Aihe: "ravintolamuusikkous"
1 2 3 4 5 6
Lennu
02.04.2011 23:23:43

baron: Meidän bändillä on noin 100 piisiä ja ehkä 10 on tältä vuosituhannelta.
Johtuu siitä että bändissä on kalkkiksia ja kun päivitetään ohjelmistoa niin innoissaan ehdottavat jotain 50 vuotta vanhaa piisiä ja mun ehdotukset tuoreemmista kaikuvat kuuroille korville.

Meitin laulaja taas ehdottelee niin tuoreita biisejä, että me vajaat nelikymppiset ei edes olla vielä kuultukaan niitä.
"mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle
KoskPaavo
02.04.2011 23:34:13
Johtuu siitä että bändissä on kalkkiksia ja kun päivitetään ohjelmistoa niin innoissaan ehdottavat jotain 50 vuotta vanhaa piisiä ja mun ehdotukset tuoreemmista kaikuvat kuuroille korville.

No, minun mielestäni 95% nykujutuista ovat semmoisia mitä kertakaikkiaan ei voi "yleisöuskottavasti" toteuttaa piano-basso - haitari- Ludwig- normikitara-systeemillä.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
03.04.2011 07:08:27
WanhaWetäjä: Meitä on aika iso joukko wanhenevia huttuesoja seisoskelemassa kamat pakattuna asemalaiturilla odottamassa seuraavan lähtöä...ravintolamuusikkous sanan varsinaisessa merkityksessä on kuollut ja kuopattu aikaa sitten, se on historiaa ja hyvä niin, nyt eletään vuotta 2011. Mun viimenen vakivuosi oli 2009, keikkojen keskiarvo oli muistaakseni 13/kk, suurin osa laivaa sekä Lappia. Vuonna 1999 keikkoja oli vielä ka 15/kk, eikä yhtään laivaa eikä Lappia.
Pystytkö suoralta kädeltä nimeämään edes pariakymmentä bandia jotka saavat elantonsa pelkästään kapakka/laivakeikoilta ja pääsevät tuohon keskiarvoon/kk tänä päivänä? Ei niitä voi mitenkään olla kymmeniä....

Esim Nordlandian listoilta ei löydy noin montaa, samat bandit tekevät nuo keikat vuodesta toiseen kuin myös Viikkarilla, ainakin XPRS:n osalta. Mikä on Tallinkin tilanne, huhujen mukaan triot loppuu sieltä vallan?
Jotta homma pyörisi jouheasti ja edes osalla olis duunia niin se tehdään luotettavilla bandeilla ja suht pienellä ringilla mikä on ymmärrettävää sinänsä, ei tarvi säätää. Jos vähäisiä keikkoja aletaan jakaa kymmenille bandeille niin ei niillä kukaan elä.

Treella ei ole tietääkseni kuin pari, kolme vakitrioa joista ainakin yks tekee osan laivavedoista duona.
H-silta ja Seurahuone ovat Treen ainoat mestat ja nekin "työllistävät" lähinnä paikallisia bandeja ja koottuja teoksia + solistibandeja pari iltaa/vko.

Aikansa kutakin.

Jep, työt vähenee aika monella muullakin alalla, se on tätä päivää valitettavasti. : /
Tosiaan on jo vuosi 2011!! : )
Muuten tää sama vuodatus on kuultu aika monta kertaa..
EP
03.04.2011 07:15:39
Lennu: Meitin laulaja taas ehdottelee niin tuoreita biisejä, että me vajaat nelikymppiset ei edes olla vielä kuultukaan niitä.

Ja teitä nuoremmat ei oo edes kuullu läheskään kaikkia wanhoja biisejä ja siks ne tykkää niistä, senkin takia niitäkin voi ihan hyvin taas soittaa.
WanhaWetäjä
03.04.2011 14:31:04 (muokattu 03.04.2011 15:48:47)

EP: Jep, työt vähenee aika monella muullakin alalla, se on tätä päivää valitettavasti. : /
Tosiaan on jo vuosi 2011!! : )

No hyvä kun huomasit, sun jutuistasi voisi päätellä että eletään vuotta 72 ;-)

Muuten tää sama vuodatus on kuultu aika monta kertaa..
Aiheesta kuin aiheesta voi puhua useaankin kertaan jos on jotain sanottavaa.Aihehan oli tässä kohtaa ravintolamuusikkous, mä olen ollut ko ammatissa aika pitkään ja lopettamisesta on aika vähän aikaa, joten ihan omien kokemusteni ja kollegojen juttujen perusteella pääsi taas lipsahtamaan tämä "vuodatus" tämän ammattikunnan heikoista tulevaisuuden näkymistä. No, kaikkihan tuon tietävät jotka ovat kippola/laivakeikkaa tehneet viimesen kymmenen vuoden aikana enemmän kuin yhden/kk eli joko ammatikseen tai semipro, sä et varmaan ole hirveesti keikkaillut joten sovitaan nyt vaikka niin että tämä oli ihan sulle suunnattu tietoisku, tätä päivää ;-)

Se että sanoin homman loppumisen olevan hyvä, sen olis ehkä voinut muotoila toisin kuten että kaikki loppuu aikanaan ja maailma muuttuu, ihmiset muuttuu, se on vaan hyväksyttävä, näin myös tässä genressa. Kyllä mä tekisin mieluusti niitä keikkoja mitä tein joskus 80-90 luvun vaihteessa, ei tarvinut kauheesti kiertää, keikkaa oli riittävästi n sadan kilsan säteellä himasta. Nythän triot joutuvat tekeen myös keikkabandin hommia minimilla eli pistoja ties minne, tämä siksi että tyhjille viikoille saadaan jotain täytettä, JOS ei tee pääosin laivaa ja Lappia.
Mutta toivotaan että he jotka vielä tällä hommalla yrittävät porskutella saisivat pitää edes nuo jäljellä olevat mestat.

Niinkun Walttoni totesi, piiri tulee pienenemään entisestään mutta jos jaksaa kiertää niin muutamille hyvin hommansa hoitaville bandeille riittää varmasti kohtuullisesti duunia, sitä ei tiedä kukaan kuinka kauan.

Pohjoisen bandit lienevät vähän paremmassa asemassa kun tuntureille on pikkasen lyhyempi matka kuin esim Treelta, laivavetojen suhteenhan homma on sitten taas juuri tosinpäin eli etelän varekset pääsee helpolla noissa kuvioissa, varsinkin hesalaiset ja turkulaiset ;-)
Ukko
03.04.2011 14:41:48

Lennu: Meitin laulaja taas ehdottelee niin tuoreita biisejä, että me vajaat nelikymppiset ei edes olla vielä kuultukaan niitä.

Millä tavalla te ootte vajaita ?
COVS jäsen nro 6
EP
03.04.2011 15:02:43
WanhaWetäjä: No hyvä kun huomasit, sun jutuistasi voisi päätellä että eletään vuotta 72 ;-)

Jep, varmaan itsekin myönnät että siihen aikaa jotkin asijat oli hieman toisin..

Aiheesta kuin aiheesta voi puhua useaankin kertaan jos on jotain sanottavaa.Aihehan oli tässä kohtaa ravintolamuusikkous, mä olen ollut ko ammatissa aika pitkään..

Aiivan..

Se että sanoin homman loppumisen olevan hyvä, sen olis ehkä voinut muotoila toisin kuten että kaikki loppuu aikanaan ja maailma muuttuu, ihmiset muuttuu..

Joo, ihmisten muuttumisesta oon vähä eri mieltä, ihan pikkasen, tai oikeestaan siitä miksi näin tapahtuu.

Kesällä sitten nähdään miten nuoret pojat (Hurma) pärjää ja varmasti pärjää kun asenne on kohdallaan.
EP
03.04.2011 15:04:18
Ukko: Millä tavalla te ootte vajaita ?

Heh, kyllä suomenkieli on sitten mahtavaa!
andrei
03.04.2011 20:02:00

Melkein sama meidän bändin kalkkisten kanssa:)
Piano on viitseliään ihmisen soitin!
KoskPaavo
03.04.2011 21:25:11
Jokohan nyt sitten yhteen junanvaunuun mahtuvat Suomen ravintolamuusikot? Pari vuotta sitten eivät kuulemma, oli niitä enemmän.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Ukko
04.04.2011 17:08:23

KoskPaavo: Jokohan nyt sitten yhteen junanvaunuun mahtuvat Suomen ravintolamuusikot?

Riippuu siitä ovatko lihavia tai laihoja.
COVS jäsen nro 6
half
04.04.2011 17:17:43
Ukko: Riippuu siitä ovatko lihavia tai laihoja.

Sonnit härkävaunuun.
http://fb.me/QvZyMv3g
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)