Aihe: "ravintolamuusikkous"
1 2 3 4 5 6
KanttoriPiiparinen
02.04.2011 06:39:50
EP: Jep, noihin aikoihin se oli muutenkin TOSI herkkua, uutta ja ihmeellistä!
..ja toi kerran kk roudaus hienojuttu, ei muutakun suoraa lauteille ja soittamaan.

Eikä se aina jäänyt pelkästään yhteen kuukauteen. Joskus tehtiin kaksi kuukautta, tai koko kausi. Siinä kotoutui paikkakunnalle. Kirjastot koluttiin ja uimahalleissa oltiin vaki-asiakkaita. pikallinen murre tarttui ja Hengari-Hertoistakin tuli pysyviä puolisoita.

Jännä ilmiö: -Nämä hertat odottelivat aina vakisulhasiaan. Asuimme tyttöjen luona kuin kotonamme. Syötiin yhdessä, juotiin yhdessä ja tietenkin ------n. Ja uskollisia oltiin sitten niin viimoisen päälle. Tässä olisi kirjan aihe.

Tuo aika entinen...
Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
EP
02.04.2011 07:43:49
walttoni: Timin juna meni jo.

Ai Kuopijjoon? :D
KoskPaavo
02.04.2011 10:50:59
KanttoriPiiparinen: Eikä se aina jäänyt pelkästään yhteen kuukauteen. Joskus tehtiin kaksi kuukautta, tai koko kausi. Siinä kotoutui paikkakunnalle. Kirjastot koluttiin ja uimahalleissa oltiin vaki-asiakkaita. pikallinen murre tarttui ja Hengari-Hertoistakin tuli pysyviä puolisoita.

Jännä ilmiö: -Nämä hertat odottelivat aina vakisulhasiaan. Asuimme tyttöjen luona kuin kotonamme. Syötiin yhdessä, juotiin yhdessä ja tietenkin ------n. Ja uskollisia oltiin sitten niin viimoisen päälle. Tässä olisi kirjan aihe.

Tuo aika entinen...

Niinpä, mulla on kirjastokortteja 48:sta Suomen kaupungista, muistan että vähintään kaksi viikkoa piti asua paikkakunnalla että sai kortin. Mulla oli useimmiten hotellin osoite siinä asuinpaikan kohdalla, toki kotiosoitekin piti ilmoittaa.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
WanhaWetäjä
02.04.2011 12:38:23

Meitä on aika iso joukko wanhenevia huttuesoja seisoskelemassa kamat pakattuna asemalaiturilla odottamassa seuraavan lähtöä...ravintolamuusikkous sanan varsinaisessa merkityksessä on kuollut ja kuopattu aikaa sitten, se on historiaa ja hyvä niin, nyt eletään vuotta 2011. Mun viimenen vakivuosi oli 2009, keikkojen keskiarvo oli muistaakseni 13/kk, suurin osa laivaa sekä Lappia. Vuonna 1999 keikkoja oli vielä ka 15/kk, eikä yhtään laivaa eikä Lappia.
Pystytkö suoralta kädeltä nimeämään edes pariakymmentä bandia jotka saavat elantonsa pelkästään kapakka/laivakeikoilta ja pääsevät tuohon keskiarvoon/kk tänä päivänä? Ei niitä voi mitenkään olla kymmeniä....

Esim Nordlandian listoilta ei löydy noin montaa, samat bandit tekevät nuo keikat vuodesta toiseen kuin myös Viikkarilla, ainakin XPRS:n osalta. Mikä on Tallinkin tilanne, huhujen mukaan triot loppuu sieltä vallan?
Jotta homma pyörisi jouheasti ja edes osalla olis duunia niin se tehdään luotettavilla bandeilla ja suht pienellä ringilla mikä on ymmärrettävää sinänsä, ei tarvi säätää. Jos vähäisiä keikkoja aletaan jakaa kymmenille bandeille niin ei niillä kukaan elä.

Treella ei ole tietääkseni kuin pari, kolme vakitrioa joista ainakin yks tekee osan laivavedoista duona.
H-silta ja Seurahuone ovat Treen ainoat mestat ja nekin "työllistävät" lähinnä paikallisia bandeja ja koottuja teoksia + solistibandeja pari iltaa/vko.

Aikansa kutakin.
walttoni
02.04.2011 17:24:01
Juurikin näin. Meiltä päin löytyy 5 kapakka(trioa) jotka vielä jollain asteella työllistyvät koko ajan pienenevillä markkinoilla. Vaikea ennustaa kuinka monta vuotta työllistyvät edes tällä nykyisellä keikkamäärällä.
COVS2.
Timi
02.04.2011 19:11:45

Näinhän se lienee.Aikansa kutakin.Vaan joitakin keikkoja tehty ja nekin huolella.Yhtäkään ei ole tarvinnut hävetä.Noita välimerkkejä saa sijoittaa ja poistaa ihan mielensä mukaan.Jos se tuntuu kielipoliiseille todella tärkeältä?
Vaikea.Mutta varma!
EP
02.04.2011 19:35:06
Riksteri: Tämä on hyvä pointti, mutta vain palveluntarjoajan näkökulmasta asiaa tarkasteltuna. Tilaaja lähestyy asiaa mieluummin omista intresseistään ja miettii, voisiko vaikkapa poppikoneen nappia painamalla saada tarpeensa tyydytettyä hieman kustannustehokkaammin. Muutenkin tuo muuttokuorman teko on mielestäni hieman huono kuvainnollisena vertauksena, tilaaja miettii pysyykö tavarat ehjinä eikä isommin välitä siitä, tuleeko kuljetusvälineeseen naarmuja ja pitääkö se muuttoauto kuljettajineen jonnekin palauttaa johonkin kellonlyömään mennessä. Asiakaslähtöistä pitäisi musiikin markkinoinnin olla.

Niin eihän tuolle mitään voi jos tilaaja ei ymmärrä/ tajua livemusiikin ja levymusiikin eroa juhlatilaisuuksissa.

Ei sitä oikein voi muuttokuormaan verrata muutenkaan.
Tulee mieleen muuten vähän aikaa sitten eräs tilaisuus missä solisti esiintymässä levytaustojen tahdissa, roudattavaa kamaa oli yhtä paljon kun pienellä yhtyeellä.
walttoni
02.04.2011 20:09:06
EnääN ei oikein voi mussuttaa kuukausikiinnitysten perään, kun nitä ei yksinkertaisesti ole, eikä todennäköisesti tule. Se juna meni jo.
COVS2.
Timi
02.04.2011 20:59:25
Edelleen paukkuja riittää viemään läpi tanssikeikan.Vaikka ei noita listahittejä ei ole.Vanhempia löytyy!
Vaikea.Mutta varma!
baron
02.04.2011 21:03:50

Timi: Edelleen paukkuja riittää viemään läpi tanssikeikan.Vaikka ei noita listahittejä ei ole.Vanhempia löytyy!

Montas tältä vuosituhannelta?
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Timi
02.04.2011 21:05:45 (muokattu 02.04.2011 21:12:27)
baron: Montas tältä vuosituhannelta?

Kiitti!Ei montaa.
Hmm.Kitaralla haeskelen eri sävelistä tuota Vartiaisen biisiä.Missä muruseni on?
Vaikea.Mutta varma!
baron
02.04.2011 21:12:22

walttoni: Olisko tuhat keikkaa täynnä tälle vuosituhannelle. Olis.

Mä kysyin tämän vuosituhannen settipiisien kappalemäärää:-)
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
walttoni
02.04.2011 21:16:45
baron: Mä kysyin tämän vuosituhannen settipiisien kappalemäärää:-)

5000.Tai sitten 6000. Eri biisejä ehkä 300.
COVS2.
baron
02.04.2011 21:27:37

walttoni: 5000.Tai sitten 6000. Eri biisejä ehkä 300.

Siis teidän ohjelmistossa on 300 piisiä jotka on tehty tällä vuosituhannella?
walttoni
02.04.2011 21:39:48
baron: Siis teidän ohjelmistossa on 300 piisiä jotka on tehty tällä vuosituhannella?

ei tosiaan ole, mutta sata lähinnä totuutta.
COVS2.
KoskPaavo
02.04.2011 21:51:51 (muokattu 02.04.2011 21:54:24)
baron: Siis teidän ohjelmistossa on 300 piisiä jotka on tehty tällä vuosituhannella?

Tällä vuosituhannella tanssikeikkabiisejä on mun mielestä tehty tosi vähän, Parina viime vuonna nää Jennit ja Sadut on niitä onneksi tehneet. Nää Toni Virtasen/ ääh se saman bändin Pelsufanirumpalin Irina/ Anna Eriksson- jutut kuulunevat eri juttuun
Edit Sipe Santapukki
Edit2 : walttoni on ollut bändissä joka tekee itte biisit , joista tulee hittejä, hattua nostan.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
rintapek
02.04.2011 22:36:02

baron: Mä kysyin tämän vuosituhannen settipiisien kappalemäärää:-)

Mun stressiklubilla noit tuoreita biisejä on aivan liian vähän.
Mut ei se hirveesti haittaa, kun aina jää soittamatta tuhansia hyviäkin.
One kind of music only - the good kind
Lennu
02.04.2011 22:41:58

KoskPaavo: Tällä vuosituhannella tanssikeikkabiisejä on mun mielestä tehty tosi vähän, Parina viime vuonna nää Jennit ja Sadut on niitä onneksi tehneet. Nää Toni Virtasen/ ääh se saman bändin Pelsufanirumpalin Irina/ Anna Eriksson- jutut kuulunevat eri juttuun
Edit Sipe Santapukki
Edit2 : walttoni on ollut bändissä joka tekee itte biisit , joista tulee hittejä, hattua nostan.

Sipe Santapukin soololevyltä löytyy yks hieno laini:

Isä anna anteeksi äidille, että synnytti minut teidän riesaksi ja tytöt, tilatkaa taksi.
"mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle
baron
02.04.2011 23:12:34 (muokattu 02.04.2011 23:12:43)

rintapek: Mun stressiklubilla noit tuoreita biisejä on aivan liian vähän.
Mut ei se hirveesti haittaa, kun aina jää soittamatta tuhansia hyviäkin.

Meidän bändillä on noin 100 piisiä ja ehkä 10 on tältä vuosituhannelta.
Johtuu siitä että bändissä on kalkkiksia ja kun päivitetään ohjelmistoa niin innoissaan ehdottavat jotain 50 vuotta vanhaa piisiä ja mun ehdotukset tuoreemmista kaikuvat kuuroille korville.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)