Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Blackstar HT-5 vai HT-20 jamitteluun ja kerrostaloon?
1
tsilvon
02.04.2011 16:58:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ni,
 
Menin Music Storeen Kölnissä ja tyyppäsin Blackstarin HT-1R:ää ja HT-5:ttä. Ihastuin heti, varsinkin HT-1R master 5-6 tienoilla oli tosi makee, ja selviäisi vielä ilman häätöä ja avioeroa. Korvat on vielä terveet, keikat katson Elacinit korvissa ja aion pitääkin korvat kunnossa.
 
Mut tahtoisi jammailla kavereiden kanssa (rummut-basso-2 kitaraa-laulu-mahd koskettimet), pitäis kuulua rumpujenkin kanssa. Eikä ole Matt Sorum kannuissa vaan ihan "normaali" hakkaaja. Ja kun ei ole liikaa rahaa, tahtoisin samalla (mielellään) combolla soitella kotonakin hiljaa mutta säröllä, ehkä kasarihevi olis paras kuvaus soundista jota haen. Ei trash.
 
Huomasin ENGL Gigmasterin ja siinä 15W-5W-1W power attenuatorin, ajattelin että tässähän se olis täydellinen combo. Sääli että Blackstarien jälkeen kuulosti ihan nuhapumpulta. Ei potkua laisinkaan, ihan kun joku halpa transu. Sääli.
 
Niin, se kysymys. Budjetti vaikka 600 egee. Onko tuo HT-5 ihan liian hiljainen bändisoitteluun (riittäiskö Stack?), eli samantien HT-20? (Olis se kiva kaikukin) Ja saako HT-20:n laulamaan kerrostalovolyymeillä? Nää p..een kananp..aseinät ja paperimassaovet päästää kaiken läpi. Kuitenkin yli 90% mun soitosta tapahtuu himassa.
 
Kun se pääteputkien särö oli niin sairaan kiva.. Onko kellään kokemuksia keinokuormista, saisko sellaisen virityksen edullisesti toimimaan esim. HT-20:n kanssa? Kun ei ole varaa siihen SERIES ONE 45:een jossa tehona saa 45 W -> 4.5 W. Tietty riippuu illan lottoarvonnasta.
 
Olis mulla Boss RV-2 digital reverb luuppiin mutta mielelläni soittelisin ilman pedaaleita. Onko yhtä hi-gainia vaihtoehtoja Blackstareille pääkaupunkiseudun kaupoissa? En halua tuohon särötin/vahvari yhdistelmien tutkimiseen alkaa.
 
Nyt siis iski GAS putkivahvarin muodossa, jää kesärenkaat ostamatta, ajan vanhoilla slickseillä puuhun mut särösoundit olis kunnossa siihen asti..
 
reppana
02.04.2011 21:24:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on itelläni tuo blackstarin ht-5 ja oon vetäny monet reenit ja keikat sen kanssa eikä volumea ole tarvinnut laittaa ikinä yli klo 13. Ja toimii tosi hyvin kerrostalossa myös tuo combo, ei valittamista. Niin ja reeneissä ei soiteta jatsia vaan tyyliin guns joten ei rumpalikaan ihan hiljaisin ole;)
 
Reppana
 
Harjottelemalla oppii, paitsi minä.
tsilvon
02.04.2011 22:21:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onks sulla combo vai nuppi? Jos nuppi, mitkä kaapit? Riitäiskö 1 10-tuumainen?
 
reppana: Mulla on itelläni tuo blackstarin ht-5 ja oon vetäny monet reenit ja keikat sen kanssa eikä volumea ole tarvinnut laittaa ikinä yli klo 13. Ja toimii tosi hyvin kerrostalossa myös tuo combo, ei valittamista. Niin ja reeneissä ei soiteta jatsia vaan tyyliin guns joten ei rumpalikaan ihan hiljaisin ole;)
 
Reppana
 
novo
02.04.2011 22:36:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei riittäny 20-wattinen combo treeniksellä. Ohutta shaibaletta se tuuttaa pihalle treeniolosuhteissa, kotona toimii mainiosti.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
reppana
03.04.2011 08:23:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on se combo. Ei mulla ole ollut mtn ongelmaa reeneissä, kunhan se vahvistin on sijoiteltu oikein.
 
Harjottelemalla oppii, paitsi minä.
novo
03.04.2011 15:08:14 (muokattu 03.04.2011 15:10:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reppana: Mulla on se combo. Ei mulla ole ollut mtn ongelmaa reeneissä, kunhan se vahvistin on sijoiteltu oikein.
 
Toki, jos ei oo sen kummemmilla vehkeillä soittanu ni ei varmaankaan =)
 
E: Ei kyl ollu mtn saumaa, että ois paria reenejä pitempään jaksanu koittaa, kun aiemmin oli treeniskäytössä H&K Switchblade -nuppi ja Genz-Benz 212 -kaappi.
 
Rokkia tuolla combolla saattaa soitellakin vielä, mutta mitään ärjympätä ei.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
reppana
03.04.2011 15:25:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Toki, jos ei oo sen kummemmilla vehkeillä soittanu ni ei varmaankaan =)
 
E: Ei kyl ollu mtn saumaa, että ois paria reenejä pitempään jaksanu koittaa, kun aiemmin oli treeniskäytössä H&K Switchblade -nuppi ja Genz-Benz 212 -kaappi.
 
Rokkia tuolla combolla saattaa soitellakin vielä, mutta mitään ärjympätä ei.

 
Oon myös soittanu kuin monella eri vahvistimella esim marsuilla ja vht joten ei ole kamoista kiinni. Heviä en soita, muuhun taipuu ihan hyvin.
 
Harjottelemalla oppii, paitsi minä.
tsilvon
07.04.2011 13:38:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ni, nyt niiltä tuli HT-5R combo, kaiku ja 12-tuumainen:
http://www.youtube.com/watch?v=0MxJ5bvCk6w
 
Joutuu vissiin odottelemaan jos 5 wattiin päätyy.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «