Aihe: Messe
1 2 3 4 5 6 7 8
pekka montin
03.04.2011 17:24:07

tepposal: Kyllä minuakin vähän korpeaa vanhojen synaklassikoiden nimien ryvettäminen. Roland tekee sitä nyt jo aika urakalla näköjään, mutta ei se ole ainoa joka niin on tehnyt. Myös Yamaha raiskasi CS-sarjan vuosituhannen vaihteessa teknoromplereilla ym. Korg vähän hillitymmin teki tätä ottamalla MS-nimen MS2000:iin joka on ihan kiva syna kyllä.

Mulla on käynyt joskus(aika usein) aika älyvapaa idea päässä, tai siis joidenkin silmissä ja korvissa se voi kenties siltä näyttää ja kuulostaa, mutta oh well...

Miksi soitinvalmistajien pitää koko aika yrittää tehdä väkisin uutta ja jatkuvasti yrittää ylittää itsensä? sehän on aivan mahdoton yhtälö. Nykypäivänä puhutaan pelkästään jo paljon siitä miltä syntikat itsessään nykyään näyttävät, ja useaa harmittaa se että ne eivät nykypäivänä edes näytä oikeilta soittimilta vaan leluilta tai tietokoneilta. Itselleni soittajana on ainakin elintärkeää se että soitin myös näyttää hyvältä(siinä on metallia ja rautaa), sen lisäksi että se olisi hyvä soitin, oli se sitten sitä retroa tai uusinta uutta. Persoonallisuus itselleni myös aika olennainen tekijä musiikissa kuin musiikissa. Dream Theaterin nykyinen keepparisti aikoinaan toitotti kaikille sitä kuinka tärkeää persoonallisuus on synan soittajalla ja se että pyrkisi toisenlaisiin ratkaisuihin kuin valtaosa muista pelimanneista.

Olen myös miettinyt joskus tylsyyksissäni sitä että miksi esim. Vanhoja synamalleja ei enään rakenneta? Kyllähän vanhoja vinyylejäkin uudelleenpainatetaan. Tietty hinta pitäisi olla uutena max. 500-600 euroa, koska muuten ei menisi kaupaksi. Esim. Olisihan se ihan mielenkiintoista jos DW-mallistoa tehtäisiin joku pieni erä ihmisten mieliksi(5000-10 000 kappaletta) ja hinta olisi sielä jossakin 600 euron hujakoilla. Ei mielestäni mahdoton yhtälö mutta hullultahan se kuulostaa.

Henk.kohtasesti mä olen tippunut kelkasta jo uusimpien mallien kanssa, koska eivät jaksa innostaa kaikki sen takia että sitä hintaa on törkeesti ja ne eivät pysty aina välttämättä tarjoamaan sitä mitä haen. Eri asia on tietenkin jos on investoida rahaa heti se 2000-3000 euroa, mutta kun nyt ei ainakaan hetkeen ole, eikä tarviskaan. Toinen seikka on sitten se myös mitä olen miettinyt että näitä nordeja ja motifeja on jatkuvasti myytävänä, enkä ymmärrä miksi. Onko kyseessä sitten rahanpuute, tai että ei ole tyytyväinen soittimeen vai mikä. Itsehän en ole myymässä mitään mihin olen tyytyväinen, ja jos soittimeen pitää investoida se tonnikin rahaa niin ei sitä kyllä heti sitten olla poiskaan myymässä. Miten sitten lie kyseisten soittimien kanssa 10 vuoden päästä...

Kosketinsoittajana on mielestäni myös hienoa se että rumpalin ja kitaristin tavoin sielä lavalla ollaan oikeiden soittimien kanssa esillä, eikä jonkun läppärin tai MicroKorgin kanssa. Useimmitenhan näin on, mutta ei aina. 2000-luvussa masentavaa on se joka toistuu yhä useammin ja useammin, että sielä lavalla on LÄPPÄREITÄ lavalla ja joku helkatin MicroKorg. Okei, tietyissä tyyleissä tuon ymmärtää, mutta jos kyseessä on rock, metal tai proge ryhmä niin kyllä latistaa fiiliksiä.

Voin toki olla väärässä, mutta mitä mä olen nettiä tässä plarannut läpi niin omissa silmissäni kehitystä ei enään tapahdu, ja sitä yritetään puristaa väkisin kierrättämällä surkeasti vanhaa. Näin siis näiden isoimpien valmistajien kohdalla. MicroKorgin kanssa tuli samat fibat kuin Garagebändin kanssa sählätessä...

Sitten viimeisenä maallikon huomiona että omasta mielestäni Syntetisaattorit eivät kuulosta enään syntikoilta(kuten ennen). Nyt on kaikenmaailman softahömppää ja "näennäisen isoa" tarjolla, joka kuulostaa silti muoviselta ja persoonattomalta. Metallibändien suosimat kurzweililla toteutetut "orksteraatiot" kuulostavat jopa omiin korviin korneilta.
ownar
03.04.2011 18:16:58 (muokattu 03.04.2011 18:18:17)
Sitten viimeisenä maallikon huomiona että omasta mielestäni Syntetisaattorit eivät kuulosta enään syntikoilta(kuten ennen). Nyt on kaikenmaailman softahömppää ja "näennäisen isoa" tarjolla, joka kuulostaa silti muoviselta ja persoonattomalta. Metallibändien suosimat kurzweililla toteutetut "orksteraatiot" kuulostavat jopa omiin korviin korneilta.

No, enpä nyt sanois, että noi nykypäivän softat kuulostaa kauhean muoviselta. Esim. Hollywood strings.

Nykyään miltein kaikki on digitaalista, ja oikeat kosketin instrumentit ovat hintansa ja hankaluudensa takia kuolemassa pois. Näin ainakin itse sanoisin. Mutta toisaalta mikä nyt sitten on "oikea instrumentti".

Noi romplereilla toteutetut orkestraatiot voi jää usein aika kalpeiksi jos ihan oikea orkestraatio on se tavoite...
Tolvanen
03.04.2011 18:41:46
pekka montin: Kosketinsoittajana on mielestäni myös hienoa se että rumpalin ja kitaristin tavoin sielä lavalla ollaan oikeiden soittimien kanssa esillä, eikä jonkun läppärin tai MicroKorgin kanssa. Useimmitenhan näin on, mutta ei aina. 2000-luvussa masentavaa on se joka toistuu yhä useammin ja useammin, että sielä lavalla on LÄPPÄREITÄ lavalla ja joku helkatin MicroKorg. Okei, tietyissä tyyleissä tuon ymmärtää, mutta jos kyseessä on rock, metal tai proge ryhmä niin kyllä latistaa fiiliksiä.

Itse olen pohtinut yhdeksi syyksi tähän nykysuuntaukseen sitä, että läppäri+softat ovat yleensä todella paljon edullisempi ratkaisu, kuin vastaavat "lippulaiva" syntikat. Monella myös on jo riittävän tehokas läppäri omasta takaa, johon sitten hankkivat tarvittavat softat ja pelit.

Itsekin olen pikkuhiljaa alkanut yhä vakavammin harkitsemaan tuommoiseen softa setuppiin siirtymistä. Voi sitten vaikka pitää yhtä sisäiset sounditkin omaavaa peliä mukana, jos tekniikka pettää. Noita hintoja kun katselee niin tuo softa tuntuu vaan nykyään siltä että saa paljon enemmän paljon vähemmällä.
Tiedä sitten kun kokemusta näistä live käytössä ei kuitenkaan ole...
Casio Man
03.04.2011 19:03:20 (muokattu 03.04.2011 19:04:42)
Saa olla puhtia koneessa, jos meinaa soittaa reilua sataa ääntä 9:llä moottorilla ja audioraidat päälle. Ei onnistu mun koneella. Toinen on se, että mullakin on päässyt jo happanemaan kallis äänikortti, johon ei enää raaskita tehdä ajureita ja ilman sitä softa kyllä pyörii, mutta kuulostaa skeidalta. Minulle on tullut vähän sellainen mielikuva, että näille korteille viitsitään rustata ajureita ihan maksimissaa seuraavalle käyttikselle, ja siihen se sitten tyssää. Aina ei saada kasaan sitä ensimmäistäkään(no näitä on nähty rautasynissakin kyllä). Ja sitten vaikka latenssit saisikin aisoihin, niin välillä meinaa äänet siitä huolimatta vain paukkua ja suhista. Nytkin on projekti meneillään teknisen tuen kanssa, jotta saisi kaiuttimet rikkovan yllätyskohinamossahduksen kuriin. Vaikka softalla pääsee edullisesti alkuun, niin vauhtiin pääsemiseen tarvitaan rahaa sielläkin. Ja mä siis kyllä ihan tykkään softastakin, mutta ihnoan näiden kanssa tappelua ja säätämistä. Roudattavuus ja vakaus on kanssa yksi pointsi, joka kyseenalaistaa softan ylivoimaista järkevyyttä.
Janus
03.04.2011 19:28:45
ownar
03.04.2011 19:40:25
Janus: http://matrixsynth.blogspot.com/201 … -roland-jupiter-80-pics-leaked.html

Toi PM implementaatio on kyllä kiinnostava.

Taitaa olla portattu V-synthistä. Mutta just tollasta haluan nähdä enemmän nyky synissa, saa tosin nähä, että päästäänkö tolla vaan gimmickeihin. Urku ja piano mallinnus kanssa ihan hyvä homma(pärjääköhän korgille?).

Silti en oikeen tajua itsekkään tuota haudalle kusemista. Kuitenkin se on hyvä homma, että roland pistää vihdoin kaiken yhteen laatikkoon, tosin onkohan taas niin, että voi on vaan huonoja versioita kaikesta muusta.

Nimi ja ulkonäkö ei ihan kohallaan....
18is9
03.04.2011 21:11:41

pekka montin: Olen myös miettinyt joskus tylsyyksissäni sitä että miksi esim. Vanhoja synamalleja ei enään rakenneta? Kyllähän vanhoja vinyylejäkin uudelleenpainatetaan. Tietty hinta pitäisi olla uutena max. 500-600 euroa, koska muuten ei menisi kaupaksi.

Mulle kelpaisi sama esim. autojen kanssa. Voishan noita klassikkoautoja kuten Rolls Roycejä ja Porscheja tehdä re-issuena kans. Hintakin voisi olla sen 500 - 600 euroa niin löytyisi ostajia :D.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Prophet
03.04.2011 22:28:41 (muokattu 03.04.2011 22:29:03)
18is9: Mulle kelpaisi sama esim. autojen kanssa. Voishan noita klassikkoautoja kuten Rolls Roycejä ja Porscheja tehdä re-issuena kans. Hintakin voisi olla sen 500 - 600 euroa niin löytyisi ostajia :D.

Sama juttu 1970-1980 -luvun klassisten Abu Ambassadeur -hyrräkelojen ja Abu Cardinal -avokelojen kohdalla.
lukethesis
03.04.2011 22:51:51
Janus: http://matrixsynth.blogspot.com/201 … -roland-jupiter-80-pics-leaked.html

Siis nämähän olivat jo tuolla Gearslutzin threadissä, ja mä automaattisesti oletin, että tossa on vaan p*ska photoshoppi. Ei herranjumala että voi olla ruma esitys. Jonkinlainen uuden Fantomin, V-Synth GT:n ja Jupiter 8:n sisäsiittoinen jälkikasvu.

Jupiter-8:han on Junojen ja muiden kanssa ainakin minun silmään esteettisesti miellyttävämpi laitos, vaikka tuo sitä huonosti jäljitteleekin.
Quru
03.04.2011 22:55:44
Prophet: Sama juttu 1970-1980 -luvun klassisten Abu Ambassadeur -hyrräkelojen ja Abu Cardinal -avokelojen kohdalla.

Munsta 2000-luvun Ambassadeurit on kyllä ihan hyviä.
-rokkijumala-: Taitaa olla vaan muodissa tuo rokkijuttu poppareiden keskuudessa kun rihannat sun muutkin pitää nahkatakkia ja yrittää olla rock-uskottavaa.
lukethesis
03.04.2011 22:57:21
pekka montin:
Kosketinsoittajana on mielestäni myös hienoa se että rumpalin ja kitaristin tavoin sielä lavalla ollaan oikeiden soittimien kanssa esillä, eikä jonkun läppärin tai MicroKorgin kanssa. Useimmitenhan näin on, mutta ei aina. 2000-luvussa masentavaa on se joka toistuu yhä useammin ja useammin, että sielä lavalla on LÄPPÄREITÄ lavalla ja joku helkatin MicroKorg. Okei, tietyissä tyyleissä tuon ymmärtää, mutta jos kyseessä on rock, metal tai proge ryhmä niin kyllä latistaa fiiliksiä.

Tämä on nyt off topicia, mutta mitä helvetin väliä sillä on?

Esimerkiksi Earth Wind & Firen kiipparisoundit tulee Macistä, Mainstage-softan kautta. TJEU - http://www.youtube.com/watch?v=q9OywuioZ_A

Sitten taas toisaalta, aika monet ison nimen jazzarit, r&b-jätkät yms. vetelee esim. Rhodesit nykyään jostain Yamahan Motifista, joka ei kyllä kuulosta edes oikeaan Rhodesiin päinkään.
pekka montin
03.04.2011 23:15:42

lukethesis: Tämä on nyt off topicia, mutta mitä helvetin väliä sillä on?

Esimerkiksi Earth Wind & Firen kiipparisoundit tulee Macistä, Mainstage-softan kautta. TJEU - http://www.youtube.com/watch?v=q9OywuioZ_A

Sitten taas toisaalta, aika monet ison nimen jazzarit, r&b-jätkät yms. vetelee esim. Rhodesit nykyään jostain Yamahan Motifista, joka ei kyllä kuulosta edes oikeaan Rhodesiin päinkään.

On sillä mulle ainakin väliä seisonko mä lavalla läppäri sylissä vai ylpeänä Kahden tai Kolmen kiipparin sekä standin takana :) Kannettavat syntikat(keytarit) aikanaan tehtiin nimenomaan tätä käyttötarkoitusta varten ja niitä myös suosin. Eri asia sitten jos mä vetäsin puuteroitua jazzia tms. Monet jazzarit kuitenkin haluaa ihan oikean ja viritetyn pianon, jos heiltä kysytään. Mä en taas ymmärrä sitä, koska olen nähnyt vierestä huippupianistin vetävän Hellaksen pianolla, eikä hän suostunut käyttämään rolandin tai nordin uusimpia tuohon aikaan (nord stage ja rolandin sen aikanen uusin sähköpiano jonka nimeä en sanatarkkaan juuri nyt muista). Voin sanoa että ei se hellas nyt niin kummoselta kuulostanut vaikka se mikitettiin....mutta, kait siinä jokin oli...mene ja tiedä.

Mahtoiko Earth Wind And Fire käyttää 70-luvulla kulta aikanaan macciä ja softia? ;) Entäs mitenkä Abban saundimaailma saataisiin tänäpäivänä yhtä autenttiseksi ja eläväksi kuin mitä se oli aikanaan? Abbahan pölli pirusti juttuja teatterimusasta, otti bändiinsä maailman kovimmat fuusiogurut(Pekka Pohjolaa myös kosiskeltiin siihen). Uskon että softahömpän kanssa ei olisi Abba ehkä ajanut teatteripoppiansa ihan niin uskottavasti ja jos multa kysytään niin mä kuuntelen kyllä mielummin Earth, Wind And Firen varhaistuotantoa hyvinkin mielelläni.

Anyway. Tässä Zawinul, ja hiki virtaa. Mutta, mä henk.kohtasesti olisin aika onnellinen jos näkisin jarren tai hammerin vielä joskus tälläisen tiskin takana, ja mahdollisimman aidossa ja pelkistetyssä ympäristössä missä ne todelliset soittotaidot ja laitteiden hallinta mitataan. 70-luvun fuusiobändit tästä myös hieno esimerkki, sillä sen hien ja raan vetämisen voi oikein tuntea sisuskaluissa, ja ihan jo pelkästään tuubin videon välityksellä. Eri asia sitten millaista se olisi seistä keikalla vieressä....

http://www.youtube.com/watch?v=PSDmNOSSh7o
Quru
03.04.2011 23:20:11
Ootko Pekka kuullut midistä? Se on semmoinen maaginen standardi jonka avulla saa vaikka sata lankkua lavalle ja niistä piuhat läppäriin kivasti lavan sivuun piiloon, ettei häiritse kun äänet tulee softasta. Se, että joku pelkästään räplää läppäriä lavalla ei ole mikään syy teilata softaa kokonaan, koska sitä voi käyttää myös aivan eri tavalla. Kyllä minuakin vituttaisi jos rumpali vetäisi keikan pelkillä bongoilla, mutta en minä silti käy millekään ristiretkelle bongorumpuja vastaan. Kyse ei ole softan paskuudesta, vaan sen kyseisen soittajan tyylitajuttomuudesta. Ja keytarit on liian kasaria, ei kiitos.
-rokkijumala-: Taitaa olla vaan muodissa tuo rokkijuttu poppareiden keskuudessa kun rihannat sun muutkin pitää nahkatakkia ja yrittää olla rock-uskottavaa.
pekka montin
03.04.2011 23:26:27

pekka montin: On sillä mulle ainakin väliä seisonko mä lavalla läppäri sylissä vai ylpeänä Kahden tai Kolmen kiipparin sekä standin takana :) Kannettavat syntikat(keytarit) aikanaan tehtiin nimenomaan tätä käyttötarkoitusta varten ja niitä myös suosin. Eri asia sitten jos mä vetäsin puuteroitua jazzia tms. Monet jazzarit kuitenkin haluaa ihan oikean ja viritetyn pianon, jos heiltä kysytään. Mä en taas ymmärrä sitä, koska olen nähnyt vierestä huippupianistin vetävän Hellaksen pianolla, eikä hän suostunut käyttämään rolandin tai nordin uusimpia tuohon aikaan (nord stage ja rolandin sen aikanen uusin sähköpiano jonka nimeä en sanatarkkaan juuri nyt muista). Voin sanoa että ei se hellas nyt niin kummoselta kuulostanut vaikka se mikitettiin....mutta, kait siinä jokin oli...mene ja tiedä.

Mahtoiko Earth Wind And Fire käyttää 70-luvulla kulta aikanaan macciä ja softia? ;) Entäs mitenkä Abban saundimaailma saataisiin tänäpäivänä yhtä autenttiseksi ja eläväksi kuin mitä se oli aikanaan? Abbahan pölli pirusti juttuja teatterimusasta, otti bändiinsä maailman kovimmat fuusiogurut(Pekka Pohjolaa myös kosiskeltiin siihen). Uskon että softahömpän kanssa ei olisi Abba ehkä ajanut teatteripoppiansa ihan niin uskottavasti ja jos multa kysytään niin mä kuuntelen kyllä mielummin Earth, Wind And Firen varhaistuotantoa hyvinkin mielelläni.

Anyway. Tässä Zawinul, ja hiki virtaa. Mutta, mä henk.kohtasesti olisin aika onnellinen jos näkisin jarren tai hammerin vielä joskus tälläisen tiskin takana, ja mahdollisimman aidossa ja pelkistetyssä ympäristössä missä ne todelliset soittotaidot ja laitteiden hallinta mitataan. 70-luvun fuusiobändit tästä myös hieno esimerkki, sillä sen hien ja raan vetämisen voi oikein tuntea sisuskaluissa, ja ihan jo pelkästään tuubin videon välityksellä. Eri asia sitten millaista se olisi seistä keikalla vieressä....

http://www.youtube.com/watch?v=PSDmNOSSh7o

Hauska sivuhuomio että noiden vermeiden seasta myös pilkahtaa DW-6000...

Se pointti oli kuitenkin siinä että mun mielestä mikään ei voita sitä että on A) oikea bändi B) Oikeat raskaat fyysiset soittimet C) sen vain kuulee ja tuntee sisuskaluissa asti D) Jos ennenkin on osattu, osataan nykyäänkin, kyse on vain siitä jaksaako/viittikö kun voi päästä niin paljon helpommalla

Asia on eri jos puhutaan nykypäivän Hip-Hop ja R'N'B kuvioista, jotka taas ei kiinnosta itseäni millään tasolla musiikkinsa tai saundiensa puolesta.

Miltä se Lordin soittokin kuulostaisi jonkun softan kanssa....Hammondhan on kuitenkin jo pianon tavoin myös lyömäsoitin ja se fyysisyys on aika olennainen osa ko instrumenttia sekä sen rakennetta.
Prophet
03.04.2011 23:42:42
pekka montin: http://www.youtube.com/watch?v=PSDmNOSSh7o

Zawinul = Kalapuikkoviiksinen Aurinkokuningas.
Bronks
03.04.2011 23:43:36

pekka montin: Hammondhan on kuitenkin jo pianon tavoin myös lyömäsoitin

Viittaatko nyt Emersonin keikkaan, jossa se lyö puukoilla Hammondia?
Don't take me serious, I'm just playing.
pekka montin
03.04.2011 23:46:32

Quru: Ootko Pekka kuullut midistä? Se on semmoinen maaginen standardi jonka avulla saa vaikka sata lankkua lavalle ja niistä piuhat läppäriin kivasti lavan sivuun piiloon, ettei häiritse kun äänet tulee softasta. Se, että joku pelkästään räplää läppäriä lavalla ei ole mikään syy teilata softaa kokonaan, koska sitä voi käyttää myös aivan eri tavalla. Kyllä minuakin vituttaisi jos rumpali vetäisi keikan pelkillä bongoilla, mutta en minä silti käy millekään ristiretkelle bongorumpuja vastaan. Kyse ei ole softan paskuudesta, vaan sen kyseisen soittajan tyylitajuttomuudesta. Ja keytarit on liian kasaria, ei kiitos.

Olenhan toki :) Väärinymmärrys on että softat teilataan, anteeksi jos olen sellaisen kuvan antanut, mutta kun nykyajan ongelma mielestäni kosketinsoittajissa ja kosketinsoittimissa on se, että meistä on tullut laiskoja. Kaikkeen on teknologialla ja sen jatkuvalla kehityksellä ratkaisu, mutta missä se oikeasti kuuluu? Ei ainakaan musiikillisessa kehityksessä yleisestiottaen maailmalla. Sitten itketään kaikki yhdessä kun mitään uutta ja mullistavaa ei tule musiikin tai soittimien saralta. Retroarvoille ja niiden ylösnousemukselle on mielestäni myös syynsä. Itse uskon siihen että paras tulos tulee aina kun on vain mies ja soitin, ja loput on itsestä kiinni, oli kyseessä rummut tai bongot. Rumpalithan ovat saaneet tietyissä piireissä itseasiassa noottia siitä että soittavat sähkörummuilla, ja ymmärtäähän sen, riippuen tietenkin yhteydestä.

Mitä Keytareihun tulee niin se on soittajasta itsestään kiinni onko se hänen mielestään liian kasaria vai ei. Muse ja monet muut käyttävät Keytaria nykypäivänä keikoillaan. Bilekeikoilla Keytar voi olla hyvin tehokas kun taas humppakeikoille en olisi lähdössä ihan heti sellaisen kanssa.

Pointti oli siinä että maailma muuttuu ja teknologia jatkaa kehitystään ja sillä ei ole välttämättä mitään tekemistä musiikin ja soittamisen kanssa näissä piireissä, mutta vanhoihin arvoihin kumarretaan koko aika enemmän ja enemmän eikä se ole sidoksissa mihinkään aikaan, vaan ihan olemassa oleviin realiteetteihin minkä normaali kaduntallaajakin kuulee. Mun mielestä jengi yrittää peitellä niitä soittotaidollisia ja taiteellisia puutteita nykyään itsessään uusien romppeiden myötä, ja tämä etenkin korostuu nykyään kosketinsoittajien piireissä. Tuola on ihmisiä lätsät väärinpäin lavoilla microkorgien ja läppäreidensä kanssa, ja kun heiltä kysyy:" Soita mulle jotain", niin kädet käy, mutta ei koskettimilla vaan kaljatuopilla ja koneen näytöllä. En ymmärrä itse soittajana sellaista. Mä haluan ihan tietoisesti omata puutteita omassa tietopankissani joka pakottaa mut reenaamaan enemmän sitä itse soitinta sekä keskittymään niihin oleellisiin asioihin enemmän sen myötä, miksi ylipäätään soitan ja teen musiikkia.

Kaikelle olen avoin ja mitään en silti dissaa, ja vaikka puutteita muidenkin ihmisten tavoin omaan, niin korvat mulla on silti päässä enkä kuuro ole ; P
pekka montin
03.04.2011 23:56:24

Bronks: Viittaatko nyt Emersonin keikkaan, jossa se lyö puukoilla Hammondia?

Hehe...Itseasiassa Elp ei olisi mitään ilman Emerson väkivaltaista runnomista. Jonkun mielestä se kuulostaa samalle kuin pikkulapsien maanantaituokio päiväkodissa, mutta itselleni se edustaa sitä mistä hyvässä vetämisessä on kyse. Pitää tietty muistaa että kyllä Keithi niitä soittimiaan välillä myös soittaa... ;)

Emersonihan on ollut useilla messuilla mukana, ja onpahan hänet valittu monina kertoina lehdistöissä kovimmaksi synansoittajaksi kautta aikojen. Eihän mies tee keikoillaan muuta kuin SOITA, eli kaikki turha runkkaaminen veke. Mies saa kuulostamaan soittimen kuin soittimen hyvälle, eikä siihen tarvita kuin kaksi kättä.
Bronks
04.04.2011 00:07:26

No, kommentissa oli kuitenkin koirakin. Hammondhan ei ole pianon tapainen lyömäsoitin, ei sitten yhtään. Keith ja muutkin voivat sitä hakata ja murjoa, mutta niin voivat läppäreitäkin niin halutessaan.
Don't take me serious, I'm just playing.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)