Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitara, vahvistin ja efektit tanssimusiikkiin
1 2 3
wanha95
03.04.2011 13:39:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli nyt olis tarkoituksena ostaa Kitara, vahvistin ja ehkä jokin efektilaite tanssimusiikkia varten..
 
Kitaraksi olen ajatellut http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/12306018
 
tai jokin hintaluokaltaan 400-600e les paul tai telecaster
 
ja vahvistimeksi max 350e mielellään putki ja hamassa tulevaisuudessa jos jokin multiefeksilaite (Boss ?)
 
ehdotelkaa jotain varteenotettavia kitaroita, vahvistima ja ehvektejä
 
Ukko
03.04.2011 14:39:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaat sä jo soittaa ?
 
COVS jäsen nro 6
EP
03.04.2011 14:51:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wanha95: Eli nyt olis tarkoituksena ostaa Kitara, vahvistin ja ehkä jokin efektilaite tanssimusiikkia varten..
 
Kitaraksi olen ajatellut http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/12306018
 
tai jokin hintaluokaltaan 400-600e les paul tai telecaster
 
ja vahvistimeksi max 350e mielellään putki ja hamassa tulevaisuudessa jos jokin multiefeksilaite (Boss ?)
 
ehdotelkaa jotain varteenotettavia kitaroita, vahvistima ja ehvektejä

 
Siistin näköinen kitara, varmaan ainakin noin visuaalisesti sopii genreen!
Toisinaan harmittaa kun tuli se 60 lukunen tele hukattua, se soundi oli kyllä jotain niin ..niin!
 
WanhaWetäjä
03.04.2011 16:58:23 (muokattu 03.04.2011 16:59:47)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdotan että kysyt asiaa kitarapuolelta osiosta "kitarakamat", saatat saada asiallisempia ja ennenkaikkea asiantuntevampia vastauksia kuin täältä ;-)
Jos bujettisi on n tonni niin kyllä sillä ok laitteet saa alkuun pääsyyn, ei ihan huippuja tietenkään.
 
Itse ehdotan kitaraksi Strato-tyyppistä ratkaisua, saundivaliokoima on huomattavasti laajempi ko genreen kuin esim tuossa harkitsemassasi koppa-Tokaissa.
Tokain Strato http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/12100401 tai joku vastaava
 
jää vielä rahaa putkicomboon, noita lienee sitten joka lähtöön, mm Thomannilla http://www.thomann.de/fi/putkicombot.html
 
...tai sitten on näitä mallintavia comboja joissa on itessään efektit http://www.thomann.de/fi/mallintavat_kitaracombot.html
 
Multiefektilautaa on myös jos jonkunmoista http://www.thomann.de/fi/vox_tonelab_st.htm ...mm tuossa voi olla yks tanssimusaan sopiva ja hinta/laatusuhde saattas olla kohillaan.
 
Omaa kokemusta ei ole kuin Tokain Stratosta, siitäkin vain testailumielessä,
ainakin se yksilö oli virheetön ja erittäin soiva peli edulliseen hintaan.
 
Vähäiset keikkani soitan nykyään Fenderin ameriikan Stratolla ja POD HD 500 -multiefektilla suoraan pöytään.
 
EP
03.04.2011 17:12:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarapalstalla vähemmän kyllä tanssimusaa soittavia, rautalankaa kyllä ja onhan se tietenkin osa tanssimusaa.
Jep, kannattaa ostaa kotimaasta, niin kuin toi sun linkkiskin oli, niin pääsee kokeilemaan ennen ostoa.
 
KanttoriPiiparinen
03.04.2011 17:17:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Osaat sä jo soittaa ?
 
Erittäin asiallinen kysymys. Soittotaito on MUST. Tiedämme tarpeeksi monta pedaaliensa kanssa sekoilevaa kitaristia.
 
Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
pte57
03.04.2011 19:14:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen: Erittäin asiallinen kysymys. Soittotaito on MUST. Tiedämme tarpeeksi monta pedaaliensa kanssa sekoilevaa kitaristia.
 
Just näin. Hyvä soittotaito korvaa osittain hieman vaatimattomat soittimetkin, efekteistä puhumattakaan. Mutta toi Tokain jatsiloota on kyllä mainio komppikitara perinteiseen tanssimusiikkiin ja kyllä sillä pyöreähkösointiset soolotkin irtoaa.
Vahvistimena hyvä trankku-tai hybridipelikin ajaa asiansa, on kevyempi ja ehkä halvempikin.
Hyvä saundi on koko orkesterin luoma lopputulos.
 
Jamz
03.04.2011 19:31:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Fender Super Champ XD 15w putkikombo. Erittäin hyvä ja näppärä keikkailuun. Soundit hyvät ja mallinnokset valmiina toisessa kanavassa. Mulla on ns. ykkösvahvarina Fenderin hot rod deluxe ja siihen eteen pedaalit, mutta yhä useammin huomaan keikalla veteleväni Super Champilla, sen vaivattomuuden vuoksi.
 
Raja se on raittiudellakin.
Ukko
03.04.2011 20:00:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen: Erittäin asiallinen kysymys. Soittotaito on MUST. Tiedämme tarpeeksi monta pedaaliensa kanssa sekoilevaa kitaristia.
 
Meinasin vaan siinä mielessä kun vasta kysellään kamoista. Yleensä ne joilla on perusasiat hallussa, omaavat jo tarvittavat kamat, kai ?
 
COVS jäsen nro 6
Ukko
03.04.2011 20:01:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jamz: Mulla on Fender Super Champ XD 15w putkikombo. Erittäin hyvä ja näppärä keikkailuun. Soundit hyvät ja mallinnokset valmiina toisessa kanavassa. Mulla on ns. ykkösvahvarina Fenderin hot rod deluxe ja siihen eteen pedaalit, mutta yhä useammin huomaan keikalla veteleväni Super Champilla, sen vaivattomuuden vuoksi.
 
Mulla on sama loota eikä mikään huono valinta. Pesee mennen tullen ne Rolandin kuutiot.
 
COVS jäsen nro 6
wanha95
03.04.2011 22:20:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittopuoli on kyllä hallussa ja omasta takaa välineet tällä hetkellä ovat:
 
Seagullin elektroakustinen, peavey bandit 112 ja esp ltd rohki paska hevikeppi, jolla tähän asti reenattu..
 
Nuista halvimpiin kitaroihin en mielellään sortuisi halppis tavaroista huono kokemus.
Kallista kitaraa en tarvi sillä enemmän olen huilu/saxofonisti.
 
EP
04.04.2011 06:29:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wanha95: Soittopuoli on kyllä hallussa ja omasta takaa välineet tällä hetkellä ovat:
 
Seagullin elektroakustinen..

 
Kyllähän toi akustinenkin sopii tanssimusaan.
 
Kallista kitaraa en tarvi sillä enemmän olen huilu/saxofonisti.
 
Useiden soittimien hallitseminen on kyllä hyvä asia.
 
sepisti
05.04.2011 13:45:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wanha95: Soittopuoli on kyllä hallussa ja omasta takaa välineet tällä hetkellä ovat:
 
Seagullin elektroakustinen, peavey bandit 112 ja esp ltd rohki paska hevikeppi, jolla tähän asti reenattu..
 
Nuista halvimpiin kitaroihin en mielellään sortuisi halppis tavaroista huono kokemus.
Kallista kitaraa en tarvi sillä enemmän olen huilu/saxofonisti.

 
Pidät sen Peaveyn Banditin. 350 eurolla et saa ainakaan uutena parempaa putkivahvistinta kuin tuo Peavey.
 
Indican Jenny on ihana...
uusiipe
06.04.2011 10:58:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jamz: Mulla on Fender Super Champ XD 15w putkikombo...
 
Täältäkin lähtee pisteet XD:lle. En tosin ole vehjestä bändin kanssa päässyt kokeilemaan, mutta lyhyessä koesoitossa vaikutti pätevältä. Oma settini on USA-ratokasteri, Tonelab SE ja DIY 15W 1x12 putkari. Tonelappia käytän pelkkänä efektilootana, mutta mahdollisen vahvistinrikon sattuessa kytkettävissä PA:han vahvistinmallinnosten kera.
 
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
AngryMouth
07.04.2011 17:06:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.facebook.com/group.php?gid=386158823687
 
Isotalo
07.04.2011 18:07:16 (muokattu 07.04.2011 18:12:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Osaat sä jo soittaa ?
 
Typerä kommentti. Mitä sitten? Vaikka ei osais soittaa ääntäkään, on treenaaminen varmasti mukavampaa kun on hyvät vehkeet.
 
Ukko
07.04.2011 20:51:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isotalo: Typerä kommentti. Mitä sitten? Vaikka ei osais soittaa ääntäkään, on treenaaminen varmasti mukavampaa kun on hyvät vehkeet.
 
Suo kovasti anteeksi röyhkeä kysymykseni. Oletukseni tietysti oli että kysyjä halusi kunnon keikkakamat.
 
COVS jäsen nro 6
baron
07.04.2011 23:02:56 (muokattu 07.04.2011 23:05:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isotalo: Typerä kommentti. Mitä sitten? Vaikka ei osais soittaa ääntäkään, on treenaaminen varmasti mukavampaa kun on hyvät vehkeet.
 
Meillä oli aikoinaan kitarabändi "The Spawners". Treenattiin puoli vuotta ilman kitaran kitaraa, ei se välttämättä soitinta vaadi!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Tgb
19.04.2011 16:06:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uskomatonta touhua, miksi ei asialliseen kysymykseen voi asiallisesti vastata. Jos jotain ei kiinnosta toisen kysymys niin onko vaikeeta olla vastaamatta, joku fiksu kaveri voi siihen asiallisen mielipiteensä kertoa !
 
Ukko
19.04.2011 16:48:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tgb: Uskomatonta touhua, miksi ei asialliseen kysymykseen voi asiallisesti vastata. Jos jotain ei kiinnosta toisen kysymys niin onko vaikeeta olla vastaamatta, joku fiksu kaveri voi siihen asiallisen mielipiteensä kertoa !
 
No jos totta puhutaan niin hyvä hankinta on Boss GT-10. Soundi on paljon parempi kuin Linen kamoissa (verrokkia löytyy). Ja kuulemani mukaan myös luotettavuus on parempi.
 
COVS jäsen nro 6
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «