.04.2011 08:43:10
maza: Kyllä ihan varmasti kannattaa. Markkinoilla ei taida Korg SV-1:n lisäksi olla juurikaan lyhyempiä painotettuja koskettimistoja, vaikka bändihommissa useimmiten riittäisi 73 tai jopa 61 kosketinta. Mulla ainakin näin. Lisäksi noissa kasikaseissa on se ongelma, että varsinkin casen kanssa harvemmin mahtuvat autoon poikittain.

Kyllä. Autoa hankkiessani olen joutunut ottamaan huomioon, että se 88-koskettimisen soittimen case mahtuu kyytiin kun kaataa takapenkit. Huh, painotettu 73-koskettiminen kelpo soitin olisi tervetullut. Voisi hankkia pienemmän auton :P
"Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista." -Ravintelissa kuultuja
Bronks
05.04.2011 09:02:24 (muokattu 05.04.2011 09:02:49)

maza: Lisäksi noissa kasikaseissa on se ongelma, että varsinkin casen kanssa harvemmin mahtuvat autoon poikittain.

Joo, ei taida, ellei linja-autoa ole.
SV1-73:lle kannatta hommata liikkuvaksi caseksi Volvo V70. Siihen korkki mahtuu poikittain. Audi A6:een ei mahu.
Don't take me serious, I'm just playing.
lukethesis
05.04.2011 09:51:00
Mä en vaan vieläkään pääse läpi tuosta teesistä "Hammond ja piano ovat lyömäsoittimia".

:-D

Eisshhhh...
Exhausted
05.04.2011 10:23:55 (muokattu 05.04.2011 10:24:21)

xulu: ^
http://waveformless.blogspot.com/20 … onotribe-analog-ribbon-station.html

Saattaa kiinnostaa jos halba + joku tekee tohon MIDI kitin + omat outit rummuille.

onhan tuossa MIDI? Vaikuttaa varmaan konemusamiehille mieluisalta laitokselta, mutta omiin tarkoituksiin turha.
xulu
05.04.2011 11:02:55 (muokattu 05.04.2011 11:03:25)

Exhausted: onhan tuossa MIDI? Vaikuttaa varmaan konemusamiehille mieluisalta laitokselta, mutta omiin tarkoituksiin turha.

Sync, ei normi midiä. Käyttökelvoton suoraan paketista omiin juttuihin.
the purity of German electronic music. People who simply play keyboards live are just people who don't know how to use sequencers.
pekka montin
05.04.2011 11:04:05

A100: Vaikka tässä nyt eduskuntavaalit onkin tulossa, niin pidetään nyt joku johdonmukaisuus perusteluissa. Saahan täällä olla mitä mieltä lystää asioista, mutta silti. Ja volumepedaali ei ole mikään pääpoljin.

Tuosta mä olen sun kanssa samaa mieltä, mutta lyömäsoittimet lyömäsoittimina ja urut urkuina.

Toki, mutta parhaat soittajat ovat aina niitä jotka suhtautuvat soittimeen jonain muuna minä se oikeasti sanatarkasti on. Otetaanpa esimerkiksi mies nimeltä Allan Holdsworth. Allan on sanonut itse että hän EI pidä kitaran soinnista, mutta rupesi soittamaan sitä koska sellaisen sai. Allan halusi aina puhaltajaksi, ja se kuuluu myös hänen soitostaan. Allanin juttu fraseerauksessa siis perustuu legatofraseeraukselle jonka hän on pöllinyt suoraan fonisteilta. Harmoniakäsityksen Allan taas blokkasi progemaailmasta minkä hän myöhemmin yhdistu jazziin ja progeen. Pointti on se että Allan ei olisi koskaan päässyt niin pitkälle jos hän olisi suhtautunut kitaraan ja sisäistänyt sen rajoitukset. Allanin kitarointinhan muistuttaa enemmän synansoittoa tai efektoitua saksofinin soittoa. Samaa ajan uruissa takaa, vaikka ne eivät olekaan lyömäsoitin, mutta soittotavaltaan niihin myös kannattaa osittain sillä tavoin suhtautua ja tämän jo perustelin tuola aijemin moneen kertaan.

Kaiken tämän messe keskustelun seassa haluaisin muistuttaa että Zawinul käytti paljon erilaisia(uusia ja vanhoja) vermeitä kuolinvuoteelleen saakka, mutta yksi mistä hän ei koskaan varsinaisesti halunnut luopua oli hifistelijöiden ja muotitietoisten ikuisesti kiroama M1.

http://www.youtube.com/watch?v=c4zNb01nA_A&feature=related
CPU
05.04.2011 11:51:35 (muokattu 05.04.2011 11:53:32)
xulu: Sync, ei normi midiä. Käyttökelvoton suoraan paketista omiin juttuihin.

No eipä tossa oo muistiakaan, joten ne pelkät midi nuottien triggaamiset ei paljon käyttökelpoisuutta lisää (noh, ei tartteis sekoilla ton ribbonin kanssa).

Muistit, täys midi ja 4 outtia (synth, bd,sd,hh), ni ois voittaja. En kyllä usko, että ois ihan vitusti kalliimpi (joku 50-70€), kun noi on kaikki digitaalisia osia (ei tietenkään ulostulot, mut kuin paljon voi maksaa vca ja jackki).

K.
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
CPU
05.04.2011 12:04:34 (muokattu 05.04.2011 12:07:02)
pekka montin:

Kaiken tämän messe keskustelun seassa haluaisin muistuttaa että Zawinul käytti paljon erilaisia(uusia ja vanhoja) vermeitä kuolinvuoteelleen saakka, mutta yksi mistä hän ei koskaan varsinaisesti halunnut luopua oli hifistelijöiden ja muotitietoisten ikuisesti kiroama M1.

Hei nyt ihan oikeesti. Sie et edes ymmärrä miks tota dissataan vaikka se on siulle muutamaan kertaan selitetty. Älä nyt jaksa itkeä sen m1:n perään kun ei se ole mitenkään erikoisen hyvä. Se oli vitun siisti kun se ilmesty, mut ei enää, eikä kyse ole hifistelystä eikä mistään vitun muotitietoisuudesta. Itelläs on kyse nostalgiasta, kun pitää hehkuttaa, että pertti mustosellakin ja naapurin arskalla oli tollanen. No niin oli ja aika vitun monella muullakin.

Toi samanlaista vammailua, kun jonkun digitaalikasiraiturin hehkuttaminen merkittävästi tietokonetta parempana dawina.

Pointtina on, että toi synä on obsolete ja vaikka se juno g (vaikka nimi on valheita) tekee täsmälleen samat jutut paremmin, eikä paina niin saatanasti.

K.
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
Juho L
05.04.2011 12:22:10 (muokattu 05.04.2011 12:25:11)
Sen ymmärtää, miksi haikailisi vanhojen analogisynien perään. Nehän on kuitenkin ihan loistavaa tekniikkaa ja soundi on mitä mainioin. Se ei taas avautu miten joku haikailee kusenpolttamien vanhojen varhaisten samplepohjaisten digitaalivermeiden perään, joiden ainoa rooli oli olla sellaisena välttämättömänä pahana digitaalisten soittimien kehityksen alkupäässä. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin nehän ovat ihan tolkuttoman karmean kuuloisia koneita, ellei jopa susipaskoja - Ihan vain siksi, että sen aikainen teknologia ei parempaa sallinut, jotta kustannukset olisivat pysyneet aisoissa. Ainoa mitä niistä on jäänyt on se nostalgia, joka hunppamiehillä on. Kyllä niistä iloa on jos on tarvetta juustoiselle 80-luku/90-luvun alun soundimaailmalle, jolla voi hohotella yön pimeinä hetkinä.

Edit: Mustakorppi: Kyllä moderneista työasemistakin koostuva kioski voi olla komea, kunhan niitä on tarpeeksi :-)

http://www.youtube.com/watch?v=3mpqYb_aw58

Miksi tuossa on basistina Frederik?
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
"Esto quod es"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)