Aihe: Sähkökitara lapselle n.200e hintaluokasta?
1 2
Objectif Lune
02.04.2011 15:40:13

Sintti: En ehkä itse edelleenkään painottaisi mahdottomasti niitä puita. Ei se 7-vuotias kuule eroa puulaaduissa. Tärkeempää on sen ikäiselle se kitaran ulkonäkö. Kunnon rokkikeppi pitää olla niin jaksaa soittaa. Että tuskin kannattaa vielä tuossa vaiheessa alkaa minkään materiaalin perusteella sitä kitaraa valikoimaan.

Jep, siksi kannattaa etsiä ensiksi silmää miellyttävä malli ja sen jälkeen hyvin soiva. 7-vuotias välttämättä ei siitä soundista niin välitä, mutta hyvällä yksilöllä on ehdottomasti pidempi käyttöikä. Usein kuitenkin kaupungista löytyy niitä saman näköisiä ja hintaisia kitaroita ainakin sen verran, että voi niistä valita parhaan.

Sen voisi vielä lisätä, että kannattaa kuunnella soundia myös akustisesti. Ilman vahvistusta kuulee joskus yllättävän suuria eroja. Ja jos akustinen soundi on kohdallaan, niin myöhemmin voi riittää, kun vaihtaa paremmat mikit, jos haluaa päivittää kitarakalustoa.
Fromi
02.04.2011 16:50:21
gte83: Tuliko tämä itselle vai juniorille käyttöön?

tää tuli silloin mulle käyttöön, olin tosin vähän vanhempi mutta kitara oli käytössäni 4v ja ei ollut sen kummempia ongelmia sen kanssa!
Jokaisen muusikon sisällä piilee basisti..
ebonite
02.04.2011 18:51:54
Onko tuo heavy-ulkonäkö oikeesti isän vai pojan toive? Meinaan vaan että voisi kannattaa mennä hyvään liikkeeseen ja antaa junnun katsella siellä itse mikä on mieleinen.
gte83
02.04.2011 20:07:30
ebonite: Onko tuo heavy-ulkonäkö oikeesti isän vai pojan toive? Meinaan vaan että voisi kannattaa mennä hyvään liikkeeseen ja antaa junnun katsella siellä itse mikä on mieleinen.

Kyllä se on ihan pojan oma toive on. Hiukan siihen saattaa tietysti isukin mieltymykset vaikuttaa... :)

Pojalla on nyt ihan perus musta-valko strato ja eihän se ole tietystikkään enää yhtään kiva.
Varsinkin, kun kerran jo käytiin katselemassa uutta kitaraa kaupassa ja bongattiin juurikin dimebag razorblade malli salamoineen.

Mutta olen sitä mieltä, että ei ne mallit ole alottelevan malleja, joten jos vaan löydettäisiin sopiva "heavy strato" niin siitä olisi varmastikkin enemmän iloa pitemmänpäälle.
Objectif Lune
03.04.2011 11:32:18

Sintti: Juu ihan totta kaikki mitä sanot. Oli vaan pakko vähän sarkastisesti heittää väliin tuo, kun näytti siltä, että kohta lähtee perinteiset M.Netin hifi-mutuilut käyntiin. Ja lopulta homma menee siihen, että pojalle pitää ostaa joku 2000 euron USA Jackson. ;)

No hyi, mikään vuoden 57 jälkeen kehitetty kitaramalli ei ole mistään kotoisin! ;)
gte83
03.04.2011 12:17:43
Sellainen asia vielä askarruttaa, että mitä eroa on nauhojen koolla soitettavuuteen?

Esim. Thomannin sivulla kun selailee malleja niin osassa on ilmoitettu koko, osassa ei.
vvaltsu
03.04.2011 12:42:15
gte83: Sellainen asia vielä askarruttaa, että mitä eroa on nauhojen koolla soitettavuuteen?

Esim. Thomannin sivulla kun selailee malleja niin osassa on ilmoitettu koko, osassa ei.

Isommilla nauhoilla on helpompi tehdä isoja venytyksiä, kun sormet ei ota niin herkästi kiinni otelautaan tai jotain semmosta. Isoissa nauhoissa on se ongelma, kun otat sointuja, niin ne menee herkästi epävireeseen, jos painaa liian kovaa. Karkeasti sanottuna pienet nauhat sointujen ja ns. aikuisten musiikin soittoon, ja isot nauhat tiluttamiseen ja isoihin venytyksiin.
Wradlin
03.04.2011 13:20:49
vvaltsu: Isommilla nauhoilla on helpompi tehdä isoja venytyksiä, kun sormet ei ota niin herkästi kiinni otelautaan tai jotain semmosta.

Tämä(kin) on vissiin tottumiskysymys, itsellä kun oli pakko repiä jumbonauhat irti yhdestä kitarasta koska bendaamisesta ei tullut niillä mitään. Mut varmaan yleisesti ottaen se on just nuin miten sanoit, tiedä häntä.

Ja tosiaan soinnut pysyy helpommin vireisinä matalammilla nauhoilla, kun ei ole sitä riskiä että venyttää kieliä liikaa otelautaa kohti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)